Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar AllureV én als zij wolf blijkt ook naar de functie van Absinthe omdat ik het gevoel heb dat je toch redelijk voor haar opkomt. Daarnaast neig ik ook naar de stille spelers als testout.com en Hanneke. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En na de dood van de leerlingverrader al zeker niet meer. Grl had gisteren op Allure gestemd. Hoewel... dat hóeft ze natuurlijk niet gedaan te hebben. Ze kan ook Allures naam genoemd hebben en op een ander gestemd hebben. Maar ik vraag me af of Grl die tactiek in haar eerste spel al bedacht heeft... |
![]() |
|
De laatste hangronde was feitelijk zo:
Allure 1. Wammus 2. Archont 3. lentekriebel 4. grl 5. Aapje* (veranderd dus!) Archont 1. Daboman 2. zoemzoem 3. Barabas 4. Allure 5. Mutsieprutsie 6. Testout.com nadat mijn argument min of meer onderuit werd gehaald heb ik toch op Allure gestemd. het is dan 5 tegen 6. Ik vraag me af wat Grl heeft gedaan. Zij heeft op het laatste moment, zegt ze, Allure gestemd. Het zou me niet verbazen dat Allure toch slecht is en Grl heeft gezegd Allure te stemmen maar toch voor de zekerheid op Archont is gegaan. Daarmee is het dan 4 tegen 7. Ik denk dat het aannemelijk is dat Allure een wolf is Testout.com ook. dat zijn dan nog 4 stemmen voor Archont (grl nog niet meegerekend). Als er 5 echte stemmen op Allure zijn geweest had Allure er daarmee uit gelegen (nog uitgaande van grls stem op Allure). Bij nog een wolf onder Allure was het gelijkspel geweest en hadden we dat gehoord, dat is niet gebeurd. Mogelijkheid is dan twee wolven onder Archont, de stem van Grl is naar Archont gegaan (we weten immers nu van hem dat hij geen wolf is) Hierdoor zijn er dan 5 echte stemmen op Archont en 4 of misschien wel minder op AllureV. Ik weet dat ik mezelf hiermee in de problemen breng door ineens te zeggen dat ik toch op AllureV ben gegaan. Ik hoop dat jullie bedenken dat als wolf ik dit niet zou hebben gezegd, ze hebben niets wat ze moeten redden en staan er nog goed voor met alle wolven nog in het spel. Daarnaast, ik ben nogal brak op het moment, dus misschien maak ik wel een beredenatiefout. Echter, het lijkt me dan evengoed handig dat jullie weten dat mijn doorgegeven stem vorige ronde niet klopt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Trouwens, jij vindt mutsieprutsie verdacht he? k ga nog eens terug lezen waarom want eigenlijk vind ik haar helemaal niet (meer) verdacht |
![]() |
|
Verwijderd
|
ok, blijkbaar hadden de wolven niet door dat grl verrader was. Daarom denk ik dat grl een wolf verdacht heeft gemaakt. Misschien om minder op te vallen ofzo, maar de wolven hebben haar waarschijnlijk daarom gegeten. Ze maakt allure verdacht (kan zijn dat ze toch op iemand anders heeft gestemd, maar dat weten de wolven natuurlijk ook niet), testout.com maakt ze verdacht en ook een beetje tink. Ik ben vooral geneigd te denken dat allure wolf is (ik zal zo haar posts nog een keer doornemen, maar even vanuit grl gezien) en dat grl op iemand anders heeft gestemd.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
edit: ik haal namen door elkaar. Absinthe en Allure, begint allebei met een A
![]() Het was Allure die met die verdachte post kwam "eet me maar op dan zul je zien dat ik niet slecht ben". Een slecht verweer + wat ik hierboven heb geschreven. Ik stem volgende ronde weer op Allure! Laatst gewijzigd op 20-10-2009 om 23:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat ik me wel afvraag is waarom je zo duidelijk stelt dat testout.com en Allure wolven zijn. Het zou niet echt slim van de wolven zijn als ze met twee in één lijstje gaan staan. Verder wil ik nu wel wat meer op Allure gaan letten (wil graag een verweer van haar horen), maar dat is bij mij nu wel echt puur gebaseerd op de interessante mogelijke verradertruc van Grl gisteren. Ik vind Allure nog steeds wat te inactief voor haar doen als ze een leuke functie heeft. Sorry dat ik zo loop te draaikonten btw (ik zeg het zelf maar, voor een ander het doet ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
1. Mensen die ze verdacht maakt 2. Mensen die ze vrij pleit 3. Mensen waar ze niets over zegt en/of niet op reageert Een slimme/ervaren verrader zorgt vaak dat de wolven een beetje verdeeld zitten over deze categoriën. Maar ik denk dat als een nieuwe speler verrader is, de wolven vooral in groep 3 zullen zitten. Immers, het eerste wat je denkt als je de functie-omschrijving leest is dus dat je de wolven moet helpen. Dat impliceert onschuldige mensen verdacht maken. Dan zitten de wolven niet in groep 1. Blijven groep 2 en 3 over. In groep 2 kunnen ze zitten, maar ik denk dat vrijwel niemand zo stom is om als verrader wolven vrij te pleiten omdat dat juist weer hetgene is wat je als dorpeling als allereerste denkt. Pas als je meer ervaring hebt kun je er andere dingen van denken. Dan blijft groep 3 dus over. De mensen waar ze niets over zegt. Wat ze niet zegt dus.
|
![]() |
Ik lees nergens echt waarom Aapje me precies verdenkt, dus ik kan me moeilijk verdedigen.
Ik denk dat Grl het spel gewoon als een dorpeling gespeeld heeft (zonder de wolven te hinten over haar functie dus) en dat zodoende de wolven niet vermoedden dat zij verrader was. Het kan ook zijn dat ze zelfs op één of meerdere wolven heeft gestemd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo is het nu eenmaal. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jij doet verdachte dingen omdat je tot 2 keer aan toe op het laatste moment zonder opgaaf van reden veranderd (de 1 keer was de ronde dat Jurre eruit ging, ik geloof dat dat de 2e hangronde was maar heb geen tijd om het op te zoeken). Ook ben je heel stil wat in dit geval ook niet voor je pleit. Je bent in mijn ogen nog altijd onschuldig maar iets meer activiteit zou wel op prijs gesteld worden. Ik mag misschien wat paranoïde zijn maar dat wil niet zeggen dat mensen die zich zo gedragen geen weerwolf zijn. Je kunt dit nu wel heel mooi zeggen maar wie zegt dat het waar is? Niemand en we komen er pas achter op het moment dat je dood gaat of als het spel is afgelopen. Dan de uitslag van deze ronde: Uiteraard is het een goede zaak dat de leerlingverrader opgegeten is. ![]() Bij geen bericht stem ik dus op Allure om eerder genoemde redenen.
||
Citaat:
Waarom de wolven met zn tweeen in één lijst gaan staan is op zich niet heel raar: het ging tussen Allure en Archont. Het zou ook opvallen als alle vier de wolven níet op één van deze twee willen stemmen toch? Jij stemt op mutsieprutsie. Tink op ZoemZoem en de rest stemt of op Allure of op Archont. Ik verdenk Tink* eigenlijk totaal niet. Dan moet dus wel of Allure of Archont minstends twee wolven onder zich hebben staan (en als jij geen wolf bent, moeten ze wel helemaal verdeelt zijn). lijkt me dan eerder dat de wolven bij Archont gaan staan (in de hoop dat meer mensen meegaan) dan op Allure die hun eigenlijk teamgenootje is... Vandaar dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Als leerling verrader is het toch de bedoeling om de boel in de war te brengen?
Dan zou de verdachtmaking van grl naar mij toch ook twijfels moeten brengen bij jullie? Ten minste dat zou ik hebben, als het niet om mijn geval zou gaan. En zoals ik al zei, ik ga kijken naar degenen die in de ronde dat archont en jurre eruit gestemd werden hun verdacht maken. Wie dat waren en wat zij nog meer gezegd hebben. Ik ben dan misschien degene die meeschaapte, maar ik ben niet degene die hun verdacht maakte. Terwijl ze dus onschuldig waren. Citaat:
Je zegt dat ik verdachte dingen doe, door te na 20.30 te zeggen op wie ik gestemd heb. In het geval van archont deed ik dit VOORDAT de uitslag er was, dit is dus niet 'om mijn hachje te redden', ten slotte wist ik niet dat archont er ook daadwerkelijk uit zou gaan. In Jurre haar geval, deed ik dit misschien wel later, maar als naieveling die ik misschien ben, deed ik dit voor jullie, zodat de stemlijst van die avond ten minste van mijn kant eerlijk zou zijn. Als redelijke noob was ik er niet vanuitgegaan dat ik daardoor mezelf weer eens verdacht zou maken. Ik deed het alleen maar om te helpen! En ik zal beloven nu actiever mee te doen! Vanmiddag heb ik tijd om de laatste stemrondes even na te kijken, en zoals ik zei, ik vind de verdachtmakers van Jurre en Archont verdacht er dan dat ik zelf ben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Als je kijkt naar:
![]() en: Citaat:
1. mutsieprutsie heeft bij elke hangronde op degene gestemd die eruit vloog. Is dit toeval? 2. de hangrondes waar de Archont en Jurre eruit gingen, staan tussen die twee lijstjes, 3 mensen die op beiden hebben gestemd (aangezien ik er niet bij sta bij degene die op Jurre heeft gestemd maar dat wel gedaan heb). Mutsieprutsie, allure en ik. Als je dan kijkt naar het postaantal van de bovengenoemde Topic 1: Allure 17, Mutsieprutsie 8, ik 5 Topic 2: Allure 14, Mutsieprutsie 5, ik 3 Ik heb jullie al verteld dat ik ruim twee dagen echt doodziek in bed heb gelegen. grl heeft dit zelfs nog even nagekeken, dat ik ook daadwerkelijk nauwelijks gepost heb in dat weekend. En wammus bevestigde ook dat ik echt ziek was. Voor de rest ben ik ook niet de meest actieve speler wat betreft het posten van theorieen, dat geef ik toe. Maar Mutsieprutsie heeft ook niet veel posts! Is dat omdat ze een stille weerwolf is? En Allure, post die juist zoveel om verwarring te zaaien? |
![]() |
||
Citaat:
Ze noemt hier testout.com als duidelijke wolf en een link naar musieprutsie. Verder kijkt ze nadrukkelijk naar wat Archont heeft gezegd: Wammus, Allure, mustieprutsie, testout en zoemzoem. Over Wammus zegt Archont later (daar las ik eerst ook overheen) dat hij daarin waarschijnlijk fout zit. Niemand noemt Wammus echt als verdachte. Wammus zal denk ik ook niet de reden van de wolen zijn geweest om Grl op te eten. Allure dan? mwah agh, die noemt ze maar ze gaat verder niet zo in op Allure. Echter: Ze stemt uiteindelijk wel (of zegt te stemmen!) op Allure. Het kan zijn dat de wolfjes dit niet zo fijn vonden. Dan noemt ze mutsieprutsie. Zelf vindt ik mutsieprutsie niet verdacht, ze gaat niet heel erg in nog op haar en stemt haar ook niet. Mogelijkheid dat de wolven haar gevaarlijk vonden, maar als het om mutsie te doen was hadden ze eerder Absinthe moeten eten (tenzij die wolf is natuuriljk ![]() Wat denken jullie? met deze post van girl (iets eerder dan de quote van hierboven) maakt ze weer testout.com verdacht: "Ik wil nog wel iets kwijt over testout.com. De 1e ronde heeft ze gewoon gestemd, ik zie zo snel niets noemenswaardigs. De 2e ronde heeft ze achteraf haar stem bekend gemaakt (terwijl ze, zoals Wammus imo terecht opmerkte wél tijd had om te stemmen) en die was toen op degene met het langste rijtje (Jurre). De 3e ronde heeft ze überhaupt niet gestemd. En de 4e ronde gaf ze aan dat ze het topic door zou lezen en de theorieën over Allure waarschijnlijk vond en dat ze nog wel zou posten wat ze zou doen. (Testout op pagina 10 van vorig topic: Naar de theorieen van anderen, ga ik denk ik vandaag ook voor allure. Overigens kom ik vanavond nog wel een keer kijken of er nog meer theorieen zijn, en dan geef ik mijn definitieve stem door. ) En vervolgens is ze zonder enige verklaring toch naar Archont geswitcht.. die op dat moment ook het langste rijtje had (net als in hangronde 2 met Jurre). Dus ze heeft 1x haar stem niet doorgeven. En 2x is op ze 'nav de theorieen van anderen' mee gegaan op degene met het langste rijtje zonder zelf enige input te geven. In beide gevallen waren die 2 ook nog dorpelingen (dat kan echter toeval zijn). En 1x was het ook nog zo dat ze haar stem pas achteraf door heeft gegeven terwijl ze wel gestemd zegt te hebben. Wolfgedrag? " áls testout.com wolf is, is het logisch dat de wolven haar hebben gegeten (juist omdat testout al meerdere malen wordt genoemd als mogelijke wolf en grl dat kan aanwakkeren). Vraag is alleen: wat is de motivatie van Grl om dan een wolf verdacht te maken? Want Grl zegt dat ze al verwacht had dat de wolven haar zouden eten? Waarom had ze dat verwacht? ---------- Mogelijkheden over dit verdachtmaken: - Grl had verwacht dat ze opgehangen ging worden en doet grote beschuldigingen naar iemand die wolf is, zodat diegene niet verdacht is als Grl doodgaat. - Grl gaf de wolven een hint over haar verrader zijn (maar dat verwacht ik niet) - Testout.com is onschuldig maar wel een gemakkelijk slachtoffer voor de volgende ronde (makkelijk voor Grl om ons te overtuigen dat we haar moeten ophangen). Daarnaast kan het zijn dat de wolven het vermoeden hadden dat Grl leerling-verrader was. De verdachtmakingen op testout.com komen dan: 1. goed uit: ze is geen wolf. Maar door Grl te eten zullen de dorpelingen waarschijnlijk denken dat Grl voor de wolven gevaarlijk was met haar verdenkingen op testout.com en is testout.com een duidelijke verdachte waardoor de echte wolven wéér buiten schot blijven. 2. niet goed uit: ze zijn bang dat ze fouten gaat maken als n00b verrader en zijn haar liever kwijt dan rijk (of ze heeft per ongeluk al een fout gemaakt met testout). Laatst gewijzigd op 21-10-2009 om 11:05. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En als toevoeging op Aapje: door grl te eten denken de wolven dat we in de eerste plaats testout verdacht vinden, maar later tot de conclusie komen dat het een vooropgezet plan was zodat we testout zullen hangen, en dat doen we niet natuurlijk en testout is dan stiekem toch wolf.
|
Ik ben het absoluut niet met Aapje eens en eigenlijk vind ik haar zelfs een beetje verdacht. Als grl testout.com verdacht heeft gemaakt en testout.com is werkelijk wolf, dan was dat bepaald niet zonder risico geweest. Want er waren meer mensen die testout.com op hun lijstje hadden staan. Verder komt ze op mij over als een gefrustreerde dorpeling.
Aapje komt wel slim op me over, maar is volgens mij toch nieuw. Dat is voor mij aanleiding om te denken dat ze overlegt met medewolven of geïnstrueerd wordt. En volgens mij heeft grl ook helemaal niets over Aapje gezegd. En tot slot snap ik helemaal de aanleiding niet om zoveel woorden aan enkel testout.com te wijten. En dan is er nog het feit dat ze relatief veilig stemt. Altijd maar op iemand die er toch niet uit gaat om jezelf zo niet te hoeven verantwoorden voor het stemmen op een onschuldige en niet het gevaar te lopen ontmaskerd te worden door stemlijstjes.
||
Citaat:
![]()
|
De nog levende spelers en wat grl grofweg over ze zegt vanaf het moment dat ze verrader geworden is:
lentekriebel: niets helaas. zoemzoem: Niet mee bezig, wel als verdachte opgedoken subtiele beschuldiging testout.com: raar dat ze niet stemt en is dat misschien wolvengedrag? Ze vindt van wel Absinthe beschuldigt haar kennelijk van het leerling-verraderschap. Jij zou haar dus waarschijnlijk niet opeten. Barabas: onschuldig Mutsieprutsie: vaag gevoel en misschien wolf? Hanneke: Niets helaas Allure: blijft steeds opduiken als verdachte, subtiele beschuldiging en hier nogmaals als verdachte genoemd en stemt gehaast op AllureV en het houdt maar niet op Wammus: verdacht vanwege niet stemmen en een vaag gevoel en interessant omdat hij verdachte was was van Archont. Aapje*: Niets helaas. Tink*: twijfels en nogmaals Daboman: niets helaas.
|
Wat me direct opvalt is dat Aapje net als grl graag testout.com en AllureV eruit wil hebben. Grl kan zijn opgegeten om zo de verdenkingen naar deze richting aan te sterken. Dat is een motief wat vaak wel goed werkt en ook vaak gebruikt wordt, vooral door ervaren wolven. Als ze dorpeling was geweest had dat allicht kunnen lukken.
En wat ik ineens ook zie is dat grl niet consequent is. AllureV en testout.com zijn allebei oorspronkelijk verdacht geworden, omdat ze in het begin weinig in te brengen hadden. Maar waarom zegt ze dan niets over lentekriebel? Die is toch ook stil?! En hanneke dan? *gaat toch weer een poging wagen tot wegstrepen. Disclaimer: geen wolf betekent niet direct geen evilziener en de weggestreepte mensen zijn wat mij betreft "innocent until proven guilty"* lentekriebel zoemzoem Barabas Hanneke Wammus Aapje* Tink*
Laatst gewijzigd op 21-10-2009 om 13:39. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed, ik ben overtuigd. Ik ga op Hanneke stemmen. Gebaseerd op Dabomans interessante Gr-lijstje en op verdenkingen die ik al eerder had; het feit dat ik gewoon vergeten was dat ze meespeelde. Haar verweer daar vervolgens op vond ik ook weinig overtuigend. Ik ben het met Dabo nog steeds niet eens wat betreft Mutsieprutsie, wel over Allure. Op het moment gaat Dabo even van mijn verdachtenlijstje af, omdat hij met feiten komt (dat lijstje met wat Grl gezegd heeft) en daarmee zichzelf ook op een kwetsbare plek zet omdat er over hem niets gezegd is (nadat hij gisteren nog zei dat hij vooral benieuwd was naar over wie Grl niets gezegd had). Dat zou een wolf niet snel doen denk ik, daarom geloof ik voor nu wel even in zijn oprechtheid.
|
![]() |
|
![]() |
Ik vermoed dat de ziener mijn functie heeft opgevraagd omdat ik steeds als verdachte word genoemd, en hij/zij zodoende weet dat ik aan de goede kant sta.
Ik snap overigens niet zo goed waarom ik zo verdacht ben, ik was in het begin inderdaad inactief maar er zijn nog veel inactievere spelers. En inmiddels ben ik helemaal niet inactief meer, wat testout.com dan weer ziet als verwarring zaaien terwijl mijn posts toch echt zo onduidelijk niet zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik naar daboman zijn lijstje kijk en zijn theorie vind ik ook wel dat hij daar gelijk in heeft. Alleen over mutsieprutsie heb ik wel redelijk twijfels, omdat zij op elk lijstje staat van mensen die eruit zijn gegaan in hangrondes.
Het kan natuurlijk goed zijn dat enkele van grl's verdachtmakingen wel kloppen, mij heeft ze heel uitgebreid verdacht gemaakt. Maar anderen minder verdacht. Aapje* word niet door haar verdacht, maar ik vind het wel raar dat ze graag een gelijkspel wil tussen mij en Allure. Wammus word door grl verdacht gemaakt. Mutsieprutsie word ook een beetje verdacht gemaakt door haar. Dit zijn op dit moment mijn verdachten. Ook al, wanneer het dreigt gelijkspel te worden tussen mij en Allure, zal ik uiteraard op Allure stemmen! |
![]() |
|
![]() |
Ik neig naar aapje. Ze is heel erg overtuigd van het feit dat ik een wolf ben en dat ben ik niet. Ik vermoed dat zij een wolf is en me dus graag het spel uitwerkt.
[edit] Als er verder niemand op haar stemt stem ik op iemand anders, bijv. om te zorgen dat ik zelf in het spel blijf. ![]() Laatst gewijzigd op 21-10-2009 om 16:08. |
![]() |
||
Citaat:
grappig dat je het zelf een feit noemt trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hanneke heb ik nog niet zo goed uitgelegd, maar zij past goed in het profiel wat ik schets; ervaren wolven en vaak veilig stemmen en het feit dat de verrader niets over haar zegt. Plus, zij is natuurlijk ook nog niet weggestreept op mijn wegstreeplijstje ![]()
||
Citaat:
ik zou niet weten hoe ik je moet overuigen. ik heb altijd een stem doorgegeven en ook op tijd. ik ben niet inactief oid, ook niet in het begin. volgens mij zat ik iig in het begin redelijk goed met Dark Phoenix. ik kom met gewone theorieen en sta open voor kritiek daarin. ik vind mezelf dus niet wolverig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik heb m'n keuze nog steeds niet gemaakt dus het kan nog.
|
Verwijderd
|
Oké, dit is wat ik tot nu toe uit de lappen tekst heb kunnen halen voor deze hangronde. Als ik iets over het hoofd gezien heb, laat het mij dan per direct weten.
![]() Hanneke 1. Barabas 2. Absinthe Allure 1. Wammus zoemzoem 1. Hanneke Aapje* 1. testout.com (onder voorbehoud) 2. Daboman ● Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier! ● Uitslag 1e eetronde: Abzg ● Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier! ● Uitslag 2e eetronde: niemand opgevreten. ● Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier! ● Uitslag 3e eetronde: JasperJD ● Definitieve stemlijst voor hangronde #4: klik hier! ● Uitslag 4e eetronde: grl Laatst gewijzigd op 21-10-2009 om 18:28. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63 Verwijderd | 500 | 19-10-2009 17:40 |