Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 19:59
mr_scruff
mr_scruff is offline
uhm ik ben 3 uur geleden naar de kaakchirurg geweest, ik heb daar 2 kiezen laten verwijderen en ik kreeg daar te horen dat ik niet mocht roken na de verdoving, maar ik vroeg niet voor hoe lang niet....

weet iemand dat?
Oud 03-05-2005, 20:14
ekki
ekki is offline
De komende 60 jaar niet . Is gewoon om je van het roken af te helpen .

Nee, ik heb werkelijk geen idee. Waarom zou je niet mogen roken?
Oud 03-05-2005, 20:51
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik mocht een week niet roken. na 5 dagen ben ik weer rustig aan het roken gegaan, en t voelt nog allemaal goed. maar ik zou toch wel minimaal 5 dagen wachten, je wil echt geen ontsteking!

edit: ik heb wel alle 4 de verstandskiezen eruit laten halen onder gehele narcose
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:41
Roos
Roos is offline
Roken is heel slecht voor het genezingsproces van je lichaam. Dat is zo als je aan je kleine teen bent geopereerd, maar natuurlijk helemaal in je mond!
De kans op infecties en abcessen wordt groter.
Na ongeveer 1 week is het grootste "gat" in je mond dicht dus dan is het minder schadelijk: dus hoe langer je niet rookt, hoe beter.

Volgens mij heeft dit niet zozeer met de verdoving te maken, maar met de wondgenezing, maar het zou ook allebei kunnen
Oud 03-05-2005, 21:42
brynn
brynn is offline
Het heeft niet zozeer met de verdoving te maken, maar meer met de wondgenezing van het gat dat nu in je mond zit. Roken is natuurlijk sowieso niet goed, en al helemaal niet voor de wondgenezing, maar directe irritatie van rook op een open wond kan problemen geven met de genezing (die gaat langzamer) en er kan bijvoorbeeld een ontsteking ontstaan. En dat is echt geen pretje. Gewoon zo lang mogelijk niet roken, en in ieder geval niet tot de wond een beetje dicht zit, een dag of 5 dus.

Edit: En dit is net in iets andere woorden al getypt.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:42
ekki
ekki is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-05-2005 @ 22:41 :
Roken is heel slecht voor het genezingsproces van je lichaam. Dat is zo als je aan je kleine teen bent geopereerd, maar natuurlijk helemaal in je mond!
De kans op infecties en abcessen wordt groter.
Na ongeveer 1 week is het grootste "gat" in je mond dicht dus dan is het minder schadelijk: dus hoe langer je niet rookt, hoe beter.

Volgens mij heeft dit niet zozeer met de verdoving te maken, maar met de wondgenezing, maar het zou ook allebei kunnen
Hmm, ok, dat wist ik niet.
Wel interessant om te weten.
Oud 03-05-2005, 22:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
danoviz schreef op 03-05-2005 @ 20:59 :
uhm ik ben 3 uur geleden naar de kaakchirurg geweest, ik heb daar 2 kiezen laten verwijderen en ik kreeg daar te horen dat ik niet mocht roken na de verdoving, maar ik vroeg niet voor hoe lang niet....

weet iemand dat?
Dat is mij helemaal niet verteld toen mijn verstandskiezen eruit werden gehaald Het eerste wat ik deed toen ik buiten stond, was een sigaret opsteken (Het is allemaal goed gekomen )
Oud 04-05-2005, 11:59
mr_scruff
mr_scruff is offline
ja kijk bij mij zijn het mijn 2 kiezen achter mijn 1e bovenste kiezen.

maar inderdaad het is voor de genezing, ik denk dat teer op een wond niet echt goed is , maar in plaats van een blow roken....eet ik wel een spacecake vrijdag
Oud 04-05-2005, 12:00
mr_scruff
mr_scruff is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-05-2005 @ 23:57 :
Dat is mij helemaal niet verteld toen mijn verstandskiezen eruit werden gehaald Het eerste wat ik deed toen ik buiten stond, was een sigaret opsteken (Het is allemaal goed gekomen )
dat was voor mij echt onmogelijk geweest, ik stond met een bek vol watten.

of ben je hardcore door de watten heen gaan roken?

Regels voor berichten