Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2005, 13:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uh ja, wist niet echt zo 1,2,3 een goede titel En t is denk ik maar een simpel vraagje...

Ik heb afgelopen half jaar 2 keer een tandarts rekening betaald, maar de rekening verscheurd... Nu moest ik dus voor t eerst dit zelf doen en was dus helemaal vergeten dat ik een deel terug kan vragen bij mn ziekenfonds... Kan ik een kopie oid krijgen van deze 2 rekeningen? Waar moet ik hiervoor bij zijn (zelfs dat weet ik niet meer)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2005, 13:24
Rachel
Rachel is offline
Misschien dat als je naar je tandarts belt, ze jou een nieuwe rekening kunnen toe sturen? Denk dat dat voor hun een kwestie van printen is
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 13:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Volgens mij gaat t niet via de tandarts maar iets van fa-med ofzo? Zoiets?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 13:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uhm, kun je geen topics meer verwijderen? Naja, ik heb al een site gevonden (ik kwam er dus net weer op hoe het heet) dus denk dat ik het zo wel vind.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 14:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
waaaaaarom verscheur je dan ook rekeningen ? nooit doen !
Oud 05-09-2005, 15:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-09-2005 @ 15:17 :
waaaaaarom verscheur je dan ook rekeningen ? nooit doen !
Met het idee: 'zo, betaald'. Anders ben ik bang dat ik ze nog een keer ga betalen ofzo Of dat mn vader dat doet. Dat is toch niet iets vreemds? Het zijn geen grote bedragen ofzo... Met de rekening van mn telefoonrekening doe ik dat ook, nadat ik t gecontroleerd heb. Maar goed, ik ben helemaal niet gewend om geld terug te vragen bij de verzekering omdat mn ouders dat normaal deden. Dus was t gewoon vergeten, kan toch.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:12
Boas
Boas is offline
Je zou Fa-med een mailtje kunnen sturen of het überhaupt mogelijk is, maar het lijkt mij sterk.
Oud 05-09-2005, 17:16
Verwijderd
Voor mijn eigen administratie bewaar ik sowieso alle rekeningen, maar er gaat gewoon een dikke viltstiftkrabbel 'BETAALD' en de betaaldatum op. Een archief is handig, je kunt altijd alles terugvinden en mocht zoals hier een verzekeraar of overheidsorgaan ergens een rekening van willen zien dan kun je het altijd bewijzen.

Waarom zou je bewust een eigen bewijsmiddel vernietigen? Want dat doe je in feite wanneer je je eigen rekeningen verscheurt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 21:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-09-2005 @ 16:11 :
Met het idee: 'zo, betaald'. Anders ben ik bang dat ik ze nog een keer ga betalen ofzo Of dat mn vader dat doet. Dat is toch niet iets vreemds? Het zijn geen grote bedragen ofzo... Met de rekening van mn telefoonrekening doe ik dat ook, nadat ik t gecontroleerd heb. Maar goed, ik ben helemaal niet gewend om geld terug te vragen bij de verzekering omdat mn ouders dat normaal deden. Dus was t gewoon vergeten, kan toch.
(hoe betaal je die rekeningen nou dan, als je ze verscheurt )

maar zoals Nare al zegt, een archief is handig. dat hoeft helemaal niet uitgebreid of ingewikkeld, een ouwe schoenendoos (liever toch een goede multomap hoor) voldoet al.

(en ja, ik vindt t eerlijk gezegd -wel- vreemd om rekeningen te verscheuren; ik vrees dat je zelfs je betalingsbewijs-strookjes niet bewaard hebt, als ik dit zo lees...)

een dikke stift werkt inderdaad prima, dan heb je de rekening in elk geval nog. want wat doe je nou, als je denkt, goh die rekening heb ik eerder gezien... betaal ik nou niet iets dubbel ? (als je een soort archief hebt, dan kun je ff checken of je die rekening niet toevallig al betaald hebt; dat gaat niet met alleen maar papiersnippers)
Oud 06-09-2005, 06:04
Verwijderd
je kunt bij je tandarts (of bij de declarant van je tandarts) een kopie vragen, en er bij schrijven dat je het origineel per ongeluk verscheurd hebt als je m opstuurt naar je verzekering
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 07:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik internetbankier Daarbij ga ik echt niet al mn rekeningen bewaren hoor... Mn moeder heeft dat nooit gedaan en mn vader ook niet.

Verder heb ik dus al fa-med gemaild en kan deze al lang gesloten worden...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 09:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-09-2005 @ 08:21 :
Ik internetbankier Daarbij ga ik echt niet al mn rekeningen bewaren hoor... Mn moeder heeft dat nooit gedaan en mn vader ook niet.

Verder heb ik dus al fa-med gemaild en kan deze al lang gesloten worden...
your loss, zo'n moeite is t niet om je rekeningen te bewaren. jammer dat je de gedragingen van je ouders kopieert zonder zelf na te denken over de gevolgen daarvan.
Oud 06-09-2005, 12:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-09-2005 @ 10:56 :
your loss, zo'n moeite is t niet om je rekeningen te bewaren. jammer dat je de gedragingen van je ouders kopieert zonder zelf na te denken over de gevolgen daarvan.
Sorry hoor, maar jij hoeft mij niet de les te lezen. En hoe geeft zo'n bewijsstrookje nou meer bewijs dan mijn overzicht van internetbankieren. Zo'n strookje bewijst immers niet eens of je het wel betaald hebt, een uitdraai van mijn uitgave ed op internetbankieren echter des te meer.

Daarbij betaal ik echt wel de rekeningen van grote uitgaven zoals een digitale fotocamera, boeken, mn laptop, etc.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 13:10
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-09-2005 @ 13:50 :
Sorry hoor, maar jij hoeft mij niet de les te lezen. En hoe geeft zo'n bewijsstrookje nou meer bewijs dan mijn overzicht van internetbankieren. Zo'n strookje bewijst immers niet eens of je het wel betaald hebt, een uitdraai van mijn uitgave ed op internetbankieren echter des te meer.

Daarbij betaal ik echt wel de rekeningen van grote uitgaven zoals een digitale fotocamera, boeken, mn laptop, etc.
zoals ik al zei, your loss, ga lekker je gang.
Oud 06-09-2005, 15:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-09-2005 @ 14:10 :
zoals ik al zei, your loss, ga lekker je gang.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten