Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 20:42
Sobe
Sobe is offline
Uhm, sletten? Ik snap de link niet met meisjes die kicken op oudere jongens.
Dat ik commentaar geef op de werkelijke leeftijd en hoe veel zich voordoen is iets anders.
Laat iedereen gewoon lekker rondseksen. Al hoewel ik wel merk dat mannen éérder relaxter reageren.
Oud 28-02-2005, 20:45
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-02-2005 @ 11:34 :
Mannen vallen op vrouwen die geschikt zijn om zo veel mogelijk kinderen te baren en vrouwen vallen op mannen met een hoge sociale status (die zijn vaak ouder).
Zegt iemand die geen kinderen wil.
Oud 02-03-2005, 01:24
cam-boy18
cam-boy18 is offline
ik ben zelf bijna 18 jaar en mijn vriendin is 14 ik heb er geen problemen mee hoor en wat andere jaloerse mongoolen zeggen trek ik me eigelikjkk weinig van aan
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 01:36
blupp
blupp is offline
Citaat:
toilet duck schreef op 28-02-2005 @ 11:06 :
*plak*
Prachtig! Helemaal mee eens.^^
Er zijn idd een paar uitzonderingen maar zo zijn de meiden verder gewoon bijna altijd. Ik ken wel een paar uitzonderingen...en die uitzonderingen hebben meestal ook een hekel aan hun 'vrouwelijke' leeftijdsgenoten, ze vinden ook dat ze te trutterig doen en die meiden maken ook gewoon lekker lol en maken zich niet zo druk om hun uiterlijk. Ik denk dat wel iets meer dan 5% van de meiden zo is.
Er zijn in ieder geval wel ERG veel van die trutten ja...en ze kunnen ook overdreven bitchy kijken.
En uhh @ t meisje van DERTIEN JAAR^^ , ik zat 2 jaar terug nog op de middelbare school, in 2 jaar kan niet vreselijk veel veranderen en soms ben ik nog wel eens op zo een school, ik loop btw ook wel es buiten rond en dan zie je al die trutjes al die op hun koets staan te wachten ofzo. >>Gelukkig zijn er uitzonderingen<<, maar volgens mij wordt het tegenwoordig alleen maar erger met de 'trutfactor' zoals ik het maar even zal noemen.
En nog een voorbeeld dat die kindjes echt zwaaar worden beinvloed door soaps/media in t algemeen. Ik weet niet hoevaak ik t al heb gehoord van een meid.. 'Ik ben dik he? Moet je al die mooie meiden op tv es zien '

Pfff (en ja ik heb best wel een hekel aan meiden op die leeftijd, maar er zijn genoeg uitzonderingen)

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 01:38.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-02-2005 @ 20:13 :
Leeftijd maakt bij mij geen ruk uit. Over het algemeen klinkt 18 leuker dan 24... maar voor mij maakt het eigenlijk niet uit. Dus ik kick er niet op.
Ik ken momenteel wel een ontzettend mooie meid van zesentwintig, op dat soort momenten zet je je principes wel overboord en interesseert het je niet dat het 'leuker klinkt'
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 28-02-2005 @ 21:45 :
Zegt iemand die geen kinderen wil.
De waarheid is hard.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:19
Maurice
Maurice is offline
vrouwen hebben behoefte aan veiligheid, mannen hebben behoefte aan de mogelijkheid te kunnen patsen.

dit zal al wel gezegd zijn. en ja, het is generaliseren.
Oud 02-03-2005, 11:20
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 24-02-2005 @ 21:01 :

waarom kikken meisjes op oudere jongens?
omdat meisjes vaak op vroegere leeftijd volwassener zijn.
Oud 02-03-2005, 11:26
devilzsangel
devilzsangel is offline
maagdelijkheid

ze hebben dan het gevoel dat ze heersen de macht hebbe

en dat het meisie hun nodig heeft ensow
Oud 02-03-2005, 11:31
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
devilzsangel schreef op 02-03-2005 @ 12:26 :
maagdelijkheid

ze hebben dan het gevoel dat ze heersen de macht hebbe

en dat het meisie hun nodig heeft ensow

Dát zal het zijn..
Oud 02-03-2005, 12:11
blupp
blupp is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 02-03-2005 @ 12:20 :
omdat meisjes vaak op vroegere leeftijd volwassener denken te zijn.
Helemaal mee eens.

Met een kleine aanpassing, je was wat woordjes vergeten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 12:41
Verwijderd
precies, denken
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 12:48
Lieved
Lieved is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-02-2005 @ 21:29 :
Ik blijf bij mijn eerste lief. Wat moet ik met een zogenaamde mooi meisje, als ik al iemand heb die trouw, lief, knap en zorgzaam is?

Iemand die je niet gebruikt dus.
Ik hou van jou
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 12:49
blupp
blupp is offline
Jochies op die leeftijd zullen ook wel domme dingen doen maar die zijn tenminste vaker hunzelf...ja behalve als ze tegen elkaar verhaaltjes verzinnne hoeveel meisjes ze al hebben verleid ofzo. Maar die jongens genieten meestal vaker gewoon nog van hun jeugd. Bij die typische trutjes krijg ik altijd t idee dat ze zich anders voordoen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 13:04
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
blupp schreef op 02-03-2005 @ 13:11 :
Helemaal mee eens.

Met een kleine aanpassing, je was wat woordjes vergeten.
maar meestal is dat ook wel zo, ik herken mezelf erin namelijk als ik kijk naar de jongens van mijn leeftijd en de jongens/mannen net iets ouder dan 20 weet ik het wel
Oud 02-03-2005, 13:45
Smobbo
Smobbo is offline
Lees dan dit weer eens door sas . achja mss ben jij wel een uitzondering, maar dit hele topic gaat toch over generaliseren dus who cares

Citaat:
blupp schreef op 02-03-2005 @ 13:49 :
Jochies op die leeftijd zullen ook wel domme dingen doen maar die zijn tenminste vaker hunzelf...ja behalve als ze tegen elkaar verhaaltjes verzinnne hoeveel meisjes ze al hebben verleid ofzo. Maar die jongens genieten meestal vaker gewoon nog van hun jeugd. Bij die typische trutjes krijg ik altijd t idee dat ze zich anders voordoen.
Oud 02-03-2005, 14:25
Vice
Vice is offline
Citaat:
Laat ze lekker. Ze komen vanzelf wel achter dat ze niet verstandig bezig waren.
Oud 02-03-2005, 15:56
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Ik vind het zoo irri als mensen niet zichzelf zijn. Ook dat gesmiespel van die trutjes komt me echt de strot uit. En dat noemt zich dan volwassen, jaa tuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:18
Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
Zeggen dat je 'al zoveel meisjes hebt verleid' vind ik ook een manier om je anders voor te doen dan dat je werkelijk bent.

Volgens mij ligt het maar net aan wat 'hot' is op mtv. Nu zijn dat pimps die zeggen veel meiden gescoord te hebben en sletten die korte rokjes dragen met driedubbele lagen makeup op hun gezicht. Dat is dus ook wat je ziet bij de massa 13-14-jarigen die denken dat zo zijn cool is.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:19
blupp
blupp is offline
Citaat:
Codaz schreef op 02-03-2005 @ 16:56 :
Ik vind het zoo irri als mensen niet zichzelf zijn. Ook dat gesmiespel van die trutjes komt me echt de strot uit. En dat noemt zich dan volwassen, jaa tuurlijk.
Ja dat bedoel ik. Maar ik generaliseer niet...of ja ik generaliseer half, MAAR T IS GEWOON ZO, maar er zijn vast wel een hoop uitzonderingen. zo goed?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:20
blupp
blupp is offline
Citaat:
Crunchie schreef op 02-03-2005 @ 17:18 :
Zeggen dat je 'al zoveel meisjes hebt verleid' vind ik ook een manier om je anders voor te doen dan dat je werkelijk bent.

Volgens mij ligt het maar net aan wat 'hot' is op mtv. Nu zijn dat pimps die zeggen veel meiden gescoord te hebben en sletten die korte rokjes dragen met driedubbele lagen makeup op hun gezicht. Dat is dus ook wat je ziet bij de massa 13-14-jarigen die denken dat zo zijn cool is.
Ik zat al te wachten op iemand die die opmerking zou maken.
Ik bedoelde er ook mee dat jongens zich soms ook anders voordoen, maar alleen onder elkaar om stoer te doen..die typische meiden doen t bij iedereen. Daarom zei ik >>>ja behalve<<< als ze tegen elkaar verhaaltjes verzinnnen hoeveel meisjes ze al hebben verleid ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:18 :
Ik ken momenteel wel een ontzettend mooie meid van zesentwintig, op dat soort momenten zet je je principes wel overboord en interesseert het je niet dat het 'leuker klinkt'
Zeker wel. Ik ken er ook eentje van 23 hoor (en zij vindt mij ook heel leuk), bijna 24. Maar zeker zou je zoiets dan doen hoor en niet aan dit soort dingen die ik hiervoor zei denken.
Oud 02-03-2005, 19:29
annetjuh
annetjuh is offline
meisjes zijn geestelijk en lichamelijk op jonge leeftijd veel verder en dan is een jongen (die dus ouder is) ongeveer op dezelfde golflengte.

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:35
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
nou, jongens willen wel een vriendin van de zelfde leeftijd(of zelfs een jaartje ouder) maar die kun je niet makkelijk onder de duim houden

het is als 19 jarige jongen echt niet moeilijk een meisje van 14 te regelen, zelfs 'leuke' meisjes van 14
maar een leuk meisje van 19/20 , mag je toch wel meer dan een scooter uit de kast trekken
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:43
RanC
RanC is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 02-03-2005 @ 20:35 :
nou, jongens willen wel een vriendin van de zelfde leeftijd(of zelfs een jaartje ouder) maar die kun je niet makkelijk onder de duim houden

het is als 19 jarige jongen echt niet moeilijk een meisje van 14 te regelen, zelfs 'leuke' meisjes van 14
maar een leuk meisje van 19/20 , mag je toch wel meer dan een scooter uit de kast trekken
Hehe.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 02-03-2005 @ 20:29 :
meisjes zijn geestelijk en lichamelijk op jonge leeftijd en dan is een jongen ongeveer op dezelfde golflengte.
Oud 02-03-2005, 22:10
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 02-03-2005 @ 20:29 :
meisjes zijn geestelijk en lichamelijk op jonge leeftijd veel verder en dan is een jongen (die dus ouder is) ongeveer op dezelfde golflengte.

Een aanname die totaal nergens te staven valt . Maar dat is wel duidelijk geworden in dit topic .
[SIZE=0,5]Ik vind het persoonlijk meer een slap excuus voor 13 en 14jarige om zich als breezersletjes te gedragen....[/SIZE]
Oud 02-03-2005, 22:22
Verwijderd
Smobbo kijk eens waarmee haar nick eindigt en je kan al conclusies trekken. Van een andere die hier beweert dat ze zich als ouder ziet dan leeftijdsgenoten is het ook zoiets vaag....

Die heeft "gewaagde" foto's van haar nichtje aan mensen laten zien en geclaimed dat zij het is e.d.

Het zijn vaak de meiden die zich strontergeren aan de meiden die het hardst blaten dat ze zich zoveel ouder voelen en even volwassen als jongens van 2-3 jaar ouder die qua ontwikkeling wat sneller zijn. Die hebben sneller door dat er meer dan genoeg gozers zijn die ook 2-3 jaar boven de gemiddelde kleuter uitsteken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 00:58
blupp
blupp is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 02-03-2005 @ 23:22 :

Het zijn vaak de meiden die zich strontergeren aan de meiden die het hardst blaten dat ze zich zoveel ouder voelen en even volwassen als jongens van 2-3 jaar ouder die qua ontwikkeling wat sneller zijn. Die hebben sneller door dat er meer dan genoeg gozers zijn die ook 2-3 jaar boven de gemiddelde kleuter uitsteken.
Een moeilijk leesbare zin maar je hebt helemaal gelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 02:22
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 02-03-2005 @ 23:22 :
Smobbo kijk eens waarmee haar nick eindigt en je kan al conclusies trekken. Van een andere die hier beweert dat ze zich als ouder ziet dan leeftijdsgenoten is het ook zoiets vaag....

Die heeft "gewaagde" foto's van haar nichtje aan mensen laten zien en geclaimed dat zij het is e.d.

beleving van 'volwassen' e.d. is subjectief en geldt niet voor alles, bovendien kan de gemiddelde meid erg achterbaks en kindreachtig zijn
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 09:10
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 03-03-2005 @ 03:22 :
beleving van 'volwassen' e.d. is subjectief en geldt niet voor alles, bovendien kan de gemiddelde meid erg achterbaks en kindreachtig zijn
Ik zie extreem puberaal gedrag bij voorbaat niet als volwassen.

Citaat:
blupp schreef op 03-03-2005 @ 01:58 :
Een moeilijk leesbare zin maar je hebt helemaal gelijk.
Nu ik het zo nalees is het inderdaad wel een beetje scheve zin
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:48
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:18 :
En wanneer was je van plan dat aan mij te vertellen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 03-03-2005 @ 13:48 :
En wanneer was je van plan dat aan mij te vertellen?
Ik gebruikte haar gewoon als voorbeeld om duidelijk te maken dat niet alle meisjes die ouder zijn meteen eng zijn, verder woont ze al drie jaar samen en zit ik alleen maar bij haar in college hoor
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 12:43
dragonstorm
dragonstorm is offline
ok, bij deze een up, want ik heb nog s ff nagedacht.

Meisjes beginnen gemiddeld 2 jaar eerder met hun seksuele ontwikkeling (op hun 11e), en behouden deze voorsprong tot ze ongeveer 18 jaar zijn. Dit is duidelijk zichtbaar - het seksuele gedrag van een 14 jarig meisje is vergelijkbaar met het seksueel gedrag van 16 jarige jongens.

Omdat Freud het heeft over een pschycho-seksuele ontwikkeling, is hieruit te concluderen dat, volgens Freud's model, meisjes inderdaad gemmiddeld 2 jaar verder in volwassenheid zijn. Dit is een veel gepropageerd idee. \

Offtopic:
Is er een goed nederlands woord voor het engelse 'maturity'? Volwassenheid is vrij... lelijk

Als ik het goed heb begrepen, hebben veel jongens hierdoor een redelijk minderwaardigheidscomplex, iets dat te lezen valt uit de
reacties in dit topic. Onthou dat het gegeven dat iemand zich minderwaardig voelt, niet hoeft te betekenen dat de ander zich superieur gedraagt.

Het enige probleem is dat Freuds model fout is. De volwassenheid van iemand word niet bepaald door seksueel gedrag. In dat geval zouden de meisjes van 14 die al eens geneukt hebben, meer volwassen zijn dan ikzelf, die op z'n 17e nog niet 'geneukt' heeft. Ik denk (uiteraard ) dat deze conclusie niet klopt.

De reden hiervoor is dat volwasenheid bepaald word door sociale factoren, met name waar het betreft (on)afhankelijkheid, sociale omgang, relativatie, omgang met onbekende situaties etc. Kort gezegd, iemands 'volwassenheid' word bepaald door psycho-sociale ontwikkeling, niet door psycho-seksuele ontwikeling.

En op dit vlak blijkt dat een dergelijke voorsprong bij meisjes vrijwel niet bestaat. Jongens en meisjes lopen hierin volledig gelijk. Dit verklaart het gedrag van jongens wanneer ze zeggen dat meisjes van 14 nog lang niet 'volwassen' genoeg voor het seksuele gedrag dat ze vertonen. Zij gebruiken als verklaring sociale factoren, zoals soaps en de BreakOut!.

Mijn reactie hierop: gebruik nooit mensenverklaringen waar apenverklaringen voldoen. Ofwel: de reden waarom jongens vaststellen dat meisjes nog niet volwassen genoeg zijn, is dat ze zichzelf als maatstaf nemen. Begrijpelijk, maar gezien de voorsprong die meisjes hebben in hun seksuele ontwikkeling, wel foutief.

Dit verklaart ook waarom jongens van 16/17/18 zeer vaak met meisjes van 13/14/15 seksuele relaties ((al dan niet oppervlakkige) verkering) onderhouden, en met meisjes van 16/17/18 sociale relaties (vriendschap). Dit is de regel, hierop zijn natuurlijk voldoende uitzonderingen te vinden.

Mvg,
Bart
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 13:26
MAUT
MAUT is offline
heeft te maken met macht.
Oud 05-03-2005, 13:30
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
omdat jongere meisjes leuker zijn
Oud 05-03-2005, 19:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 05-03-2005 @ 14:30 :
Hahaha
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 05-03-2005 @ 14:30 :
Ik maak dus bij jou zeker geen kans.
Oud 06-03-2005, 10:08
blupp
blupp is offline
Whehe, daar is over nagedacht Bart, en t klopt ook wel. T is verder ook gewoon moeilijk om mensen te vergelijken, je hebt ook geen twee jongens die identiek zijn qua gedrag. Conclusies trekken over mensen of ze in 'groepjes' indelen vind ik altijd een simpele maar heel veralgemeniseerde oplossing.
Laten we ipv dit en dat zeggen over meisjes, ons gewoon bezig houden met de mensen om ons heen want de rest is minder van belang voor jezelf. Behalve als je in de politiek zit ofzo en je je moet bezighouden met de wensen/interesses der pubers.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:19
Gadje
Gadje is offline
meisjes zijn volwassener, kijk maar op school.
de mannelijke brugpiepers voetvallen, vechten stoeien.
niet echt volwassen.
de meisjes praten liever, zijn al wat volwassener.
dat heb je dus ook al je een jaar of 16 bent. de meisjes zoeken een oudere jongen omdat die zn speeltijd al heeft gehad.
en de jongens hebben liever ook een jongen chick
nee ik weet niet hoe t met de jongens zit
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:25
RanC
RanC is offline
Citaat:
Gadje schreef op 06-03-2005 @ 15:19 :
niet echt volwassen. de meisjes praten liever, zijn al wat volwassener.
Jij leeft overduidelijk niet in Drenthe. Hier zijn de bruggers van het vrouwelijke geslacht net zo kinderachtig.

Overigens ben ik zestien en vind ik mijzelf geestelijke superieur aan vrijwel elke klasgenote.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:05
Vice
Vice is offline
Citaat:
niet echt volwassen.
dat heb je dus ook al je een jaar of 16 bent. de meisjes zoeken een oudere jongen omdat die zn speeltijd al heeft gehad.
Bij mij waren de meisjes net ze kinderachtig als de jongens. Ze dachten alleen dat ze volwassener waren, maar dat maakten hen alleen nog maar kinderachtiger.
Oud 06-03-2005, 15:07
RanC
RanC is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-03-2005 @ 16:05 :
Bij mij waren de meisjes net ze kinderachtig als de jongens. Ze dachten alleen dat ze volwassener waren, maar dat maakten hen alleen nog maar kinderachtiger.
Hehe, klopt helemaal.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:19
MB
MB is offline
Citaat:
niet echt volwassen.
en de jongens hebben liever ook een jongen chick
nee ik weet niet hoe t met de jongens zit
Meisjes zijn ind e brugklas net zo wild als de jongens, die huppelen hier ook constant achter elkaar aan. En ze praten misschien wel wat meer, maar dan over oppervlakkige dingen als 'hunks' of over het laatste verhaal uit de hitkrant ofzo. Meisjes zijn echt niet volwassener. ook als ik kijk naar mijn vriendinnen, die zijn echt neit volwassener, maar vaak juist een stuk kinderachtiger(zitten er ook bij die juist wat volwassener zijn).

Conclusie: meisjes ZIJN absoluut niet volwassener dan jongens, maar ze DENKEN dat e volwassener zijn.
Oud 06-03-2005, 15:27
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-03-2005 @ 16:05 :
!

Meisjes zijn echt niet volwassener, de gene die het denken te zijn, zijn altijd de meest kansloze van al die miepjes...
Het is volgens mij vrij kinderachtig om de hele tijd te gillen als er iets tegen je gezegd wordt...
Dat is namelijk bij mij op school het geval, als je tegen een bruggertje oploopt/ diegene omver loopt wordt er nog een half uur 'na-gegiecheld'. En ja dat doen ze tot en met ongv. de 3-4e klas (tenminste zo kansloos zijn ze hier ).
Oud 06-03-2005, 15:28
Kreator
Kreator is offline
Des te dichter bij de 0, des te strakker om je lul. Simpel
Oud 06-03-2005, 15:32
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Kreator schreef op 06-03-2005 @ 16:28 :
zie jouw sig...
Oud 06-03-2005, 17:22
RanC
RanC is offline
Citaat:
Kreator schreef op 06-03-2005 @ 16:28 :
En:

Wat niet rekt, dat scheurt wel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:36
ikke_1988
ikke_1988 is offline
het klopt wel dat meisjes vaak vroeger volwassen zijn. Maar ik vind dat je niet zo'n probleem moet maken over leeftijd... Als je iemand gevonden hebt, van 10jaar ouder, waar je super veel van houd en waar je oud mee wilt worden... dan is dat toch je eigen keus?? kijk, ik heb t niet over 10 en 20 maar als je ouder dan 18 bent, ben je verstandig genoeg om de goede keus te maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten