Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Neger kan best. Sommigen met een donker getinte huid vinden het toch ook stoer om zichzelf 'nigga' te noemen. En ik vind het jammer dan je geen 'negerzoenen' meer kunt kopen in de supermarkt. 'Zoenen' klinkt zo stom. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Nee, een rassentheorie deelt de mensheid op in verschillende rassen (in meer dan één dus). Er is niet zoiets als een Caucasian ras. Er is maar één mensenras (of geen, hoe je het ook noemen wilt).
Dit soort rassentheorieën zijn allemaal nogal duister en pseudo-wetenschappelijk, en worden alleen de wereld ingeholpen om allerlei eigenschappen aan groepen mensen te kunnen toekennen, die dan op basis van afkomst al vastliggen (Afrikanen zijn dom/lui, om maar eens een voorbeeld te noemen).
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb zo vlug dit kunnen vinden:
http://www.doorbraak.eu/gebladerte/11292f82.htm "In 1994 verklaarde de invloedrijke Amerikaanse antropologenvereniging AAA dat het begrip volkomen onwetenschappelijk is. En de Amerikaanse vereniging van fysiologische antropologen AAPA voegde daar twee jaar later nog aan toe dat het idee van "rassen" alleen nuttig is voor racisten. En als er al verschillen gemeten worden tussen groepen die door racisten als "rassen" worden aangemerkt, dan zijn dat "geen gevolgen van hun biologische erfenis, maar het product van historische en hedendaagse sociale, economische, onderwijskundige en politieke omstandigheden", zo zei de AAA in 1998. (...) Voor racisten die tegenwoordig tevergeefs aankloppen bij biologen en antropologen voor bewijzen voor hun rassentheorieën, bieden sommige genetici uitkomst. De meest progressieve genetici weten echter gelukkig dat genen "kleurenblind" zijn en dat "rassen geen genetische basis hebben".(6) Uit de ontsleuteling van het menselijk DNA in 2004 door het Human Genome Project blijkt namelijk dat alle mensen genetisch voor 99,9 procent identiek zijn. En de resterende verschillen zijn groter binnen dan tussen de door racisten omschreven groepen. Met andere woorden: de verschillen tussen zwarte en witte mensen zijn veel kleiner dan tussen witten of zwarten onderling." Over dat gedoe met die honden ben ik niet zo zeker. Nogmaals, ik weet niet zoveel van honden. Maar het lijkt erop dat ik me vergist had, want een zoekactie op wikipedia leert me dat er vier rassengroepen zijn, niet vier rassen. ![]()
|
Verwijderd
|
Mensen zijn qua dna niet alleen voor 99,9 procent identiek aan elkaar, maar ook voor 98 procent aan apen. Zegt lekker veel hm
![]() ![]() Zoals ik al zei, rassen zijn nauwelijks meer zuiver door alle kruisingen, en daarbij is een ras niet volledig vertaalbaar naar het individu, zoals met alle groepen. Dat het misbruikt wordt door racisten, doet niet af aan het feit dat er diverse mensenrassen zijn. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() I give up. Het gaat hier over negers, ja, of je daar dan ook over wil praten ![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
Het is zo lastig om het echt andere rassen te noemen, omdat het wel dezelfde diersoort is maar het meer variaties zijn. Zwarten, blanken en Aziäten verschillen toch zeker niet zoveel van elkaar als een Sint Bernhardshond en een Chihauha en een wolfshond ofzo.
Ohja en dit kan hier vast ook wel:
|
negers/negerinnen als je het niet vind kunnen gebruik je het niet. Zelf boeit het me niet. Ik zeg tegen een blanke ook wel eens witte of een aziaat he gele
is maar net hoe je die persoon kent en wat je ervan wilt maken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
nederlandse songtekst over discriminatie Dittohead | 2 | 13-02-2006 17:16 | |
Psychologie |
Waarom zijn negers zo agressief? JantjePietje | 212 | 06-08-2004 11:01 | |
Liefde & Relatie |
Meiden wat vinden jullie van Donkere/Getinte jongens Another Way | 497 | 13-03-2004 16:37 | |
Lifestyle |
Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger? Sir Smoke-A-Lot | 154 | 01-05-2003 10:13 |