![]() |
||
Citaat:
eens, maar een technisch niet supergecompliceerde riff kan wel net zo veel gevoel oproepen als een snelle aaneenschakeling van noten. Gevoel komt bij mij toch vooral uit compositie, toonopstapeling en melodie en niet de techniek van spelen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
geniale muzikanten (dus ook gitaristen) zijn mensen die weten wat een nummer nodig heeft, en niet alle gaten maar dicht proberen te stoppen met techniek.
Een echte geniale muzikant speelt in dienst van het "liedje" niet andersom... En sommige zgn. pop-gitaristen begrijpen dat heel wat beter dan van die techniek-show-offs
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik kan wel es genieten van een paar nummers marty friedman/jason becker, ygnwie, om omvergeblaast te worden door hun kunnen.
Maar dat noem ik niet echt muziek, dan wel virtuoze muziek. Als ik echt op muzikaal vlak kijk hou ik enorm van wat Clint en John van sevendust doen. Hebben compleet niet de nood om technisch uit te blinken. Ze doen alleen wat nodig is voor het nummer. Veel melodisch gitaarspel, veel akkoordenconstructies, nooit moeilijk, altijd passend. Hetfields oudere werk vond zo een beetje de gulden middenweg. Toch wel een uitdaging om te spelen, maar ook perfect gebalanceerd. Adam Jones vind ik ook geweldig. Zet elke keer een ongelooflijk zalige gitaartoon neer en weet beter sfeer te creeëren dan wie ook. Smaakvol heet zoiets. En zo kan ik nog even doorgaan. Respect aan vai, satriani, angelo,.... Maar beste gitarist zullen ze van mij nooit krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
(en je gaat het ook nog eens hebben over subjectieve smaak) De gitaristen van My Dying Bride hebben trouwens wel een erg aparte en interessante stijl.
||
Citaat:
![]() Ik heb et dus over een liedje als in de zin van een nummer, dus niet perse de standaard song-opbouw
||
![]() |
Citaat:
Trouwens is hij al meer dan 15 jaar dood dus het is 'hij had'. Maar dit zal wel een provocatie met persoonlijke motivaties zijn. |
![]() |
|
Daevrem, als ik, redelijk aangeschoten, in een relaxt tempo, bij volle maanlicht terug fietst van het uitgaan, en ik heb nog net het play-knopje op mijn mp3 speler kunnen vinden, zodat ik het 65.000 man tellend publiek van het Metallica-concert in Mexico City '91, 'Die, die, die, die!!' in het nummer Creeping Death hoor meeschreeuwen, waar -voor mijn gevoel- een geweldige solo van Kirk Hammett aan vooraf ging...
dan loopt er een rilling over m'n rug.. en kan 't me geen f*ck schelen of Metallica dan artistiek, technisch, atonaal of harmonisch verantwoord bezig is. Op dat moment is DIE muziek voor mij bestemd.
||
Citaat:
En daar heb ik geen technische show-offs voor nodig Ik ben zelfs van mening dat een oprechte metal of hardcore muzikant wellicht met meer gevoel en emotie speelt dan bijvoorbeeld enkele namen die jij langs hebt laten komen
||
Citaat:
En begrijp mij niet verkeerd, ik respecteer jouw visie op muziek, en de manier waarop je ermee bezig bent, maar ik denk dat een scholierenforum niet de plek is waar je je ei kwijt kan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
die vraag kun je niet stellen, eric clapton is bijvoorbeel heel goed in het schrijven van liedjes op z'n gitaar, maar als je gaat kijken naar techniek of snelheid, ja dan zijn er heel veel anderen.
dan kun je bijvoorbeeld Joe Satriani wel aanwijzen. Een echt uitgesproken beste gitarist is er niet volgens mij; die zit op zn zolderkamertje voor zichzelf te spelen!
|
![]() |
milhaud:
Ooh ik dacht dat je een flauwe opmerking plaatste. Ik zou Satriani aanwijzen voor het schrijven van liedjes. Veel techniek heeft hij niet. "Een echt uitgesproken beste gitarist is er niet volgens mij; die zit op zn zolderkamertje voor zichzelf te spelen!" Ja, zoiets. Hij is alleen twee maand geleden overleden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() *petst* en nu terug naar je kamer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
beste gitaristen alive? DerMarlon | 19 | 28-08-2011 20:36 | |
Muziek |
Gitaristen! Issun | 16 | 30-03-2010 14:11 | |
Muziek |
Beste Gitarist Snakeboy | 105 | 19-04-2006 08:08 | |
Muziek |
Jimi Hendrix MrlS | 101 | 28-03-2004 16:25 | |
Muziek |
beste gitarist No return | 89 | 11-08-2003 14:44 | |
Muziek |
Wat heeft Queen dat andere (rock)bands niet hebben? TMLWKY | 98 | 22-07-2002 12:54 |