Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 18:59
Blubje
Blubje is offline
Sorry voor de onduidelijke titel maar weet niet hoe ik t anders moet zeggen.

Ik heb een probleem met mijn MP3 speler of mijn USB aansluiting. Wanneer ik mijn speler aansluit met een usb kabel aan de computer, komt er geen verwisselbare schijf te staan bij Mijn Computer. Dit was dus eerst wel het geval (zoals ook gewoon zou moeten). Maar eigenlijk kan het niet aan mijn usb aansluiting liggen, want de adapter van internet zit daar ook in en internet werkt dus wel.
Daarbij maakt de mp3speler wel verbinding met de computer (in t schermpje verschijnt 'USB' of 'busy' of wat dan ook).
En wanneer ik de software van de speler gebruik om die te formatteren, zegt mijn computer dat hij geen mp3 speler kan vinden, terwijl ie dus wel zit ingeplugd.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Oud 08-11-2004, 19:11
dafelix
dafelix is offline
probeer 'ns driver software te installeren, volgens mij is dit meestal neit nodig, maar je kan het proberen

vervolgens kun je proberen de software voor je MP3-speler opnieuw te installeren
Oud 08-11-2004, 19:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik had hetzelfde probleem voor SP2 en ehm daarvoor (en daarna ook, heb het na sp2 niet echt geprobeerd geloof ik) loste het probleem zich op door de MP3 speler erin te steken, direct nadat je windows opnieuw hebt opgestart.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:44
Verwijderd
had ik laatst ook, ik kreeg op mijn mp3 speler 1x een plaatje dat er contact werd gemaakt, maar normaal blijft dat doorgaan alleen toen leek het net alsof ie vastliep. Computer opnieuw opgestart met mp3 ingekoppeld. Anders ff usb kabel losmaken en er goed indoen. Dat helpt mss?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:28
Shock
Shock is offline
Mijn stick heeft 't ook, je moet even een drivertje hebben die jouw stick kent. Wat voor mp3speler is het?
Oud 09-11-2004, 10:11
Blubje
Blubje is offline
Nou, dat is juist het makkelijke van deze mp3 speler, dat je dus geen driver ervoor nodig hebt. Voor de duidelijkheid: ik heb deze speler dus al een paar maanden en er zijn nooit problemen mee geweest en nu ineens werkt het dus niet meer.
Maar mijn zusje heeft van de week ook een mp3 speler gekocht en daar moesten we toen wel een driver voor installeren (want we hebben windows '98) maar toen deed ie t dus niet en toen hebben we die terug gebracht.
Zou t dan kunnen zijn dat ik nu een verkeerde driver heb doordat ik die andere heb geinstalleerd en dat ik nu dus eigenlijk weer mijn standaard driver moet hebben ofzo?
(ik ben btw een absolute n00b in dit soort dingen en heb eigenlijk ook geen idee wat een 'driver' is, maar dat staat altijd in alle boekjes )
Ik heb geen software bij m'n speler. Tenminste, geen software die van belang is om nummers op dat ding te zetten. T enige wat die software doet is dus mijn speler formatteren.

De mp3 speler die ik heb is van het merk Nikkei. Hij heet styxx10128. (welke driver heb ik daar dan voor nodig? want kan t allicht proberen)

Hopelijk weet iemand een oplossing

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 10:13.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:44
Blubje
Blubje is offline
Niemand?
Oud 10-11-2004, 14:26
Verwijderd
krijg je niet gewoon een vervangbare poort (bijvoorbeeld F bij deze computer? dat krijg ik namelijk altijd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:00
Verwijderd
Erin stoppen, 5 minuten wachten..
Eruithalen

En dan weer erin stoppen en even wachten, werkt dat niet?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:23
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Anneka schreef op 10-11-2004 @ 15:26 :
krijg je niet gewoon een vervangbare poort (bijvoorbeeld F: ) bij deze computer? dat krijg ik namelijk altijd.
Nee, dat is nou juist het hele probleem Dat krijg ik dus niet meer.
Heb net ook de software opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft ook niet geholpen.

@**********: Ga ik nu proberen. Maar ik denk van niet...
edit: nope godver, wat kan t nou toch zijn? dat slaat toch nergens op...alsof m'n computer ineens vergeten is wat een removable disk is

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:01
Maradinus
Maradinus is offline
Miss moet je USB enable in de bios??
Oud 10-11-2004, 19:52
Shock
Shock is offline
Heb je je usb-driver niet overschreven dan, toen dat ding van je zusje geinstalleerd werd?
Oud 10-11-2004, 20:52
3rd Rock
3rd Rock is offline
heb je die van je zusje er ook in zitten? of sinds de laatste keer dat je de usb-stick gebruikte een cd-rom speler oid bijgeplaatst?
t kan zijn dat je usb-stick persé een bep driveletter nodigheeft en dat die nu in beslag wordt genomen door iets anders....
Oud 11-11-2004, 09:54
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Shock schreef op 10-11-2004 @ 20:52 :
Heb je je usb-driver niet overschreven dan, toen dat ding van je zusje geinstalleerd werd?
dat denk ik dus ook. maar er moet dan toch een manier zijn, om de goede driver weer terug te krijgen? (je zou zeggen door het opnieuw installeren van de bijgeleverde software, maar dat werkte dus ook niet)

@3rd Rock: Nee, die heb ik er niet in zitten, want die hebben we dus terug gebracht naar de winkel. Ook geen nieuwe andere hardware in de computer gezet oid. Dus dat is het allemaal niet.

Raar toch?
Oud 11-11-2004, 20:43
3rd Rock
3rd Rock is offline
nja, t zou kunnen dat de usbstick van jou en die van je zusje dezelfde schijfletter willen en dat die van je zusje die heeft ingepikt en weigert af te staan......
Oud 12-11-2004, 15:29
Blubje
Blubje is offline
Het probleem is opgelost.
Het kwam door de software van de digitale camera van m'n pa.
Nu hebben we dus nog steeds een probleem haha. Mja nu moeten we dus iedere keer als we muziek op de spelers willen zetten, dat kodakprogramma eraf gooien en daarna weer erop zetten. Lekker praktisch allemaal, mja gaat niet anders
iig bedankt voor alle suggesties
Oud 12-11-2004, 19:54
Shock
Shock is offline
Citaat:
Blubje schreef op 12-11-2004 @ 16:29 :
Het probleem is opgelost.
Het kwam door de software van de digitale camera van m'n pa.
Nu hebben we dus nog steeds een probleem haha. Mja nu moeten we dus iedere keer als we muziek op de spelers willen zetten, dat kodakprogramma eraf gooien en daarna weer erop zetten. Lekker praktisch allemaal, mja gaat niet anders
iig bedankt voor alle suggesties
Kun je ze niet allemaal andere driveletters toekennen dan? Mijn mp3-speler doet ook moeilijk sinds ik bestanden uitwissel met m'n laptop, maar als je beide programma's vertelt welke letters ze moeten hanteren werkt 't?
Reageren

Regels voor berichten