Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2006, 10:22
Verwijderd
Diegenen die op een academie zitten of zij die op een andere manier teken/schilder lessen krijgen, krijgen er vast mee te maken. Stillevens. Voor mij een gruwelijke nachtmerrie, vooral omdat de leraren blijkbaar compleet geen inspiratie hebben als het dat betreft. Pompoenen, theeketels, bloemen en flessen, eigenlijk kan ik ze niet meer zien...

Vorig jaar op het einde van het jaar had één van de betere leraren besloten dat we eens iets anders moesten doen: het hele lokaal hing vol met reclamemateriaal. Niet dat de consumptiemaatschappij zo'n nieuw onderwerp is, maar het was wel een hele verademing. We mochten zelfs zelf iets in elkaar knutselen en ik had iets gemaakt met sigaretten, asbak, blikjes en pillen ^^. Dat vond ik leuk om te doen en eigenlijk zouden ze ons veel vaker aan het werk moeten zetten om zelf iets op te stellen.

Maar hoe zit het bij jullie op school, ben jij die stillevens ook zo beu, vind je het net leuk, zijn ze origineel, mag je ze zelf in elkaar steken?
En post meteen ook wat afbeeldingen


2 jaar geleden: pompoenen in bister


2 jaar geleden: stilleven in gewassen pastel


vorig jaar: dozen in bister en houtskool


vorig jaar: cilinders in olieverf 1


vorig jaar: cilinders in olieverf 2




Van die met de sigaretten heb ik nog geen foto, evenmin van de stillevens van dit jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2006, 17:48
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
In 'mijn tijd' moest ik o.a. een pot augurken tekenen en een tijdschrift en een bord boerenkool met worst. Dan heb ik toch liever flessen, pompoenen, theeketels en dode vogels. Ik moet er nog ergens een stel hebben liggen, eens kijken of ik ze kan fotograferen.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 18:57
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Op school waren het ook flessen, bollen en kegels. Niet heel opwindend.
Op mijn laatste school zag ik in het tekenlokaal een replica van een Griekse kop staan. Dan ben je stiekem ook bezig met anatomie oefenen en dat is wel leuk.

Foto's heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 19:39
brinta
brinta is offline
Citaat:
Flijn schreef op 19-10-2006 @ 19:57 :
Op school waren het ook flessen, bollen en kegels. Niet heel opwindend.
Op mijn laatste school zag ik in het tekenlokaal een replica van een Griekse kop staan. Dan ben je stiekem ook bezig met anatomie oefenen en dat is wel leuk.
Neeeee!!! Ik heb zeker een half jaar lang gipsen koppen getekend en nee: dat is geen creatieve uitdaging. Wij kregen erg rigide tekenlessen en er werd streng opgelet of we wel allemaal dezelfde richting op arceerden. Pas in t blok modeltekenen dat daarna kwam merkte ik dat ik er wat van opgestoken had. Ik vond het afschuwelijk om op een manier te tekenen waarbij je steeds minder onderscheid ziet tussen de tekeningen van verschillende studenten. Maar: ik geloof wel in een basis van goed leren tekenen als je iets artistieks wilt gaan doen.

Qua stillevens waren bij ons ook theeketels, wijnflessen en vazen favoriet. Vergeet ook de oude schoenen niet! Ik herinner me verder enorme tandwielen van de docentenopleiding waar ik daarvoor zat. Dat stilleven tekenen en aquarelleren ging me op zich wel makkelijk af. Alleen: wat moet je met die tekeningen? Omdat het moeite gekost heeft bewaar ik ze, maar ik vind ze niet echt mooi: theeketels en oude schoenen hoeven bij mij niet aan de muur.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 09:53
Verwijderd
wij hebben geen stillevens met potten gehad (wel op de middelbare school maar dat terzijde)
we hadden vaak allerlei troep (tuinkabouters, kinderwagens, gereedschap). gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:44
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
herkenbaarheid

wij hebben op school vooral heel veel theepotjes, flesjes, ander soort potjes, pompoenen en heel veel van die kunstbloemen, heel af en toe wordt er een religieus of klassiek beeld tussen gedropt, als afwisseling... De docente die ik voor tekenen heb, heeft overigens een enorme fetisch voor dode dingen, ze stopt er altijd wel een opgezet beest of een schedel tussen

Hmm ik zou ook wel eens wat anders willen uitproberen, dat met blikjes en pillen en asbakken lijkt me wel erg leuk
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 19:25
Verwijderd
Heel veel stillevens heb ik niet getekend, maar van de middelbare school heb ik er nog twee, ik geloof uit de tweede. De opdracht was, je gelooft het nooit, een schoen en een tas natekenen.





Ik heb in de derde ook ooit een pakje sinasappelsap nagetekend, maar die tekening is 'verdwenen' (op school na een open dag oid).
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 00:54
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Stillevens, was mijn favoriete onderwerp, eerste jaar van de academie.
Video 1

Video 2
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 00:46
Verwijderd
Deze vind ik wel erg mooi:

Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 07:17
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 10-03-2007 @ 01:46 :
Deze vind ik wel erg mooi:

[afbeelding]
goeie up
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Het arttopic van Rooster, met vanalles en nog wat van Rooster
Rooster
49 30-04-2009 13:42
Verhalen & Gedichten Eretopic IV: Lucebert
Verwijderd
71 03-06-2005 20:50
ARTistiek [foto's] \ gewoon enkele probeersels
boostart
15 03-09-2004 20:27
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie PO Burgerlijke cultuur
Lampz
1 01-06-2004 21:31
ARTistiek Pablo Picasso..weet jij daar alles van..
Tauruss
31 23-04-2004 12:41
ARTistiek wat vind jij nou echt helemaal nix?
Ninnoc
33 06-04-2002 11:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.