![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. Lekker wandelen ‘Ik haat wandelen’, zei Röps. ‘Maar Röps, we moeten doorlopen, we willen niet te lang wachten met de Duisteren bereiken’, zei MartinV. De groep was te voet vertrokken naar de plek waar de Duisteren hun thuisbasis hadden. Voor eens en altijd gingen ze nu afrekenen met deze schoften en schurken. Na alle turbulentie van de afgelopen dagen waren ze toch wel wat hechter geworden met zijn allen. Nu Miekje dood was, nam Flyaway de touwtjes in handen en bekeek de kaart. ‘Moeten we nog lang wachten? Ik haat wachten’, zei Röps weer. Toddish slaakte een zucht. ‘Hier gebeurt ook niks he’, dacht hij. Verveeld trapte hij een steentje de rand van de afgrond waar ze langs liepen, af. Het duurde wel tien seconden voor hij een plof hoorde. Flyaway bleef maar ingewikkeld doen, waarom konden ze niet gewoon verder? Toddish bleef maar verveeld tegen plantjes en steentjes aantrappen, maar plots ging er een hele brok aarde weg. Als in een nachtmerrie begon toen de hele grond weg te zakken rond hem. Toddish slaakte een kreet van angst. ‘Help me!’ zei hij in paniek. Nét voor het te laat was kon Mr Soija zijn hand nog vastpakken en de rest van de groep hielp hem weer op het veilige stuk. Ze waren wel verdergegaan alsof er weinig was gebeurd, maar allemaal waren ze geschrokken. Mr Soija dacht in zichzelf: ‘Wat nou als ik niet op tijd was geweest?’ Dromerig keek hij naar de rest van de groep. Ze gingen even zitten met zijn allen, om bij te komen.Ondertussen ratelde Röps maar verder. Alles moest het ontgelden. ‘Ik haat kriebelgras’, Was het eerst. ‘Ik haat appels’, zei hij toen iedereen een appel at. Het bleef maar doorgaan. Iedereen leek een beetje overdonderd, niemand lette goed op. Niemand zei ook wat op het chagrijnige gedoe van Röps. Het was op dát moment dat de Duisteren naderden. Ze zochten de groep. Ze hadden erover gehoord en wilden ze onderweg al zoveel mogelijk schade toebrengen. De groep uit elkaar drijven, of minstens horen wat ze van plan waren.. MartinV was degene die ze het eerst zag. ‘Verstoppen! Daar zijn Duisteren! We hebben nog niet genoeg getraind om ze nu op deze plek aan te kunnen, verstop je snel!’ Iedereen begon in paniek te rennen. Allemaal hadden ze een plek gevonden waar de Duisteren hen niet konden zien, behalve Bright Blue. Zij kon geen plekje vinden, ze twijfelde te lang. Soija kon dit niet laten gebeuren. Hij greep het meisje en duwde haar tegen zich aan, achter de steen waar hij al eerder zat. Geschrokken hielden ze beide hun adem in. De Duisteren hadden niets gemerkt, ze zochten verder. Weer een ontsnapping op het laatste moment. ‘Nou kun je veel zeggen, maar vandaag is er ook werkelijk níets gebeurd’, dacht Toddish.
Opgehangen Opgegeten Doodgeschoten door jager Gestorven door liefdesverdriet Niks gebeurd hoor jongens. Morgen, 20.30 moeten de stemmen weer binnen zijn.
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
|
BB, je bent nu online, en je snapt het spel. Dan snap je ook dat het verstandig is als je zegt op wie je hebt gestemd in ronde 3, 4 en 5. Dus... wie stemde je?
|
Ja maar ik heb echt geen flauw idee hahaha. Ik denk dat er tussen jullie twee ook wel een wolf kan zitten eigenlijk. Ik kom telkens tot de conclusie dat Barabas wolf is, gekeken naar de eerste twee stemmingen. Onder de Bright Blue stemmers moet er namelijk nog een zitten, en onder de MartinV stemmers.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 55 deel 3 Verwijderd | 152 | 27-01-2009 18:53 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #55 Verwijderd | 500 | 12-01-2009 20:52 |