Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 16:43
Maurice
Maurice is offline
De VS. Een dankbaar onderwerp voor menig discussie.
Ik ventileer hierbij mijn mening omtrent enige zaken, discussie is leuk.

Mocht ik inwoner van de VS zijn geweest, dan had ik afgelopen november gestemd op George W. Bush. Veel mensen zullen mij dit niet in dank afnemen, want is Bush niet die incapabele lachwekkende, ergerniswekkende amerikaanse kut-president? Ik zal enige argumenten voor mijn keuze leveren.
- Bush is in mijn ogen sinds 11 september 2001 in een situatie gekomen, waarbij het presidentschap een totaal andere functie werd dan aanvankelijk het geval was. Ik ben ervan overtuig dat ik de belangrijkste beslissingen die Bush heeft genomen niet anders zou hebben genomen als ik president was geweest.
- Kerry is een nog grote lul.
Ik was daarom niet ontevreden met de uitslag van de verkiezingen.

Toch krijg ik langzaam maar zeker bedenkingen bij de bedoelingen van het kabinet Bush. Dit idee wordt gevoed door de volgende dingen.
- Ik heb het idee dat Colin Powell (minister van Buitenlandse Zaken in Bush I) opgelucht is over zijn vertrek bij het regime Bush. En aangezien ik die man hoog heb zitten en ik Condoleeza Rize als het schoothondje van Bush zie, baart deze ontwikkeling mij zorgen.
- Het milieubelied van de regering is kut, al begrijp ik dat de politieke verhoudingen in het bedrijfsleven bewaard moeten blijven, maar gaarne niet ten koste van alles.
- (en dan, mijn grootste zorg) Bush heeft in één week tijd twee mensen naar voren geschoven voor belangrijke internationale topfuncties die beiden, zacht uitgedrukt, zeer conservatief zijn.
Vorige week werd John Bolton voorgedragen als ambassadeur bij de Verenigde Naties. Bolton is onderminister van Buitenlandse Zaken en een sterk voorstander van een machtig Amerika en inkrimping van de VN.
Vandaag is bekend geworden (de geruchten waren er al) dat Paul Wolfowitz is voorgedragen als president van de Wereldbank. Wolfowitz is in Bush I en Bush II onderminister van Defensie en de architect achter het plan om Irak aan te vallen. Al sinds de jaren '80 hekelt hij alles wat met Irak te maken heeft.
Kortom, beide heren zijn een lul.
Deze benoemingen komen net op een moment dat Bush juist de banden met Europa probeert aan te halen en zegt zorg te dragen voor een betere verhouding met het buitenland.

Ik maak me flink zorgen nu. wat jullie?
Oud 16-03-2005, 16:59
oneMen
oneMen is offline
Ik heb van Bush geen hoge pet op gehad, en de recente ontwikkelingen brengen daar dus ook geen verandering in.
Oud 16-03-2005, 17:51
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Maurice schreef op 16-03-2005 @ 17:43 :
Niet veel meer dan eerst. Dit lag nogal in de lijn der verwachting. Bush doet graag wat in zijn best interest is, en dit is zeker in zijn best interest.
Oud 16-03-2005, 17:53
Donny must die
Donny must die is offline
Bush is vet chill
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Waar baseer je dat op? Ik vond het nogal lood om oud ijzer.
Oud 16-03-2005, 18:02
MH
MH is offline
Het Amerikaanse electoraat wil hem als president, dus moeten we daarmee leven. En ja, elke president van de VS is in zijn tweede termijn beter gaan presteren dan daarvoor. Truman was in zijn tweede termijn actiever, zowel voor zijn volk als voor de wereld. Eisenhower, Kennedy/Johnson, Nixon/Ford en Reagan hebben veel betekend (dan kijk ik ook vooral naar de koude oorlog), maar vaak pas na vier jaar. Bij Clinton zie je hetzelfde. Ik denk daarom dat Bush het wel beter zal gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:16
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MH schreef op 16-03-2005 @ 19:02 :
Het Amerikaanse electoraat wil hem als president, dus moeten we daarmee leven. En ja, elke president van de VS is in zijn tweede termijn beter gaan presteren dan daarvoor. Truman was in zijn tweede termijn actiever, zowel voor zijn volk als voor de wereld. Eisenhower, Kennedy/Johnson, Nixon/Ford en Reagan hebben veel betekend (dan kijk ik ook vooral naar de koude oorlog), maar vaak pas na vier jaar. Bij Clinton zie je hetzelfde. Ik denk daarom dat Bush het wel beter zal gaan doen.
Reagan was zo mogelijk nog irreëler en senieler in zijn tweede termijn dan in zijn eerste. Coolidge deed in zijn "tweede" termijn nog veel minder dan daarvoor, en droeg zo bij aan de Depressie. Theodore Roosevelt was in zijn "tweede" termijn nog gekker dan in de eerste. Nee, er is echt niet zo'n garantie.
Oud 16-03-2005, 19:02
one.
one. is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 16-03-2005 @ 18:51 :
Niet veel meer dan eerst. Dit lag nogal in de lijn der verwachting. Bush doet graag wat in zijn best interest is, en dit is zeker in zijn best interest.
Denk trouwens dat dit een spam/flame-topic wordt.
Oud 16-03-2005, 19:03
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
McCaine schreef op 16-03-2005 @ 19:16 :
Reagan was zo mogelijk nog irreëler en senieler in zijn tweede termijn dan in zijn eerste.
Reagan heeft de Amerikanen zelfvertrouwen gegeven; iets dat mede ertoe heeft geleid dat de Amerikaanse economie herstelde. Ook heeft hij samen met Thatcher een belangrijke rol gespeeld in het vallen van de communistische regimes in Oost-Europa. Alleen liet hij het begrotingstekort te veel oplopen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PGWR schreef op 16-03-2005 @ 20:03 :
Reagan heeft de Amerikanen zelfvertrouwen gegeven; iets dat mede ertoe heeft geleid dat de Amerikaanse economie herstelde. Ook heeft hij samen met Thatcher een belangrijke rol gespeeld in het vallen van de communistische regimes in Oost-Europa. Alleen liet hij het begrotingstekort te veel oplopen.
Met zijn onnodig aggressieve houding heeft ie juist ervoor gezorgd dat Gorbatsjov hervormingen langzamer doorvoerde.
Oud 16-03-2005, 19:07
meisje
meisje is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-03-2005 @ 20:05 :
Met zijn onnodig aggressieve houding heeft ie juist ervoor gezorgd dat Gorbatsjov hervormingen langzamer doorvoerde.
Kun je dat uitleggen? Ik dacht namelijk het tegenovergestelde, maar ik weet er dus niet zoveel vanaf.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:17
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-03-2005 @ 20:05 :
Juist doordat Reagan de oppositie in de communistische landen een hart onder de riem stak, werd deze versterkt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:19
T_ID
T_ID is offline
Iedereen kan een tijdlang verlamt stilzitten en vervolgens in paniek om zich heen maaien als if wordt aangevallen, daar hebben we Bush niet voor nodig.
Oud 16-03-2005, 19:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik maak me zorgen om jou, als je dít nodig hebt gehad om te gaan twijfelen aan de goede bedoelingen van George Bush en de VS. Het verbaast me dat iemand die op Bush zou stemmen ná de illegale inval in Irak, door dit soort dingen opeens wél wakker wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:13
A Duck
A Duck is offline
Citaat:
De VS. Een dankbaar onderwerp voor menig discussie.
Ik ventileer hierbij mijn mening omtrent enige zaken, discussie is leuk.

Mocht ik inwoner van de VS zijn geweest, dan had ik afgelopen november gestemd op George W. Bush. Veel mensen zullen mij dit niet in dank afnemen, want is Bush niet die incapabele lachwekkende, ergerniswekkende amerikaanse kut-president? Ik zal enige argumenten voor mijn keuze leveren.
- Bush is in mijn ogen sinds 11 september 2001 in een situatie gekomen, waarbij het presidentschap een totaal andere functie werd dan aanvankelijk het geval was. Ik ben ervan overtuig dat ik de belangrijkste beslissingen die Bush heeft genomen niet anders zou hebben genomen als ik president was geweest.
Ik was daarom niet ontevreden met de uitslag van de verkiezingen.

Toch krijg ik langzaam maar zeker bedenkingen bij de bedoelingen van het kabinet Bush. Dit idee wordt gevoed door de volgende dingen.
- Ik heb het idee dat Colin Powell (minister van Buitenlandse Zaken in Bush I) opgelucht is over zijn vertrek bij het regime Bush. En aangezien ik die man hoog heb zitten en ik Condoleeza Rize als het schoothondje van Bush zie, baart deze ontwikkeling mij zorgen.
- Het milieubelied van de regering is kut, al begrijp ik dat de politieke verhoudingen in het bedrijfsleven bewaard moeten blijven, maar gaarne niet ten koste van alles.
- (en dan, mijn grootste zorg) Bush heeft in één week tijd twee mensen naar voren geschoven voor belangrijke internationale topfuncties die beiden, zacht uitgedrukt, zeer conservatief zijn.
Vorige week werd John Bolton voorgedragen als ambassadeur bij de Verenigde Naties. Bolton is onderminister van Buitenlandse Zaken en een sterk voorstander van een machtig Amerika en inkrimping van de VN.
Vandaag is bekend geworden (de geruchten waren er al) dat Paul Wolfowitz is voorgedragen als president van de Wereldbank. Wolfowitz is in Bush I en Bush II onderminister van Defensie en de architect achter het plan om Irak aan te vallen. Al sinds de jaren '80 hekelt hij alles wat met Irak te maken heeft.
Kortom, beide heren zijn een lul.
Deze benoemingen komen net op een moment dat Bush juist de banden met Europa probeert aan te halen en zegt zorg te dragen voor een betere verhouding met het buitenland.

Ik ben altijd al voor Ralph Nader geweest
Oud 16-03-2005, 21:15
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Ik hou van Amerika.. Ik heb zelfs een echte (niet zo'n goedkope namaak) Amerikaanse vlag van 1.5 bij 2 boven mijn bed hangen.. (Gekregen van mijn RedNeck ex.) Ik snap alleen niet dat een land waar men zoveel waarde hecht aan politiek en waar de hele wereld tegenop kijkt met zulke kandidaten komt aanzetten.. Bush.. Kerry.. Echt charisma hebben ze niet.. Ik weet zeker dat er nog minstens 1000 kandidaten zijn die de status, de connecties en de financiele mogendheden hebben om presidentskandidaat te worden.. Dus dan kan je mij niet vertellen dat van die 1000 Bush en Kerry de 2 meest geschikte kandidaten zijn.. (Bush heeft een bekende vader maar zo zijn er nog wel 40 kandidaten die dat hebben)
Dit land heeft echter binnen de eigen grenzen wel een strenge aanpak nodig.. Die gangs die hier s'avonds de straten onveilig maken (Ik kan na 11 uur echt niet even naar het tankstation wandelen hier in Oakland) die moeten ze gewoon heropvoeden. Daarom had ook mijn stem naar George W Bush gegaan.. (Wat me hier op de campus niet in dank afgenomen word). Iedereen zit altijd wel te zeiken dat de verdeeldheid zo groot is in dit land (dat is ook zo), maar ik ken weinig landen waar het beter geregeld is. (West-Europa en wat Aardgasstaatjes die het beter voor elkaar hebben). Deze hele planeet is gewoon verrot..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:48
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 16-03-2005 @ 22:15 :
Ik hou van Amerika.. Ik heb zelfs een echte (niet zo'n goedkope namaak) Amerikaanse vlag van 1.5 bij 2 boven mijn bed hangen.. (Gekregen van mijn RedNeck ex.)
Confederacy flag hoop ik
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 00:04
MH
MH is offline
Citaat:
PGWR schreef op 16-03-2005 @ 20:03 :
Dat begrotingstekort is de handlanger van de sluipmoordenaar die U.S. Dollar heet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 06:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
meisje schreef op 16-03-2005 @ 20:07 :
Kun je dat uitleggen? Ik dacht namelijk het tegenovergestelde, maar ik weet er dus niet zoveel vanaf.
Kijk: Reagan slaat dreigende taal uit -> Sowjetunie moet zichzelf sterk houden uit angst voor evt. aanvallen, geen succesvolle toenaderingspogingen -> vertraging hervormingen

Maar inderdaad, je zou ook kunnen redeneren: Hogere defensieuitgaven VS -> hogere defensieuitgaven SU -> niet meer te onderhouden voor SU -> toenadering
Oud 17-03-2005, 13:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Joostje schreef op 17-03-2005 @ 07:04 :

Maar inderdaad, je zou ook kunnen redeneren: Hogere defensieuitgaven VS -> hogere defensieuitgaven SU -> niet meer te onderhouden voor SU -> toenadering
Maar dat was niet de redenatie van de regering Reagan. Ik geloof dat het pas in de loop van Reagans tweede ambtstermijn duidelijk werd dat de SU er zo slecht voorstond. Er was in de eerste instantie kritiek op Reagan dat hij de kracht van de SU onderschatte, en dat hij nog veel meer geld aan defensie moest uitgeven.
Oud 17-03-2005, 20:00
Verwijderd
Bush is gewoon een lul. Verder snap ik niet dat het volk hem heeft herkozen. Gewoon arrogant k*tland/volk, ondanks dat ik er komende zomer op vakantie ga ...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
bootz schreef op 17-03-2005 @ 21:00 :
Bush is gewoon een lul. Verder snap ik niet dat het volk hem heeft herkozen. Gewoon arrogant k*tland/volk, ondanks dat ik er komende zomer op vakantie ga ...
Gelukkig zijn er in Nederland nog wel weldenkende mensen zoals jou.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 17-03-2005 @ 21:03 :
Gelukkig zijn er in Nederland nog wel weldenkende mensen zoals jou.
Gelukkig wel
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:10
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
bootz schreef op 17-03-2005 @ 21:07 :
Gelukkig wel
S-A-R-C-A-S-M-E
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 17-03-2005 @ 21:10 :
S-A-R-C-A-S-M-E
Dat snap ik ook wel, kom niet uit een kleurboek ofzo ...
Zet er toch ook een emoticon achter en geen of .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2005, 00:24
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 16-03-2005 @ 22:15 :
Ik hou van Amerika.. Ik heb zelfs een echte (niet zo'n goedkope namaak) Amerikaanse vlag van 1.5 bij 2 boven mijn bed hangen..
Ik heb er ook een, maar ik prefereer een Van Gogh-reproductie boven mijn bed
Reageren

Regels voor berichten