Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 19:22
MrT
MrT is offline
zijn er hier eigenlijk mensen die school leuk en nuttig vinden, ik kan me dat met geen mogelijkheid voorstellen daarom

en met 'leuk' bedoel ik niet dat je klasgenoten tegenkomt en stuff => puur het 'school'-gedoe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2003, 19:27
Medea
Medea is offline
Yep!
Ik hou van school, van onderwezen te worden, van de kans te krijgen dingen bij te leren en dit niet gewoon thuis in je eentje uit een boek. Ik hou van de maat, de structuur, de hiërarchie van schools leven en leren. Ik hou van oefeningen maken, testen, huiswerk, rapporten. Ik hou van school!

Nee, nou overdrijf ik wat , maar ik ga toch graag naar school omwille van het leren.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:29
Medea
Medea is offline
En het is uitermate nuttig. (tenzij jij graag ooit in het buitenland wilt geopereerd worden door een dokter die geen woord Engels praat, net als jij en die dokter is omdat hij een medische encyclopedie in huis heeft en de kat van de buren een poot afgezet heeft)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:53
Verwijderd
Ik heb school nodig om in een normaal ritme te blijven en vooral voor m'n sociale leven. Qua schoolwerk ed vind ik (natuurlijk) veel lessen saai. Maar ik denk dat iedereen ook veel leuke lessen heeft op school en dat hij/zij regelmatig kan lachen tijdens de les.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:57
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik vind school leuk. Mensen leren kennen vastigheid en dat soort dingen. Ik ga met plezier naar school toe
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:15
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Bosdwerg schreef op 15-06-2003 @ 20:53:
Ik heb school nodig om in een normaal ritme te blijven en vooral voor m'n sociale leven. Qua schoolwerk ed vind ik (natuurlijk) veel lessen saai. Maar ik denk dat iedereen ook veel leuke lessen heeft op school en dat hij/zij regelmatig kan lachen tijdens de les.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:40
aznrijstkorrel
aznrijstkorrel is offline
domme vraag. Het moet gewoon, of wil je een nietsnut worden later.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:22
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
aznrijstkorrel schreef op 17-06-2003 @ 12:40:
domme vraag. Het moet gewoon, of wil je een nietsnut worden later.
domme vragen bestaan niet
Oud 17-06-2003, 12:46
Verwijderd
ik vind de school die ik dit jaar had/heb heel erg leuk, ik hoop dat k t volgend jaar ook zo krijg, leuke lessen, lieve klasgenootjes...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:52
Verwijderd
Ik heb regelmatig zin in school, als het pesten er niet is enzo is het altijd enorm gezellig ( maarjah dat gaat meer om de niet te leren dingen)

Ik vind het geweldig om op school te zitten, nieuwe dingen leren en dat is dan weer een mooie uitdaging want daar hou ik van
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:37
Angel
Angel is offline
ik heb nooit zin in school...maar dat komt misschien ook omdat ik dit jaar niet echt veel doe er voor en nog steeds niet weet of ik over ga en of ik over wil..ik vind mn vakkenpakkket ook maar niks enzo..behalve de drie ckv vakken en geschiedenis,dat vind ik echt leuk om te doen en leren..de rest boeit mij niet echt..
t enige leuke aan school is de mensen..neej niet de docenten,maar me vrienden en vriendinnen op school...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:54
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik vind het ontzettend leuk om naar school te gaan, op de middelbare school was dat al zo, ik hou gewoon van dingen leren, en nu ik een studie doe waar ik zelf voor gekozen heb omdat de inhoud me zo interessant leek vind ik college volgen ook zeker geen probleem.
Oud 17-06-2003, 20:23
Verwijderd
Ik vind school best leuk.....beetje leren,beetje maken..
Gewoon om een beetje regelmaat te krijgen.
Je doet het voor je zelf.
De hele dag achter de pc zitten is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:31
Surjirro
Surjirro is offline
Op dagen dat ik niet naar school hoef weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen. ZOnder school zou ik denk ik maar een saai leven hebben dus een leven zónder school is ook niet alles! ( ookal zou je dat niet snel verwachten )
Oud 17-06-2003, 20:41
Fatality
Fatality is offline
Ik ben blij dat ik naar school kan,
interessante vakken in mijn profiel N&G waar je echt wat mee kunt, en waar je dingen mee kunt verklaren die al vanaf toen je klein was in je hoofd zitten. Buiten het profiel vind ik school wat minder, maarja, dat hoort erbij. Het huiswerk en de werkdruk is soms wel vervelend. Maar overall ben ik blij dat ik naar school kan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 21:05
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik vind school wel leuk, mits er nuttige vakken worden gegeven.

Gs, ec12, ak, en, in, enz. zijn nuttige vakken die ik graag leer. Aan de andere kant zijn er echter totaal onnozele dingen zoals ckv. Ook worden er wat extra talen aan de leerling opgedrongen zoals fa en du. Die zouden eigenlijk gewoon keuzevakken moeten zijn. Aan engels heb je genoeg.
Oud 18-06-2003, 15:36
Verwijderd
Ja, school vind ik zeker nuttig.

Of ik het leuk vind verscheelt heel erg.. of het goed gaat, of ik de juiste leraren heb, een leuke klas..

maar ik ga al een lange tijd met plezier naar school
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:01
MokuMarc
MokuMarc is offline
Ik ga naar school om later makkelijk een baan te vinden om al mn leuke dingen te betalen. Vind er geen kloot aan maar vermaak me er meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:27
Skinless
Skinless is offline
totaal niet, ik heb een mentaliteit van 0. Best triest eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:47
Verwijderd
De enige vakken die me echt interesseren zijn grieks en bio...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 19:56
Mémoire
Mémoire is offline
zin in school heb ik niet vaak...maar ik vin het wel nuttig (moet toch op een manier iets bereiken in me leven, en op een manier een toekomst opbouwen)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 07:05
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
school gaat wel, maar het huiswerk.... soms vind ik school wel leuk, maar meestal niet. maar dat komt dus vooral door het huiswerk, ik houd zo weinig tijd over voor andere dingen. sommige vakken vind ik wel leuk, daar heb ik dan wel zin in, maar de meeste vakken vind ik gewoon stom.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 07:06
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Fatality schreef op 17-06-2003 @ 21:41:
Ik ben blij dat ik naar school kan,
interessante vakken in mijn profiel N&G waar je echt wat mee kunt, en waar je dingen mee kunt verklaren die al vanaf toen je klein was in je hoofd zitten. Buiten het profiel vind ik school wat minder, maarja, dat hoort erbij. Het huiswerk en de werkdruk is soms wel vervelend. Maar overall ben ik blij dat ik naar school kan.
ja dat vind ik nou ook, de profielvakken vind ik interressant en de rest
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:06
Balance
Balance is offline
De enige 2 vakken die ik echt leuk vind zijn maatschappijleer 1 en maatschappijleer 2.
De rest vind ik oninteressant en leer ik dus omdat het moet, niet omdat ik het leuk vind.
Oud 26-06-2003, 00:52
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
linda85 schreef op 25-06-2003 @ 16:06:
De enige 2 vakken die ik echt leuk vind zijn maatschappijleer 1 en maatschappijleer 2.
De rest vind ik oninteressant en leer ik dus omdat het moet, niet omdat ik het leuk vind.
maatschappijleer is les in dingen die je allang had moeten weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 13:08
simoontje88
simoontje88 is offline
Zin erin heb ik nou niet echt maar ik vind het wel zeer nuttig
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 18:49
mar87
mar87 is offline
Ik vind school gewoon leuk.
leuk om allerlei dingen te leren. ik heb een vakkenpakket wat ik leuk vind, gewoon vakken die ik interessant vind, en waar ik ook wel goed in ben.
Het contact met klasgenoten enz.
En de regelmaat.

zoals nu vakantie vind ik wel lekker, als ik maar werk heb, want als ik 'n paar weken thuis zit te kijken, wordt ik stapeldol. en als ik naar school ga verveel ik me ook niet en 't is meestal nog nuttig ook!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:14
BBEM
BBEM is offline
ik heb wel zin in me aankomende stage van een half jaar
Oud 27-06-2003, 23:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fatality schreef op 26-06-2003 @ 01:52:
maatschappijleer is les in dingen die je allang had moeten weten.
nou, vertel jij eens hoe de complete politiek in elkaar zit, welke wetten er omtrent milieu en werk zijn, wat voor soorten vervuiling er zijn en welke oplossingen er kunnen worden geboden, hoe de rechtsspraak en ontwikkelingssamenwerking in elkaar zitten en hoe de multi-culturele samenleving tot stand komt...

dit zijn oa. dingen die je leert bij maatschappijleer, die ik voorheen nog niet kende (of nog steeds niet, omdat ik het onderwerp pas volgend jaar krijg).
Kortom, ik ben het niet eens met je stelling
Oud 28-06-2003, 01:27
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
linda85 schreef op 28-06-2003 @ 00:30:
nou, vertel jij eens hoe de complete politiek in elkaar zit, welke wetten er omtrent milieu en werk zijn, wat voor soorten vervuiling er zijn en welke oplossingen er kunnen worden geboden, hoe de rechtsspraak en ontwikkelingssamenwerking in elkaar zitten en hoe de multi-culturele samenleving tot stand komt...

dit zijn oa. dingen die je leert bij maatschappijleer, die ik voorheen nog niet kende (of nog steeds niet, omdat ik het onderwerp pas volgend jaar krijg).
Kortom, ik ben het niet eens met je stelling
Hoe de complete politiek inmekaar zit hebben wij wél gehad, hoe de rechtspraak inmekaar zit hoor je gewoon te weten. Ontwikkelingssamenwerking weet ik inderdad nog niet zoveel van, en de multi-culturele samenleving lijkt me een eitje als je al jarenlang veel nieuws, docu's en debatten op televisie en in kranten kijkt en leest.

Sorry, maar maatschappijleer is waarschijnlijk voor mij het vak waar ik het minste leer. Daarom is het gemiddelde van onze 4vwo klas ook een 8,1 voor maatschappijleer.
Het zou aan onze methode kunnen liggen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:13
Shinosu
Shinosu is offline
Nu wel, omdat ik volgend jaar in de 4de zit en ik dus over de helft ben. Verder MOET ik gewoon iets te doen hebben dat enige hersencapaciteit vergt, want anders denk ik teveel en word depri. Ook is school een goed excuus om vroeg op te staan, en als je mijn weekend ritme ziet zul je begrijpen waarom ik verplichtingen moet hebben.
Oud 28-06-2003, 12:55
Verwijderd
Aan het eind van de zomervakantie heb ik weer zin in leren en in school, maar na een week denk ik dan 'hmm... had ik maar weer vakantie!'

Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:22
ssjpan
ssjpan is offline
Ja, ik vind het leuk school. Ik heb ook echt een ritme nodig anders doe ik vaak echt helemaal niks, behalve dan in het weekend.
Het is natuurlijk leuk dat ik vrienden op school zie, en kan bijpraten enzo. Ook dingen leren vind ik niet erg, mits het interessant is. Dingen als huiswerk, dat vind ik wel wat minder en dat doe ik ook niet echt.
Oud 02-07-2003, 16:36
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik vind school dus echt wel leuk! Gezellig met andere, je leert er nieuwe mensen kennen, je steekt er wat van op enzo. Ik werk nu elke dag van half 9 tot 5 uur en ik ben zo blij dat ik straks weer naar school kan/mag want zou er niet aan moeten denken vanaf nu tot m'n 65e te moeten werken! Vreselijk!
Oud 02-07-2003, 18:17
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
miss_sunshinegirl schreef op 02-07-2003 @ 17:36:
Ik vind school dus echt wel leuk! Gezellig met andere, je leert er nieuwe mensen kennen, je steekt er wat van op enzo. Ik werk nu elke dag van half 9 tot 5 uur en ik ben zo blij dat ik straks weer naar school kan/mag want zou er niet aan moeten denken vanaf nu tot m'n 65e te moeten werken! Vreselijk!
Ja, en dan ook nog praktisch werk met mijn handen, waar ik een tyfushekel aan heb. Maargoed, nog 2 daagjes werken en ik heb echt vakantie. En dan weer een jaartje school, ik vind het best.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:16
mR
mR is offline
Lang leve de 2de fase, mooi je nutteloze vakken eruit knikkeren.
Maakt de school gelijk een stukkie leuker.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:43
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
mR schreef op 02-07-2003 @ 21:16:
Sorry, ik heb 15 vakken....... Vroegâh hadden ze er maar 8 of 7
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:54
Verwijderd
ach.. je weet pas wat je mist als het over is...

hmm soms mis ik school bestwel.. niet omdat ik het nou zo geweldig was.. maar gewoon omdat het iets was..

heb nu overigens wel veel zin in het speciale onderwijs wat ik volgend jaar misschien krijg
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:15
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
mR schreef op 02-07-2003 @ 21:16:
Je hebt gelijk als je bedoelt dat we geen handvaardigheid, tekenen, muziek, drama enz. meer hebben in de tweede fase , maar je hebt wel weer een heleboel andere stomme vakken , dus je hebt toch geen gelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:21
alpha
alpha is offline
Ik vind school okay. Ik kan goed opschieten met leraren en ook wel redelijk met de mensen uit mn klas. Op school heb ik regelmaat en de kracht om mee te doen met de lessen. Als ik thuis kom, ben ik dit alles kwijt en doe ik, als ik niet goed in mn vel zit, geen ene fuck. Dus ik zit liever op school dan thuis, terwijl ik dat, als ik op school zit, natuurlijk niet zo voel.
Oud 03-07-2003, 11:51
thugz-angel
thugz-angel is offline
neej ik vind t zoo fuck, altijd elke dag die stomme koppen van die leraren waar je tegenaan moet kijken,
ik haat school
Oud 03-07-2003, 15:36
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 03-07-2003 @ 12:51:
neej ik vind t zoo fuck, altijd elke dag die stomme koppen van die leraren waar je tegenaan moet kijken,
ik haat school
Ga je toch werken?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 16:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga altijd wel graag naar school hoor. Vind het wel gezellig met klasgenoten en docenten, daar kan ik het wel goed mee vinden. Verder vind ik bepaalde vakken ook best interessant en als ik niet naar school zou gaan zou ik me dood vervelen. Ik heb nu net een paar dagen vakantie en in die eerste dagen moet ik echt wennen, dan weet ik helemaal niet wat ik moet doen en dan verveel ik me ook verschrikkelijk (het was zelfs zo erg dat ik mn kamer ben gaan opruimen , was wel nodig trouwens.)
Oud 03-07-2003, 19:45
Shinosu
Shinosu is offline
Weet precies wat je bedoelt. Heb ik ook gedaan. Er staan nu 3 vuilniszakken met rommel beneden en mijn kameer is nog nooit zo schoon en net geweest.
Oud 04-07-2003, 08:57
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-07-2003 @ 17:12:
Ik ga altijd wel graag naar school hoor. Vind het wel gezellig met klasgenoten en docenten, daar kan ik het wel goed mee vinden. Verder vind ik bepaalde vakken ook best interessant en als ik niet naar school zou gaan zou ik me dood vervelen. Ik heb nu net een paar dagen vakantie en in die eerste dagen moet ik echt wennen, dan weet ik helemaal niet wat ik moet doen en dan verveel ik me ook verschrikkelijk (het was zelfs zo erg dat ik mn kamer ben gaan opruimen , was wel nodig trouwens.)
het is net of ik mezelf hoor, dit is echt PRECIES wat ik bedoel en precies wat ik in de vakantie ook de eerste dagen heb gedaan en ik verveel me ook bijna de hele vakantie en kan het met de meeste docenten en leerlingen goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:13
DutchGirl
DutchGirl is offline
ik HAAT school.

dat zal wel komen omdat ik nooit geen vrienden op school had, altijd gepest en het buitenbeentje en ik een gruwelijke klotehekel had aan leraren.

bovendien kan ik me helemaal niet concentreren en lopen de leraren me te discrimineren etc omdat je anders bent in zin van denken en doen. well, fuck them..

leraren die me commanderen en iets van me eisen kan ik wel wurgen, dus na 4 keer gezakt te zijn ben ik van school af en volgend jaar ga ik het wel weer proberen.

ik heb gewoon een hekel aan school omdat het net een gevangenis lijkt.. dan MOET je op school zijn dan MAG je weer weg van school.

ik kan daar niet tegen, heel raar misschien maar ja ik ben raar
Oud 10-07-2003, 14:47
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kep nooit zin gehad in school, maar nu kan ik dus echt met geen mogelijkheid werk vinden waardoor ik dus sept nieuwe opleiding wil beginnen ipv volgend jaar sept.. de vraag is alleen nog of ik dus werkelijk aangenomen word bij die apotheek (kga apothekersass doen) en nu zit ik er dus wel echt op te hopen dat ik echt nar school kan aankomend jaar (tis toch maar 2 dgn in de week school de rest is werken)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 15:23
Verwijderd
jah wel n beeje. omdat ik n nieuwe opleiding ga doen waar ik hele andere vakken krijg dan toen ik nog op vwo zat. ik krijg o.a. militaire lessen.

suusjuh
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 21:51
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
MrT schreef op 15-06-2003 @ 20:22:
nuttig vinden,
als je school niet leuk en niet nuttig vindt, kan ik mij niet voorstellen dat je er heen gaat
Oud 11-07-2003, 17:21
Bruut
Bruut is offline
ik ga liever naar school dan dat ik voor vast aan het werk ga

jullie niet dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten