Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2004, 14:31
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Bij Jet niet.
Daar wordt alles opgeschoven zodat Auf Der Maur op hetzelfde tijdstip speelt als Face Tomorrow grrrrrrrrrrrr

En voor de rest zullen er denk ik Belgische of Nederlandse bands gezocht worden.
Oud 17-08-2004, 15:27
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Tiga & The Lord of Marionette blijven thuis
Skinnyman & DJ Flip hebben afgezegd voor Pukkelpop
Oud 17-08-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 17-08-2004 @ 15:31 :
Bij Jet niet.
Daar wordt alles opgeschoven zodat Auf Der Maur op hetzelfde tijdstip speelt als Face Tomorrow grrrrrrrrrrrr

En voor de rest zullen er denk ik Belgische of Nederlandse bands gezocht worden.

godskolere das enorm kut die wou ik dus allebei zien, nou ja ik zit nog altijd stiekem te hopen op daan als vervanger, of dead man ray of zita swoon <33
Oud 17-08-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 17-08-2004 @ 16:27 :
Tiga & The Lord of Marionette blijven thuis
Oud 18-08-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Earphone schreef op 05-08-2004 @ 23:23 :
Ik weet het niet maar ik had toch eens ergens opgevangen dat The Hives niet maar Pukkelpop kwamen omdat ze zoveel vroegen.

Bovendien is Engeland een veel interessantere (grotere) markt voor een band geloof ik? Spelen er op Reading/Leeds ook niet veel Engelse bands?

Ik geef toe dat ik wat teleur ben gesteld in de line-up van Pukkelpop. Zeker in vergelijking met Reading/Leeds, da's gewoon het einde (voor mij dan toch).
voor alle bands lijkt er in engeland een betere markt te zijn, hoeveel bands hebben wel niet : europese tours, die raar maar waar alleen in engeland zijn. pukkelpop had toch meetsal ook wel een aantal dingen wat in engeland wel speelde en weer niet op lowlands?

ik vind het dit jaar niet zo'n bijzonder programma, de meeste bands die ik wil zien heb ik al gezien. en ik heb geen geld. en daarbij heb ik ook alweer genoeg festival gehad dit jaar met furyfest (een overkill)
Oud 18-08-2004, 13:25
Verwijderd
zo over 3 kwartier vertrek ik
Oud 18-08-2004, 14:35
Drez
Drez is offline
wie wil er een hundred reasons shirtje voor me meenemen?
Oud 18-08-2004, 16:43
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik vertrek morgen pas.

De Belgische hardcoreband Cast-down is toegevoegd. hehe eindelijk.

http://www.cast-down.com/
Oud 18-08-2004, 16:50
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Cool er zijn wat dingen verschoven zodat Oceansize en Graham Coxxon niet meer tegelijkertijd spelen.

Cast-down is ingeplanned op vrijdag, dus er is nog een mogelijkheid dat dEUS en Dillinger Escape Plan niet tegelijkertijd vallen.
Oud 18-08-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 17-08-2004 @ 14:01 :
Jet heeft ook gecancelled.
Vader van 2 bandleden is overleden aan kanker ofzo, las ik.
Oud 18-08-2004, 17:21
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
18-08 The Icarus Line valt ziek, Cast-Down vervangt

Vandaag kregen we het bericht dat The Icarus Line hun vlucht van gisteren hebben moeten afzeggen, wegens ziekte. Hierdoor moeten ze alle optredens van komende week annuleren. Cast-Down zal het lege plekje op 2nd open air stage opvullen met hun hardcore-muziek. Ze hebben dit jaar hun eerste full-length CD uitgebracht, die ze zeker uitgebreid zullen voorstellen. Het programma van 2nd Open Air Stage is nu wat door elkaar geschud, dus check zeker het spoorboekje.
Oud 18-08-2004, 18:01
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
als het daar zoëen weer is als hier kan Chokri alvast beginnen met kanaaltjes graven
Oud 22-08-2004, 10:46
Help Valentijn
ben net terug, ik zal alles wat ik gezien heb nog wel eens uittypen maar één ding was echt ongelovelijk vet live: El Gran Silencio .
Oud 22-08-2004, 12:21
Earphone
Earphone is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 22-08-2004 @ 11:46 :
ben net terug, ik zal alles wat ik gezien heb nog wel eens uittypen maar één ding was echt ongelovelijk vet live: El Gran Silencio .
Aah, damn. We wouden daar misschien nog naar gaan kijken. Eerst speelden ze maar kort in de Club en dan op de second open air stage 's avonds maar het is er niet meer van gekomen. Jammer.

Verder ben ik alleen vrijdag en zaterdag geweest omdat ik volgende week examens heb. Ik ging normaal niet gaan maar ik had gratis tickets. Dus. Heb vanalles gezien:

Vrijdag:

Mauro&The Grooms
The Dirtbombs (daarna die grappige bassiste nog over de weide zien wandelen)
Elbow
Bloc Party
dEUS
Kings Of Leon

Zaterdag:

Mint
Ghinzu
Flatcat (stukje)
Flogging Molly
Franz Ferdinand (vond ze beter op Werchter)
Soulwax
The Bronx
DKT/MC5
The White Stripes

Ondanks dat vooraf de affiche mij niet zo kon boeien vond ik het wederom cool.
Oud 22-08-2004, 12:44
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 22-08-2004 @ 11:46 :
die hebben zelfs 2 keer opgetreden, ik heb ze beide keren niet gezien

Mijn verslag:

Wat was ik blij dat het weer zeer ok was deze 3 dagen.
Ben pas op donderdag morgen vertrokken, hadden het beste campeerplekje van de afgelopen 3 jaren Pukkelpop.

Dus dat viel allemaal mee gelukkig. Ik had ook het idee dat het wat minder druk was overal. Nergens geen gedrang, wachtrijen en dergelijke. Sfeer was zeer goed.
Dit jaar hebben we maar weinig bands compleet gezien. dus vn veel bands 5 nummers ofzo en dan op naar de andere band.

Vond het wel jammer dat de Warped tour dit jaar een week langer duurde zodat veel bands niet op Pukkelpop stonden, het voordeel was dat je zo meer bands leert kennen.

Het begon op donderdag al goed omdat Nora cancelde. Helaas!!

Peaches vond ik toch zeer vet. Had haar nog nooit gezien , maar die show was wel cool. Hoe je met minimale middelen toch het maximale eruit kunt halen. Compleet met dildo's en sm pakjes.

Hierna kwam Hopesfall, 1 van de weinige hardcore/metal bands.
Vond de stem niet echt leuk en qua muziek viel het ook wat tegen.
Er zijn al teveel bands van dit soort, is eigenlijk wel jammer want qua muziek zitten die bands allemaal zeer goed in elkaar.

Colour of fire viel wat tegen. Kruising tussen At the drive-in en The Vines. Mja je kunt wel voor elke harde band die wilde muziek maakt de vergelijking met At the drive-in maken. Ging meer de kant op van The Vines.

Papa Roach was ok niet meer dan dat. Paar liedjes van de nieuwe cd die niet echt boeiend waren.

Velvet Revolver is eigenlijk na 3 liedjes al niet meer leuk . Elk liedje klinkt het zelfde. Wel leuk om Slash en Scott Weilland te zien in 1 band.

Hierna kwam Ash wat tot nu toe het hoogtepunt was. Dit was de 3de of 4de keer dat ik ze zag. Opzich wel de minste van de 3 want het geluid viel wat tegen( zoals op heel Pukkelpop). Veel nieuwe liedjes.

The Offspring was leuk. Redelijk wat oude nummers( wat ik ook hoopte). Alleen vond ik Noodles een beetje lui met zn gitaar. Slaat maar af en toe zn gitaar aan, ik hoorde vooral de baslijnen.

Dandy Warhols was ok. Heb er nooit zoveel aangevonden.

En toen kwam het:

FAVEZ - Heb ze nu al een aantal keren gezien, maar dit was toch 1 van de betere optredens. Er waren niet veel mensen meer om 1 uur snachts maar de band gaf zich toch volledig. Geluid was zeer goed( gitaren goed hoorbaar). Speelden een paar leuke nieuwe liedjes en voor de rest was het toch vooral het oudere werk.
En als je een liedje opdraagt aan Elliott Smith kan het voor mij niet meer stuk.

Vrijdag:

De Beatsteaks heb ik wel eens beter gezien. Maakte weinig indruk op me. Hoogtepunt was Panic.

Bij de Blood Hound Gang was het geluid zeer slecht. Vond het opzich wel een grappige show, maar nadat ik hoorde dat ze op Lowlands precies hetzelfde deden hoeft het voor mij niet meer.

Auf Der Maur was het 2de hoogtepunt van Pukkelpop. Geluid was niet altijd even goed ,maar toch. Het rockte er aardig op los. Heb weleens gehoord dat deze band live maar rommelig en onzuiver was. Niet veel van gemerkt. Goede show.

Elbow was ok. Niet echt mn ding. Toen we gingen kijken speelden ze toevallig het leukste liedje 

Hierna kwam Face Tomorrow. Als Nederlander had ik natuurlijk al 1000x moeten zien. Dit is pas de 2de of 3de keer denk ik. Zeer strakke show en een goed geluid. En wat een stem heeft die zanger. Zeer vet.

Bloc Party had ik meer van verwacht eerlijk gezegd. Ken de 2 singles van MTV2. maar vond het niet echt veel aan.

Blonde Redhead heb ik 1 of 2 nummers van gezien. Zal er is wat vaker naar luisteren. Klonk wel leuk.

Hierna een stuk van Dillinger Escape Plan gezien. Ging er heftig op los. Had wat meer nieuwe nummers verwacht maar helaas.

dEUS was leuk voor even. Had erg veel pijn aan rug en benen en ben dus snel weer gegaan.

Even de speciale dingen van zaterdag opnoemen:

Oceansize was echt zeer geweldig. Ook 1 van de hoogtepunten. Kende de laatste cd al, maar live was het nog 10x beter. Speelden met 3 gitaren die ook allemaal zeer goed te horen waren.

Franz Ferdinand schijnt een goede live-reputatie te hebben. Was nu ook het geval. Zeer strakke set.

Graham Coxon speelde totaal anders dan verwacht. Veel snelle rock songs van laatste cd dacht ik. Erg vet.

Soulwax viel me tegen. Geluid was zeer matig. Kwam ook vooral omdat de geluidsinstallatie van de mainstage vreemd is opgesteld.

Mike Patton and Rahzel is niet mijn ding. Had er veel meer van verwacht, maar Mike vervormd zn prachtige stem vooral. Helaas.

Gravenhurst was een nieuwe ontdekking. Heeft wat weg van Simon and Garfunkel, Nick Cave en dat soort mensen.

White Stripes en Hundred Reasons niet meer gezien.

Mn Top tien:

1. FAVEZ
2. OCEANSIZE
3. AUF DER MAUR
4. ASH
5. GRAHAM COXON
6. FACE TOMORROW
7. GRAVENHURST
8. PEACHES
9. DILLINGER ESCAPE PLAN
10. FRANZ FERDINAND
Oud 22-08-2004, 13:25
Verwijderd
ben net terug , en ik vond het geweldig,
heel; veel geluk met het weer gehad

de optredens die ik geweldig vond:

kid 606
plaid
bloc party
zutons
thou
daau
air on maiden <333

verder vond ik deus vies tegenvallen , het leek allemaal een beetje gemaakt en routine dus dat was minder
en nu ga ik slapen
Oud 22-08-2004, 14:01
Verwijderd
ik was er niet maar had Favez heel graag willen zien
vooral omdat ik nu hoor dat ze zo goed waren
Oud 22-08-2004, 14:11
botulismf
botulismf is offline
paar uurtjes thuis nu. was een zeer geslaagd festival.

hoogtepunten:
DAAU + Ezekiël
Kaizer's Orchestra

en ook:
Mike patton & Razhel
Plaid

dillinger esc plan ongetwijfeld ook, maar niet kunnen zien i.v.m. dEUS op dezelfde tijd
heb beetje spijt
Oud 22-08-2004, 14:38
Help Valentijn
oke mijn Pukkelpop, hoewel ik volledig voor de muziek ging waren er toch wel wat factoren waardoor ik moelijk van camping weg te krijgen was maar toch dit gezien:

donderdag:

The Killers: heel snedig ende enthousiast

The Offspring: gaan kijken uit puur jeugdsentiment (men eerste cd was van). Ik vond het een heel steriele show waarbij de vraag was wie zich het meest verveelde: ik of de zanger.

Dandy Warhols: was wel leuk voor eventjes maar overdaad schaadt.

vrijdag

Her Space Holiday: stukje gezien wat me erg nieuwsgierig maakt

El Gran Silencio: hier de eerste rij, het midden (puur toeval weliswaar) ze lieten zo een dik half uur op zich wachten waarna alles nog moest "gesoundchecked" worden uiteindelijk hebben ze dik 20 minuten één van de vetste live-shows die ik ooit gezien heb. Iets al Manu Chao op speed. Iedereen stond er vooraan echt met een enorme glimlach gewoon omdat je er zo ontzettend vrolijk van wordt. Na het optreden was er een immense run op het cd-standje (waar ze ze de cd niet hadden natuurlijk).

Bloc Party: energieke show, ik vond ze wel iets hebben van een rauwe versie van Franz Ferdinand

dEUS: een optreden van net niet. Ze speelden wel oké maar het publiek was ietwat verveeld (behalve voor Suds & Soda en Instant Street)

El Gran Silencio: tweede optreden van de dag op de Skate. Helemaal vooraan wederom (dat waren we nu wel verplicht) een weer een ontzettend, maar dan ook ontzettend vette live-show. Nog nooit heeft een band me zo live weggeblazen.

zaterdag:

Flatcat: archi-slechte West-Vlaamse puberale punkrock, ik weet echt niet hoe ik daar verzeild ben geraakt.

Flogging Molly: omdat men vrienden erop stonden maar ik vond er minder dan niets aan. Smaken verschillen want het wel geen slecht optreden voor de liefhebbers.

Franz Ferdinand: goed optreden maar ik denk dat ze beter tot hun recht zouden komen door de marquee af te sluiten of iets dergelijk (op Werchter vond ik ze veel en veel beter).

Soulwax: van ver, te ver

McClusky: luid

The White Stripes: zag er allemaal wel leuk en oke uit. Je ziet dat ze uitstekend op elkaar ingespeeld en je weet hoe ze zoëen show moeten aanpakken, het was dus wel entertainend.

Ik onthoud vooral El Gran Silencio (natuurlijk) en Bloc Party. Maar echt veel te weinig gezien...
Oud 22-08-2004, 20:38
HK
HK is offline
Het was zowaar nog leuk ook

leuke bands:

Dillinger escape plan
Plaid (geniaal)
Chemical brothers
Kings of leon

verder nog veel gezien, maar weinig echt noemenswaardig.
Oud 22-08-2004, 21:49
antigone
antigone is offline
nou mijn verslagje van gisteren;

eerste band die we zagen; ghinzu. had ik gemist op dour en wilde ze dus graag zien, ook omdat ik er veel goede dingen over had gehoord. die bleken allemaal waar te zijn. hele energieke show, leuk om naar te kijken. ze wisten de stemming er goed in te brengen. en bovendien originele, goede muziek, met beukende gitaren en lekkere keyboard deuntjes.

's avonds heel even franz ferdinand gezien maar die waren saai, zoals ik al had gedacht. franz ferdinand doet me gewoon niet zoveel, op de een of andere manier. maargoed. vooraan bij graham coxon kwamen merijn, job en ik de rest tegen. en ohh graham. <33 met zn nerd-kapsel, zn brilletje, zn shirt met streepjes en zn rammelende gitaar. hij speelde alle leuke nummers van happiness in magazines plus nog een paar nummers oud werk waar ik jammergenoeg de titel dan weer niet van weet. dit was voor mij denk ik toch wel het hoogtepunt van het festival.

soulwax speelde jammergenoeg, al was het redelijk voorspelbaar, gewoon op main stage en dat vond ik jammer, omdat het geluid best kut was en ik het niet zo goed kon zien vanaf de zijkant (naar voren komen was redelijk onmogelijk). desondanks speelden ze erg goed, en ook precies weer de nummers die ik hoopte dat ze zouden spelen; miserable girl, e-talking, natuurlijke de eerste single any minute now, much against everyone's advice, en ze sloten af met too many dj's. iedereen ging crowdsurfen en job en ik kregen te maken met een man die iets te veel lsd op had. cool.

na soulwax was ik verschrikkelijk moe dus ik ben niet naar felix da housecat, noch naar miss kittin geweest, en heb gewoon maar gewacht op the white stripes. die speelden pas 's avonds laat, dus ik moest nog anderhalf uur in mn eentje wachten (na merijn was ik nu ook job vlak na soulwax bij 50 cent kwijtgeraakt) maar het was het lange wachten waard want the white stripes rockten hard. ik stond verbaasd, had het echt niet zo goed verwacht. continu perfect op elkaar ingespeeld. en wát kan die jack gitaarspelen zeg. geweldig ook dat ze hotel yorba en we're gonna be friends spelen. met seven nation army als afsluiter.

toen ging ik naar bed.
Oud 23-08-2004, 12:32
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het was super !
Ik was alvast heel gelukkig dat ik pas donderdagmorgen ben vertrokken en zo de enigste noemenswaardige regenbui (die van woensdag) heb mogen ontlopen.
Ikzelf heb zowat steeds tussen de Mainstage, Marquee en de Dance Hall/Biolerroom gedwaald.
Vrijdags ook de Chateau twee keer geprobeerd maar daar heb ik het nooit langer dan 15min uitgehouden! Dus zaterdags daar sowieso weggebleven.
Oud 30-08-2004, 19:18
paco de taco
paco de taco is offline
het was me weer een mooi feestje,
mijn top 5 zo ongeveer:

1 mc5
2 kaizers orchestra
3 air on maiden
4 the offspring
5 the bronx
Advertentie

Regels voor berichten