Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2004, 14:54
Miles
Miles is offline
Ik en m'n vader hebben besloten de computer te formateren aangezien er veel foutmeldingen worden weergegeven. (Enkele processen en belangrijke bestanden zijn verwijderd.)

Nou vroegen we ons af: Waar(op) moeten we documenten etc. opslaan? En verdere tips etc. zijn zeer welkom.

Edit: Als het handig is, we hebben het over Windows XP Pro.
Oud 05-11-2004, 16:10
Krekker
Krekker is offline
Als je een cd/dvd brander hebt zou je je belangrijke documenten op een cd of dvd kunnen zetten. Ook de meeste mp3 spelers ondersteunen het opslaan van bestanden. Eventueel zou je er tijdelijk een extra hardeschijf kunnen installeren op je computer. Als dit alles niet mogelijk is ben ik bang dat je toch moet gaan voor ouderwetse diskettes.

Verder zou ik je willen aanraden om, als je toch formatteert, de harde schijf te partitioneren. Je zorgt er dan voor dat de computer jouw ene harde schijf in twee (of eventueel zelfs meer) stukken verdeelt die allemaal worden benaderd als een aparte harde schijf. Als je dan in de toekomst weer problemen krijgt kun je gewoon je c schijf formatteren terwijl je bestanden op je d schijf bewaard blijven.

Partitioneren doe je door tijdens de installatie van windows xp of windows 2000, als hij vraagt waar je het wil installeren, de huidige partitie te verwijderen en vervolgens twee nieuwe partities te maken waarvan je zelf de grootte kunt bepalen. Let er dan wel op dat je alle ruimte gebruikt, anders is het ook zo zonde.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 16:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
Krekker schreef op 05-11-2004 @ 17:10 :
Partitioneren doe je door tijdens de installatie van windows xp of windows 2000
Maar dat kan ook bij de schijvenbeheer van winxp en win2k.

Winxp
configuratiescherm -> prestaties & onderhoud -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer.

Win2k
configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer.

Maar ik neem aan dat de ts nog geen extra hd's of partities heeft, dan raad ik partition magic of qparted (die je bij verschillende linux-distributies vind, bv knoppix)

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 17:37
Miles
Miles is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-11-2004 @ 17:57 :
Maar ik neem aan dat de ts nog geen extra hd's of partities heeft, dan raad ik partition magic of qparted (die je bij verschillende linux-distributies vind, bv knoppix)
Heb ik wel.
Reageren

Regels voor berichten