Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 13:16
SweetHeart15
SweetHeart15 is offline
Hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst een sigaret hebben gerookt en hoe voelde je je toen?

Ik heb pas geleden voor het eerst gerookt. Daarna voelde ik me heel draaierig in mijn hoofd en ook een beetje misselijk. Gaat dat over als je langer en vaker rookt?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom zou je in vredesnaam willen gaan roken? Dat je het een keer probeert, ok. Dat je heel af en toe tijdens het uitgaan rookt, hm. Maar om bewust ervoor te kiezen om verslaafd te raken aan roken? Stommerd!

Ik heb 1 keer een trekje genomen... Maar dat was niet eens over mn longen vermoed ik. En daar blijft het ook bij.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 14:04
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik was 16, vond het vies maar wilde cool zijn!
Heb stug doorgezet, trots als ik was.

En nu...rook ik nog steeds.

Als je misselijk en draaierig werd lijkt me dat geen lekker gevoel dus stop nu je het nog kan.
Oud 02-11-2005, 14:13
Freestyler*
Freestyler* is offline
niet en ben dat ook niet van plan

Wordt hier wel weer lekker gesteld als iets dat je per definitie doet.
Oud 02-11-2005, 14:18
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Niet en gaat ook nooit gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 14:19
Bloem
Bloem is offline
Daar is pas nog een heel topic, inlcusief poll, over geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 14:21
coopergirl
coopergirl is offline
Op mijn 15de ben ik begonnen met roken. Eigenlijk was ik altijd principieel tegen roken. Op een gegeven moment hadden we een excursie en wilde st0er mee roken (destijds rookte meer dan de helft van mijn klas). Ik weet nog dat ik het niet bijzonder lekker vond, werd er ook draaierig van (je lichaam reageerd heftig op de nicotine, dat is het niet gewend. De keren dat ik na een stoppoging weer begon, werd ik ook wat draaierig). Ik rook maar ben van plan ooit weer eens te stoppen -.-'
Oud 02-11-2005, 14:28
Tiño
Tiño is offline
ik ben er principeel tegen,laltijd geweest, nog nooit een trekje genomen.
Oud 02-11-2005, 14:31
Verwijderd
12 ofzo moest toen erg hoesten vond het super goor!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 14:36
cha0s
cha0s is offline
/piloff:

omg, je hebt gerookt, je bent nu zo stoer!! omgwtfbbq!!!

ontopic: 17. anders moest ik pure joints roken, daar had ik gen zin in.
Oud 02-11-2005, 15:01
MTpower
MTpower is offline
Toen ik 9 was ofzo
Toen moest ik daarna voor straf een sigaret geheel oproken over m'n longen. Dat vond ik echt zo erg, heb toen tot m'n 11de niet meer gerookt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 15:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tiño schreef op 02-11-2005 @ 15:28 :
ik ben er principeel tegen, altijd geweest, nog nooit een trekje genomen.
Oud 02-11-2005, 15:02
nietzijweer
nietzijweer is offline
Toen ik 12 was (in de zomervakantie van de basisschool naar de eerste klas) rookte ik mijn eerste sigaret.
Samen met mijn best vriendinnetje.
We wilden weten wat er zo interessant aan was, het werd gezien als rebels en onze ouders rookten ook dus vonden wij het iets "van de grote mensen".
Vandaar dat we ook graag wilden roken.
Nu ben ik een weekendroker..

Maar we vonden het niet zo lekker, maar omdat we dat tegenover elkaar niet durfden toegeven hebben we uiteindelijk in de loop van die week of maand samen dat pakje opgerookt..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 15:03
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 02-11-2005 @ 15:04 :
stop nu je het nog kan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 15:04
Cookie
Cookie is offline
Ik heb een paar trekjes genomen en moest gigantisch hoesten en liep paars aan.

Maar je bent iig een gigantische muts als je begint.....kzou niet weten waarom ook
* kans op ziektes
* je houd geen geld over
* je krijgt minder lucht.'

Geef mij dan een reden waarom jij zou willen roken.
Oud 02-11-2005, 15:10
mjk
mjk is offline
Paar maand terug bij kampvuur op kamp. Tsja, eerste keer ging goed, tweede keer overmoedig dus kuchte het uit. Laatste keer dat ik sigaret had gerookt. Later nog wel sigaren gerookt bij uitgaan, maar die zijn stuk lekkerder en minder verslavende vind ik.
Oud 02-11-2005, 15:22
Smoozy
Smoozy is offline
Toen ik voor het eerst rookte was ik 12 denk ik. Nu ben ik alleen nog een gezelligheidsroker, als ik rook is het altijd gezellig Hetzelfde geld voor drinken.
Oud 02-11-2005, 15:29
SweetHeart15
SweetHeart15 is offline
Ik wil niet eens beginnen met roken. Maar op school rookt de halve klas dus ja dan probeer je automatisch. Kan niet zeggen dat ik het lekker vindt en ik voelde me behoorlijk slecht na die sigaret, dus voor mij blijft het daarbij.
Ik wou alleen weten of het draaierige gevoel stopte nadat je meer en langer rookt omdat ik niet wist of dat normaal was dat ik het had.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 15:31
Dexter_M
Dexter_M is offline
in groep 8, dus rond me 11de.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 15:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
SweetHeart15 schreef op 02-11-2005 @ 16:29 :
Ik wil niet eens beginnen met roken. Maar op school rookt de halve klas dus ja dan probeer je automatisch. Kan niet zeggen dat ik het lekker vindt en ik voelde me behoorlijk slecht na die sigaret, dus voor mij blijft het daarbij.
Ik wou alleen weten of het draaierige gevoel stopte nadat je meer en langer rookt omdat ik niet wist of dat normaal was dat ik het had.
'dus dan probeer je automatisch' --> bullshit.
je doet het toch echt zelf, dus geef niet de situatie de schuld.

ik heb nog nooit gerookt en dat hou ik zo.
Oud 02-11-2005, 15:49
Verwijderd
Ik heb ooit eens (in groep 8) plechtig beloofd, aan een man die voorlichting over verslaving kwam geven, dat ik nóóit zou roken. Zelfs nooit een trekje van een sigaret zou nemen.
Heb me er niet aan gehouden.
Ik heb eerst een keer geblowd, september vorig jaar. Daarna moest ik voor een rol in een voorstelling roken. En niet zo'n beetje ook. Maar heb niet over mijn longen gerookt en ben er ook totaal niet verslaafd aan geraakt. Verder heb ik voor de grap weleens een sigaar gerookt op een feestje. (Maar dan rook je ook niet over je longen).
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 15:57
mcflem
mcflem is offline
Nooit gerookt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 16:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 02-11-2005 @ 16:49 :
Verder heb ik voor de grap weleens een sigaar gerookt op een feestje. (Maar dan rook je ook niet over je longen).
die dingen rook ik ook gewoon over m'n longen
Eerste keer dat ik dat deed was ik trouwens wel flink aan de schijterij
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 16:07
Dolores
Dolores is offline
Toen was ik 14 volgens mij. Ik was nieuwsgierig en vond het vast ook wel stoer, maar gelukkig vond ik het vies en heb ik na die paar sigaretjes nooit meer gerookt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 16:25
Miracle
Miracle is offline
Ik zou het werkelijk niet meer weten. Ik was ws tussen de 13 en 15 jaar. Ik rook niet.
Oud 02-11-2005, 16:27
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik was 12 en heb minstens 10 minuten sterretjes gezien. Bij wijze van dan
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 17:06
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-11-2005 @ 16:43 :
'dus dan probeer je automatisch' --> bullshit.
je doet het toch echt zelf, dus geef niet de situatie de schuld.

ik heb nog nooit gerookt en dat hou ik zo.
NIet automatisch nee maar dan is de verleiding wel groot om een keer te proberen,
Op vakantie rookte ook iedereen (behalve ik en een ander meisje) ik rook helemaal niet ben oo zwaar anti maar de verleiding was groot om er ook een op te steken...hebt nie gedaan maar t scheelde soms nie veel
Oud 02-11-2005, 17:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Cookie schreef op 02-11-2005 @ 18:06 :
NIet automatisch nee maar dan is de verleiding wel groot om een keer te proberen,
Op vakantie rookte ook iedereen (behalve ik en een ander meisje) ik rook helemaal niet ben oo zwaar anti maar de verleiding was groot om er ook een op te steken...hebt nie gedaan maar t scheelde soms nie veel
dat heeft gewoon met zelfbeheersing te maken. Ik ben wel vaker in het gezelschap van enkel rokende mensen. Dan zou ik het nog steeds wel ontzettend dom van mezelf vinden om d'r daarom één op te steken. Ik vind de verleiding ook helemaal niet groot; je kan toch nog gewoon nadenken op zo'n moment?
Oud 02-11-2005, 18:06
Dato_16
Dato_16 is offline
eerste keer dat ik een hijsje nam was ik 13 dacht ik, vond het best lekker, eerste hele peuk die ik op rookte was een zwaar shagje van super droge ouwe zware vanelle....
Dat was een stuk minder lekker, werd toen ook even best raar
daarna niet weer zware shag gerookt..
nu 3 maanden gestopt
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:37
Corossi
Corossi is offline
Ik rook pas sinds eind sept. dit jaar, toen ik 16 was dus.
Ik vroeg me al een tijd af hoe het was en wat er zo boeind aan is dus besloten om samen met een vriend een keer te kijken hoe het is om te roken.

De eerste sigaret vond ik geeneens zo heel goor, maar ik rookte ook nog niet over mn longen. Toen ik dat voor de eerste keer deed moest ik wl erg hoesten, maar je went eraan.
Ik voelde me daarna idd ook draaierig, een paar dagen later nog steeds als ik een sigaretje op stak.

Citaat:
Balance schreef op 02-11-2005 @ 18:43 :
dat heeft gewoon met zelfbeheersing te maken. Ik ben wel vaker in het gezelschap van enkel rokende mensen. Dan zou ik het nog steeds wel ontzettend dom van mezelf vinden om d'r daarom één op te steken. Ik vind de verleiding ook helemaal niet groot; je kan toch nog gewoon nadenken op zo'n moment?
Ik vind de lucht echt goor als bv. 8 van de 10 mensen om je heen zitten te roken, nog steeds nu ik sinds kort rook.
Maar als ik er zelf dan een op steek heb ik er helemaal geen problemen meer met die stank omdat je het zelf ook zit te doen (beetje maf omschreven maar jah)

Maar goed ik ben niet van plan om door te gaan met roken, vooral omdat ik niet mn hele leven geld wil uitgeven aan sigaretten en er niet écht verslaafd aan wil raken dat je hevige ontwenningsverschijnselen etc. krijgt als je niet rookt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
Pff.. Ik was 13 geloof ik, smaakte wel okey maar nooit verder gegaan dan díe ene peuk. Soms neem ik wel eens een trekje van een sigaret, maar het heeft zo verschrikkelijk weinig toevoegende waarde. Dus écht roken? Nee laat maar.
Oud 02-11-2005, 19:15
Verwijderd
Ik was 15, ik vond het achterlijk goor, werd er ook misselijk van en duizelig, maar ik had doorzettingsvermogen In elke pauze ging ik snel even roken, altijd vond ik het vies, maar 't was wel gezellig op een of andere rare manier. Na een half jaar ofzo ben ik gestopt, zonder moeite, ik vond het achterlijk goor namelijk. Nooit begrepen waarom ik zo graag wilde roken
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:48
Akilina
Akilina is offline
Ik was 17 toen ik mijn eerste sigaret rookte en ik heb nooit meer een lekkerdere sigaret dan toen op dat moment gerookt. Ik werd er wel heel duizelig van in het begin, maar het was heerlijk, maar ik denk dat dit ook kwam doordat ik toen al wel gewend was aan het roken van jointjes.

Nu rook ik nog steeds, maar helemaal niet veel, 1 pakje in de 3 à 4 weken ongeveer. En om even pedagogisch verantwoord te zijn: ik zou inderdaad er maar niet mee beginnen, of probeer in ieder geval niet verslaafd te raken aan het roken.
Oud 02-11-2005, 20:21
Ieke
Ieke is offline
Nooit gedaan, zelfs geen trekje. Ik vind het echt dom als je begint met roken omdat je vrienden het ook doen etc. Dat je er dan niet bij zou horen en meer van die onzin. Kom zeg, maak je eigen keuze en hou je daar gewoon aan. Is het nu zo moeilijk om te weigeren? Als het dan gebeurt dat je vrienden het stom vinden dat je het niet doet vraag ik me af in hoeverre het echte vrienden zijn. Als ze echte vrienden zijn respecteren ze je keuze.
Oud 02-11-2005, 20:44
Verwijderd
Ik ben nog nooit in de verleiding geweest om mijn lichaam op die manier te vervuilen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:59
Verwijderd
Heb het wel eens geprobeerd, toen ik een jaar of 14, 15 was, denk ik. Ik houd er niet van, het is veel te kriebelig allemaal. Nooit bang geweest om verslaafd te raken - daar heb ik een te sterke persoonlijkheid voor
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:59
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-11-2005 @ 21:21 :
Nooit gedaan, zelfs geen trekje. Ik vind het echt dom als je begint met roken omdat je vrienden het ook doen etc. Dat je er dan niet bij zou horen en meer van die onzin. Kom zeg, maak je eigen keuze en hou je daar gewoon aan. Is het nu zo moeilijk om te weigeren? Als het dan gebeurt dat je vrienden het stom vinden dat je het niet doet vraag ik me af in hoeverre het echte vrienden zijn. Als ze echte vrienden zijn respecteren ze je keuze.
Eens, maar soms is het te vergelijken met bijv kaassoufles. als iedereen om je heen zon ding zit te eten ben je snel geneigd er zelfook een te halen.
Oud 02-11-2005, 22:03
Briseïs
Briseïs is offline
Ik was 11 en ik vond het goor en ik heb het nooit meer gedaan.
Oud 02-11-2005, 22:03
Verwijderd
Nooit gedaan. Ook nooit de behoefte gehad om stoer te doen of erbij te horen op deze manier...

Dus TS niet meer doen he
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 06:30
Verwijderd
Nog nooit van me leven zo'n ding aangeraakt. Vind het gewoon smerig.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 06:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
SweetHeart15 schreef op 02-11-2005 @ 16:29 :
Maar op school rookt de halve klas dus ja dan probeer je automatisch.
Flawless. Geen speld tussen te krijgen.
Oud 03-11-2005, 07:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ben het niet van plan te gaan doen. Al helemaal niet voor mijn 18de want ik heb afgesproken dat als ik voor mijn achtiende niet rook, aan drugs doe of stiekem piercings/tatoos laat zetten, mijn moeder mijn rijbewijs betaalt. Heb trouwens al spontaan een hoestbui als iemand met een sigaret langsloopt...
Oud 03-11-2005, 08:01
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Cookie schreef op 02-11-2005 @ 22:59 :
Eens, maar soms is het te vergelijken met bijv kaassoufles. als iedereen om je heen zon ding zit te eten ben je snel geneigd er zelfook een te halen.

Wat een ongelofelijke bullshit.

Bovendien begrijp ik de vergelijking kaassouffle-sigaret niet helemaal.

ot: toen ik een jaar of 12 was denkik (groep 8 basischool iig) Was maar één trekje, en puur omdat de rest het deed en het stoer was. Ik vond het behoorlijk vies.
Toen ik 15 was heb ik voor het eerst een hele sigaret gerookt en dat was volgensmij vooral uit nieuwsgierigheid. Heb toen samen met mijn beste vriendin een pakje gekocht en dat hebben we stiekem opgerookt. Ik vond het eigenlijk meteen lekker
Gevolg: Heb drie jaar gerookt, ben nu gestopt, maar rook nog wel soms in het weekend. Een gezelligheids roker dus
Achteraf zou ik natuurlijk willen dat ik er nooit aan begonnen was, en dat is dan ook wat ik de ts wil aanraden: begin er niet aan.
Oud 03-11-2005, 08:03
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 03-11-2005 @ 09:01 :

Wat een ongelofelijke bullshit.
Een gezelligheids roker dus
Eigenlijk zeg je nu hetzelfde.
je doet het omdat de rest het ook doet.
Oud 03-11-2005, 09:05
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Cookie schreef op 03-11-2005 @ 09:03 :
Eigenlijk zeg je nu hetzelfde.
je doet het omdat de rest het ook doet.

Hoe kom je daar nou weer bij? Niet iedereen uit mijn vriendenkring rookt (het meerendeel rookt zelfs niet), dus dat ik zou roken omdat iedereen het doet kan zoiezo al niet kloppen. Het is meer een gewoonte, als ik uitga/iets ga drinken/bioscoop/schouwburg/terras/uit eten etc.. hoort daar voor mijn gevoel roken gewoon bij. Het is misschien vreemd, maar ja, zolang ik de dag nog normaal door kan komen zonder sigaretten, vind ik het wel oke zo.
En ik doelde trouwens vooral op het feit dat jij schijnbaar een kaasouffle gaat kopen omdat iedereen er een eet en dan ben je naar mijn mening wel heel absurd makkelijk te beinvloeden.
Oud 03-11-2005, 09:35
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 03-11-2005 @ 10:05 :
Hoe kom je daar nou weer bij? Niet iedereen uit mijn vriendenkring rookt (het meerendeel rookt zelfs niet), dus dat ik zou roken omdat iedereen het doet kan zoiezo al niet kloppen. Het is meer een gewoonte, als ik uitga/iets ga drinken/bioscoop/schouwburg/terras/uit eten etc.. hoort daar voor mijn gevoel roken gewoon bij. Het is misschien vreemd, maar ja, zolang ik de dag nog normaal door kan komen zonder sigaretten, vind ik het wel oke zo.
En ik doelde trouwens vooral op het feit dat jij schijnbaar een kaasouffle gaat kopen omdat iedereen er een eet en dan ben je naar mijn mening wel heel absurd makkelijk te beinvloeden.
Je snapt t niet. Ok dat het merendeel van je vrienden niet rookt had ik vekeerd..
Maar als je iemand een kaassoufle ziet eten krijg je toch vanzelf ook zin in een kaassoufle...teminste ik wel en dat heeft niets met makkelijk te beinvloeden te maken op een manier dat je niet je eigen keuzes kan maken.
Oud 03-11-2005, 09:50
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-11-2005 @ 21:59 :
Nooit bang geweest om verslaafd te raken - daar heb ik een te sterke persoonlijkheid voor
LOL.
Oud 03-11-2005, 09:52
KiMZz
KiMZz is offline
Ik was volgens mij al 18 toen ik mijn eerste sigaret rookte, maar ik werd niet misselijk of hoesterig want k had al eerder geblowd (jaar of 17 denkik).
En het was heel stom, mijn ex en ik blowden bijna elke dag, op een gegeven moment zat ik bij m in de auto 's middags voor zijn werk, en k had honger, zei die dat ik eens een peukje moest opsteken dat hielp tegen het hongergevoel.. Gedaan dus en begon met af en toe een sigaretje, maar werd natuurlijk meer en nu rook ik nog steeds.
Oud 03-11-2005, 11:00
Konijn
Konijn is offline
Nog nooit gedaan, ook niet nu mn huidige vriend een gezelligheids-roker is (al vind ik het wel lekker om met hem te zoenen als ie gerookt heeft ).
Ben ook niet van plan ooit te gaan roken.
Oud 03-11-2005, 12:48
Quantes
Quantes is offline
Op mijn 15 begonnen, tot voor een half jaar ongeveer een pakje per dag. Het eerste hijsje kriebelde wel, en ik vond het ook niet meteen lekker of zo, maar dan rijg je er nog eens een aangeboden, ach, je hebt het al vaak genoeg gehoord.

Nu ben ik zwaar aan het minderen, ik doe nu al ongeveer 3 weken met een pakje. En ik merk er helemaal niets van, in de zin van trillen of zo, maar het geeft wel gelijk een beter gevoel. Soms vind ik het lekker, of gezellig, maar ts: begin er alsjeblieft niet aan, echt niet.

Regels voor berichten