Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2009, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ja dat zeg ik, dat denken dus heel veel mensen inclusief regisseurs van ziekenhuisseries.
Als iemand fibrilleert heeft diegene geen polsslag omdat er dus niet effectief bloed wordt rondgepompt, maar op een hartfilmpje (ECG) zie je wel activiteit.
Ah ok. Dus het beste kun je gewoon gaan reanimeren tot het hart (hopelijk) weer op gang komt, en dan evt nog defibrillatie toepassen?

Trouwens ook een mooie die ik tegenkwam:

Bij de schok van defibrillatie veert het lichaam nooit zo spectaculair op zoals je altijd op tv ziet

Weliswaar een kleine spastische beweging, maar nooit met borstkas en al.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2009, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Ah ok. Dus het beste kun je gewoon gaan reanimeren tot het hart (hopelijk) weer op gang komt, en dan evt nog defibrillatie toepassen?

Trouwens ook een mooie die ik tegenkwam:

Bij de schok van defibrillatie veert het lichaam nooit zo spectaculair op zoals je altijd op tv ziet

Weliswaar een kleine spastische beweging, maar nooit met borstkas en al.
Als het echt stilstaat komt het met reanimatie ook niet op gang, behalve als je daarmee begint binnen zo'n 20 seconden nadat het stil ging staan als je hart langer dan dat stilstaat, ben je gewoon dood.
Maar als mensen een hartinfarct hebben en daarbij zonder polsslag op de grond vallen, zijn ze meestal aan het fibrilleren. Dus dan heeft het wel zin om hartmassage te geven totdat er gedefibrilleerd kan worden (van hartmassage alleen gaat het hart zelden weer netjes kloppen, het is meer een manier om te voorkomen dat mensen doodgaan voor de ambulance er is). Als mensen zeggen dat ze 'een hartstilstand hebben doorgemaakt' zullen ze in de meeste gevallen ventrikelfibrillatie hebben doorgemaakt, maar in het dagelijks spraakgebruik bekt dat nu eenmaal niet zo lekker.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 19:00
Verwijderd
Je weegt overal op aarde even veel
Nee op de polen weeg je 0,5% meer dan op de evenaar, als gevolg van de rotatie vd aarde
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 19:31
Verwijderd
De economie herstelt nu de beurzen stijgen.

Vele aandelen zijn momenteel overgewaardeerd en de koers-winstverhouding is nog groter als tijdens de internet-zeepbel. Een daling is vroeg of laat wel aannemlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 19:38
Verwijderd
Groter als is correct Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 21:18
Verwijderd
RVS kan niet roesten
Onjuist, dit misverstand komt in de wereld doordat RVS in de volksmond bekend staat als roestvrij staal, de juiste benaming is echter roestvast staal.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 22:49
Verwijderd
Water in een wasbak draait op het Noordelijk halfrond tegen de klok in rond het putje en op het Zuidelijk halfrond met de klok mee, als gevolg van het Corioliseffect

Het effect is te klein om als primaire factor de draairichting te bepalen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 23:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
roestvast? dus als het roest dan kun je dat niet meer wegschuren? of wat
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 23:23
Verwijderd
Citaat:
roestvast? dus als het roest dan kun je dat niet meer wegschuren? of wat
Nee het kan wel roesten, maar het is beschermd tegen roesten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 08:34
DmCraanen
DmCraanen is offline
De nederlanders kochten Manhattan in het huidige New York voor $27 waard aan spulletjes.

Niet waar. Er werden wel kadootjes uitgewisseld in het begin maar na korte tijd maakten de Hollanders korte metten met de Indianen en waren ze allemaal dood.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 12:16
Uice
Uice is offline
Holland is hetzelfde als Nederland.

Vooral in het buitenland worden de namen nog weleens door elkaar gebruikt, helaas.
Oud 18-09-2009, 13:04
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Holland is hetzelfde als Nederland.

Vooral in het buitenland worden de namen nog weleens door elkaar gebruikt, helaas.
Sommige mensen begrijpen me gewoon niet als ik het heb over The Netherlands
Pas als ik Holland zeg klaart hun gezicht op.
Oh en in het Zweeds hebben ze wel een woord voor Nederland (Nederländerna) maar gebruiken ze eigenlijk altijd Holland.

Al moet ik toegeven dat ik als in aan het praten ben af en toe wel Holland gebruik, als afwisseling en het is korter . Maar als iemand vraagt waar ik vandaan kom zeg ik wel altijd The Netherlands. Of ik zeg I'm Dutch. Wat ook nog wel eens hilarische taferelen op kan leveren ("oh, so you're from Denmark!").
Oud 18-09-2009, 13:35
DmCraanen
DmCraanen is offline
From Denmark?? Ik heb altijd dat iedereen OOO GERMANY roept (Deutsch --> Dutch)... Met Dansk / Danish heb ik dat idee niet zo...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Oh en in het Zweeds hebben ze wel een woord voor Nederland (Nederländerna) maar gebruiken ze eigenlijk altijd Holland.

Al moet ik toegeven dat ik als in aan het praten ben af en toe wel Holland gebruik, als afwisseling en het is korter . Maar als iemand vraagt waar ik vandaan kom zeg ik wel altijd The Netherlands. Of ik zeg I'm Dutch. Wat ook nog wel eens hilarische taferelen op kan leveren ("oh, so you're from Denmark!").
Toen ik in Finland aankwam hadden ze aan mijn huisgenoten (beide Duitsers) verteld dat ik Duitser was, dus die kerel begon in het Duits tegen me te lullen.

Zelf zeg ik overigens meestal "Holland" en geen "Netherlands".
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 23:06
BendeBen
BendeBen is offline
we gebruiken maar x% van onze hersenen

iemand die denkt dat er een kilootje ofzo doelloze massa in je hoofd zwemt mist dat kilootje
Oud 18-09-2009, 23:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Volgensmij is het meer dat je niet altijd je hele hersenen tegelijk gebruikt, en daardoor denken mensen dat je gewoon maar een klein deel gebruikt en de rest NIET.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 23:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Toen ik aan een Deen vertelde dat 'holland' eigenlijk Nederland heet, lachte hij me vet hard uit: hahaha in het deens betekent dat 'the lower lands'!!!!

oh goh
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 02:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Toen ik aan een Deen vertelde dat 'holland' eigenlijk Nederland heet, lachte hij me vet hard uit: hahaha in het deens betekent dat 'the lower lands'!!!!

oh goh

Ik zeg volgens mij meestal Netherlands, hoewel ik net zo goed Holland kan zeggen, omdat dat in mijn geval klopt.

Het irritantste is dat ik dan vaak meteen hoor "Aaah, you're from Amsterdam!", waarna ik moet uitleggen dat je dat tegen een Rotterdammer beter niet kunt zeggen als je leven je lief is.

En buitenlanders zijn meestal rete-verbaasd wanneer ze horen dat ik geen wiet rook, want elke Nederlander hoort keihard aan de drugs te zitten.
Oud 19-09-2009, 08:53
Verwijderd
Citaat:
we gebruiken maar x% van onze hersenen

iemand die denkt dat er een kilootje ofzo doelloze massa in je hoofd zwemt mist dat kilootje
Citaat:
Volgensmij is het meer dat je niet altijd je hele hersenen tegelijk gebruikt, en daardoor denken mensen dat je gewoon maar een klein deel gebruikt en de rest NIET.
Nee we gebruiken ze niet efficient, ik geloof dat we op maar 30% zaten van wat eigenlijk mogelijk is? Maarja goed, wat heb je eigenlijk aan deze informatie.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 10:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het irritantste is dat ik dan vaak meteen hoor "Aaah, you're from Amsterdam!", waarna ik moet uitleggen dat je dat tegen een Rotterdammer beter niet kunt zeggen als je leven je lief is.
Zijn jullie daar nou nog niet overheen? Als je zo jaloers bent kom je toch gewoon ook hier wonen?
Oud 19-09-2009, 10:26
BendeBen
BendeBen is offline
leuk voor als je in paranormale shit wil geloven.

hoe is die potentiele 70% verbetering merkbaar?

is hersenactiviteit constant? dus geen verschil tussen een straaljager besturen en in coma liggen? idd als een kloppend hart en ademhaling genoeg voor je is kan je griezelig veel van je brains weghalen.

het is sowieso absurd om hersencapaciteit in procenten uit te drukken, dat houdt namelijk een voor iedereen gelijk maximum in.
Oud 19-09-2009, 12:59
Verwijderd
Citaat:
En buitenlanders zijn meestal rete-verbaasd wanneer ze horen dat ik geen wiet rook, want elke Nederlander hoort keihard aan de drugs te zitten.
Dat is echt erg ja. Ik heb een keer met een Chinees gesproken die na een kwartier nog steeds verbaasd was dat ik niet verslaafd was, dat niet iedere tweede vrouw een prostitué is en dat ik het OK vond dat homo's trouwen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 15:08
Verwijderd
Dat God bestaat.
Nee. Nouja, gedeeltelijk, Spiderman bestaat ook wel in strips en andere amusante dingen. Maar er is geen echte Peter Parker.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 08:16
Verwijderd
Dat God niet bestaat, omdat er geen bewijs voor is
Afwezigheid van bewijs vormt geen bewijs van afwezigheid.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 08:23
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Nee we gebruiken ze niet efficient, ik geloof dat we op maar 30% zaten van wat eigenlijk mogelijk is? Maarja goed, wat heb je eigenlijk aan deze informatie.
ook niet waar. Efficient gebruik van je hersenen hangt waarschijnlijk meer af van je verwerkingssnelheid. Iemand die intelligenter is, verwerkt dingen sneller en zal dus minder van zijn hersenen tegelijk nodig hebben. Maar ieder neuron in je hersenen heeft een functie. Het is wel zo dat je het merendeel niet bewust waarneemt, omdat er bijvoorbeeld ook delen bezig zijn met het regelen van je hartslag en je ademhaling.
Oud 20-09-2009, 09:44
Verwijderd
Citaat:
ook niet waar. Efficient gebruik van je hersenen hangt waarschijnlijk meer af van je verwerkingssnelheid. Iemand die intelligenter is, verwerkt dingen sneller en zal dus minder van zijn hersenen tegelijk nodig hebben. Maar ieder neuron in je hersenen heeft een functie. Het is wel zo dat je het merendeel niet bewust waarneemt, omdat er bijvoorbeeld ook delen bezig zijn met het regelen van je hartslag en je ademhaling.
Whatever floats your boat
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 14:12
Verwijderd
Een kilogram veren en een kilogram lood wegen in de buitenlucht even veel
Onjuist een kilogram veren weegt veel meer.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 14:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat God niet bestaat, omdat er geen bewijs voor is
Afwezigheid van bewijs vormt geen bewijs van afwezigheid.
Volgens mij zien weinig mensen afwezigheid van bewijs als reden voor het niet-bestaan van God, als je dat bedoelt. De redenatie werkt meestal eerder omgekeerd: er is geen bewijs voor God, omdat hij niet bestaat.
Oud 20-09-2009, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zien weinig mensen afwezigheid van bewijs als reden voor het niet-bestaan van God, als je dat bedoelt. De redenatie werkt meestal eerder omgekeerd: er is geen bewijs voor God, omdat hij niet bestaat.
Onjuist, zo werkt de redenatie niet. Dat is ook een verkeerde manier van onderzoek doen, hoewel het in India nog wel eens voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 15:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Canadezen zijn gemiddeld intelligenter dan USians.

Nou nee. Canadezen behoren tot de domste en slechtst geinformeerde mensen in de Westerse wereld.

(Tenminste, dat zijn mijn ervaringen)
Oud 20-09-2009, 15:20
Verwijderd
Persoonlijke ervaringen zijn een betrouwbare methode om een stelling statistisch te onderbouwen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 15:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Onjuist, zo werkt de redenatie niet.
Ik denk dat er meer aanhangers van mijn volgorde zijn dan van de volgorde die jij in de eerste instantie bekritiseerde.
Citaat:
Dat is ook een verkeerde manier van onderzoek doen, hoewel het in India nog wel eens voorkomt.
Ik heb het dan ook niet over onderzoek doen. Onderzoek naar het bestaan van God lijkt me sowieso overbodig.
Oud 20-09-2009, 15:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Je moet altijd alles bloedserieus opvatten
Oud 20-09-2009, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat er meer aanhangers van mijn volgorde zijn dan van de volgorde die jij in de eerste instantie bekritiseerde.
Dat denk ik niet. De meeste te lezen redenatie is toch wel: God bestaat niet, want er is geen bewijs. En niet er is geen bewijs voor god, want hij bestaat niet. Hetgeen ook logisch is, aangezien het laatste geen enkele waarde heeft. Je gaat erbij namelijk uit van een valse premisse of in het beste geval een logisch gevolg van een premisse, dan heeft het dezelfde waarde als zeggen: 2 objecten die op elkaar botsen oefenen een kracht op elkaar uit.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Dat is toch onzin.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 15:35
Geel
Geel is offline
Het is nuttig, afgezien van het strelen van je ego als je iemand zo ver krijgt dat hij niets te zeggen heeft, om een discussie te voeren over het bestaan van god.
Oud 20-09-2009, 15:37
Verwijderd
Kemphanen is niet irritant
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 15:47
Geel
Geel is offline
Citaat:
Citaat:
Hoezo? Dat is toch onzin.
Uhu, ik snap het ook niet.

"Een kilogram veren weegt inderdaad evenveel als een kilogram lood, maar een kilogram veren neemt wel een veel groter volume in, dus een veel groter aantal liter, dan een kilogram lood. Het soortelijk gewicht van veren is immers veel lager dan van lood. Ook dit is een toepassing van gewicht = soortelijke gewicht maal volume."

Eh.. het is van een Belgische website maar het klopt toch wel??
Oud 20-09-2009, 15:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

"Een kilogram veren weegt inderdaad evenveel als een kilogram lood
Dit is het enige relevante voor in dit topic.
Oud 20-09-2009, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Uhu, ik snap het ook niet.

"Een kilogram veren weegt inderdaad evenveel als een kilogram lood, maar een kilogram veren neemt wel een veel groter volume in, dus een veel groter aantal liter, dan een kilogram lood. Het soortelijk gewicht van veren is immers veel lager dan van lood. Ook dit is een toepassing van gewicht = soortelijke gewicht maal volume."

Eh.. het is van een Belgische website maar het klopt toch wel??
Inderdaad en omdat het volume groter is, is het gewicht in dit geval dus groter.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 16:10
Verwijderd
Maar dan is het dus geen kilogram.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Maar dan is het dus geen kilogram.
Jawel, je hebt alleen meer veren nodig dan lood om aan een kilogram te komen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 16:17
Verwijderd
Dit gaat mijn verstand te boven.

sjfhshfsadfhvsdklfhkldshbksdvhsdklghskvhlghsdklvhckdghklds
is een kilogram

A
Is ook een kilogram

Welke is nou de veren?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Dit gaat mijn verstand te boven.

sjfhshfsadfhvsdklfhkldshbksdvhsdklghskvhlghsdklvhckdghklds
is een kilogram

A
Is ook een kilogram

Welke is nou de veren?
Een van beide.

Punt is dat het volume van de veren groter is. De dichtheid van de veren is namelijk kleiner. En omdat het volume groter is, is in dit geval het gewicht groter.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Dit is bullshit.

Een olifant van een kilo en een pluisje van een kilo wegen ook wel evenveel.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Dit is bullshit.

Een olifant van een kilo en een pluisje van een kilo wegen ook wel evenveel.
Let op de essentiële toevoeging: in de lucht.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 16:55
Verwijderd
Als je die veren maar genoeg samenperst zit er geen lucht meer tussen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Als je die veren maar genoeg samenperst zit er geen lucht meer tussen.
Het gaat om de lucht eronder

Beide zijn een kilogram, maar veren hebben een lagere dichtheid dan lood. Dus Vveren>Vlood.

Het gewicht kan worden uitgerekend met de wet van Archimedes:
F=dichtheid*g*Volume. Aangezien het volume de enige variabele is, is Fveren>Flood.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 17:00
Verwijderd
Ik weet het.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 17:13
Uice
Uice is offline
Laten we dan ook niet vergeten dat je met kilogrammen massa uitdrukt, niet gewicht.
Reageren

Regels voor berichten