Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2007, 16:23
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb net twee boetes ontvangen van 3 mei. Toen heb ik te hard gereden. Het was een hele lange 80km/h weg die door allemaal gehuchten loopt. Blijkbaar was een stukje bebouwde kom en mocht je daar maar 50. De terugreis ben ik dus weer geflitst.

Nu kost het samen 112 euro. Mijn vader zei dat ik bezwaar kon indienen omdat het in een tijdsbestek is van een half uur. Weet iemand of dit ook klopt?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2007, 16:49
Go
Avatar van Go
Go is offline
Dan zou je m.i. moeten stellen dat het dezelfde overtreding is. Maar eerlijk gezegd vind ik op de terugweg geflitst worden opnieuw een overtreding, en niet een doorlopende. Maar ik weet niet of hier regels omtrent bestaan. Ik gok van niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 16:55
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik denk dat je bezwaar ongegrond wordt verklaard omdat je (volgens de politie) zou moeten weten dat het om bebouwde kom gaat. Pas als langs de weg uit niets blijkt dat je er maximaal 50 mag rijden en ook uit niets duidelijk wordt dat je in een bebouwde kom rijdt, maak je kans.

Maar hier ben ik niet zeker van. Ik ken de regel die je noemt zelf ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 17:30
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Er stond idd wel een bordje met 'hoge hexel' (plaatsnaam) dus ik had het wel kunnen weten.

Maar mijn vader zei dat mijn tante het ook had gehad. Die had de kinderen naar school gebracht, teruggereden. Ze 's middags weer gebracht en weer opgehaald. En 2 of 3 boetes gekregen. Ze mocht er toen een verscheuren.

Maar als er nog mensen zijn die iets weten over een bepaalde regel dan hoor ik het graag.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 20:28
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Hm, je kan het altijd proberen, maar dit klinkt mij als: "Een winkeldief steelt binnen een half uur 2 keer uit dezelfde winkel, omdat het 2 maal hetzelfde artikel was binnen een half uur mag hij er een houden".

Ik zou het dus raar vinden als je bezwaar gegrond is, maar ja, het kost je alleen een postzegel om daarachter te komen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 21:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik geloof niet dat daar een regel over is. Twee boetes voor een overtreding kan je er een van laten schrappen, maar als jij dat plaatsje in, uit, en weer in bent gereden en daarbij tweemaal te hard rijdt dan lijken mij dat twee overtredingen.

Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, misschien zijn ze wel lief voor een keer bij het CJIB.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht boete te hard rijden (scooter)
HarrydeYaeger
22 18-06-2009 15:37
Verkeer & Vervoer Flitspalen
Hulk
40 30-11-2008 18:29
Werk, Geld & Recht onterechte boete
Ruudje
29 25-08-2006 17:26
Werk, Geld & Recht boete bij te hard rijden als gevolg van afwijking in de meetapparatuur
Verwijderd
25 04-06-2006 11:55
Verkeer & Vervoer Boetes in België
Verwijderd
45 05-04-2006 14:54
De Kantine graag meer flitspalen
de abt van sion
99 12-07-2002 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.