Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Verbieden?
Ja, zonder gemeentelijke vuurwerkshow. 4 9.52%
Ja, met gemeentelijke vuurwerkshow. 18 42.86%
Nee. 20 47.62%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2009, 02:04
Verwijderd
Citaat:
Gun elkander een keertje wat, graag, maar niet als het zoveel geld kost voor de overheid.
Hoezo? Wat kost veel geld voor de overheid? Ik heb toch gezegd dat mensen die vernielingen verrichten d.m.v. vuurwerk helemaal uitgekleed moeten worden. Als we jouw logica volgend, dan zouden ook alle benzine-stations de hele maand december dichtmoeten, omdat ze daar molotovcocktails van hebben gemaakt. En daar is de meeste schade mee aangericht. Het in de brand steken van auto's heeft helemaal niks met vuurwerk te maken, pure vernielzucht.

De overheid verdient alleen maar aan het consumenten vuurwerk door de accijnzen en de btw.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2009, 02:10
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Wat snap je er nu niet aan?
Blijkbaar hanteer jij waanideeën als substituut voor de werkelijkheid. En dan snap ik het niet ?

Citaat:
De economische winst neemt toe als consumentenvuurwerk wordt verboden. Aanvullend op Kazet wil ik bovendien er op wijzen dat alleen de verkooppunten minder omzet draaien, maar andere ondernemers draaien meer omzet. Aangezien die andere omzet wordt gegenereerd in sectoren die niet seizoensafhankelijk (of minder seizoensafhankelijk) zijn, levert dit een groei van de economie op. Bovendien worden de kosten voor hulpdiensten bespaard.
Stel dat dit waar zou zijn... hoezo zou hier economische groei uit volgen ? Alle mensen die helemaal gedesillusioneerd thuis zitten zonder vuurwerk, veel minder vrolijk... dus veel minder arbeidsproductief waardoor mogelijk de economie helemaal niet groeit, maar krimpt.
Oud 03-01-2009, 02:23
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar hanteer jij waanideeën als substituut voor de werkelijkheid. En dan snap ik het niet ?

Stel dat dit waar zou zijn... hoezo zou hier economische groei uit volgen ? Alle mensen die helemaal gedesillusioneerd thuis zitten zonder vuurwerk, veel minder vrolijk... dus veel minder arbeidsproductief waardoor mogelijk de economie helemaal niet groeit, maar krimpt.
Alsof de economsche groei afhangt van het afsteken van vuurwerk, doe effe normaal stelletje idioten.

Ik ben het op zich wel met Laisive eens. Wat is er nog leuk in het leven als je op een gegeven moment helemaal niks meer mag omdat alles maar verboden is? Een aantal voorbeelden: Rookverbod, Paddoverbod, Wietverbod, Teeltverbod, Vuurwerkverbod, Stankverbod, Lawaaiverbod, Drankverbod, Blowverbod, Hondenverbod, Straatverbod, CO2-verbod, Discriminatieverbod, etc etc. We kunnen dan net zo goed allemaal zelfmoord plegen omdat we gevangenen zijn van onze eigen samenleving.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 02:52
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Een aantal voorbeelden: Rookverbod, Paddoverbod, Wietverbod, Teeltverbod, Vuurwerkverbod, Stankverbod, Lawaaiverbod, Drankverbod, Blowverbod, Hondenverbod, Straatverbod, CO2-verbod, Discriminatieverbod, etc etc. We kunnen dan net zo goed allemaal zelfmoord plegen omdat we gevangenen zijn van onze eigen samenleving.
In veel staten in Amerika mag je (zeker als jongere) nog veel meer niet, dus dat lijstje van jou is nog relatief. Honden en straatverbod komen hier in Nederland weinig voor, al vind ik het geen smakelijk idee dat klanten honden laten rondlopen in bv supermarkten, ook agressieve honden laten loslopen op straat waardoor je als voorbijganger je leven niet meer zeker bent moet naar mijn mening niet kunnen!
Als iemand een straatverbod krijgt opgelegd (omdat hij/zij zich aso gedragen heeft) dan heeft zo iemand dat ook verdient.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 09:22
hookee
hookee is offline
Citaat:
Centraal organiseren, mooiere shows die beter te zien zijn tegen een fractie van de kosten met een fractie van de schade en troep.
De hele stad om 00:15 op de fiets en in de auto met de kinderen op de glibberige wegen, vloekend een parkeerplaats zoekend.
Schade onder auto's en fietsers worden lekker onderling geregeld zonder overheidskosten, inderdaad, helemaal fantastisch.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 09:25
hookee
hookee is offline
Citaat:
De overheid verdient alleen maar aan het consumenten vuurwerk door de accijnzen en de btw.
Kijk, en daar zit zou geld waarvan ik zeg; vergoed daar vuurwerkschade mee, ook aan particulieren (maar vergeet niet daders volledig verantwoordelijk te stellen voor hun schade, zie Sarkozy)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Er is geen aantoonbare correlatie tussen vuurwerkafsteken en arbeidsvreugde/productiviteit, dus je argument gaat niet op.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Fascist!

Die idioten die schade aanrichten moeten keihard gestraft worden; financieel worden uitgemolken totdat ze de schade hebben betaald. Bovendien krijgt illegaal vuurwerk (en de handel daarvan) dan nog meer vrij spel. Schades zullen nog groter worden, omdat product-informatie niet van toepassing is op illegaal spul. En hoe harder je iets gaat verbieden, des te meer het wordt gedaan. Daarom wordt er ook veel meer vuurwerk voor oudjaar afgestoken in Nederland, dan in Belgie, omdat het hier in Nederland verboden is.

Waarom gun je gewoon niet iemand zijn plezier met z'n vuurwerk. 1 dag in het jaar, laat die mensen gewoon die willen afsteken. Erger je gewoon niet overal aan en gun elkander een keertje wat.

Het is niet mogelijk alle schade te verhalen om de mensen. De schade loopt al snel op tot enkele duizende euro's. Het zal tot gevolg hebben dat mensen failliet gaan. De schade bedroeg in 2007 ongeveer 900 miljoen euro. Dit jaar waren er 8000 incidenten en 800 arrestaties. Dat heeft niets met persoonlijke vrijheid te maken, de schade voor de maatschappij is gigantisch als gevolg van die persoonlijke vrijheid. Je gunt ook iemand niet het pleziertje om met 200 km/u zonder gordel over de a1 te rijden.

Citaat:
Alsof de economsche groei afhangt van het afsteken van vuurwerk, doe effe normaal stelletje idioten.

Ik ben het op zich wel met Laisive eens. Wat is er nog leuk in het leven als je op een gegeven moment helemaal niks meer mag omdat alles maar verboden is? Een aantal voorbeelden: Rookverbod, Paddoverbod, Wietverbod, Teeltverbod, Vuurwerkverbod, Stankverbod, Lawaaiverbod, Drankverbod, Blowverbod, Hondenverbod, Straatverbod, CO2-verbod, Discriminatieverbod, etc etc. We kunnen dan net zo goed allemaal zelfmoord plegen omdat we gevangenen zijn van onze eigen samenleving.
Ja het is inderdaad belachelijk dat ik niet gewoon wat mensen kan neerschieten als ik daar zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 11:37
arPos
arPos is offline
Citaat:
Tegen. Persoonlijke vrijheid staat boven alle argumenten die opgenoemd zouden kunnen worden om het zelf afsteken van vuurwerk te verbieden. Wat mij betreft mogen de huidige richtlijnen betreffende de opslag en verkoop van allerlei vuurwerk drastisch worden verruimd.
Tot waar, mortiergranaten en stingers?
En sinds wanneer staat de illusie van persoonlijke vrijheid boven verboden, mag je daarom wel drugs verkopen maar bestaan er geen apotheken?

Citaat:
De economische winst neemt toe als consumentenvuurwerk wordt verboden.
Geld is een katalysator, in beide richtingen is dit niet perse waar, immers vuurwerkverkopers besteden dat geld weer evenals andere ondernemers, het is eerder de vraag hoe nuttig het product is.

ikzelf ben geen groot fan van afsteken wel van mooi vuurwerk, de enige reden waarom ik liever op een paar goede lokaties een mooie diamond collectie zie dan de zoveelste 2 minuten durende mat.

Citaat:
Bovendien worden de kosten voor hulpdiensten bespaard.
dat is dan wel weer een prima reden

Citaat:
Die idioten die schade aanrichten moeten keihard gestraft worden; financieel worden uitgemolken totdat ze de schade hebben betaald.
Ehm ja, maar die hebben net het geld uitgegeven aan vuurwerk, bovendien lijken knallers nu eenmaal vooral tokkies aan te trekken.

Citaat:
Bovendien krijgt illegaal vuurwerk (en de handel daarvan) dan nog meer vrij spel. Schades zullen nog groter worden, omdat product-informatie niet van toepassing is op illegaal spul. En hoe harder je iets gaat verbieden, des te meer het wordt gedaan. Daarom wordt er ook veel meer vuurwerk voor oudjaar afgestoken in Nederland, dan in Belgie, omdat het hier in Nederland verboden is.
ok gelukkig ik dacht dat dat kwam omdat er minder mensen in belgië wonen.

Citaat:
Waarom gun je gewoon niet iemand zijn plezier met z'n vuurwerk. 1 dag in het jaar, laat die mensen gewoon die willen afsteken. Erger je gewoon niet overal aan en gun elkander een keertje wat.
ik denk niet dat het daar om gaat, meer om wat praktisch is, er zijn maar weinig mensen die vuurwerk in zijn totaal willen verbieden.
Oud 03-01-2009, 13:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nederland heeft juist een krappe arbeidsmarkt, er is dus totaal geen sprake van de problemen die jij schetst. Bovendien zijn er talloze manieren om de economie te stimuleren, werkgelegenheid te scheppen en toch iets nuttigs te doen, bijvoorbeeld door te investeren in onderwijs, zorg of infrastructuur.
Je hoeft geen Newton te heten om in te zien dat een klein exportland enorme gevolgen zal ondervinden van een economische teruggang bij de grote producerende buurlanden. Het zou slim zijn om nu alvast de put te dempen, in plaats van te wachten totdat wat koeien verdrinken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft geen Newton te heten om in te zien dat een klein exportland enorme gevolgen zal ondervinden van een economische teruggang bij de grote producerende buurlanden. Het zou slim zijn om nu alvast de put te dempen, in plaats van te wachten totdat wat koeien verdrinken.
Hoe is dat relevant voor wat ik zeg?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 14:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hoe is dat relevant voor wat ik zeg?
Ik: Bij een hoog aanbod en lage vraag naar goederen zijn alle bestedingen nuttig.
Jij: Nederland kent een hoge vacatureaanbod. Bij hoge aanbod & en lage vraag zou dat niet mogelijk moeten zijn.
Ik: Voor vandaag klopt dat wel, maar morgen zal de crisis die reeds bij de buurlanden is te zien overwaaien.

Een mooi voorbeeld van de malaise bij de buren is de prijs die zij voor computerspelletjes vragen. Spellen die in Nederland nog 65 euro kosten, worden voor 20 pond in GB verkocht, wat ongeveer 21 euro is.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 14:38
Verwijderd
Zelfs bij een extreem pessimistische verwachting van de ontwikkeling van de economie is het nog altijd beter om de economie te stimuleren met nuttige dingen i.p.v. nutteloze. Keynes heeft alleen willen zeggen dat het stimuleren van de economie met nutteloze dingen soms beter is dan niets doen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 16:03
Verwijderd
Citaat:

Geld is een katalysator, in beide richtingen is dit niet perse waar, immers vuurwerkverkopers besteden dat geld weer evenals andere ondernemers, het is eerder de vraag hoe nuttig het product is.
Als je de daarop volgende 2 regels ook had gequote had je kunnen zien dat ik aangeef dat investeringen in niet seizoensafhankelijke sectoren beter zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Het is niet mogelijk alle schade te verhalen om de mensen. De schade loopt al snel op tot enkele duizende euro's. Het zal tot gevolg hebben dat mensen failliet gaan. De schade bedroeg in 2007 ongeveer 900 miljoen euro. Dit jaar waren er 8000 incidenten en 800 arrestaties. Dat heeft niets met persoonlijke vrijheid te maken, de schade voor de maatschappij is gigantisch als gevolg van die persoonlijke vrijheid. Je gunt ook iemand niet het pleziertje om met 200 km/u zonder gordel over de a1 te rijden.

Ja het is inderdaad belachelijk dat ik niet gewoon wat mensen kan neerschieten als ik daar zin in heb.
1-Ooit eens van beslaglegging op loon of uitkering gehoord?
2-Die arrestaties hebben in veel gevallen niets te maken met het afsteken van vuurwerk. Gewoon baldadigheid wat je ook op Koninginnedag of bij voetbalwedstrijden wel eens ziet. Alleen gooien ze nou niet met bakstenen, afvalcontainers en verkeersborden, maar met vuurwerk en molotovcocktails naar de gezaghebbende autoriteiten en is er meer drank in het spel. Of je nou met bakstenen of met molotovcocktails naar de politie gooit het kan allebei verwondingen veroorzaken. maarja om nou alle bakstenen en pompstations te verbieden...
3-Je begrijpt best wat ik bedoel. Dan ben je toch niet normaal als je zoiets denkt?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 21:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je de daarop volgende 2 regels ook had gequote had je kunnen zien dat ik aangeef dat investeringen in niet seizoensafhankelijke sectoren beter zijn.
Dat leek me overbodig daarin ondersteun ik je volledig, echter vaak hebben seizoensexploitanten ook in de andere seizoenen activiteiten.

Citaat:
1-Ooit eens van beslaglegging op loon of uitkering gehoord?
shit wat een geweldig idee, gaan we dan ook voedselbonnen van 3 euro uitdelen zoals in de VS?
Citaat:
2-Die arrestaties hebben in veel gevallen niets te maken met het afsteken van vuurwerk. Gewoon baldadigheid wat je ook op Koninginnedag of bij voetbalwedstrijden wel eens ziet. Alleen gooien ze nou niet met bakstenen, afvalcontainers en verkeersborden, maar met vuurwerk en molotovcocktails naar de gezaghebbende autoriteiten en is er meer drank in het spel. Of je nou met bakstenen of met molotovcocktails naar de politie gooit het kan allebei verwondingen veroorzaken. maarja om nou alle bakstenen en pompstations te verbieden...
Natuurlijk niet, alcohol verbieden en wiet legaliseren, heel ander sfeertje.
Oud 03-01-2009, 21:41
Verwijderd
Citaat:
shit wat een geweldig idee, gaan we dan ook voedselbonnen van 3 euro uitdelen zoals in de VS?
Ja, luister eens even. Ik kom met oplossingen voor de problemen die in dit topic centraal staan en het enige wat jullie (jij) vooral kunnen is alleen maar ongegrond tegencommentaar geven. Wat moet er volgens jullie (jou) dan met relschoppers die molotovcocktails, stenen, vuilnisbakken en vuurwerk naar de politie gooien? Immers je kan het vuurwerk wel verbieden, maar dan wordt er gewoon met andere dingen of zelf geïmproviseerde bommen (molotov cocktails) gegooid.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 22:58
arPos
arPos is offline
Citaat:
De hele stad om 00:15 op de fiets en in de auto met de kinderen op de glibberige wegen, vloekend een parkeerplaats zoekend.
Schade onder auto's en fietsers worden lekker onderling geregeld zonder overheidskosten, inderdaad, helemaal fantastisch.
lokatie kiezen, in grotere steden zal je waarschijnlijk een aantal shows moeten doen en flink wat pijlen aanschaffen, maar zelfs dan acht ik de voordelen veel groter dan de nadelen, wel mooi vuurwerk minder gezeik en rotzooi, beperkte kosten en meer geld voor drank of oliebollen in je zak.

Citaat:
Ja, luister eens even. Ik kom met oplossingen voor de problemen die in dit topic centraal staan en het enige wat jullie (jij) vooral kunnen is alleen maar ongegrond tegencommentaar geven. Wat moet er volgens jullie (jou) dan met relschoppers die molotovcocktails, stenen, vuilnisbakken en vuurwerk naar de politie gooien? Immers je kan het vuurwerk wel verbieden, maar dan wordt er gewoon met andere dingen of zelf geïmproviseerde bommen (molotov cocktails) gegooid.
3 maanden cel geven in plaats van een santie en een werkstraf.
maargoed aangezien boetes superinkomsten zijn (de hoeveelheid was verminderd (werkdruk; luie agentjes) maar het bedrag gelukkig gestegen) zal dat wel dromen blijven, in de tussentijd blijf ik voor oud en nieuw bij m'n centrale vuurwerken en betere controles op verkoop van alcohol in de dagen ervoor (zolang mijn gewenste verbod er niet komt), alsmede de KM ondersteunend op te laten treden in de 4 grote steden.

ik kan er vrij weinig aan doen dat mensen achterlijk worden van alcohol, daarom drink ik ook zo weinig.

bovendien is er wel een correlatie tussen armoede en wansmaak van politie en andere overheid, dus het laatste wat je ze wil hebben is straatarm.

voor de rest deal je er maar lekker mee.

Laatst gewijzigd op 03-01-2009 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:07
Vuurwerkman
Vuurwerkman is offline
Voor alle vuurwerkliefhebbers!!!

De kruitdampen zijn nog maar net verdwenen, iedereen is nog aan het bijkomen van de afgelopen feestdagen, de handen worden overal nog vol op geschud voor een goed en mooi 2009 en de eerste berichtgeving over een totaalverbod op vuurwerk van Groen Links Gemeenteraadslid Rotterdam Arno Bonte is alweer binnen.

Laat ons gewoon 1x per jaar vuurwerk afsteken en ga als je zo tegen vuurwerk bent lekker van eind december t/m begin januari naar een heel ver eiland in de Stille Zuidzee zodat je ook geen last hebt van de krap 16 uurtjes dat je in Nederland eens een keer "legaal" mag knallen!

VUURWERK IS TRADITIE EN WIJ GAAN ER VOOR ZORGEN DAT DIT
OOK ALTIJD ZO ZAL BLIJVEN!!

Teken nu de digitale petitie als echte vuurwerkliefhebber op:
http://www.petities.nl/petitie/vuurwerk_moet_blijven

HET TEKENEN VAN DE PETITIE IS GRATIS!!!

Dit bericht komt van:
http://www.arjanuitman.com
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Voor alle vuurwerkliefhebbers!!!

De kruitdampen zijn nog maar net verdwenen, iedereen is nog aan het bijkomen van de afgelopen feestdagen, de handen worden overal nog vol op geschud voor een goed en mooi 2009 en de eerste berichtgeving over een totaalverbod op vuurwerk van Groen Links Gemeenteraadslid Rotterdam Arno Bonte is alweer binnen.

Laat ons gewoon 1x per jaar vuurwerk afsteken en ga als je zo tegen vuurwerk bent lekker van eind december t/m begin januari naar een heel ver eiland in de Stille Zuidzee zodat je ook geen last hebt van de krap 16 uurtjes dat je in Nederland eens een keer "legaal" mag knallen!

VUURWERK IS TRADITIE EN WIJ GAAN ER VOOR ZORGEN DAT DIT
OOK ALTIJD ZO ZAL BLIJVEN!!

Teken nu de digitale petitie als echte vuurwerkliefhebber op:
http://www.petities.nl/petitie/vuurwerk_moet_blijven

Dit bericht komt van:
http://www.arjanuitman.com
Ja, joh ik heb hem allang ondertekend! En die arjanuitman.com site is voor mietjes die strijkertjes al heel stoer vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:56
Hakuna
Hakuna is offline
Het is nu 5 januari op www.petities.nl is de stand als volgt.

Voor vuurwerk 2663 ondertekeningen

Tegen vuurwerk 22023 ondertekeningen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 22:53
arPos
arPos is offline
Ik had geen eens vuurwerk!
2% +1
Oud 06-01-2009, 12:55
Blaf
Blaf is offline
@ deadlocks reply van vorig topic: Er is geen consumentenvuurwerk, dat had ik er nog ff bij moeten zetten.
Oud 06-01-2009, 13:19
Verwijderd
Citaat:
@ deadlocks reply van vorig topic: Er is geen consumentenvuurwerk, dat had ik er nog ff bij moeten zetten.
Onzin. Semantiek. Vuurwerk voor gebruik van consumenten is consumentenvuurwerk.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 13:46
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Onzin. Semantiek. Vuurwerk voor gebruik van consumenten is consumentenvuurwerk.
Wat er in london was (de grote vuurwerk show op London Eye) was professioneel vuurwerk zie:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=8344
Oud 06-01-2009, 15:49
Verwijderd
ah okay, daar
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 19:16
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Er is geen consumentenvuurwerk, dat had ik er nog ff bij moeten zetten.
Zo bestaan er ook geen consumenten vuurwapens.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 12:29
Hakuna
Hakuna is offline
Het gaat al de goede kant op, de voorstanders van vuurwerk met hun mietjesgedrag zullen nog flink aan de bak moeten om hun gelijk te halen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...r_Kamer__.html

Bron : Telegraaf

Intussen is het 7 januari en op www.petities.nl is de stand als volgt.

Voor vuurwerk 3517 ondertekeningen

Tegen vuurwerk 29737 ondertekeningen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Het gaat al de goede kant op, de voorstanders van vuurwerk met hun mietjesgedrag zullen nog flink aan de bak moeten om hun gelijk te halen.
Voorstanders mietjesgedrag? XD Dat lijkt me eerder andersom. Wie is hier het mietje en bang voor een beetje vuurwerk :')
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 14:17
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...r_Kamer__.html

Bron : Telegraaf

Intussen is het 7 januari en op www.petities.nl is de stand als volgt.

Voor vuurwerk 3517 ondertekeningen

En dan gaat de tweede kamer het erover hebben en dan verandert er alsnog niks.

Maar goed geprobeerd, betrokkenheid van de burger bij de democratie is wat we nodig hebben! Zeker over zulke belangrijke onderwerpen als het eenmaal per jaar vuurwerk afsteken.

Ik heb beide petities maar getekend.
Oud 07-01-2009, 19:30
arPos
arPos is offline
Citaat:
je snapt dat die petitie in enschede is afgenomen
Oud 08-01-2009, 21:26
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
je snapt dat die petitie in enschede is afgenomen
Dan is volgens jou Enschede net zo groot als heel Nederland.

Maargoed, de buit is binnen. Het minimaal van de vereiste 40.000 ondertekeningen tegen vuurwerk is na amper 1 week tijd al binnengehaald, terwijl er nog tot 1 mei as getekend kan worden. Als de handtekeningen actie in dit tempo blijft doorgaan zal het aantal ondertekenaars tegen vuurwerk met gemak ver boven de 100.000 kunnen komen.

Het is nu 8 januari en de stand op www.petities.nl is als volgt.

Voor vuurwerk 4855 ondertekeningen.

Tegen vuurwerk 40184 ondertekeningen.

Aanvulling.

Bron: Telegraaf

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...r__.html?p=1,1
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 21:34
Vuurwerkman
Vuurwerkman is offline
Alle vuurwerkliefhebbers. Radio 538 is ook tegen het verbod. Dus als we met ze allen vuurwerk willen blijven afsteken teken dan ook de petitie op radio 538. Link:
RECLAME

Laatst gewijzigd op 08-01-2009 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 21:36
Hakuna
Hakuna is offline
[QUOTE=Vuurwerkman;28716643]Alle vuurwerkliefhebbers. Radio 538 is ook tegen het verbod. Dus als we met ze allen vuurwerk willen blijven afsteken teken dan ook de petitie op radio 538. Link:
RECLAME

Dit is gewoon ordinair reclame voor radio 538, dus oprotten met die waardeloze link.

Laatst gewijzigd op 08-01-2009 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 21:49
Verwijderd
Quote het dan vooral even :')
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 09:39
Verwijderd
Voor wanneer komt het nu op de agenda?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Voor wanneer komt het nu op de agenda?
Ik las in de Spits dat dat nog onzeker is omdat het vorig jaar nog besproken is in de Kamer en het dus de vraag is of de petitie wel geldig is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 21:34
bloedserieus
bloedserieus is offline
Citaat:
Op welk schaal-niveau kijk je nu dan? Als je het op individueel niveau bekijkt, dan is het toch gewoon goed voor te stellen, dat je het kut kan vinden dat jij geen vuurwerk meer kan verkopen als vuurwerkverkoper, of vuurwerk kan maken als vuurwerkproducent?
Kut? En dat van een "forumbaas"................... dan ook maar een slotje!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Kut? En dat van een "forumbaas"................... dan ook maar een slotje!!
Je mag op dit forum heus wel "kut" zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 22:23
bloedserieus
bloedserieus is offline
Citaat:
Je mag op dit forum heus wel "kut" zeggen.
Dat is dan toch echt de minderheid die dat vind.
Zeker een "forumbaas" heeft hierin een voorbeeldfunctie!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik denk dat de meerderheid het daar wel mee eens is.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 04:34
arPos
arPos is offline
Citaat:

Je bent nu al een forumlegende, als je doorgaat val ik van m'n stoel
Oud 03-02-2009, 06:52
bloedserieus
bloedserieus is offline
Citaat:
Nee, ik denk dat de meerderheid het daar wel mee eens is.
Waarom heeft Kenjirro, "forumbaas" dan ineens haar tekst nu verwijdert?
Kijk.................dat bedoel ik.
Wat mij betreft "zand erover".
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Zijn tekst. Omdat hij je ge-emmer zat is gok ik.

/care

Wat is er in hemelsnaam kwetsend aan kut? Ben je een transseksueel ofzo?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Eh ik heb niets verwijderd. Verder heb ik geen zin in dit gezeik, iedereen mag het woord "kut" gebruiken, ik ben de "forumbaas" en vraag je nu gewoon op het topic te reageren en anders niets te zeggen. Lees aub de forumregels eens door.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Lees aub de forumregels eens door.
Je bent water naar de zee aan het dragen pop.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 16:47
arPos
arPos is offline
Citaat:
..haar tekst nu verwijdert?...
Nu ben ik in de war, en eens niet door je spelling
Reageren

Regels voor berichten