Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2002, 09:55
Frank123
Frank123 is offline
Ik heb gelezen dat het bij het eindexamen Grieks is toegestaan om gebruik te maken van een grammaticaoverzicht. Ik heb hier op school niets over gehoord en ik wil toch graag even weten wat er op dit overzicht staat. Is er hier iemand die dit weet.

Bedankt,

Frank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2002, 10:00
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Frank123 schreef:
Ik heb gelezen dat het bij het eindexamen Grieks is toegestaan om gebruik te maken van een grammaticaoverzicht. Ik heb hier op school niets over gehoord en ik wil toch graag even weten wat er op dit overzicht staat. Is er hier iemand die dit weet.

Bedankt,

Frank
Ja, dat is uitgegeven door de VCN, de Vereniging van Classici in Nederland (jaja). Vraag er je leraar naar. Wat erin staat, is:
- alle verbuigingen (naamwoorden)
- alle vervoegingen (werkwoorden)
- alle stamtijden.

Het is dus een *waardevol* hulpmiddel bij je examen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 19:26
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
DE bezoeker schreef:

Het is dus een *waardevol* hulpmiddel bij je examen.
Ik heb er in ieder geval voor Grieks erg veel aan gehad bij de proefvertaling. Bij het examen Latijn heb ik er geen gebruik van gemaakt geloof ik.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 20:32
Frank123
Frank123 is offline
Kijk aan, vooral die stamtijden lijken me erg handig. Mijn docent probeert me er nu al drie jaar toe te krijgen om die dingen uit mijn hoofd te leren, maar ik ben zeer verheugd te mogen vernemen dat dit voor het eindexamen niet nodig is!

Staat dit grammaticaoverzicht misschien ook ergens op Internet?

Alvast bedankt,

Frank
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Frank123 schreef:
Ik heb gelezen dat het bij het eindexamen Grieks is toegestaan om gebruik te maken van een grammaticaoverzicht. Ik heb hier op school niets over gehoord en ik wil toch graag even weten wat er op dit overzicht staat. Is er hier iemand die dit weet.

Bedankt,

Frank
Handig. Maar ik weet niet waar je dat kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 21:50
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Frank123 schreef:
Kijk aan, vooral die stamtijden lijken me erg handig. Mijn docent probeert me er nu al drie jaar toe te krijgen om die dingen uit mijn hoofd te leren, maar ik ben zeer verheugd te mogen vernemen dat dit voor het eindexamen niet nodig is!

Staat dit grammaticaoverzicht misschien ook ergens op Internet?

Alvast bedankt,

Frank
Nee, dat staat niet op internet. Het is alleen te verkrijgen via je docent. Spreek die er snel op aan, want het examen is al over een paar weken.

Maak jezelf overigens niks wijs: die stamtijden en andere vormen kun je ook maar beter echt KENNEN. Dat je iets kunt opzoeken in een boekje lijkt wel leuk, maar het kost tijd, VEEL tijd, en je hebt bij het examen domweg onvoldoende tijd om alles op te zoeken. Zorg dat die stof gewoon in je HOOFD zit, en gebruik het grammatica-overzicht om in geval van twijfel even iets te controleren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 09:40
Frank123
Frank123 is offline
Hahaha, weet je wel hoeveel tijd het kost om die stamtijden uit je hoofd te gaan leren. Ik zoek ze wel op. Ik heb tenslotte maar een paar punten nodig om te slagen!

Ik ga weer naar bed.

Frank
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 20:22
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Frank123 schreef:
Hahaha, weet je wel hoeveel tijd het kost om die stamtijden uit je hoofd te gaan leren. Ik zoek ze wel op. Ik heb tenslotte maar een paar punten nodig om te slagen!

Ik ga weer naar bed.

Frank
Sweet dreams.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 11:03
Verwijderd
mag da bij latijn oowk dan?

*zou dan wel latijn/grieks kunne gaan doen volgend jaar ofsow*
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 13:55
Leo Nellissen
Leo Nellissen is offline
Citaat:
Shadow Of Death schreef:
mag da bij latijn oowk dan?

*zou dan wel latijn/grieks kunne gaan doen volgend jaar ofsow*
Ja, dat mag.

Bij Latijn heeft het woordenboek van Pinkster achterin een grammatica-overzicht dat je kunt gebruiken.
Heb je een ander woordenboek dan kun je via de uitgever van Pinkster het grammaticakatern aanvragen. Doe dat wel met meerdere mensen want de porto is hoog.

En bij Grieks dus het genoemde grammatica-overzicht van de VCN. Bestellen moet via je docent.

Ga dit soort dingen niet zelf kopieren want dan ben je in overtreding: je mag alleen bepaalde, goedgekeurde hulpmiddelen gebruiken tijdens examens.

En: deze overzichten geven alleen de vormleer (= rijtjes), geen syntaxis.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:12
pinnetje
pinnetje is offline
wij gebruiken dat boekje al vanaf de vierde en het is echt super handig!!!!!

maar als het goed is regelt de school zo'n boekje voor jullie, zou t toch maar eens ff navragen

greetz en su6
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beste lesmethode voor Latijn en Grieks?
Severus
31 22-08-2004 18:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nieuw woordenboek grieks
Verwijderd
23 28-06-2004 09:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Heb jij Latijnse of Griekse boeken thuis en doe je er iets mee?
Verwijderd
44 30-10-2003 19:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.