Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 20:49
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik ben 22 jaar ik woon op mezelf. Ik weet eindelijk welke kant ik op wil. Ik weet dat het mogelijk is wel met aanpassingen(heb een hersenbeschadiging) Maar ik kan het niet betalen. Mijn ouders willen het niet betalen, die vinden dat ik het maar zelf moet betalen (ik woon wel samen maar is geen vetpot) en dat ik eerst toen ik nog wel bij hun woonde ook mn school niet had afgemaakt, komende door mn hersenbeschadiging. Maar het is nu dat ik gewoon heel erg graag naar school weer wil. Wie weet of er regeltjes zijn om het school geld kwijt te schelden. Ik heb het al geprobeerd om bij het uwv maar die geven wel groen licht , alleen die kunnen het dus ook niet betalen. wie weet wat ik nog meer kan doen....?
Oud 06-11-2005, 20:58
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 06-11-2005 @ 21:49 :
ik ben 22 jaar ik woon op mezelf. Ik weet eindelijk welke kant ik op wil. Ik weet dat het mogelijk is wel met aanpassingen(heb een hersenbeschadiging) Maar ik kan het niet betalen. Mijn ouders willen het niet betalen, die vinden dat ik het maar zelf moet betalen (ik woon wel samen maar is geen vetpot) en dat ik eerst toen ik nog wel bij hun woonde ook mn school niet had afgemaakt, komende door mn hersenbeschadiging. Maar het is nu dat ik gewoon heel erg graag naar school weer wil. Wie weet of er regeltjes zijn om het school geld kwijt te schelden. Ik heb het al geprobeerd om bij het uwv maar die geven wel groen licht , alleen die kunnen het dus ook niet betalen. wie weet wat ik nog meer kan doen....?
Ga eens langs de dichtsbijzijnde onderwijswinkel zou ik zeggen (werkt mn moeder bij).
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 21:20
heavyukkie
heavyukkie is offline
waar zit die dan?
woon in de buurt van den bosch en nijmegen (er tussen)
Oud 07-11-2005, 08:53
Miracle
Miracle is offline
>> W,G & R

Dit heeft meer met geld te maken, dan met school.
Oud 07-11-2005, 10:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wat voor school praten we eigenlijk over ?
Oud 07-11-2005, 10:59
coopergirl
coopergirl is offline
Je hebt toch nog gewoon recht op studiefinanciering?
Oud 07-11-2005, 11:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 07-11-2005 @ 11:59 :
Je hebt toch nog gewoon recht op studiefinanciering?
Maar hoest voor de lol maar een 900 euro schoolgeld en 400 euro aan boeken op. (ervan uitgaande dat het hier niet gaat over een nog duurdere studie)
Oud 07-11-2005, 12:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-11-2005 @ 12:02 :
Maar hoest voor de lol maar een 900 euro schoolgeld en 400 euro aan boeken op. (ervan uitgaande dat het hier niet gaat over een nog duurdere studie)
Maar je weet maar nooit op hoeveel financiering ze recht heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:09
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik praat nu over een mbo opleiding, ik heb geen recht op studie financiering omdat ik in de wa-jong zit...
Oud 07-11-2005, 12:21
Blondt
Blondt is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 07-11-2005 @ 13:09 :
ik praat nu over een mbo opleiding, ik heb geen recht op studie financiering omdat ik in de wa-jong zit...
Lenen bij de IB-Groep? Of kan dat niet met een mbo opleiding en/of als je geen studiefinanciering hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:41
Verwijderd
Citaat:
En als je die stopzet en stufi neemt, kan dat? Dan kun je misschien ook lenen...?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:07
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Weet je dat heel zeker? Het is een paar jaar terug dat ik er mee te maken had, maar volgens mij stond dat gewoon los van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-11-2005 @ 16:41 :
En als je die stopzet en stufi neemt, kan dat? Dan kun je misschien ook lenen...?
WaJong is, mits je 100% bent afgekeurd, veel meer dan Stufi, niet handig om dat te laten stilzetten dus.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:58
ekki
ekki is offline
Ik zou inderdaad maar eens informeren bij de ib-groep, http://www.ib-groep.nl.

Verder heb ik eigenlijk geen idee. Woon je nog thuis? Red je het met je huidige wajong niet om collegegeld te betalen?

Ga eens naar de decaan of weetikhetwie van de school waar je zou willen studeren (of mail/bel natuurlijk, als erheen gaan minder makkelijk is). Die heeft misschien nog wel tips.

Succes.
Oud 07-11-2005, 17:37
Bloem
Bloem is offline
Ook raar dat het UWV verder niks kan doen, want van een WaJong kun je nauwelijks je vaste lasten enzo betalen, kan me goed voorstellen dat je daar geen studie van kunt betalen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
natuurlijk heb je wel recht op studiefinanciering. Is er een maximum aan wat je mag 'bijverdienen' (de WA-jong zal wel onder inkomen geschaart worden, denk ik), maar het lijkt me sterk dat je echt helemaal geen recht zou hebben op studiefinanciering; volgens mij is die wajong uitkering nou ook weer niet zoveel dat daar sprake van zou zijn.

praat anders eens met iemand van het UWV; die zullen het alleen maar aanmoedigen dat iemand van jouw leeftijd alsnog naar school wil, denk ik.
Oud 07-11-2005, 19:12
AngelLena
AngelLena is offline
Informeren bij het IBG naar de mogelijkheden en verder zou je een bezoek kunnen brengen aan uitkeringsinstanties. WAJONG kom je niet meer voor in aanmerking vrees ik, maar misschien wel een vergelijkbare uitkering.
Oud 07-11-2005, 19:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-11-2005 @ 20:12 :
Informeren bij het IBG naar de mogelijkheden en verder zou je een bezoek kunnen brengen aan uitkeringsinstanties. WAJONG kom je niet meer voor in aanmerking vrees ik, maar misschien wel een vergelijkbare uitkering.
Waarom geen Wajong meer? Ze is pas 22? Heb vandaag een Wajong aangevraagd voor iemand van begin dertig ofzoiets. Bovendien zegt ze al dat ze Wajong heeft?
Oud 09-11-2005, 13:04
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-11-2005 @ 18:37 :
Ook raar dat het UWV verder niks kan doen, want van een WaJong kun je nauwelijks je vaste lasten enzo betalen, kan me goed voorstellen dat je daar geen studie van kunt betalen.
ik kan mn wa-jong niet laten zitten want ik woon al op mezelf (samen) Het uwv wil niks betalen mits ik nu al uitzicht heb op een baan. Ik ben al bij het uwv geweest maar die kunnen gewoon niks doen.
Oud 09-11-2005, 16:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 09-11-2005 @ 14:04 :
ik kan mn wa-jong niet laten zitten want ik woon al op mezelf (samen) Het uwv wil niks betalen mits ik nu al uitzicht heb op een baan. Ik ben al bij het uwv geweest maar die kunnen gewoon niks doen.
Ben je al bij de ib-groep geweest?
Oud 10-11-2005, 20:47
kweety
kweety is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 09-11-2005 @ 14:04 :
miss een ideetje, maar mijn vader heeft aan een werkgever gevraagd voor een verklaring, waar hij na zijn opleiding wilde gaan werken, dat hij hem zou aannemen als hij de opleiding zou doen. Op die manier hij heeft wel de hele opleiding betaald gekregen. Miss kun je zoiets wel regelen.
Oud 10-11-2005, 21:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-11-2005 @ 18:37 :
Dat vind ik ook raar.

Ik heb die wajong dus net toegewezen gekregen en een van de dingen die in het gesprek gezegd werden, was dat ze altijd probeerden mensen weer aan werk of een opleiding te krijgen en daarbij ook vaak een deel financieerden wanneer mogelijk, etc. etc. Maar blijkbaar valt dat toch wel tegen. (nou ja, of het echt een verrassing te noemen is, is weer een tweede.. maar beetje jammer is het wel)
Oud 11-11-2005, 11:17
juno
juno is offline
Wat dacht je van het CWI?

Voor mensen die een uitkering hebben, worden MBO opleidingen wel betaald, omdat ze zo de kans hebben om aan de slag te kunnen.. Waarom dan niet voor mensen met een Wajong uitkering?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 13:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
heeft de TS eigenlijk uberhaupt wel even aan de ib-groep gevraagd of ze geen recht op stufi heeft ? lijkt me namelijk sterk dat ze dat niet zou hebben, uitkering of geen uitkering.
Reageren

Regels voor berichten