Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik quote de Debian Handleiding: (en die is heilig ![]() Citaat:
En tja, als je 't niet vertrouwd, maak je er toch mooi 500 mb van oid, een beetje harde schijf heeft tegenwoordig toch ruimte zat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een oude 4 jaar oude kernel kan wel degenlijk meer als 128mB virtueel geheugen adresseren.
|
![]() |
ook om niet meer als 100mb swap te maken is ook niet erg slim, linux cashed namelijk alles wat je opent in je geheugen en swap, als je geheugen vol is gaat ie naar de swap echter als deze dus te klein is om je 512mb op te vangen kan je gewoon nix meer zo traag.
dit is te vergelijken door je virtueel geheugen in windows ook op 100mb te zetten nou suc6 ! dus meer swap is wel nodig ![]() /me used niet anders als linux dus neit zeggen dat het niet waar is ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoe minder intern geheugen je hebt, des te meer swap ruimte vereist is .. en vice versa .. geheel afhankelijk van hoe geheugen intensief het werk is dat je verricht. Ik had al een swap-ruimte van 512MB staan, werkt prima. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je 256 of 512 MB intern hebt, en Linux standaard gebuikt (lees: als user, niet als developer) heb je amper swap nodig. Kijk maar met "free" hoeveel swap je gebruikt.. [edit] Het paging-model van Linux is anders dan bij Windows. Er wordt zoveel mogelijk in het interne geheugen gehouden mbt de performance .. dus je swap wordt altijd minimaal benut, in het geval dat het niet anders kan. Dit in tegenstelling tot Windows waar veel in de swap blijft hangen, totdat je het nodig hebt. Laatst gewijzigd op 06-06-2002 om 16:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het paging-model van Linux is efficienter, waardoor je dus minder swap nodig hebt.. En alleen maar een Linux gebruiker zijn, heeft nog geen ruk te betekenen. Iedere n00b kan SuSE, Mandrake of RH installeren en grafisch gebruiken .. maar weet nog zo goed als niets van Linux. |
![]() |
|
![]() |
hij gebruikt dat idd wel beter maar ook dat raakt vol kan je zeggen van niet maar dat is zo, er word altijd gecached naar je swap! en als deze te klein is de klap op te vangen heb je een probleem
![]() en mandrake en re dhat en suse is niet echt linux, gewoon de M$ variant van linux als je linux echt wilt leren kennen neem dan een moeilijkere distro zoals debian of slack.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en dan kun je beter zeggen dat kde richting microsoft gaat, het is niet redhat en dergelijke zelf, die maken alleen het installeren wat makkelijker
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hierbij moet ik je toch duidenlijk maken dat de naam Linux incorrect is , de correcte beduiding moet zijn GNU/Linux.
||
Citaat:
Alpha (64Bit.) kan overigens inderdaad meer dan een Intel en clone's (en andere 32Bit CPU's) adresseren (vraag me niet hoeveel maar ik meen dat de theoretisch maximale adresserings ruimte iets over de Exobyte loopt)
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Is ook weer waar ja. alias Linux=GNU/Linux
||
Citaat:
En wie installeert er nu Linux op een Alpha, is best wel heilig schennis ![]() -Desecrator
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Enne UnitedLinux lief ????? , geef eens die pijp wat jij in de handen hebt !
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Linux] Vragen en onduidelijkheden Krekker | 20 | 19-05-2005 21:04 | |
Software & Hardware |
[Linux] Vraagje over shellscripts the_kiamen | 5 | 08-12-2004 01:24 | |
Software & Hardware |
[Linux] Geluid + Basisbeginselen I-brahimovic | 19 | 05-07-2003 10:04 | |
Software & Hardware |
[Linux] draait dat op een P100? PaulSimon | 15 | 12-10-2002 08:58 | |
Software & Hardware |
Vraag over Linux met betrekking tot Windows NT vortex | 7 | 03-03-2002 22:21 | |
Software & Hardware |
Linux vraagje cgi-bin | 14 | 16-12-2001 18:23 |