Advertentie | |
|
![]() |
|
zelfde trailer.. maar met nog wat gekletst er tussen door van de cast, en dus iets meer beelden..
http://www.youtube.com/watch?v=M4mDPuHuABw&NR aangezien alles wat we tot nu toe hebben trailers zijn.. awwwww
|
Officiele site is ook online met daar de trailer op goede kwaliteit
http://www.harrypotterorderofthephoenix.com/
|
Even wat anders......
![]() Rickmaniacs opgelet! Op 21 december gaat de film "Snow Cake" in Nederland eindelijk in première! ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb wat op Internet rond zitten kijken, en ik heb een paar heel mooie high-resolution foto's gevonden van Alan in zijn rol als Alex Hughes. *kwijl* ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *kwijlt emmertje vol* ![]() Voor meer foto's van de film, zie hier. ![]() De officiële site van de film is ook niet zo mis - daar kun je ook wallpapers downloaden voor je desktop. Best de moeite waard dus. ![]() O ja, op 7 december komt hier ook nog "Perfume: The Story of a Murderer" uit, dus december belooft een heuse Rickman-maand te worden. ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
ik denk ut niet hoor... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Harry Potter and the Deathly Hallows is de titel van het zevende boek. Deathly betekent "doods". Het is niet hetzelfde als "dodelijk", dat is namelijk gespeld als "deadly" in het Engels. Een Hallow is een heilige of een gewijde. Ik denk dat de naam "Gewijde" meer van toepassing is, aangezien mensen pas als "heilig" gezien worden na een heiligverklaring van de paus. Een "gewijde" is dus een meer waarschijnlijke vertaling. Het gaat dus om "Doodse Gewijden". Mensen die dood zijn (of als dood zijn) en ergens zijn ingewijd.
Mijn eigen gedachte gaat dan uit naar de overleden mensen uit de Orde van de Feniks, zoals Harry's ouders en Perkamentus. Maar tegelijkertijd weten we ook dat Rowling niet altijd zo voorspelbaar is en dat het evengoed om een totaal nieuwe groep mensen kan gaan die niets te maken hebben met mensen die overleden zijn. Bron: www.dreuzels.com
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het is het niet echt te doen om de plot in deze film, maar juist de eenvoud straalt ook kracht uit. Het gaat meer om het menselijke van de personages, zeg maar. Het acteerwerk van Alan en Sigourney Weaver (volgens mij zijn die twee overigens een soort van vrienden, net zoals Alan dat is met Emma Thompson - die werken vrij vaak samen!) was het beste. ![]() ![]() De soundtrack van deze film is geweldig, met muziek van o.a. The Stereophonics. ![]() ![]() Voor Rickmaniacs: oh, het zit echt wel goed met de Alan-factor in deze film. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik vind dat ik er verder eigenlijk niets meer over moet zeggen: Cassiopeia, gewoon gaan! ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Wat betreft de Nederlandse vertaling: ik lees nooit de Nederlandse boeken (hell no! ![]() ![]() Hmm, maar het zal toch nog wel even duren voordat het boek uitkomt (is er al een release-datum bekend?). ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
31 juli is een andere datum die veel genoemd wordt, vanwege de verjaardagen van HP en JKR, maar ook dat is dicht bij de filmrelease. Schattingen van hoe lang het nog duurt met schrijven, editen, vertalen, drukken en verspreiden zeggen dat het nog minimaal 8 maanden duurt. In dat geval zou 31 oktober een goeie releasedatum voor het boek zijn; geen geknoei met de film release, en het is Halloween. En wat is de titel van het boek; jawel, The Deathly Hallows... Grote kans dus dat we nog tot eind oktober moeten wachten...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens maakt het vertalen niet uit voor de tijdigheid van de release, aangezien de vertalingen pas maanden na de Engelse release komen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
valt mee. op een ander forum hadden ze het ook ff over harry potter, hier kwam een gast mee: I think it's all too obvious. Lilly Potter will turn out to have lead a life of dispair since that fateful day all those years ago, and has spent the past 16 years working the streets of Harlem as a Crack Whore. Harry, having heard about this, will immediately set of on his broomstick to rescue her, where he will become embroiled in various gang territory feuds which he will overcome with a series of Enid Blyton-esque japes and escapades. Until he's shot seven times through the head. In the mean time, Voldemort will persue them both to the United states and will, through a series of Bizzare coincidences, be ellected in as George W Bush's replacement, but will have to stand down shortly after due to his comparitively left-wing political views and policies.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik pm effe een fb'tje, want ik kan het zelf niet meer aanpassen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Een film-vragenlijst Verwijderd | 16 | 10-11-2011 10:54 | |
Algemene schoolzaken |
interview nederlandse literatuur sweetm | 6 | 29-10-2007 00:30 | |
De Kantine |
Hoeveel mensen lezen er eigenlijk Harry Potter? Uice | 194 | 03-09-2007 14:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enquête moraal, fatsoen en godslastering Pineapple | 12 | 23-06-2006 23:26 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #4 Verwijderd | 500 | 10-07-2005 18:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enquete heksen en hekserij LadyOfDarkness | 1 | 17-11-2003 15:52 |