|
|
|
||||||||
| Bekijk resultaten poll: Is het terecht dat Saddam Hussein veroordeeld is tot dood door ophanging? | |||
| Ja, die ex-dictator moet zo maar boeten voor zijn verschrikkelijke daden |
|
29 | 18.83% |
| Nee, hij had een ergere straf moeten krijgen. Wat marteling erbij. Deze straf is nog te mild. |
|
18 | 11.69% |
| Nee, doodstraf is nooit goed. Hij had levenslang moeten krijgen. |
|
90 | 58.44% |
| Nee, zowel de doodstraf als levenslang zijn ongewenst. Een flink aantal jaren in de gevangenis was voldoende geweest. Dat zal hem leren. |
|
8 | 5.19% |
| Wie is Saddam Hussein? |
|
9 | 5.84% |
| Aantal stemmers: 154. Je mag niet stemmen in deze poll | |||
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ja, hij is tenslotte gelovig dus al te morele standpunten kunnen we ook niet verwachten. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Dit is ad hominem. In het verleden heb je me al eens een hele lange tijd weggejaagd met je asociale gedrag en machtsmisbruik. Misschien moet ik me maar weer weg laten jagen door jouw.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
ps. Waar is de optie: hij moet vrijuit, want hij is onschuldig?
|
|
||
|
Citaat:
![]() Wie zijn eigenlijk die andere 3 van de 4?
|
|
||
|
Citaat:
Tot nu toe zijn het slechts Halsema en Pechtold die de uitspraken van Balkenende verdraaien en nu roepen dat hij pro-doodstraf is. Zielig gewoon, zo mediageil zijn dat ze onwaarheden gaan verkondigen om maar aan aandacht te komen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Aan de ene kant vind ik dit niet goed, laat hem maar lekker de rest van zijn leven in een klein celletje zitten zonder enig levensgeluk en wachtend op de dood.
Aan de andere kant, nu is het wel afgelopen met hem en zal het na een aantal wraakacties (die er ook zouden zijn geweest als hij levenslang had gekregen) ook afgelopen zijn met het geweld rondom deze persoon. Anders krijgen we dadelijk allerlei bedreigingen of gijzelingsdrama's om hem vrij te krijgen oid.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik ben tegen de doodstraf en ook die van hem. Ik vind niet dat mensen het recht hebben over andermans leven te beslissen, hoe hard ze ook rechten gestudeerd hebben. En verhangen is dan al helemaal middeleeuws. Dit lijkt me zo wetteloos, gewook dik onzinnig hoe verantwoordelijkheden over verschillende landen verdeeld zijn, ook betreft alles eromheen.
|
|
|
|
Volgens mij zijn mensen die tegen de doodstraf zijn per definitie mensen die vinden dat iemand die de hoogste straf krijg niet de doodstraf moet krijgen.
Anders zou het net zoiets zijn als iemand die tegen de doodstraf is, behalve als de doodstraf de hoogste staf is. Dan zou je alleen tegen de doodstraf zijn als iemand onschuldig is. Of als je vind dat iemand eigenlijk een lagere straf zou moeten krijgen omdat het niet erg genoeg is wat ze gedaan hebben. Dit gaat helemaal voorbij aan bijna alle argumenten tegen de doodstraf. Mensen die dit vinden zijn geen tegenstander van de doodstraf. Dit soort redenatie is ook gevaarlijk. Omdat het aan de andere kant ook een drogreden is tov die wel echt tegen de doodstraf zijn. Ze zouden immers zeggen dat wat Hussein gedaan heeft niet erg genoeg is voor de hoogste straf. Ik vind dat Hussein een nog hogere straf moet krijgen; levenslang.
Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 20:50. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Overigens ben ik het met je laatste mening eens: Levenslang is een zwaardere straf dan de doodstraf. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
2) Internationale strafhoven sluiten de doodstraf uit als strafmaatregel 3) Waarom hebben zij authoriteit om iets te zeggen over argumentatie in de zaak - Hoesssein?
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
waar. Citaat:
|
|
|
|
Uuh het Nuremberg process was de winnaars die de verliezers berechten. Heeft niets met internationaal recht te maken.
Precies hetzelfde voor de Tokyo trails. Ik dacht dat het argument dat alle na-oorlogse Amerikaanse presidenten opgehangen zouden worden als de principes van deze twee berechtingen zouden worden toegepast. Dat kan maar twee dingen betekenen. Of 'we' hebben de nazis op basis van slechte onterecht opgehangen. Of we moeten Clinton en Bush morgen meteen ophangen(naja, eerst het process natuurlijk). Dit is een beetje zeggen dat het 'Ministery of love' echt het ministerie van de liefde is omdat het zo heet. De rechters van de rechtbank hebben tegen elke beschuldiging van Hussein dat het een amerikaans hof was gecountered met het 'feit' dat de rechtbank totaal Irakees was.
Laatst gewijzigd op 08-11-2006 om 23:57. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
lees ik later. ok, tribunalen die later dan 60 jaar geleden zijn ingesteld... Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Zaai # 53 Verwijderd | 500 | 02-11-2007 01:17 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 10-02-2007 01:38 | |
Saddam is dood! AmiMoi | 286 | 06-01-2007 20:24 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom moslimmannen geen hoofdoek? Bart Klink | 267 | 03-06-2005 18:19 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Gatara | 500 | 10-10-2004 15:02 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 16:43 | |