Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 18:21
Noorderling
Noorderling is offline
Wie krijgt er wel eens strafwerk op school? Ben je er dan lang mee bezig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2005, 19:13
Al Murphy
Al Murphy is offline
Je bent 19 en je krijgt nog strafwerk???

Mja, ik ben wel eens de collegezaal uitgestuurd omdat ik nogal ostentatief de krant aan het lezen was. En op het middelbaar eens 'straf' gekregen wegens teveel lawaai. De leraar liet me dan als een extra overhoring de verschillende staten (+ hoofdsteden) van de USA vanbuiten leren. Die moest ik dan op een blinde kaart kunnen aanduiden. Dat heeft me nog een 10/10 opgeleverd.
Oud 20-11-2005, 19:34
Balance
Balance is offline
Nu niet meer uiteraard, maar vroeger wel. Gewoon dingen als bladzijdes overschrijven. Of ik er lang mee bezig was lag aan hoeveel bladzijdes het waren en of ik me ook netjes aan de opdracht hield.
Oud 20-11-2005, 19:42
Verwijderd
Krijg het geregeld, om de meest belacheljke redenen. Foute leermethode, een niet-nette agenda, geen rooster bijhebben.....
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 20-11-2005 @ 20:42 :
Krijg het geregeld, om de meest belacheljke redenen. Foute leermethode, een niet-nette agenda, geen rooster bijhebben.....
über-dissende leraren heb je

Ik krijg geen strafwerk.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:14
Verwijderd
Nee, ik heb wel eens een opmerking gekregen van een professor omdat ik een appel aan het eten was tijdens het college.

En daarnaast veel hertentamens natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb 2 strafwerk gekregen. In groep 5 omdat iemand wat aan mij vroeg en ik antwoord wilde geven terwijl we net allemaal doodstil moesten zijn. Toen moest ik 100 keer iets schrijven (geen idee wat het was).
En een keer in de eerste geloof ik omdat de hele klas zo ongelofelijk druk was dat onze docent de klas uit liep en we allemaal na moesten blijven. Toen moesten we iets in alle lokalen doen, maar wat precies is ook onbekend.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 20:43
Roos
Roos is offline
Ja ik moest een keer pagina's uit het woordenboek overschrijven bij Engels. Maar dat heb ik geweigerd, omdat ik het onder de Engelse les moest doen. En ik vond dat ik gewoon recht had om die les te volgen.
Niks meer van gehoord.
Oud 20-11-2005, 21:34
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Op de basisschool ooit. Ik moest iets op het bord schrijven tot het vol was, maar waarom en wat precies weet ik niet meer.
Oud 20-11-2005, 21:56
Verwijderd
Jep aantal keer in de tweede en derde klas hele rijen Franse woordjes moeten overschrijven. Ik was rebels en weigerde woordjes te leren voor de les wanneer ik geen SO of repetitie had. Maar tijdens het overhoren kende ik ze veels te vaak niet, dus ik moest schrijven.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 21:57
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 20-11-2005 @ 22:34 :
Op de basisschool ooit. Ik moest iets op het bord schrijven tot het vol was, maar waarom en wat precies weet ik niet meer.
Dan schrijf je het toch gewoon 1x héél groot?

Ik heb vast wel eens iets moeten doen, maar ik kan me niet herinneren dat ik het ooit gedaan heb. Twee leraren hadden écht een hekel aan mij om een reden die ik tot op de dag van vandaag niet begrijp, en ik werd dan ook wel eens genaaid voor iets wat een ander deed. Ook al nam die ander de verantwoordelijkheid voor wat er gebeurde, maakte het niet uit. Ben toen een keer helemaal los gegaan en heb een van m'n leerkrachten helemaal de huid volgescholden. Ze is toen helemaal rood de klas uit gelopen en heeft me daarna thuis opgebeld om er over te praten of zo. Had daar duidelijk geen zin in en het jaar daaropvolgend hebben we een andere lerares gekregen. M'n grote vriendin ging minder les geven .
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 22:17
PV
PV is offline
Op de middelbare school een keer, een uur nablijven en in die tijd wiskunde maken (breuken).
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 07:07
Wawl
Wawl is offline
Regelmatig, vooral veel regeltjes schrijven. Dat moet ik ook één keer op de computer doen.
Oud 21-11-2005, 07:36
Verwijderd
Ik moest in de tweede verantwoording en bronvermelding van m'n wiskunde boek overschrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 08:41
Vice
Vice is offline
Ik heb 1 keer strafwerk gekregen, omdat ik mijn huiswerk vergeten was. Verder ben ik heel braaf.
Oud 21-11-2005, 09:56
€L$OÑ
€L$OÑ is offline
Strafwerk
K krijg best vaak straf
Omdat k vaak vervelend ben
Meestal moet ik het regelement overschrijven
Oud 21-11-2005, 10:54
Verwijderd
Ik moest ooit voor Grieks in de tweede als strafwerk het Griekse alfabet onder elkaar schrijven met de uitspraak en de corresponderende 'gewone' letter ernaast, omdat ik mijn schrift voor de 8e keer niet bij me had. Dat was best leerzaam.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 11:09
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-11-2005 @ 20:42 :
En dat laat je gebeuren!?
Wat een belachelijke school, heb je dan.

Anywayz, toen ik vroegah (een half jaar geleden ) nog op de middelbare school zat kreeg ik wel eesn "straf" ja. In de 2e had ik een hoogtepunt, toen had ik namelijk een natuurkunde leraar die de pik op me had en alles wat er in de klas gebeurde op mij afschoof . Door die aap heb ik dus 1/2 van de Natuurkunde lessen uit de 2e niet gevolgd en dan nog achten en negens scoren (Eat your heart out!). Maargoed, op een gegeven moment ging die gast ook nog eens dreigen met mij te schorsen en dat ging me te ver, dus toen ben ik naar de coordinator gestapt. Sindsdien was de betreffende leraar ineens heel wat aardiger
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 12:23
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MaHo schreef op 21-11-2005 @ 12:09 :
Tuurlijk niet. Sommige leerlingen hebben gewoon iets meer begeleiding nodig om uiteindelijk zelfstandig te worden

Ontopic:
Ik moest een keer na de les vegen omdat ik een briefje (voor m'n leraar een prulletje) naar iemand gooide, maar hij viel op de grond. Dat was hij gelukkig aan het einde van de les vergeten.
Oud 21-11-2005, 13:07
Verwijderd
'Geen commentaar. '

Ik heb te vaak strafwerk gekregen. Op de lagere school als ik de les aan het verkloten was. Op de middelbare, als mn huiswerk niet af was of ik de les aan het verzieken was. Meestal omdat mijn huiswerk niet af was.
En daarnaast hadden we ook enkele leraren die het leuk vonden om strafwerk te geven. Ik herinner me 1 natuurkunde-docent nog die het leuk vond ons boerenkool te geven, of boerenkool met worst. En met pasen kregen we paaseieren. Dat hele bord stond vol met leerlingen die strafwerk moesten maken.

Hoe lang ik ermee bezig was verschilde. Soms uren. Meestal gewoon even een kwartiertje. Meestal was strafwerk gewoon alsnog het huiswerk maken of pagina's uit het boek overschrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 15:13
Femic
Femic is offline
Oh 'vroeger' (groep 8 t/m 3e klas) kreeg ik regelmatig strafwerk. Had dat liever dan nablijven.. Was altijd overschrijven. (Op de basisschool extra rekensommen maken.) Meestal wel te doen qua hoeveelheid, hoewel ik 1x echt niet normaal veel moest overschrijven (en de volgende dag inleveren), waarbij ik uiteindelijk maar hele stukken oversloeg..
Ohja, ook nog 1x in de 4e strafwerk gekregen, dat vond ik echt belachelijk
Goed, vanaf de 5e werd ik volwassen en kon ik het goed vinden met mijn docenten
Oud 21-11-2005, 15:48
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ja, wel vaker.. dingen overschrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 16:06
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
in groep 8 moest ik tientallen malen 100 x het woordje 'pen' schrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 16:25
Femic
Femic is offline
Want die had je nooit?
Oud 21-11-2005, 18:20
Everen
Everen is offline
Meestal dreigt mr. Vriend (degene die me informatiekunde en techniek geeft, en wel weet wie wordt bedoelt als hij dit leest) met 1 of 2 keer een lesje over te schrijven. Gelukkig meent hij het nooit.
Oud 22-11-2005, 19:28
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Er is wel vaak mee gedreigd, maar echt straf gebeurt mij niet zo vaak. Wel op de basisschool, soms moest ik strafregels schrijven, en soms bladzijden uit een boek overschrijven.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:10
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nee, er wordt hier dan een brief naar je ouders gestuurd.
Oud 23-11-2005, 10:42
Ieke
Ieke is offline
Ik kan het me zo niet herinneren. Alleen een keer toen een lerares frans de hele klas strafwerk had gegeven (en er ook een paar uitgezet) omdat ongeveer de helft van de klas ontzettent vervelend waren. Ik vond dat zo onrechtvaardig omdat ik niks gedaan had. Ben wezen klagen en toen hoefde ik dat niet te doen.
Oud 23-11-2005, 19:29
rare
rare is offline
man, wat zijn jullie braaf!

ik zit in de 2e (2e keer) en heb nu al best veel moeten doen

maar dat was toen ik 'braaf' was. nu wordt ik erger, vanwege een natuurkundeleraar die me laat vegen als een jongen uit de klas een vliegtuigje met mijn naam erop door de klas gooit en ik dan de schuld krijg en dan gooit iemand anders vandaag er een door de klas, en hij vraagt het meteen aan mij en gelooft me nieteens

dus doeijjj

rare
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:36
MB
MB is offline
Citaat:
€L$OÑ schreef op 21-11-2005 @ 10:56 :
Strafwerk
K krijg best vaak straf
Kan ik me voorstellen, ik vind je ook vervelend met je irritante kleurtjes.
Oud 24-11-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Wat vreemd

Nee, ik krijg nooit strafwerk. Ik ben gewoon braaf.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 21-11-2005 @ 12:09 :
Tuurlijk laat ik dat niet gebeuren, ik heb die 'hulp' niet nodig dus van mij mogen ze dan op flikkeren, en dat zeg ik ze ook. Dat is denk ik meer de reden waardoor ik geregeld strafwerk heb, maar ze moeten me niet behandelen alsof ik 10 ben .
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 19:41
Noorderling
Noorderling is offline
Citaat:
Bossen schreef op 26-11-2005 @ 16:18 :
Tuurlijk laat ik dat niet gebeuren, ik heb die 'hulp' niet nodig dus van mij mogen ze dan op flikkeren, en dat zeg ik ze ook. Dat is denk ik meer de reden waardoor ik geregeld strafwerk heb, maar ze moeten me niet behandelen alsof ik 10 ben .
Ja, dan is het ook niet zo vreemd dat je strafwerk krijgt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 20:05
Vice
Vice is offline
Citaat:
rare schreef op 23-11-2005 @ 20:29 :
man, wat zijn jullie braaf!
Niks mis met braaf zijn.
Oud 11-12-2005, 20:11
wizkid
wizkid is offline
Op de basisschool heb ik 2 keer strafwerk gehad, 1 keer omdat ik niet wist waar we waren tijdens het lezen en 1 keer omdat ik iets aan iemand vraag. Op de middelbare heb ik tot nu toe 1 keer straf gehad doordat de docent een grapje maakte en ik zat achter in de klas en moest lachen, daardoor hoorde ik niet wat iemand vroeg en toen de docent aan mij vroeg wat die ander had gevraagd wist ik het dus niet en kreeg ik straf.
Oud 11-12-2005, 20:32
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-11-2005 @ 11:54 :
Ik moest ooit voor Grieks in de tweede als strafwerk het Griekse alfabet onder elkaar schrijven met de uitspraak en de corresponderende 'gewone' letter ernaast, omdat ik mijn schrift voor de 8e keer niet bij me had. Dat was best leerzaam.
Ach, ben je binnen 5 minuten mee klaar.

Tja, nooit gehad. Doen we bij mij op school niet echt aan.. Als je je schrift vergeet pak je toch gewoon een los blaadje?
Oud 11-12-2005, 21:37
Verwijderd
Ik geloof niet dat ik ooit strafwerk heb gehad. Te lief/schijnheilig voor.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 22:24
Balance
Balance is offline
Oh ja, op de basisschool heb ik ook een keer strafwerk gehad. Toen moest ik voor straf een paar opdrachten uit het rekenboek gaan maken.
De leraar wees echter opdrachten aan die ik al gemaakt had en dus ging ik 5 minuten later naar hem toe om te laten zien dat ik het af had. Toen kreeg ik een compliment dat ik het zo snel gedaan had
Oud 12-12-2005, 11:46
Nona
Nona is offline
Ik heb op de middelbare school nooit strafwerk gehad, heb ook nooit na hoeven blijven. Wat nog best knap was, want in de 6e klas kregen we een nieuwe conrector die vond dat je na moest blijven of vroeger moest komen telkens als je te laat de les in kwam. En hoe groter de afstand fietsen, hoe meer er onderweg kon gebeuren (lekke banden, open bruggen, ongelukken etc.)

Op de basisschool heb ik weleens strafwerk gehad. Alleen had de leraar niet door dat ik gewoon schoolwerk even suf vond als strafwerk omdat ik minstens een jaar voorliep op de rest van de klas.
Oud 13-12-2005, 13:46
Verwijderd
Ben er een keer uitgestuurd, verder word ik héél vaak gewaarschuwd maar geen straf
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:30
rare
rare is offline
Citaat:
Anneka schreef op 20-11-2005 @ 22:56 :
Jep aantal keer in de tweede en derde klas hele rijen Franse woordjes moeten overschrijven. Ik was rebels en weigerde woordjes te leren voor de les wanneer ik geen SO of repetitie had. Maar tijdens het overhoren kende ik ze veels te vaak niet, dus ik moest schrijven.
dat ken ik
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:31
rare
rare is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 11-12-2005 @ 21:32 :
Als je je schrift vergeet pak je toch gewoon een los blaadje?
of een ander schrift
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 11-12-2005 @ 21:32 :
Ach, ben je binnen 5 minuten mee klaar.

Tja, nooit gehad. Doen we bij mij op school niet echt aan.. Als je je schrift vergeet pak je toch gewoon een los blaadje?
ja het ging ook meer om het idee

en we deden aan huiswerk bespreken, en mijn huiswerk stond in m'n schrift natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 17:55
rare
rare is offline
Citaat:
Vice schreef op 11-12-2005 @ 21:05 :
Niks mis met braaf zijn.
das wel weer waar...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:00
marrrk15
marrrk15 is offline
Grrrr ik krijg te veel strafwerk ik moest laatst 2 A4 vol kladden, toen zei ik dat ik dat heus niet ging doen moest ik er 4, toen liep ik weg moest ik er 8. En nou heb ik gezegd dat ik het al lang ingeleverd heb..Heb ik nog niet gedaan...Volgt er dan 16?
Niet grappig meer...Ik haat school...Ik wil een automatische pen die voor me schrijft...Volgend jaar sinterklaas als dat bestond
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 20:38
Dennis05
Dennis05 is offline
bij ons op school geven ze eigenlijk nooit strafwerk..ze dreigen er alleen mee
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 06:34
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Strafwerk
K krijg best vaak straf
Lal.

Op mijn vorige school moest ik een keer nablijven omdat ik wat met het netwerk geklootz0rd had. Op deze school geen straf gehad maar daar heb ik ook geen zin in. 50 minuten op je knieën voor de klas zitten.
Oud 20-12-2005, 08:21
Go
Go is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 20-12-2005 @ 07:34 :
Lal.

Op mijn vorige school moest ik een keer nablijven omdat ik wat met het netwerk geklootz0rd had. Op deze school geen straf gehad maar daar heb ik ook geen zin in. 50 minuten op je knieën voor de klas zitten.
Op je knieën voor de klas zitten? Heb je dat ook geweigerd? Ik zou dat pertinent weigeren omdat het behoorlijk vernederend is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:03
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb een keer strafwerk gehad in de brugklas omdat ik mijn huiswerk voor Nederlands niet had gemaakt. Wat ik overigens nog nooit heb gedaan in mijn hele schoolperiode, omdat ik het volkomen overbodig vind om opgaven van bedroevend laag niveau te maken.
Maar goed, ik moest uit een tekst van 2 bladzijden alle persoonsvormen halen. Heeft echt indruk gemaakt, ik deed er wel 5 hele minuten over.
Oud 20-12-2005, 15:37
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
gerwin schreef op 20-12-2005 @ 09:21 :
Op je knieën voor de klas zitten? Heb je dat ook geweigerd? Ik zou dat pertinent weigeren omdat het behoorlijk vernederend is.
Ik heb het nog nooit moeten doen. Een jongen moest dat in de studiezaal voor 300 leerlingen dat doen. Weigeren betekende schorsing.
Reageren

Regels voor berichten