Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 21:25
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 12-03-2003 @ 21:13:
Graveland cover??!! IK MOET DIE DEMO HEBBEN!!!
Hoe en waar kan ik em bestellen?
Nee, dat wil je niet. Een hippie en een nazi die blekkie metal trachten te maken

Ik ben trouwens helemaal true, zit regelmatig in de kroeg met leden van vazal, chalice of hatred, oak1488 enz enz
En ik heb de sterf demo van Onheil.. nummer 88!!
Oud 12-03-2003, 21:47
Verwijderd
Ik heb de Illusion demo van Meslamtaea. Daar kan niemand tegenop.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 22:40
EggeD
EggeD is offline
ik heb Homogenic van Björk, das pas evul satanic BM ! HAR ... blaat... wat een gedoe over truë shit man, hou het dan gezellig en ga wat rompeprop bezichtigen ofzo, die hebben ten minste schijt aan die sjit al dat gezeur over trueheid zal me bijna de lust naar goeie bmbands wegnemen - en dat zou natuurlijk phat zonde zijn... want sommige maken, true of nie, gewoon strakke shit. gelukkig ben ik blij en untrue wiehj...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 00:17
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
testement schreef op 12-03-2003 @ 21:05:
niet echt treu en evol

ff offtopic / off quote:
trouwens de chalice of hatred demo is uit en verkrijgbaar voor 2 pleuro

http://chaliceofhatred.cjb.net
Wat ontzettend kansloos zeg
Oud 13-03-2003, 10:33
EggeD
EggeD is offline
whehe
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 22:47:
Ik heb de Illusion demo van Meslamtaea. Daar kan niemand tegenop.
Wat te denken van Haat? Recidivus in Obscurum is in mijn bezit.

Maar goed, ik vind 't absoluut niet om aan te horen, maar 't zal vast wel heel erg true zijn.

http://www.irrelevant.nl/empeedrie/ -- Daar staat een track.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:25
Hypocrisy_Female
Hypocrisy_Female is offline
Citaat:
HK66666 schreef op 12-03-2003 @ 22:25:
Nee, dat wil je niet. Een hippie en een nazi die blekkie metal trachten te maken

Ik ben trouwens helemaal true, zit regelmatig in de kroeg met leden van vazal, chalice of hatred, oak1488 enz enz
En ik heb de sterf demo van Onheil.. nummer 88!!
sst laat ze even geld verdienen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:31
Melf
Melf is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 13:26:
Ik zou graag willen weten of je ook andere Black Metal bands live hebt zien spelen. Of je überhaupt Dimmu Borgir live hebt zien spelen.

Ik zou het best snappen als dit het enigste is op dat gebied wat je kent, anders zo je eens therapie moeten overwegen.
Ik heb zeker wel andere black bands gezien : Tiranilor,Cradle,Dimmu,en een hoop underground bands...

En wat bands betreft op dit gebied ken ik er wel wat hoor...
Borknagar,Dimmu,Old man's child,Winter of sin,Thyrfing,Slayer,Cradle,Sidius,Tiranilor..en zo kenk nog wel ff door gaan....

en wat de lange album discussie betreft...

Puritanical euphoric misanthropia .. = een goeie cd ja maar het is zeker niet de beste die ze hebbe gemaakt..want dat blijft toch nog altijd : For all tid....
Oud 13-03-2003, 13:11
Vork
Vork is offline
Citaat:
Melf schreef op 13-03-2003 @ 12:31:
Ik heb zeker wel andere black bands gezien : Tiranilor,Cradle,Dimmu,en een hoop underground bands...

Borknagar,Dimmu,Old man's child,Winter of sin,Thyrfing,Slayer,Cradle,Sidius,Tiranilor..en zo kenk nog wel ff door gaan....

Puritanical euphoric misanthropia .. = een goeie cd ja maar het is zeker niet de beste die ze hebbe gemaakt..want dat blijft toch nog altijd : For all tid....
haha pardon slayer?

borknagar steekt verder met koop en schouders uit boven de rest
Oud 13-03-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Vork schreef op 13-03-2003 @ 14:11:
haha pardon slayer?

Borknagar is ook geen black metal imo. Maar echt een probleem is dat niet, wel een leuke band om af en toe een nummer van aan te horen. (Ad Noctem)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Melf schreef op 13-03-2003 @ 12:31:

Juist... jij hebt dus echt een goed beeld van Black Metal zie ik...

Diepe zucht!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:46
Verwijderd
Laatste plaatje kan me wel bekoren, rest ken ik alleen sporadisch nummers van. Ook al is het niet grim ende necro.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:00
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Vork schreef op 13-03-2003 @ 14:11:
haha pardon slayer?

old mans child is ook wel ok
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:03
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 13-03-2003 @ 16:38:
Juist... jij hebt dus echt een goed beeld van Black Metal zie ik...

Diepe zucht!
volgens mij worden de meeste bands uit dat lijstje opzich bm genoemd mja.. ze zijn natuurlijk nie true genoeg eigenlijk moet er een nieuwe stijl komen, tbm en dan nog een fake bm.. dan mogen alleen darkthrone, mayhem, immortal, burzum en dark funeral zich nog tbm noemen bij wijze van en dan is de rest zo fake ofzo... zelfs emperor is dan fake, want ja, die zijn zo vreemd..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:12
Roelade
Roelade is offline
Geef mij tsjoeder maar!
Oud 13-03-2003, 17:13
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 18:03:
volgens mij worden de meeste bands uit dat lijstje opzich bm genoemd mja.. ze zijn natuurlijk nie true genoeg eigenlijk moet er een nieuwe stijl komen, tbm en dan nog een fake bm.. dan mogen alleen darkthrone, mayhem, immortal, burzum en dark funeral zich nog tbm noemen bij wijze van en dan is de rest zo fake ofzo... zelfs emperor is dan fake, want ja, die zijn zo vreemd..
Als we nou eens wijlen Euronymous' beredenering erbij pakken:
Die vond zelfs Immortal GEEN Black metal, aangezien ze nauwelijks satanische lyrics gebruiken. ook Dimmu is tegenwoordig ver verwijderd van dat pad. Emperor vond hij ook geen BM, maar daar weet ik de reden niet meer van. Emperor HEERSCHT (van hun demo's tot en met 'In the Nightside' dan )
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:20
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 13-03-2003 @ 18:13:
Als we nou eens wijlen Euronymous' beredenering erbij pakken:
Die vond zelfs Immortal GEEN Black metal, aangezien ze nauwelijks satanische lyrics gebruiken. ook Dimmu is tegenwoordig ver verwijderd van dat pad. Emperor vond hij ook geen BM, maar daar weet ik de reden niet meer van. Emperor HEERSCHT (van hun demo's tot en met 'In the Nightside' dan )
was er mis met prometheus en equilibrium dan ? vind ik ook vet om naar te luisteren hoor... Immortal geen black metal... ik heb ze altijd wel een beetje als een van de vaders gezien haha, maar dat zal wel aan mij liggen, ze zijn niet eens zo heel oud eh.. 93 ofzo gok ik ? verbeter me maar
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:24
Tsasil
Tsasil is offline
Luisterd er uberhaupt iemand naar Black Metal op dit forum?
Oud 13-03-2003, 17:27
EggeD
EggeD is offline
neuh niet intensief... meer doom / gothic ... ik luister gewoon wat ik kewl vind
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 13-03-2003 @ 18:24:
Jawel, ik heb alleen nog geen namen genoemd.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:59
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
Als het blekkie schorum nog even doorgaat is straks niks meer black metal.
Ik zou me haast gaan schamen dat ik er, onder andere, ook naar luister.
Oud 13-03-2003, 18:00
EggeD
EggeD is offline
fantastisch he
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:09
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Ik doe niks anders, als ik het niet luister, speel ik het zelf
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:12
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Tsasil, je hebt een verdachte avatar
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:21
Tsasil
Tsasil is offline
Ahum, ik vroeg dus niet wat iedereen luistert, ik vroeg of iemand ook naar BM luistert
Oud 13-03-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
OPGEROTH schreef op 13-03-2003 @ 19:12:
Tsasil, je hebt een verdachte avatar
Misschien wordt daarmee gedoelt op Judeo-Christelijk hypokriet Amerika? Ik weet het niet...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:43
Infaustus
Infaustus is offline
stelletje kut gristenen....
Oud 13-03-2003, 18:43
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 13-03-2003 @ 19:21:
Ahum, ik vroeg dus niet wat iedereen luistert, ik vroeg of iemand ook naar BM luistert
oh je doelt op "alle tonen en klanken in je opnemen en alles evalueren en tot een hoog voetstuk verrichten op platonisch niveau... alle diepzinnige teksten tot in de holst van de nacht bestuderen en concluderen dat de demonen en zwarte raven door opdracht van satan alle gelovigen zullen vernietigen omdat ze zo naief zijn, ja zelfs verhalen zoeken achter het notenschrift verscholen achter de basgitaren... morsecodes zoeken in de snare en misschien dus wel de zin van het leven ontdekken" ! nee, dat doe ik zelden
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 13-03-2003 @ 19:21:
Dat ligt dus volgensmij volkomen aan jouw intrepetatie van BM. Volgens sommigen is het de 1e generatie die begon met Hellhammer, later Celtic Frost, Bathory en Venom. Of is het de 90's BM als Nargaroth, Burzum, de prille Graveland enz. ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 19:43:
oh je doelt op "alle tonen en klanken in je opnemen en alles evalueren en tot een hoog voetstuk verrichten op platonisch niveau... alle diepzinnige teksten tot in de holst van de nacht bestuderen en concluderen dat de demonen en zwarte raven door opdracht van satan alle gelovigen zullen vernietigen omdat ze zo naief zijn, ja zelfs verhalen zoeken achter het notenschrift verscholen achter de basgitaren... morsecodes zoeken in de snare en misschien dus wel de zin van het leven ontdekken" ! nee, dat doe ik zelden
Je loopt iets te hard van stapel volgensmijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:46
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 13-03-2003 @ 19:45:
Je loopt iets te hard van stapel volgensmijn.
Je zou best eens gelijk kunnen hebben...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 19:46:
Je zou best eens gelijk kunnen hebben...
Je praat over dubbele bodems zoeken in muziek, maar zijn post was ook maar een post. Je hoeft niet achter ieders reactie een heel moraal te zien, vaker ligt het niet zo diep als het wordt ingeschat. Hierdoor ook de lange, lange discussies over true of niet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:56
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 13-03-2003 @ 19:49:
Je praat over dubbele bodems zoeken in muziek, maar zijn post was ook maar een post. Je hoeft niet achter ieders reactie een heel moraal te zien, vaker ligt het niet zo diep als het wordt ingeschat. Hierdoor ook de lange, lange discussies over true of niet.
op zich was het een grap ulf, ik ben nu eenmaal een sarcast en een sarcast om het sarcasme... soms weet ik zelf niet wat ik zeg maar die post was sarcastisch... echt dus toch bedankt voor je visie - volgens mij weten de meesten dit echter wel, maar dit soort discussies zijn oneindig lijkt wel. het begint bij of het nu echte winnie de pooh is of neppe, echte telletubbies, of een echt shirt van tazmanian devil of een neppe... sommige kinderen werden altijd heel boos als je in hun nek keek en zei dat het een neppe was, dat weet ik nog wel ... zoiets groeit dan door tot bm enzo, als je 80 bent zeg je dat het leven een illusie is en dat je faalt in al je dromen... lol ik kap wel weer
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:59
Verwijderd
Sorry maar ook uit jouw sarcasme kwam jouw opvatting van die post naar voren.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:02
EggeD
EggeD is offline
onbedoeld dan, het was een pure grap... wat voor opvatting vind je er bij passen dan ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 20:02:
onbedoeld dan, het was een pure grap... wat voor opvatting vind je er bij passen dan ?
Dat jij die post zag als wéér een verwijt naar hen die zogenaamde untrue Black Metal luisteren.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:14
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 13-03-2003 @ 20:08:
Dat jij die post zag als wéér een verwijt naar hen die zogenaamde untrue Black Metal luisteren.
hmmm nee het was een reactie op het luistert wat ie zei... daar maakte ik een grap over.

over untrue / true: het maakt me niet in wat voor vakje de muziek waar ik naar luister stopt...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:22
Tsasil
Tsasil is offline
De reden dat ik vroeg of iemand hier nog naar Black Metal luistert is omdat de ene helft van de mensen die in dit topic post zich druk maken over hoe true hun muziek wel niet is, en de andere die probeert door zoveel mogelijk ontroee muziek op te noemen duidelijk te maken dat de troeheid van de muziek ze geen flikker boeit. Dus in zekere zin heeft Egged gelijk, maar niemand schijnt Black Metal meer serieus te nemen. Jammer, maar als ik het hier zo bekijk eigelijk wel terecht.

Niemand schijnt in ieder geval te weten waar ze het over hebben.
Oud 13-03-2003, 19:28
EggeD
EggeD is offline
*zoekt* er staat ook geen defenitie van true black metal in het prisma woordenboek... hmmz..

mja anyway.. de bands zelf hebben denk ik ook niet om deze onzin gevraagd, ze maken muziek, wij beluisteren het, evalueren het, proberen het ergens thuis te brengen.. daar hebben zij dan geen invloed op (ja of je moet met je eigen metalnaam komen - is zo trollmetal niet ontstaan ?) nja ik dwaal af.. dan wordt "hun band" bijv. voor untrue black metal uitgemaakt terwijl ze zelf niet eens van black metal houden. *speculeer* bwah ik heb geen zin meer in deze blodsinn, kijk morgen wel weer ff
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 13-03-2003 @ 20:22:
Nee, maar dit is wel een scholieren forum.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 13-03-2003 @ 20:22:
De reden dat ik vroeg of iemand hier nog naar Black Metal luistert is omdat de ene helft van de mensen die in dit topic post zich druk maken over hoe true hun muziek wel niet is, en de andere die probeert door zoveel mogelijk ontroee muziek op te noemen duidelijk te maken dat de troeheid van de muziek ze geen flikker boeit. Dus in zekere zin heeft Egged gelijk, maar niemand schijnt Black Metal meer serieus te nemen. Jammer, maar als ik het hier zo bekijk eigelijk wel terecht.

Ik weet wel waarover ik praat als het gaat om de muziek die ik luister. De reden waarom ik mijn standpunt inneem in deze hele discussie is omdat ik mij kwaad maak om die van anderen. Shit, dat wordt bijna een tik.

Als ik muziek van Hate Forest luister, mij plaats in de sfeer, die ook nog redelijk serieus neem en de muziek als ultieme expressie ervaar waarop ik posts lees waarin die muziek wordt vergeleken met een bord bami. Sja. Dan word ik boos.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:34
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 13-03-2003 @ 20:31:
Ik weet wel waarover ik praat als het gaat om de muziek die ik luister. De reden waarom ik mijn standpunt inneem in deze hele discussie is omdat ik mij kwaad maak om die van anderen. Shit, dat wordt bijna een tik.

Als ik muziek van Hate Forest luister, mij plaats in de sfeer, die ook nog redelijk serieus neem en de muziek als ultieme expressie ervaar waarop ik posts lees waarin die muziek wordt vergeleken met een bord bami. Sja. Dan word ik boos.
muziek is toch iets van je eigen, ik luister ook gekke dingen... maar om nou boos te worden op mensen die die muziek niet zoals ik beleven gaat ook weer ver. eerder andersom juist. het is juist fijn als je muziek voor jezelf leuk kunt vinden zonder dat andere gekkies het ook allemaal roekeloos gaan meeblêren bij wijze van spreke... of denk ik hier zelf als een gekkie ?

btw, blijf ik toch weer posten eh...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 20:28:
*zoekt* er staat ook geen defenitie van true black metal in het prisma woordenboek... hmmz..

mja anyway.. de bands zelf hebben denk ik ook niet om deze onzin gevraagd, ze maken muziek, wij beluisteren het, evalueren het, proberen het ergens thuis te brengen.. daar hebben zij dan geen invloed op (ja of je moet met je eigen metalnaam komen - is zo trollmetal niet ontstaan ?) nja ik dwaal af.. dan wordt "hun band" bijv. voor untrue black metal uitgemaakt terwijl ze zelf niet eens van black metal houden. *speculeer* bwah ik heb geen zin meer in deze blodsinn, kijk morgen wel weer ff
Kanwulf heeft ooit iemand neergeschoten om het dragen van een C.o.F.-shirt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 20:34:
muziek is toch iets van je eigen, ik luister ook gekke dingen... maar om nou boos te worden op mensen die die muziek niet zoals ik beleven gaat ook weer ver. eerder andersom juist. het is juist fijn als je muziek voor jezelf leuk kunt vinden zonder dat andere gekkies het ook allemaal roekeloos gaan meeblêren bij wijze van spreke... of denk ik hier zelf als een gekkie ?

btw, blijf ik toch weer posten eh...
Ik vind het jammer dat veel mensen de mist in gaan door dit soort muziek uit zijn verband te trekken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:39
EggeD
EggeD is offline
ik niet, vind ik vrij begrijpelijk
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:40
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 13-03-2003 @ 20:35:
Kanwulf heeft ooit iemand neergeschoten om het dragen van een C.o.F.-shirt.
Kanwulf is een mongool
Oud 13-03-2003, 19:43
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 20:39:
ik niet, vind ik vrij begrijpelijk
Als je muziek uberhaupt al niet serieus neemt dan kan dat begrijpelijk lijken ja
Oud 13-03-2003, 20:06
testement
testement is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 13-03-2003 @ 20:40:
Kanwulf is een mongool
Oud 13-03-2003, 20:25
HK66666
HK66666 is offline
Hehe, kanwulf.. ik lees dan altijd steeds thorwulf.
woar is unseren freund erich eigenlijk tegenwoordig?

en ergens heeft tsasil wel gelijk, in plaats van op een scholierenforum je druk maken om black metal kan je ook gewoon bier drinken en black metal luisteren.
Oud 13-03-2003, 20:27
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
HK66666 schreef op 13-03-2003 @ 21:25:
Hehe, kanwulf.. ik lees dan altijd steeds thorwulf.
woar is unseren freund erich eigenlijk tegenwoordig?
Die wordt overal waar hij komt gebanned
Reageren

Regels voor berichten