Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 09:23
Lif
Lif is offline
Er zal vast ergens een topic over zijn, maar ik kon echt niks vinden.

Dit weekend heeft m'n vriend het uitgemaakt (na 2 jaar). Ik zit net in een nieuwe fase van m'n leven, op kamers, nieuwe studie, nieuwe vrienden. Vooral dat laatste vind ik nu erg moeilijk. Ik heb (nog) geen vrienden die ik altijd op kan bellen ofzo.

Veel vrienden met wie we samen veel omgingen, waren ook net echt mijn vrienden aan het worden. Probleem is dat zij allemaal in Utrecht wonen (ik in Rotterdam) en sommige ook in hetzelfde huis als hij. Toch heb ik heel erg de behoefte om die mensen te blijven zien, het ging goed, ik vind ze aardig (we zijn ook samen 3 weken op vakantie geweest, ik ken ze dus behoorlijk goed).

Toen hij het vrijdag uitmaakte heb ik bij een huisgenootje van hem geslapen en toen hij zaterdag naar z'n ouders ging ben ik met zijn huisgenoten (ook wel mijn vrienden dus) uitgeweest en heb ik daar weer geslapen.

Hebben jullie hier een mening over? Is het stom om contact met hun te blijven houden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2005, 09:38
mcflem
mcflem is offline
Het zijn toch ook jouw vrienden? Natuurlijk mag je daar dan nog mee omgaan!
Als je het vervelend vindt om hem nog vaak te zien op die manier kan je ook op zoek gaan naar andere vrienden (in Rotterdam bijvoorbeeld) maar dat is geen reden om zijn (en jouw!) vrienden op te geven.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 10:04
Al Murphy
Al Murphy is offline
Je relatie is misschien wel gedaan, maar daarom hoef je je vrienden nog niet op te geven.

Het zou stom zijn om er geen contact meer mee te hebben. Vrienden groeien niet zomaar aan een boom, die moet je koesteren.
Misschien ga je dat niet altijd even gemakkelijk vinden, want je zal je ex ook nog vaak tegen het lijf lopen. Maar dat is niet erg. In het begin is dat ongemakkelijk, voor allebei, en na een tijdje zal je elkaars aanwezigheid wel accepteren. Misschien nu al.

Tot zover mijn mening erover
Oud 09-11-2005, 10:09
Lif
Lif is offline
Wat fijn! Jullie zeggen precies wat ik wil horen

Maar het is dus wel zo dat ik hun echt via hem ken en dat ik ze altijd vooral via hem zag. Het wordt echt anders als we zelf moeten gaan afspreken, ben ook een beetje bang dat zij daar helemaal geen zin in hebben (maar dan is het ook duidelijk dat het geen vrienden zijn).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 10:17
zeep007
zeep007 is offline
Tuurlijk hoef je ze er niet voor op te geven, al zou het wel wat ongemakkelijke situaties met zich mee kunnen brengen.

Maar je kan het natuurlijk ook met je vrienden erover hebben. Dat je ze nog steeds graag wilt blijven zien en hoe hun dat zien.

Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 10:56
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Lif schreef op 09-11-2005 @ 11:09 :
Maar het is dus wel zo dat ik hun echt via hem ken en dat ik ze altijd vooral via hem zag. Het wordt echt anders als we zelf moeten gaan afspreken, ben ook een beetje bang dat zij daar helemaal geen zin in hebben (maar dan is het ook duidelijk dat het geen vrienden zijn).
Ach, afgelopen vrijdag en zaterdag ben je er ook mee gaan stappen en blijven slapen. Zo erg zullen ze het niet vinden.
En dat er nu bepaalde dingen anders zullen lopen, is ook niet erg. Als je wil weten hoe het met hun is, of gewoon wat tegen hun wil zagen, neem je toch gewoon de telefoon en bel je ze op?

Het gaat nu eenmaal zo dat je vrienden onder bepaalde omstandigheden leert kennen (bijvoorbeeld vakantie/oude school) en ook als die omstandigheden er helemaal niet meer zijn, kan je ze nog steeds als vrienden houden. Maak het je niet moeilijker dan het is, en beschouw het gewoon als het kleinst mogelijke probleem, dat je wel gemakkelijk opgelost krijgt.
Oud 09-11-2005, 16:27
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Het zijn ook jouw vrienden hoor! Natuurlijk mag jij met ze om blijven gaan. En misschien word je met je ex ook nog goede vrienden!
Oud 09-11-2005, 17:56
Verwijderd
Gewoon doen!
Heb ik ook gedaan, jammer voor de ex als hij er problemen mee heeft

Als het echt vrienden zijn, blijf je ze wel zien.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:59
beesdje
beesdje is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 09-11-2005 @ 18:56 :
Gewoon doen!
Heb ik ook gedaan, jammer voor de ex als hij er problemen mee heeft

Als het echt vrienden zijn, blijf je ze wel zien.

ja precies zo is het!!!
Oud 09-11-2005, 18:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Niets stom, gewoon leuk contact houden. Anders heb je bijna niemand meer. Als zij jou ook gewoon nog in de vriendengroep willen hebben (ondanks dat het uit is met je vriend) kan dat toch? Natuurlijk zul je de komende tijd wel nodig hebben om je vriend te verwerken, maar na een tijdje kun je ook vriendschappelijk met hem omgaan. Maja, IRL is het moeilijker dan wat ik nu voorspiegel...

Utrecht-Rotterdam ligt verder ook niet echt ver uit elkaar, dus ja...
Oud 09-11-2005, 19:04
Iduna
Iduna is offline
Het zou eerder 'stom' zijn als je ze niet meer zag, omdat het uit is tussen jou en je vriend. Je zegt namelijk dat zij ook jouw vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:41
Lif
Lif is offline
Heel erg bedankt allemaal! Vooral Al Murphy voor het advies "Maak het je niet moeilijker dan het is, en beschouw het gewoon als het kleinst mogelijke probleem, dat je wel gemakkelijk opgelost krijgt."

Ik wil nog wel even zeggen dat het dus wel vrienden zijn, maar nog in een heel pril stadium. Het was eigenlijk nog heel erg aan het groeien. Maar dat kan dus best door gaan en het wordt gewoon leuk

[Het lijkt nu net alsof ik er geen moeite mee heb dat het uit is en dat ik hem dan weer ga zien enzo, maar dat heb ik wel natuurijk. Daar gaat dit topic alleen niet over.]
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:51
Verwijderd
Niet stom, wel erg onhandig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten