Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De clou in dit gedicht is dat het woord voor het belangrijkste gevoel misschien wel bestaat, maar dat het niet groot is. Het duikt onverwacht op. Je hoort het ook heel erg zelden. Het is klein, maar kan je hele wereld omvatten. Alleen blijft het ongeschreven, iedereen moet het woord zelf ontdekken. Diep, ik weet het :-) maar de zoektocht is maar nog net begonnen :-) Groetjes, Dreampoet
|
Hé, leuk om weer eens wat te lezen van je. Ik heb je gedichten echt gemist op DoP.
Deze vind ik beter dan toverstaf, leuk dat je weer begint te schrijven. Neem er je tijd voor en dan ben ik zeker dat we hier terug veel gedichten van je zullen lezen. Je einde vind ik supermooi gevonden, het gedicht is echt af. Wat ik zo leuk vind aan je gedichten is dat ze toegankelijk zijn, zonder daarom in clichés te vervallen. Is trouwens goed dat je zo nadenkt over je gedichten maar pas op dat je je creativiteit niet verliest als je teveel gaat analyseren.. groetjes
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind hem inderdaad beter dan 'toverstaf'. Dat was bijna een parodie, als je niet het verhaaltje hierboven verteld had. Je plannen klinken pretentieus, en ik ben heel benieuwd hoe ze gaan uitpakken. Ik zal je in de gaten houden
![]() Over je gedicht, ik erger me aan het woord 'dus' in de tweede strofe. Dat zou je misschien zo in de spreektaal gebruiken, maar niet hier. En voor het metrum hoef je het ook niet te doen, want dat loopt prima.
||
![]() |
Citaat:
In dit gedicht vermijd ik eigenlijk dat probleem, door het woord niet te formuleren en in plaats daarvan een poging te ondernemen om dat woord bij jou, de lezer, te provoceren, het op te roepen zonder het aan te halen... Ik ben immers niet tevreden over het L-woord (waarover uiteindelijk dit gedicht handelt, een uiting ervan om precies te zijn)... het past niet genoeg om het fantastische gevoel dat L is, te omvatten. De grenzen ervan bakenen een te klein veld af, de betekenis die het kan omvatten, is veel te klein. Het is een veel te kleine jas, zoals ik ooit in een gedicht schreef... Tijd, da's inderdaad iets cruciaals, niet alleen voor het schrijven, maar ook voor het rust laten komen van de geest voordat je aan het schrijven gaat, zo is dat alleszins bij mij... M'n geest moet echt tot rust kunnen komen, vooraleer ik aan het schrijven kan... En ik denk dat dit nu aan het gebeuren is... Nerwen Elensar, wat je daar schrijft, over toegankelijkheid zonder in clichés te vervallen, ik weet niet of ik dat kan, maar het is wel deel van m'n doel :-) Ik wil toegankelijk zijn, maar dan ook weer niet... Een gedicht moet toegankelijk lijken. Lijken, maar niet zijn, anders val je denk ik in clichés... Het probleem met m'n vroeger werk was dat ik de toegankelijkheid totaal opgaf, ik schrapte bijna letterlijk alle sleutels tot de inhoud van het gedicht, en wat overbleef was een gesloten geheel, leesbaar voor mijzelf, maar niet voor een ander... ik verwoordde mijn gevoelens, maar niemand kon ze nog decoderen... Na een lange pauze ben ik me er van bewust geworden dat je schrijft voor jezelf, maar ook voor de lezer... Het doet alleszins goed om terug te zijn :-) Groetjes, Dreampoet
|
Verwijderd
|
ik vind hem heel fijn lezen en de bedoeling die je ermee hebt en uitgelegd hebt vind ik erg origineel en spreekt me aan. het enige wat ik iets minder vind is het woordje dus in de tweede strofe. ik vind dus een beetje een lomp woord, niet "sierlijk".
heel mooi! ik zie uit naar je volgende gedicht ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Is het nou ....!? Sorry.x | 47 | 29-05-2009 00:02 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
file in het Duits Verwijderd | 3 | 01-03-2008 10:45 | |
Drugs & Alcohol |
WTF? waar komt het woord cocktail vandaan?? Verwijderd | 20 | 12-04-2006 12:17 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] De dwerg die het woord ‘help’ niet kende flyaway | 11 | 22-01-2006 11:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Het woord.../Tot in de eeuwigheid... Secreet | 2 | 06-04-2004 20:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 |