![]() |
||
Citaat:
Als Piet getrouwd is met Riet en Piet zegt: "Kom Riet, we gaan seks hebben," en Riet zegt: "Nee, geen zin," en Piet zegt: "Maar in de Bijbel staat dat je niet mag weigeren en dat niet jij, maar ik zeggenschap heb over jouw lichaam," en Riet zegt: "Oh ja, nou ja, dan zal ik wel moeten," en Piet heeft vervolgens seks met Riet, dan heeft dat gewoon verkrachting.
|
Ho ho. Mijn Piet zou het respect voor zijn vrouw kunnen opbrengen voor zijn vrouw om dan maar even niet te neuken. En als Piet dat niet kan opbrengen, dan meet Piet met twee maten. De tekst uit de Korinthebrief komt hem mooi uit, maar de tekst uit Galaten 5, die hem oproept tot zelfbeheersing en dienende liefde negeert hij.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De Bijbel spreekt zichzelf nu eenmaal vaak tegen. Voor mij is dat gemakkelijk te verklaren, omdat ik aanneem dat de Bijbel een verzameling is van het werk van een bonte verzameling schrijvers, van het literaire genie dat Genesis uit haar pen toverde tot de barbaren die verantwoordelijk zijn voor Deuteronomium. Maar zij die geloven dat dit alles het werk is van één god, zullen er toch mee om moeten gaan dat deze god iets heeft geschreven dat Piet in zijn misdaad rechtvaardigt. Velen zijn prima in staat deze opgave te combineren met een moreel rein leven. Maar velen zijn ook als Piet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Piet zou dat zo niet zeggen tegen riet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En daar stikte het van de theologen hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nogmaals: het gaat er niet om dat 1 interpretatie juist is, het gaat erom dat jij vindt dat jouw interpretatie de enige mogelijke is. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-07-2015 om 01:30. |
![]() |
|
![]() |
on topic: ik kamp ook met een seksverslaving, niet simpel... voortdurend zin hebben, fysiek en mentaal... daardoor ook voortuderend flirten en ondertussen veel ervaring, wat weer zorgt voor meer aantrekking...
zorgt weer voor meer zin, en je ziet de spiraal hé maar ik heb wel gemerkt dat hoe meer seks je hebt, hoe meer seks je ook wilt en kunt hebben... dus het is als een verslaving als een ander en ofwel een lief zoeken die even seksverslaafd is, of veel daten, of eventjes afzien maar dan gaat da weer beter ![]() In het begin als je afkickt, heb je zo'n zin trouwens, dat je gefrustreerd overkomt en daar knappen meiden van af, dusja je erbij neer leggen zo snel je kan ![]() ps, ik ben vlot aan het daten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dan ken jij piet niet. Dit is een dom punt, zoiets komt nooit voor in een christelijk huwelijk dat de vrouw verkracht word omdat het zo in de bijbel staat ![]() Elin3 heeft het al goed uitgelegd, ik raad je aan dat nog is te lezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als jij onder Elin3 d'r account zou posten en je zou je even onredelijk opstellen als leetgamer, dan zou je dezelfde kritiek krijgen. Jij staat namelijk helemaal niet open voor argumenten van anderen, je tettert maar door alles en iedereen heen, je luistert niet en je schotelt jouw ideeën voor als de waarheid. Je bent totaal onredelijk man ![]() Denk trouwens dat de naam Calimero beter bij je past. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hier zijn christenen die vinden dat verkrachting binnen het huwelijk niet bestaat, en dat 'nee' zeggen even erg is als verkrachting. Hier is een tekst van een christen die beweert dat vrouwen seks moeten hebben tegen hun zin. Hier is een verhaal van een christelijke vrouw die verkracht is door haar man, zonder condoom, ondanks dat ze om medische redenen dood zou gaan als ze zwanger raakte. Hier is een mevrouw die twee kinderen heeft doodgestoken omdat ze dacht dat God dat wilde. Geen verkrachting, wel iemand die volgens zichzelf handelt naar Gods woord. Twee minuten googlen. Bestaan deze mensen niet? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik tetter nergens door, ik word om mijn mening gevraagd en heb deze gegeven. even later word ik voor de 4e keer zowat beschuldigd dat ik mensen dingen opdring, ik overal doorheen tetter en andere mijn wil opleg ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou waarom blijkt dat dan totaal niet uit je reactie? Lijkt erop dat je inderdaad niet snapt wat Elin3 uitlegt. Laat dan ook blijken dat je het snapt. Argumenten? voor wat precies? wat is nu je punt, god bestaat niet? L |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Jij bent bi dacht ik te lezen, dat keur ik af, zie je dat echter terug als ik hier normaal discusieer? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Waarom krijg ik dan nooit de vraag "wat bedoel je met...?" of zoiets? Je lijkt altijd te reageren en het goed te snappen. Als dat niet het geval is geef het dan ook aan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zijn christenen die de Bijbel zo interpreteren dat homoseksualiteit geen probleem is voor God, ook geen echte christenen? Laatst gewijzigd op 04-07-2015 om 18:21. |
![]() |
||||
Citaat:
Ja, je maakt veel taalfouten. Genoeg dat het erg opvalt. Citaat:
Ik zei de eerste keer dat jouw taalfouten slechts een detail zijn, niet een reden om je aan te vallen. Daarna benadrukte ik dat. Je taalfouten zijn dus voor mij geen reden je aan te vallen. Zoals ik al twee keer eerder duidelijk heb gezegd. In hetzelfde bericht zei ik dat een veel groter probleem is, dat je niet goed leest. Zoals nu ook weer blijkt. Citaat:
||
Citaat:
Sterker nog, de bijbel wordt letterlijk geciteerd in sommige van die links. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nou bemoei je dan lekker met je eigen posts en hang niet de grammer nazi uit |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Beetje het zelfde met jihadisten, het overgrote deel van de moslims verafschuwt ook wat een paar extremisten daar uit halen, die de koran verkeerd geinterpreteerd hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Deze christenen vinden zichzelf een goede christen. Jou vinden ze ook wel een goede christen, denk ik, want jij bent in sommige dingen net zo extreem als zij. Waarom heb jij gelijk en zij niet? |
![]() |
|
Wat een "goede" Christen is is niet alleen afhankelijk van bijv. het naleven van de tien geboden, maar is ook sterk afhankelijk van het tijdsbeeld en je omgeving. Waar het vroeger niet denkbaar was dat er een vrouw op de kansel stond kan dat nu in veel kerken wel. En waar sommige mensen menen dat je een slecht christen bent wanneer je op zondag winkelt, of een televisie hebt thuis hebben anderen daar absoluut geen moeite mee.
Een goed Christen is een relatief begrip. Iedereen die gelooft, kan op basis van zijn overtuigingen, en soms met de beste bedoelingen, de meest verschrikkelijke dingen doen. Zijn ze dan slecht Christen terwijl zij dachten naar Gods wil te handelen? Is het dan aan ons om dat te veroordelen? "Oordeelt niet, opdat jij ook niet veroordeeld wordt" - Mattheüs 6.
||
Citaat:
Ik raad je nogmaals aan beter te lezen. Dan zul je ook merken dat mensen je minder snel irritant vinden. Echt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die christenen(jihadisten) denken inderdaad dat ze goed bezig zijn, maar het overgrote deel inclusief ik keurt uiteraard af wat ze doen. Ik hoop het ![]() ![]() Retorische vraag denk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die ken ik, maar het feit dat jij er al mee komt geeft aan dat je eigenlijk wel weet dat het ook het logische antwoord is. Bij elk geloof of elke stroming heb je een paar extremisten, en vaak staat daar bijna niemand van dat geloof of die stroming achter. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
ik vraag me af wat hoeren bezield wilco984 | 42 | 04-10-2004 16:06 | |
Seksualiteit |
Naar de hoeren Verwijderd | 50 | 19-03-2003 18:40 | |
Seksualiteit |
sex verslavend? Verwijderd | 27 | 05-01-2003 12:48 | |
Lifestyle |
Uit de oude doos: *Analyseer je mede-forummer* Pan Am | 249 | 28-12-2002 17:16 | |
Seksualiteit |
Condooms kopen... Verwijderd | 37 | 26-01-2002 06:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Als in een windvlaag.... Hemelse Hermeleijn | 5 | 20-01-2002 09:12 |