Advertentie | |
|
![]() |
|
Franciscus, Cis, Ciske, Frank, Frans, Sies, Suske, François (Fr.), Franz (Du.), Francesco (Ital.), Pancho (Sp.), Francis (Eng.), Ferenc (Hong.), Ciska, Cissy, Francine, Franciska, Fransine, Sien, Siena, Francis, Cissi (Du.), Frances (Eng.), Francesca (Ital.), Françoise (Fr.), Paquita (Sp.). Afgeleid van het Italiaans 'Francesco'wat Fransman betekend. Fransman, de naam die aan Franciscus van Assisi ( Giovanni Bernardore, 1182 - 1226 ) werd gegeven.
|
Roeland, Roel, Roelandus, Roland, Ruland (Du.), Rowland (Eng.), Rolland (Fr.), Orlando (Ital.). Afgeleid van het Germaanse 'rode', met de betekenis 'roem', en 'land', met de betekenis 'land'. De betekenis is waarschijnlijk; in het land beroemd. Op 19 juli is er een feestdag ter ere van de Heilige Roland van Medici, welke als kluizenaar in Italie leefde.
|
![]() |
|
Ester, Esther , Hester, Hestera. Mogelijk afgeleid van het oud Perzisch met de betekenis: ster (vergelijk Istar, de Mesopotamische godin der vruchtbaarheid). De naam is vooral bekend geworden door Ester, in de bijbel de gunstelinge van koning Ahasverus tijdens de Babylonische ballingschap.
jaja...
|
Verwijderd
|
Eva, Eef, Eefje, Eve, Evelien, Evelyn (Eng). Afgeleid van het Hebreeuws met de betekenis: de leven brengende. De variatie Evelyn kan ook verband houden met het Gaelic 'eitlin', met de betekenis; aangenaam. De naam is vooral bekend geworden door Eva, volgens de bijbel de eerste door God geschapen vrouw.
zo ![]() |
![]() |
|
![]() |
Irene, Irena, Irenea, Irene (Fr), Rene (Du), Ireneus, Iréné (Fr). Afgeleid van het Griekse 'eirene', met de betekenis 'vrede', of van 'eirenaios', met de betekenis; de vredelievende. De naam is vooral bekend van Irene, in de Griekse mythologie dochter van Zeus en Themis, godin van de vrede. Het is tevens de naam van een Nederlandse Prinses, welke zich uit het koninklijk huis heeft teruggetrokken.
Ik heet dus Renée maar volgens mij klopt hier geen hol van. Ik heb namelijk in een boek gekeken en daar staat in dat mijn naam toch zeker Frans is en wedergeborene betekent. Die site zag er sowieso trouwens ook niet echt betrouwbaar uit met Elton John op de achtergrond. ![]()
|
Femke, Femma, Femme, Femmy Afgeleid van het Germaans 'fred' en 'mar' wat vrede en beroemd of vermaard betekend. De naam betekend dan; 'beroemde beschermster'.Vooral in Friesland en Groningen voorkomende namen
|
Susanna, Sanna, Sanne, Susan, Susette, Suze, Sue (Eng.), Susan (Eng.), Susannah (Eng.).
(ik heet eigenlijk Suzanne, maar oke 't komt in de buurt ![]() Afgeleid van het Hebreeuws 'sjoesjanah' wat lelies betekenen. ![]() Er is een feestdag op 11 augustus ter ere van Susanna, een Romeinse martelares uit de 4de eeuw. In een van de apocriefe boeken is Susanna een mooie vrouw die, aangeklaagd door afgewezen vrijers, door Daniel wordt geholpen.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
afgeleid van dorothea (tè walgelijk) > grieks > godsgeschenk (wederom tè walgelijk)
/edit doopnamen ook opgezocht, eerste = ook godsgeschenk tweede = hebreeuws en betekent jahweh is genadig derde = denk ik afgeleid van petrus en is grieks (petra = rots); betekend de betrouwbare (hehe eindelijk een betekenis die er mee door kan) en van cornelis (de geharde) = zo hard als een hoorn ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 06-08-2003 om 19:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
'Din' in het Hebreeuws betekent 'rechtbank'. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Wat betekent jouw forumnaam? Cootje01 | 62 | 15-11-2015 21:35 | |
De Kantine |
Pwèppen is niet saai! #koekje Verwijderd | 500 | 17-05-2010 17:40 | |
De Kantine |
Maak een opmerking over de forummer boven je Dminor | 499 | 25-05-2003 10:21 | |
De Kantine |
Wat betekent jouw nickname? Demeter | 68 | 07-09-2002 14:20 | |
De Kantine |
Wat betekent jouw (echte!) naam? Anne | 83 | 20-06-2002 13:13 |