![]() |
||
Citaat:
Ook het huis van Saoed zou je een combinatie van een monarchie en een dictatuur kunnen noemen. Maar dan hebben we het sowieso over een 'absolute' monarchie. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 19:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een profeet van een soort liberale bevrijdende wereldwijde hegemonie. De man geloofde ongeveer dat uit zichzelf aan alle onderdrukking een eind zou komen en elk land een links-liberaal stelsel zou nemen waarop wereldvrede zou volgen.
||
Citaat:
elke andere vorm van monarchie is een paradepaardje en daarmee totaal overbodig (sorry trix ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar terug naar het scheld een keer of wat op amerika achtige karakter van dit topic ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Sinds wanneer is het kabinet-Balkenende links? Sinds wanneer is Nederland een stadstaat? Waarom heb ik het idee dat jij een onderkoffer bent? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik denk trouwens helemaal niet dat een een breed anti-amerikaans sentiment is onder de totale bevolking, maar wel onder de groep van 14 tot 30 jarige. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Boven de 30 zijn ze opgegroeit met ouders die de oorlog hebben meegemaakt en nog steeds hun eeuwige dankbaarheid aan de VS tonen. De groep 14 t/m 30 heeft dat niet en kijkt dus eigenlijk alleen na het Amerika van nu en beoordeelt het op zijn daden van nu. En Amerika zou mischien gewoon uit socialiteit luisteren na andere landen. En al is het het machtigste land van de wereld, als dat straks politiek geisoleerd raakt gaat het net zo hard terug als ieder ander land. Mischien duurt het wat langer maar toch, zal het uiteindelijk ten onder gaan. Dus daarom zouden ze mischien moeten luisteren. |
![]() |
||
Citaat:
Verder vraag ik me af waarom Amerika wat socialer moet zijn, terwijl Europa zich kennelijk de handen schoon wast. Waarom moet er alleen iets veranderen bij Amerika? Wij doen niks fout? Waar haal je trouwens vandaan dat de VS afhankelijk(er) zijn van de EU dan omgekeerd? Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 18:30. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Men beoordeelt amerika alleen op de negatieve daden en niet op de positieve daden zoals extreem veel ontwikkelingshulp en het draaiend houden van de wereld economie. Typisch Nederlands is het om vanaf de zijlijn maar een beetje te zeuren, en als het er dan op aankomt er met de staart tussen de benen vandoor te gaan. Amerika zou eens een keer een handelsblokkade moeten opleggen aan een land zoals Nederland en dan pas besef je hoe afhankelijk wij zijn. Socialiteit? China en Rusland zijn nog veel asocialer, toch is hier geen enkele kritiek te horen op die landen. Van volk noch regering |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Guatanamo Bay The Hague invasion act WMD's was reden om in oorlog te gaan maar die zijn nog steeds niet gevonden (of terwijl verzonnen) De navo voor liegen. Schendingen van mensenrechten (Abul Graib) Bedreiging van bevriende lidstaten (zie topic VS dreigt Nederland straffen bij afhaken Afghanistan) Kyoto verdrag niet tekenen (wereld steeds verder vervuilen) Je zal vast een paar argumenten hebben voor sommige van deze punten maar er zijn vast ook nog wel meer punten die ik nog niet genoemt heb. Die zoek je zelf maar op in het topic. |
![]() |
||
Citaat:
Alleen al het feit dat je bepaalde staten 'minder' noemt maakt je hele post zum kotsen.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar teerbal moet maar ff aantonen dat hij niet iceball is. En anders hebben we weer iemands mening om af te kraken. Weer een Amerikaan met een misplaatst ubermensch gevoel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (en aub geen rants daarover, ik heb werkelijk een goede reden om dat aan te nemen.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien praten 'goede daden' de slechte niet goed, en naar andere landen (China en Rusland) wijzen en zeggen 'hunnie doen het ook' is natuurlijk helemaal een baggerargument. En wie zijn 'de mindere staten' volgens jou? Heb je een ranglijstje? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat me om het anti-Amerikaanse sentiment, niet zo zeer tegen politiek, maar meer sociaal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De sociale dingen zijn mischien de apartheid (mooi nederlands woord) tussen de blanke en zwarte daar die nog steeds onofficieel bestaat. De slechte gezondheiszorg en onderwijs. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het China en Rusland idee is geen argument maar een spiegel die ik mensen zoals jij voor probeer te houden. Mindere staten zijn nu eenmaal degene met de minste macht, of wou jij hier nu gaan beargumenteren dat nederland gelijk is aan de VS? Ik nodig je uit |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is macht relatief, de wereld kan zonder de VS, de VS kan niet zonder de wereld, en geen leger dat daar wat aan kan veranderen.
||
Citaat:
Overigens kunnen ze beter wat doen aan de gapende armoedekloof in eigen land. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor relatief de meeste hulp koop je geen brood, miljarden zijn nog altijd meer dan miljoenen. Bij de Tsunamie was de VS 1 van de staten die juist wel al het beloofde geld stuurde, in tegenstelling tot Canada, Frankrijk of Rusland |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De wereld kan zonder Amerika, dan zal je aan een veel lager levensniveau moeten wennen. Wie stopt rusland of China nog als Amerika weg is? Waar moeten de Europese bedrijven van leven, russische orders? Dacht het niet |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat: