Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 17:50
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik het gevoel heb dat me iets dwars zit, en dat ik ook wel vaag weet wat 't is, maar dat ik 't totaal niet kan delen met iemand. Ik heb wel vriendinnen bij wie ik terechtkan maar ik weet gewoon niet hoe ik erover moet praten.
Ik heb het gevoel dat ik langzaam overvol raak en er niks uit kan laten.

(hoe) kun je leren delen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 17:56
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ken t, en t enige wat k kan zeggen is: ga toch met ze praten. Ik deed t ook niet, maar heb mezelf ontzettend in de shit gebracht daardoor. Wat heb je te verliezen? Ga ervoor, vertel ze wat je dwars (denkt) te zitten. Als t echte vriendinnen zijn, zijn ze blij dat je naar ze toekomt. Dat was bij mij ook zo.
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:04
Verwijderd
Praten is niet de enige manier waarop je dingen kunt uiten, je kunt ook schrijven, muziek maken, dansen, tekenen, schilderen, sporten etc.

Al die dingen zijn vormen van jezelf uiten, en misschien kun je eerst eens proberen om daar wat in te 'legen' want zo met mensen praten is wel ongeveer de moeilijkste van alle opties. Als je kwaad bent ren das es heel hard tot je helemaal uitgeput bent, of als je verdrietig bent ga dan zielige muziek luisteren of maken en laat je flink meeslepen.

Als je echt wat meer het met woorden kwijt wil zou je kunnen beginnen met schrijven. Schrijf die vriendinnen eens een brief wanneer je weer behoefte hebt je te uiten, je hoeft hem de eerste keer niet eens echt te schrijven. Een dagboek bijhouden is misschien ook een goed idee, je kunt daar toch veel in kwijt en hoeft nog niet om te gaan met reacties van anderen.

Uiteindelijk zal de stap om met iemand te gaan praten hopelijk wat kleiner worden en zul je je daar dan ook toe kunnen zetten en het niet meer zo moeilijk vinden.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 18:30
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Stel jezelf meer vragen
en durf er eerst voor jezelf, antwoord op te geven.
Luister naar jezelf
Voel je lichaam en geest. (zweverig sry, ik bedoel je gevoel)
Hoe je je voelt, wanneer? , hoe?, waarom, en waardoor?
evt
meditatie

Het is niet de bedoeling dat je er erg onzeker van wordt, dan moet je het niet doen, maar volgens mij zijn dit manieren om voor jezelf erachter te komen wat er in je dwars zit.
zodat je erover kan praten als je dat wil en wat je ook beter kan doen.
Vind dan iemand die kan luisteren en niet te goed is in praten .
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
i agree met de rest (jaja, ik weet het, erg nutteloos weer.... , maar aangezien ik toch heel veel uurtjes van mn vrije tijd op psych doorbreng.... en op gegeven moment al op bijna alle topics heb gereageerd kon ik hier niet achterblijven ) maarreh, hetzelfde als de rest al zegt dus!!
suc-6 ermee

knuf wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:07
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
bij mij helpt schrijven heel goed....., als ik in een roerige tijd zit schrijf ik wel 5 dubelle a4tjes vol......., over iets waar niemand wat van snapt, maar precies mijn gedachtengang verwoord........
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:14
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 21-03-2003 @ 18:56:
Ken t, en t enige wat k kan zeggen is: ga toch met ze praten. Ik deed t ook niet, maar heb mezelf ontzettend in de shit gebracht daardoor. Wat heb je te verliezen? Ga ervoor, vertel ze wat je dwars (denkt) te zitten. Als t echte vriendinnen zijn, zijn ze blij dat je naar ze toekomt. Dat was bij mij ook zo.
Ik weet niet of ik ze er wel mee op kan zadelen, en daarnaast: ik zou niet weten wat ze ermee moesten als ze wisten wat er in me omgaat. Ze kunnen er toch niks mee, niks aan veranderen of raad geven ofzo.


Citaat:
Dusjcrib schreef op 21-03-2003 @ 19:04:
Praten is niet de enige manier waarop je dingen kunt uiten, je kunt ook schrijven, muziek maken, dansen, tekenen, schilderen, sporten etc.

Al die dingen zijn vormen van jezelf uiten, en misschien kun je eerst eens proberen om daar wat in te 'legen' want zo met mensen praten is wel ongeveer de moeilijkste van alle opties. Als je kwaad bent ren das es heel hard tot je helemaal uitgeput bent, of als je verdrietig bent ga dan zielige muziek luisteren of maken en laat je flink meeslepen.

Als je echt wat meer het met woorden kwijt wil zou je kunnen beginnen met schrijven. Schrijf die vriendinnen eens een brief wanneer je weer behoefte hebt je te uiten, je hoeft hem de eerste keer niet eens echt te schrijven. Een dagboek bijhouden is misschien ook een goed idee, je kunt daar toch veel in kwijt en hoeft nog niet om te gaan met reacties van anderen.

Uiteindelijk zal de stap om met iemand te gaan praten hopelijk wat kleiner worden en zul je je daar dan ook toe kunnen zetten en het niet meer zo moeilijk vinden.

Succes!
Ik schilderde altijd veel, heb ook creatieve therapie gedaan maar de laatste maanden heb ik eigenlijk niet meer geschilderd.
Mijn vriendinnen schrijven is een goed idee, ik zal het eens proberen. Een dagboek bijhouden durf ik niet want mijn ouders hebben mijn dagboek al eens eerder gelezen.
Bedankt voor de tips



Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 21-03-2003 @ 19:30:
Stel jezelf meer vragen
en durf er eerst voor jezelf, antwoord op te geven.
Luister naar jezelf
Voel je lichaam en geest. (zweverig sry, ik bedoel je gevoel)
Hoe je je voelt, wanneer? , hoe?, waarom, en waardoor?
evt
meditatie
Luisteren naar mezelf lukt niet echt, en met mijn lichaam sta ik ook niet echt in contact. Ik werk er wel aan door een soort therapeutische massage, maar ik voel mijn lichaam niet echt. Ik vind het dan ook heel moeilijk om te herkennen wat ik precies voel.
Ik zal het in elk geval blijven proberen....thnx!


@ ... en Berserker_nl, bedankt voor jullie reacties. Ik zal inderdaad weer wat gaan opschrijven, kijken of dat wat helpt...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:28
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Berserker_nl schreef op 21-03-2003 @ 22:07:
bij mij helpt schrijven heel goed....., als ik in een roerige tijd zit schrijf ik wel 5 dubelle a4tjes vol......., over iets waar niemand wat van snapt, maar precies mijn gedachtengang verwoord........
Das heel goed van je!
Dat zou jij ook kunnen doen, Steleto...
En idd een brief naar je vriendinnen schrijven...
Meer kan ik niet zeggen nu sorry...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:42
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ja, ik denk ook dat je vooral moet schrijven... als je er nog niet klaar voor bent om met anderen te praten is dat de enige oplossing denk ik...
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ideale gewicht
Kanelemans
33 25-05-2008 22:35
Liefde & Relatie Eerste liefde nog steeds niet kunnen vergeten
Diary of Dreams
23 20-04-2008 14:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie cash_flow maken...het komt maar niet uit
ecobest
0 11-04-2007 00:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush wil GPS en Galileo kunnen uitschakelen
Mr. Pignati
87 30-12-2004 11:12
Lifestyle ik ben een wannabe
howshesings
184 28-06-2004 13:23
Psychologie niet kunnen huilen, kwaad, opgeven
gothicje
27 17-01-2003 13:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.