Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 12:37
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-09-2004 @ 12:24 :
Disclaimer: Deze website bevat satire. Mocht je niet houden van dit soort satire of heb je totaal geen gevoel voor satire dan raad ik je aan niet verder te lezen en de website zo snel mogelijk te verlaten. Ik wijs dan ook alle verantwoordelijkheid van de hand voor psychische gevolgen die eventueel bij sommigen kunnen zijn ontstaan na een onverantwoord bezoek aan deze website.

(ook van die site)
Satire vind ik geen overeenkomst met het aanzetten tot haat en het daadwerkelijk overgaan tot actie (zie e-mailactie Wilders).
Oud 29-09-2004, 12:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 29-09-2004 @ 13:37 :
Satire vind ik geen overeenkomst met het aanzetten tot haat en het daadwerkelijk overgaan tot actie (zie e-mailactie Wilders).
ik kan begrijpen dat je deze actie minder geslaagd vind; tis alleen zo dat je niet kunt ontkennen dat die site niet serieus te nemen is.
Oud 29-09-2004, 13:21
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 28-09-2004 @ 21:59 :
Wat een argumentatie! We kunnen het topic wel sluiten want Mr. Pignati heeft antwoorden op al onze vragen!
misschien moet je het even in de context bekijken mongool
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 13:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-09-2004 @ 12:22 :
Tenzij Ali B het zegt
da's idd wat anders, namelijk slechte muziek.
Oud 29-09-2004, 13:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-09-2004 @ 14:33 :
da's idd wat anders, namelijk slechte muziek.
Het is de benaming muziek niet eens waard.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 13:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-09-2004 @ 14:33 :
Het is de benaming muziek niet eens waard.
nou ja, de drummer die het ritme verzorgd zou daar nog voor kunnen zorgen.

als ze er alleen diet tekst uit zouden halen zou ik het mischien goed vinden.

Ali B instrumentaal. geen gek idee.
Oud 29-09-2004, 13:45
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-09-2004 @ 14:36 :
nou ja, de drummer die het ritme verzorgd zou daar nog voor kunnen zorgen.

als ze er alleen diet tekst uit zouden halen zou ik het mischien goed vinden.

Ali B instrumentaal. geen gek idee.

Het bericht waar dit topic op gebaseerd is is trouwens een vergissing. Het probleem speelde zich enkele maanden geleden af en is alweer naar tevredenheid opgelost. De verslaggever had een aantal dingen verkeerd begrepen. Stond in De Gelderlander.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:30
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 29-09-2004 @ 09:14 :
Wat heeft een neger hier weer mee te maken
In - context - lezen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:48
Odin
Odin is offline
Wat is xenofobie?

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Foegel schreef op 29-09-2004 @ 16:48 :
Wat is xenofobie?
Angst voor het vreemde. Moet vaak gelezen worden als 'angst voor buitenlanders'.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Foegel schreef op 29-09-2004 @ 16:48 :
Wat is xenofobie?
Angst voor het vreemde, dus in casu gewoon angst voor buitenlanders.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:55
Odin
Odin is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2004 @ 16:54 :
Angst voor het vreemde, dus in casu gewoon angst voor buitenlanders.
Oke.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 16:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2004 @ 20:58 :
Wel, als er een probleem is dan zoek je naar de meest doelmatige oplossing. Het buiten zetten van mensen die nog een andere nationaliteit hebben naast de Nederlandse is zeker wel een doelmatige oplossing van het probleem, vooral wanneer je dat ook nog combineert met een centrale database waarin je vastlegt wie er buiten moet blijven omdat hij een boef is.
Daar volg ik je niet. Je wil anderen opschepen met jouw "boeven". Suggereert dat niet dat je rechtssysteem en je sanctionering falen en je gewoon je problemen maar op anderen doorschuift zonder dat je bereid bent je falend rechtssysteem onder de loep te nemen?

Een crimineel is een crimineel, een ander land zal net zo blij zijn met jouw criminelen als jij.
Oud 29-09-2004, 17:11
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-09-2004 @ 14:45 :

Het bericht waar dit topic op gebaseerd is is trouwens een vergissing. Het probleem speelde zich enkele maanden geleden af en is alweer naar tevredenheid opgelost. De verslaggever had een aantal dingen verkeerd begrepen. Stond in De Gelderlander.
Idd, er was zeker een nieuwstekort ofzo.

Bedreigen politie Ede allang voorbij

Door onze verslaggever

EDE - Met de aanhouding van een aantal jongeren heeft de Edese politie de bedreigingen van agenten en vernieling van politieauto's allang opgelost. Dat meldt de politie naar aanleiding van foutieve berichtgeving in De Gelderlander van gisteren.

In het artikel met de kop 'Jongeren bedreigen politie met de dood' staat dat de politie sinds een halfjaar door een groep jongeren wordt geterroriseerd. De pesterijen van de jongeren zijn volgens de politie echter al lang geleden gestopt.

Burgemeester R. Robbertsen van Ede en de politie West-Veluwe Vallei benadrukken dat het geschonden vertrouwen tussen de overheid en de Marokkaanse gemeenschap sindsdien juist herwonnen wordt.

De verslaggever schreef zijn artikel naar aanleiding van een presentatie van de politie aan Edese gemeenteraadsleden. De districtschef ging daarbij in op een nieuwe systematiek waarbij groepen overlastveroorzakende jongeren in Ede sinds dit jaar gevolgd worden.

Daarna ging hij nader in op de specifieke aanpak van een bepaalde groep jongeren, onder wie veel Marokkanen. Hij noemde in dit verband de bedreigingen en vernielingen.

Door een misverstand vatte de verslaggever de opmerkingen van de districtschef op als actuele ontwikkelingen.
Oud 29-09-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-09-2004 @ 17:25 :
Daar volg ik je niet. Je wil anderen opschepen met jouw "boeven". Suggereert dat niet dat je rechtssysteem en je sanctionering falen en je gewoon je problemen maar op anderen doorschuift zonder dat je bereid bent je falend rechtssysteem onder de loep te nemen?

Een crimineel is een crimineel, een ander land zal net zo blij zijn met jouw criminelen als jij.
Wat is 'falen' van een rechtssysteem? Ik vind niet dat het gebruik maken van de mogelijkheid die het meest efficiënt is (ander land ermee opschepen) een teken is van falen van ons rechtssysteem, dat zie je echt verkeerd.

Ik vind het acceptabel om mensen met een dubbele nationaliteit weer uit te zetten vanwege het volgende. Je kunt het verkrijgen en houden van een nationaliteit zien als uiting van de wil om binding te krijgen of te houden met dat land.

Wie echt Nederlander wil worden, geeft de andere nationaliteit op. Wie dat niet echt wil, behoudt de andere, maar dan behoudt de Nederlandse overheid zich wel het recht voor om de binding met dit land te beëindigen als iemand zich niet kan gedragen. De laatst verkregen nationaliteit is in dat geval minder waard dan de nationaliteit die iemand krachtens afstamming heeft gekregen.,
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2004 @ 18:56 :
Wat is 'falen' van een rechtssysteem? Ik vind niet dat het gebruik maken van de mogelijkheid die het meest efficiënt is (ander land ermee opschepen) een teken is van falen van ons rechtssysteem, dat zie je echt verkeerd.

Ik vind het acceptabel om mensen met een dubbele nationaliteit weer uit te zetten vanwege het volgende. Je kunt het verkrijgen en houden van een nationaliteit zien als uiting van de wil om binding te krijgen of te houden met dat land.

Wie echt Nederlander wil worden, geeft de andere nationaliteit op. Wie dat niet echt wil, behoudt de andere, maar dan behoudt de Nederlandse overheid zich wel het recht voor om de binding met dit land te beëindigen als iemand zich niet kan gedragen. De laatst verkregen nationaliteit is in dat geval minder waard dan de nationaliteit die iemand krachtens afstamming heeft gekregen.,
Ik snap je punt wel, maar waarom zouden wij zelf niets kunnen doen om dat crimineel gedrag te voorkomen of te "genezen"? Je kunt zo wel elke keer voor de gemakkelijkste weg kiezen, maar voor degenen die je niet kunt "uitzetten", zul je toch een andere oplossing moeten vinden. Waarom neem je daar dan niet iedereen in mee?
Oud 29-09-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2004 @ 18:56 :

Het is misschien een oplossing van het probleem voor Nederland (alhoewel het ook een sterk nadelig demografisch effect heeft), maar voor de wereldbevolking als collectief is het geen oplossing, en dat is toch wat ik liever als ideologisch uitgangspunt neem.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 29-09-2004 @ 18:11 :
Door een misverstand vatte de verslaggever de opmerkingen van de districtschef op als actuele ontwikkelingen.
misverstand jaja.......en dat durft zich journalist te noemen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 30-09-2004 @ 12:12 :
misverstand jaja.......en dat durft zich journalist te noemen
Ze zullen tijdens hun opleiding wel stage gelopen hebben bij de Telegraaf.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 21:06
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 29-09-2004 @ 08:03 :
MohamedJalal, wat bedoel je met 'gelijk' behandelen? Is dit het negeren van de problemen of je aanpassen aan de Nederlanse normen en waarden en wetten die er gelden? Ik denk dat de probleemgevende Marokkaanse jeugd uit Ede hiermee beter mee kan beginnen dan allerlei instanties die zich inzetten voor deze mensen!

Ik weet niet wat je er probeert van te maken.
Maar wat ik wil overbrengen met ""gelijke behandeling""is niet het negeren van problemen of aanpassen ............? ?

Met gelijk behandelen bedoel ik:
Dat er geen discriminatie aanwezig is tijdens het proberen met het oplossen van een probleem of onrechtvaardige handelingen verrichten!

Ik erken de feit dat er een aantal jongeren tussen zitten in Ede,die veel overlast met zich mee brengen.
En dat moet opgelost worden.Maar op een slimme en wijze manier.
Maar eerst natuurlijk naar de aanleiding kijken...waarom doen die jongeren zo?
Wat is precies de reden.Wat is hun doel...
Als we die vragen kunnen beantwoorden en opbouwende actie's kunnen uitvoeren.Dan zijn we een heel stuk verder
Vanuit die punt kunnen we verder streven naar een goede resultaat.

Maar om juist de emoties te laten werken.En de onjuiste handelingen te verrichten tijdens zo'n procedure,vind ik wel heel erg fout!Want dat kan een aanleiding geven tot waarschijnelijk dramatische gevolgen.

Laatst gewijzigd op 30-09-2004 om 21:09.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 21:15
El_Nour
El_Nour is offline
Blabla.

Probleemjeugd. Probleem bij de wortel aanpakken. Buurtvaders. Strenger optreden. Uitzetten. Strafkamp. Marokkanen dit, Marokkanen dat. Islam zus, Islam zo.

Blabla.

Get over it. Over een paar jaar zijn die etterbakken getrouwd, hebben kinderen, en laten de autoruiten met rust.
Oud 30-09-2004, 23:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Get over it. Over een paar jaar zijn die etterbakken getrouwd, hebben kinderen, en laten de autoruiten met rust.
Maar ondertussen zitten onschuldige mensen wel paar jaar met de gevolgen.
EN: waarschijnlijk nemen jongere broertjes en zusjes het dan over.

Nee! KEIHARD AANPAKKEN. Net als in mijn New York: ZERO TOLLERANCE !!

Een waarschuwing, twee waarschuwingen... en dan: AANPAKKEN.

MAAR OOK: meer geld voor jeugdzorg, meer geld voor acitiviteiten, meer geld voor begeleiding, meer dialoog met allochtonen,...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 00:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 30-09-2004 @ 22:15 :
in feite zeg je dus dat het mag?

de wet geld voor iedereen, er mogen geen uitzonderingen gemaakt worden, zelfs niet als dat betekenrt allochtonen te moeten aanpakken.
Oud 01-10-2004, 10:12
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-10-2004 @ 01:10 :
in feite zeg je dus dat het mag?

de wet geld voor iedereen, er mogen geen uitzonderingen gemaakt worden, zelfs niet als dat betekenrt allochtonen te moeten aanpakken.
Nee ik zeg niet dat het mag.

Ik zeg dat er geen concrete oplossing voor te vinden is.
Oud 01-10-2004, 10:28
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 01-10-2004 @ 11:12 :

jawel, zero tolerance.

en eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of het allochtonen zijn of autochtonen, gewoon keihard aanpakken, en als de ouders er niet toe in staat zijn, naar een heropvoedingsgesticht
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 01-10-2004 @ 11:12 :

pleur iemand vaak genoeg in de cel voor dat soort kleine criminaliteit, en ze stoppen vanzelf.

agentje pesten mag dan mischien stoer zijn in zo'n groep, als ze elke keer daarna de volgende twee weken achter de tralies doorbrengen dan gaat het stoere er vanzelf van af.
Reageren

Regels voor berichten