![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nu de integrale versie in PDF-formaat, die is 491 pagina's. Ik weet niet of ik wel zin heb ik dat te lezen. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Paul Cliteur, hoogleraar encyclopedie v.d. rechtswetenschap (voor) Baukje Prins, universitair docent sociale filosofie (tegen) Ronald van Raak, SP-senator (tegen)
||
Citaat:
Volg nu aan de univ het vak Europees recht en de hoogleraar en de staf zijn allemaal fervent voorstanders van de grondwet, soms een beetje te fanatiek zelfs. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Legalisatie van alle drugs is erg belangrijk voor het stoppen van criminaliteit. De illegalheid van drugs genereren zoveel misdaad, dat is werkelijk absurd. Nederland kan juist functioneren als het gidsland in het oplossen van het drugsprobleem in heel de wereld. Dat zou een hoop schelen in heel veel dingen.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het betekent gewoon dat nederland op al deze punten makkelijk chanteerbaar zijn. Als men in Duitsland straks weer 'teveel' geld uitgeeft wat blijkbaar slecht is voor de positie van de Euro en dus ook tegen de afspraken ingaat kan Zalm wel weer boos worden. Maar als Nederland gaat drijgen en Frankrijk staat aan de kant van Duitsland dan drijgen zij gewoon dat ze onze progressieve beleid willen gaan torpederen en dat kunnen Duitsland en Frankrijk gewoon lekker door met wat ze wilden doen. Niets in deze 'grondwet' is kort en bondig en niemand weet precies hoe het in de praktijk uit gaat werken. Dus eigenlijk kun je over deze grondwet zeggen, ben je skeptisch, stem dan tegen. Ben je optimistisch, stem dan voor. En ik denk dat DEADLOCKED sarcastisch wordt. Tenzij zijn definitie van helderheid alles dichtspijkeren met lapmiddel-afspraken is.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En voor de duidelijkheid, ik was niet sarcastisch toen ik zei dat de grondwet de situatie een stuk helderder maakt dan zoals het nu is.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Feit is dat zulke wetten niet nodig zijn. In de EU moet alles gewoon verhandelbaar zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In een moderne markteconomie ontkom je er niet aan dat je door de overheid gereguleerde terreinen hebt. Het fabeltje dat de samenleving een paradijs wordt als je het maar aan de markt overlaat, is in de jaren twintig al ten grave gedragen. Dat zie je alleen nog terug in de historische paragraaf van economieboekjes en het wordt nog slechts aangehangen door enkele verstokte marktdenkers. Het waarborgen van de randvoorwaarden voor eerlijke concurrentie is een belangrijke taak van de wetgever. Dat besef is zelfs in moeder aller comsumptiemaatschappijen Amerika diep doorgedrongen in het maatschappelijk besef, want wetgeving op het terrein van oneerlijke mededinging, merkenrecht, volksgezondheid en consumentenbescherming en dergelijke is daar nog meer uitgekristalliseerd dan in Europa. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En inderdaad lijkt het me sterk dat bij bv 60/40 het parlement met de 40 meegaat. Als ik jou was zou ik dus zeker wel gaan stemmen. |
![]() |
||
Citaat:
(Ik kan me niet voorstellen dat het puur en alleen voor de vorm is) Maar misschien is dat te optimistisch gedacht van mij. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 15:43. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij heb jij teveel Friedman gelezen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ook een 'scheidsrechter' past regels toe. De overheid moet randvoorwaarden stellen om bepaalde doelen te verwezenlijken. Je kunt niet ontkennen dat er regulering van de vrije markt moet zijn. Een andere opvatting is niet realistisch. De enige vraag is hoe ver die regulering moet gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Heb me er ook eens in verdiept en kwam tijdens t surfen deze site tegen. www.grondweteu.nl
Vind m erg duidelijk en de meeste vragen die ik had zijn door deze site wel beantwoord. Al moet ik er wel bij zeggen dat hij gemaakt is door t ministerie van Buitenlandse Zaken in opdracht van de Nederlandse regering, erg objectief zal hij dus niet zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede conformeert de EVA zich in de practijk aan EU beleid, terwijl ze geen enkele inspraak heeft op de te nemen besluiten of agenda-setting. Hierdoor worden de belangen van Nederland dus allerminst gediend. Ten derde is de stelling dat verstoring van een machtsevenwicht tot geweld leidt lachwekkend; kijk maar bijvoorbeeld naar de decommunisering van Oost-Europa.
||
Wat op valt op http://www.grondweteu.nl is toch wel het volgende:
Citaat:
De Europese grondwet is slechts schijn als het gaat om de controle die lidstaten kunnen uitoefenen op "Brussel". Wanneer negen parlementen een heroverweging willen van een Europees besluit, heeft Europa gewoon het recht om daar niets mee te doen. De heroverweging is dus slechts een farce. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Grondwet II Mark Almighty | 500 | 01-06-2005 22:44 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog: Europese Grondwet Man16 | 10 | 23-05-2005 21:31 | |
Europese grondwet voor Nederlander groot vraagteken. Hydrogen | 8 | 05-02-2005 13:33 | |
De Europese grondwet; Voor of Tegen? (Update: EP stemt voor/er komt een referendum) Verwijderd | 255 | 31-01-2005 21:15 | |
europese grondwet Sasz | 9 | 26-04-2004 22:22 | |
Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)? Gatara | 75 | 25-01-2004 21:33 |