Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 14:36
Verwijderd
Wat doen jullie zoal om school "leuk" te maken? Ik wil proberen om eens een keer mijn huiswerk af te maken, zodat ik mezelf daar beter over voel en niet ga stressen zoals andere jaren. Enne... Als ik me weer eens verveel dan ga ik tekenen of schrijven in de les. Soms als ik mijn werk al klaar heb, soms als ik gewoon geen zin heb om te werken (het is slecht ik weet het) en soms als ik me rot voel. Maarja, dat zijn dan mijn manieren om school leuk te maken. Hoe maken jullie school "dragelijker"? Of misschien iets leuks om te doen in tussenuren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2005, 14:41
Verwijderd
Niets eigenlijk, het bevalt me zo ook wel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 14:43
Verwijderd
Nouja, ik zit niet meer op de middelbare school maar op de universiteit, alleen is het daar niet altijd even leuk. Meestal ga ik dan iets anders doen ofzo, praten (maar dat mag officieel natuurlijk niet ) en voor schoolgerelateerde dingen die wel leuk zijn: ik zit nu in het bestuur van de studievereniging, dat is wél leuk!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 14:54
Skilly
Skilly is offline
Ik vindt het leuk doe niks. Op de MBO krijg ik nu alleen leuke vakken.

Maar toen ik op de middelbare school echt veel nederlands en engels kreeg wat ik maar niks vond zat ik altijd te tekenen. Meestal waren dat dieren of tekeningen die me emoties moeten voorstellen ofzo.
Oud 29-08-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Faded-Away schreef op 29-08-2005 @ 15:36 :
Wat doen jullie zoal om school "leuk" te maken? Ik wil proberen om eens een keer mijn huiswerk af te maken, zodat ik mezelf daar beter over voel en niet ga stressen zoals andere jaren. Enne... Als ik me weer eens verveel dan ga ik tekenen of schrijven in de les. Soms als ik mijn werk al klaar heb, soms als ik gewoon geen zin heb om te werken (het is slecht ik weet het) en soms als ik me rot voel. Maarja, dat zijn dan mijn manieren om school leuk te maken. Hoe maken jullie school "dragelijker"? Of misschien iets leuks om te doen in tussenuren?
Als jullie je gewoon relaxt gedragen tegenover de leraren dan zijn ze zelf meestal ook een stuk leuker.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 15:23
Yerli
Yerli is offline
Ik vind school op zich wel oke.
Oud 29-08-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 29-08-2005 @ 15:41 :
Niets eigenlijk, het bevalt me zo ook wel.
^ 't gebeurt wel regelmatig dat ik zelf wat boeken erbij pak om het wat interessanter te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 16:12
Femic
Femic is offline
Ik vond de middelbare school altijd wel leuk eigenlijk, gezellig De lessen vond ik steeds saaier (6 jaar vakken waarvan meer dan de helft je niet interesseert is veel te lang ), maar sommige lessen kon je gewoon uitzitten met stomme spelletjes als galgje en andere lessen gingen we dan niet heen. Dus als je het gezellig maakt met je vrienden en klasgenoten is het prima te doen! En altijd aardig zijn tegen je docenten, anders maken zij het nog vervelender, zo kan je tenminste nog een beetje met ze geinen onder de lessen, maakt het ook weer leuker..!
Oud 29-08-2005, 17:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vond de middelbare school de laatste tijd vrij saai. Vaak ging ik niet of ik ging ook tekenen. Dat deed ik al vanaf de brugklas. In die tijd heb ik hele schriften vol zitten tekenen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 17:06
Verwijderd
VWO zelf vind ik nogal saai en makkelijk, dus ik vermaak me met extra boeken e.d. Als ik een onderwerp op school heb gehad, ga ik het helemaal uitdiepen voor mezelf. Zo hou ik het nog een beetje boeiend.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 17:26
Verwijderd
Met name eindeloos ouwehoeren. En muziek luisteren.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 17:56
Graph
Graph is offline
vorig jaar heb ik mn vriend leren kennen via een vriendin van mij .. en haar vriend kende mijn vriend oowk dus konden die vriendin en ik in de les samen lekker kletsen over hun 2 haha was altijd super gezellig!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 19:09
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 29-08-2005 @ 16:04 :
Als jullie je gewoon relaxt gedragen tegenover de leraren dan zijn ze zelf meestal ook een stuk leuker.
idd, een van mijn leraren probeerde vorig jaar vlak voor de bel ging iedere keer een sociaal gesprek aan te knopen.
'zeg, sarah, ben je wel eens wezen wadlopen?'
'eh, nee'
'oh! dat is best leuk hoor!'
*bel gaat*
'heh, oke, tot ziens meneer'

ontopic:
ik doe niet zoveel eigenlijk, het bevalt me meestal wel. En als ik de les echt saai vind dwalen mijn gedachten vanzelf wel af, dan is de les zo weer voorbij.
Oud 29-08-2005, 21:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Om school "leuk" te maken:
- Alles goed inplannen, zodat ik alle vakken goed van week tot week bijhoud;
- Ondanks dat ik veel tijd in school steek, ook wat afleiding te zoeken, leuke hobby's te vinden etc.;
- Voldoende sociale contacten.

Mja, dat was 'm wel.
Oud 29-08-2005, 21:44
Verwijderd
het bevalt me nu ook wel
het contact met leraren is goed
en ze houden allemaal van mij

Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 22:10
Pr0f
Pr0f is offline
niets echt
lessen vind ik ook niet echt een punt gewoon beetje achterin lokaal hangen
daarbuiten doe ik niet echt veel dus niks om interessant te maken
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 22:38
Verwijderd
Eigenlijk niets speciaals, beetje de standaard dingen. Of je moet in de zomer in de pauze om een ijsje gaan speciaal vinden. Ik heb het zo ook wel naar m'n zin, gewoon met een aantal vrienden in de pauzes bij elkaar staan en slap lullen of een serieus gesprek hebben.

In tussenuren gaan wij of in de stad wat lekkers halen, of in de leerlingenruimte/aula huiswerk (proberen) te maken zodat je dat thuis niet meer hoeft te doen. Of basketballen, of gewoon maar wat rondhangen.

Oja onder Duits gingen wij altijd boter-kaas-en-eieren spelen, hele bladzijden (ja van het werkboed) werder eronder beklad.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 10:48
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Yerli schreef op 29-08-2005 @ 16:23 :
Ik vind school opzich wel oke.
Oud 30-08-2005, 16:45
Nyawa
Ik vind school eigenlijk sowieso leuk . Nergens heb ik zoveel leuke mensen om me heen als daar. Natuurlijk zijn niet alle lessen even interessant en word je soms gek van al die handelingsdelen, maar gezellig wat met je klasgenoten en leraren (echt, sommigen zijn best aardig, zolang jij maar een beetje relaxed tegen ze doet) kletsen maakt al veel goed.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:31
JaJ
JaJ is offline
school is leuk, op school zijn mensen. helemaal nu ik een laptop heb, dan kan ik altijd nog op internet als ik wil we hebben veel pauze, en leuke docenten. school is vet cool
Oud 30-08-2005, 17:39
Verwijderd
Ik zit nog niet zo lang op deze school en ken niet zoveel mensen. De mensen die ik ken zijn niet echt zo mijn types, maar zijn wel aardig eigenlijk. Nu heb ik maar 1 leuke leraar voor zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:46
Roos
Roos is offline
Ik zit niet op school.
Ik vind mijn opleiding leuk, heb er immers zelf voor gekozen.
Middelbare school was ook leuk door mijn vrienden.
Oud 03-09-2005, 13:40
Venomous
Venomous is offline
Onze klas speelt weleens een variant van Bingo. Iedereen schrijft vijf namen van klasgenoten op. Je moet namen afstrepen zodra de leraar/lerares ze heeft genoemd. En dan wie het eerst alle namen doorgestreept heeft. Wel grappig soms, om te zien hoe sommige gaan praten oid alleen zodat de leraar/lerares hun naam noemt.

Edit: Ik vind mijn school niet eens zo erg, dus eigelijk vermaak ik me wel daar zonder andere bezigheden.

Laatst gewijzigd op 03-09-2005 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 13:45
Verwijderd
Ik vond (en vind) het altijd wel leuk om dingen te leren, saaie dingen kan ik goed interessant maken voor mezelf. (Droge geschiedenis vind ik bijvoorbeeld heel saai; wanneer ik er een verhaal om heen verzin, wordt het al een stuk leuker.) Goede cijfers halen maakt school ook een stuk leuker, 't is echt fijn om je 'zorgen te maken' over of je nu een 9 of een 10 hebt voor dat en dat vak. Zorgen maken over een 5 of een 6 is veel minder leuk
Ik vond het ook altijd leuk om héél goed m'n best te doen en dan te zien dat dat ook zin had, doordat ik een proefwerk goed maakte of gewoon in de les alles goed kon volgen en complimenten kreeg. 't Enige nadeel is dat sommige klasgenoten van mij dat niet leuk vonden, ik werd serieus uitgejoeld toen ik een 10 haalde voor een tentamen Nederlands (het gemiddelde was een 6 ofzo, van heel Havo, in mijn klas zaten enorme onvoldoendes, daar zat ik dus goed boven). Dat maakte school weer minder leuk

Ik vond het ook leuk om samen met een vriendin dingen te gaan leren, samenvatten, elkaar overhoren. Heel actief bezig zijn met de stof. Dan heb je echt het gevoel dat je wat doet. Soms is het op dat moment niet heel fijn, maar wanneer je dan een goed cijfer terug krijgt, is het het helemaal waard geweest.

Op het HBO vond ik het altijd gewoon leuk, leuke lessen, fijne mensen. Sommige vakken waren minder, maar de klas maakte dat altijd weer goed. Dat hoefde ik dus niet leuker te maken dan het al was

Laatst gewijzigd op 03-09-2005 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2005 @ 14:45 :
Ik vond het ook altijd leuk om héél goed m'n best te doen en dan te zien dat dat ook zin had, doordat ik een proefwerk goed maakte of gewoon in de les alles goed kon volgen en complimenten kreeg.
Voor het eerst dat ik zoiets lees. Op mijn gymnasium is zo'n instelling ondenkbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2005, 15:16
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik vind het sowieso altijd wel leuk. Ofja, het schoolwerk niet, maar het is altijd wel heel gezellig.
Oud 03-09-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 03-09-2005 @ 16:11 :
Voor het eerst dat ik zoiets lees. Op mijn gymnasium is zo'n instelling ondenkbaar.
Bij mij op school was dat ook zo, jammer genoeg. 't Lijkt me zo leuk om een beetje een competitie in de klas te hebben, voor het hoogste cijfer. 't Moet geen oorlog worden, maar wel een soort race waarin iedereen z'n best doet. Nooit meegemaakt, helaas. Wel eens met een groepje van vier mensen bij wiskunde, maar dat werd door de docent afgestraft omdat we voor op schema lagen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 15:24
Verwijderd
ik vind het altijd leuk om het verband tussen verschillende vakken te zien en als ik me verveel of geen zin heb ga ik songteksten van liedjes die ik in me hoofd heb opschrijven.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:28
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2005 @ 14:45 :
leren is leuk
Ik vind het zelf veel relaxter om muziek te luisteren tijdens de les, kort te leren, een 7/8 te halen en de rest van m'n tijd leukere dingen te doen.
Oud 03-09-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 03-09-2005 @ 18:28 :
Ik vind het zelf veel relaxter om muziek te luisteren tijdens de les, kort te leren, een 7/8 te halen en de rest van m'n tijd leukere dingen te doen.
Ben jij even stoer.
Ík vind leren leuk, ik vind het leuk om hoge cijfers te halen. Ik luister ook graag muziek. Grappig dat ik dat kan combineren.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 18:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2005 @ 19:01 :
Ben jij even stoer.
Ík vind leren leuk, ik vind het leuk om hoge cijfers te halen. Ik luister ook graag muziek. Grappig dat ik dat kan combineren.
Ik zeg niet dat je t bent, maar je klinkt wel als een nerd
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-09-2005 @ 19:04 :
Ik zeg niet dat je t bent, maar je klinkt wel als een nerd
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 18:38
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Zorg voor leuke contacten. Ik zit nu met een gezellige klas en dat is altijd veel lachen enzo
Haal eens iets geks uit, echt een brugklasgrap oid.
Ook een leuke tip: omstbeurt trakteren. Het ligt eraan of je een grote of kleine klas heb. Wij zitten met Latijn met zn 6en en dan allemaal een keer trakteren, dan is het gelijk al een stuk gezelliger.
Bedenk met een opdracht iets origineels. Wij hebben het bijvoorbeeld met geschiedenis over europa. En daar moesten we een werkstuk over maken. Wij doen het over de romantische steden in Europa en welke invloed ze hadden op elkaar. Er waren bij ons in de klas ook een paar die het over Asterix en Obelix deden en het EK was ook een onderwerp. Ik ben helemaal niet zo'n geschiedenis mens, maar nu vind ik het super gezellig om het te doen.
In tussenuren gaan wij meestal boeken lezen of briefjes naar elkaar schrijven enzo.
Oud 03-09-2005, 18:45
Morri
Morri is offline
Ik vind school net zo leuk als Andijvie geloof ik, maar gelukkig ken ik wel meer mensen die iig goed hun best doen voor school en niet zomaar met een 6 genoegen nemen. Dat zijn dan ook mijn vriend(inn)en. Trouwens, het feit dat ik leren leuk vind neemt niet weg dat ik ook wel eens met tegenzin aan mijn huiswerk begin en dat ik ook niet altijd (lees: nooit) zin heb in ANW.

En als je nu eens een contract probeert te regelen voor de vakken waar je écht goed in bent? Dan kost school je misschien minder tijd en heb je dat motivatieprobleem misschien niet zo.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2005 @ 19:05 :
Nerd zijn is leuk.

Op mijn school wordt het ook niet zo op prijs gesteld als je een echt hoog cijfer t.o.v. de rest van de klas hebt.

Zo had ik ooit een 10 voor een tentamen maatschappijleer, nou, ik heb het geweten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 19:19
Orpa
Orpa is offline
Soms is school wel leuk, vooral mijn vorige klas (H5) was helemaal geweldig... We hadden echt lol met elkaar...

Nu vind ik het minder leuk omdat ik in een andere klas zit (V5) en ik die mensen niet zo goed ken...

Qua huiswerk en zo, tsja, ik maak het wel en k zorg gewoon dat ik alles optijd af heb...
Oud 04-09-2005, 19:56
Verwijderd
ik vond school gewoon zo ook leuk . Alles is interessant en het is leuk om te merken dat je meer weet dan je een week eerder wist en daarbij is school een fijne ongedwongen manier om met je vrienden om te gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten