![]() |
|
Verwijderd
|
Na donatie van huid vindt het opbaren bij voorkeur plaats in een rouwcentrum (vanwege de noodzakelijke koeling). Voor opbaren thuis is het in dat geval verstandig vooraf te overleggen met de behandelend arts. Huid wordt in een hele dunne laag afgenomen van rug en benen en soms bovenarmen. Na huiddonatie is rituele bewassing van de overledene niet mogelijk. Bij alle andere vormen van orgaan- en weefseldonatie is rituele bewassing wel gewoon mogelijk. Na hoornvliesdonatie wordt een oogbolprothese geplaatst. De ogen worden gesloten en de oogbolprothese is niet te zien.
bron |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
sowieso
||
![]() |
Citaat:
Dit stukje tekst komt uit december, van de site van het ministerie. Er is dus niks veranderd voor zover ik weet, wel willen ze het meer onder de aandacht gaan brengen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Was ook wel stom van de dokters. M'n moeder had gezegd voordat m'n vader was overleden, dat hij donor wilde zijn EN dat ze niet wilde dat het haar nog gevraagd zou worden op het moment dat ie zou overlijden. Ze was bang dat ze dan niet meer een weloverwogen keuze zou kunnen maken. Nou ja, vlak nadat m'n vader was overleden kwam die man naar ons toe en begon te blaten over donor zijn enzo. We zeiden dat ie alles wilde doneren, begon ie zo: "ja, voor het hoornvlies verwijderen we de hele oogbol" blablabla. Vond ik niet zo tactisch. Maar goed... je ziet er dus echt niets van. Ook niet van het doneren van huid.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. wel 2. niet 3. nabestaanden bepalen 4. specifiek persoon Als je voor optie 1 kiest kan je kiezen wat je wil afstaan en dan gaan ze het niet nog een keer aan je nabestaanden vragen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet echt bijna zeker dat mijn moeder mijn organen zou laten doneren na mijn overlijden. Ze weet hoe graag ik dat wil, dus tsjaa, danzou het a-sociaal zijn van haar om dit niet te laten doen. Verder denk ik dat je hier niet teveel over na moet denken, immers je kan er na je dood toch helemaal niks meer aan veranderen wat voor jou beslit wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
De Kantine |
Leukste post van de dag. Verwijderd | 380 | 26-11-2009 17:36 | |
Lifestyle |
Eerste keer kapper... Ionesc | 6 | 24-10-2007 21:00 | |
Psychologie |
Wat kan ik hiermee doen ? madelief21 | 14 | 28-09-2006 19:40 | |
Algemene schoolzaken |
Probleem vervolgopleiding... Help! Sam87 | 18 | 03-08-2004 18:32 | |
Software & Hardware |
HOTMAIL account hacken devilcat | 11 | 04-07-2002 13:38 |