Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2006, 21:59
de lekkerste
Avatar van de lekkerste
de lekkerste is offline
Citaat:
deleugen schreef op 10-10-2006 @ 22:54 :
Ik denk dat je dat misschien beter kunt doen nadat je een gesprek hebt gehad. En dat je dat in het gesprek vertelt.
Maar dit kan ook heel fout zijn, dus liever wat meer reacties.
Dankje wel
__________________
leave me met rust
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2006, 09:33
juno
Avatar van juno
juno is offline
Er is nog zoiets als een Meldpunt Kindermishandeling. En dan is er de huisarts, het consultatiebureau. Die zijn er voor, niet de school. Waarom draai je zo vreselijk om de hete brij heen?

Ik snap best dat jij je schuldig voelt omdat je tijdens die ruzies niet fysiek voor je broertje opkomt, maar je bent zelf ook pas zestien, en je kunt niet tegen je vader op. Dan ramt hij gewoon twee kinderen in elkaar inplaats van een. Zoveel moeders laten zelfs toe dat hun man hun kind mishandelt, omdat ze zelf ook murwgeslagen zijn.

Maar goed, jij wordt wel steeds ouder, en verstandiger, en je hebt nu al de stap gezet om naar buiten te gaan met jullie probleem.

Ik lees in je posts dat jullie als gezin al eerder in contact gekomen zijn met instanties vanwege mishandeling. Was dat altijd alleen je broertje, of ging het ook om jou of je moeder?

Als je vader al een bekende klant is bij de Kinderbescherming, gaan de molens misschen wat sneller draaien.

Toewijzing van een gezinsvoogd zal er wel voor zorgen dat hij een beetje op gaat passen: vreemde ogen dwingen. Helaas stopt dat toezicht als hij zich beter gedraagt, en dan beginnen de mishandelingen vaak ook weer.

Zodra jij achttien bent, kun jij de voogdij over je broertje krijgen, ern als eenoudergezin verder gaan, met hulp van Maatschappelijk werk. Wist je dat?

Laatst gewijzigd op 11-10-2006 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 08:35
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ah, je wilt hem aangeven. Ik vind het een goed idee, maar misschien moet je even overleg plegen.

Juno maakt ook goed punten...
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 11:06
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een eenoudergezin bestaande uit broertjes en zusjes krijgt financiele ondersteuning van overheidswege. Voor het geval je je daar zorgen om maakte.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:59
de lekkerste
Avatar van de lekkerste
de lekkerste is offline
Hmm.. okee, bedankt voor de informatie. Ik weet nu even niet wat ik moet doen. Heb op het moment té veel dingen aan mijn hoofd. Ik zeg niet dat dit niet belangrijk is, maar pff.. er gebeurt nu zoveel in mijn leven.. allemaal tegelijk..
Ik laat het even voor wat het is, en ik wacht tot ik wat hoor van het ZAT. Ik zal dan ook meer info vragen over het onder begeleiding op kamers wonen vragen..
Liefs..
__________________
leave me met rust
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 20:21
xMaartje
Avatar van xMaartje
xMaartje is offline
Wat vreselijk dat je in deze situatie zit.. Dit kan echt zo niet langer doorgaan, je kan 't beste hulp zoeken bij een vertrouwingspersoon op je school. Of een maatschappelijk werkster.
Desnoods kan je eerst een aardige docent om hulp vragen, als je niet meteen iets 'groots' durft te ondernemen.
Heel knap dat je hier je probleem opschrijft, en heel veel sterkte ermee. x
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 22:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Een vader doet dat niet.

Het is dapper dat je je vader erop aansprak, maar als hij dan doorgaat zijn andere maatregelen nodig. Voel je daarin ook niet alsof je iets tegen hem doet, hij doet dat zelf en alles dat ervan komt zal hij zichzelf hebben aangedaan, jij zet alleen een foute situatie recht en jou is niets te verwijten.

In ieder geval moet je iets doen, welk van de hierboven genoemde dingen ook, want is beter dat voelt voor jezelf ook een stuk beter.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Krijg jij wel eens klappen van je vriend(in)?
Lisette
27 12-01-2011 16:04
Software & Hardware [Debian] Server klapt er steeds uit
Tuinkabouter !!
20 14-03-2004 14:08
Verhalen & Gedichten Kort verhaal DE KLAP
berteltje
4 03-06-2003 16:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Irritant geklap bij debatten.
Demi
26 22-01-2003 15:06
Verhalen & Gedichten [verhaal] De klap
proycon
2 21-08-2002 18:55
Liefde & Relatie Hij klapt dicht
#lamelodiadelmare#
8 21-04-2002 09:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.