Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2006, 17:10
Miek
Miek is offline
iemand die het gebruikt?
en waar gebruik je het allemaal voor?
ik heb het net gekregen maar weet eigenlijk niet wat ik er precies allemaal mee moet doen
Oud 01-04-2006, 17:28
freyk
freyk is offline
Als je niet weet wat je er allemaal ermee kan doen, kan dat je dat beter aan de maker zelf vragen.
Oud 01-04-2006, 18:33
Miek
Miek is offline
ja maar dat is allemaal zo veel tekst en ik vind het gewoon leuk om van andere mensen te zien wat zij hebben gedaan
Oud 02-04-2006, 15:32
ILUsion
ILUsion is offline
Foto's bewerken (Photoshop voor foto's en ImageReady voor webafbeeldingen/animaties) , logo's ontwerpen (Illustrator) , drukwerk vormgeven (InDesign), bestanden omzetten in PDF-formaat (Acrobat Pro), foto's van logo's omzetten in vector art (Illustrator), sitse ontwerpen (GoLive).

Voilà: in een notendop wat je ermee kan doen. De nut van programma's zit echter volgens mij niet in wat je ermee kan doen, maar wat je er zelf van kan gebruiken (wat voor jou nuttig is of nuttig zou kunnen zijn).

Zelf gebruik ik vooral Photoshop (ik werk veel met foto's en andere grafische bitmapbestanden), ook heel vaak met Acrobat Pro (zeer handig om drukwerk digitaal te delen, andere formaten hebben zo hun beperkingen: Word is sowieso uitgesloten vermits je niet precies kan positioneren, Publisher is wel oké maar niet iedereen heeft Publisher staan en InDesign vind ik op het moment nog wat overkill voor mezelf), en dan in mindere mate Illustrator voor een logo dat van een foto moet komen en dergelijke, mede omdat ik niet zo'n vector-held ben (hoewel ik het nut er zeker van inzie, maar (nog) niet kan werken met vectorgereedschappen). GoLive en InDesign heb ik wel eens gebruikt, maar voor sites blijf ik het liefst bij DreamWeaver en Publisher doet bij mij het DTP-werk.

Over Adobe CS (alle programma's van Adobe in feite) kan ik kort zijn: je kan er echt heel veel mee doen, meer dan je kan vermoeden; maar je moet er wel voor willen leren. Een foto zal zichzelf niet bewerken, dan ga je beter naar de Elements-serie van Adobe (Photoshop Elements, Première Elements): die houden je aan het handje vast; eventueel kun je ook het oudere Adobe PhotoDeluxe gebruiken voor fotobewerking als je weinig tijd hebt om de kneepjes van het vak te leren. Als je die site te veel tekst vindt, dan ga je nog veel sakkeren op CS: je moet echt moeite doen om de programma's wat te leren: veel boeken erover lezen, podcasts (Photoshop TV, e.a.) en dergelijke volgen zijn zeker aan te raden, vind ik.
Oud 02-04-2006, 20:30
Nietzman
Nietzman is offline
"Grafische shit."
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 22:58
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
je hebt het gekregen? als je er niks mee kunt/wilt dan wil ik het wel hebben van jou
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 23:18
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
nielsjuh86 schreef op 04-04-2006 @ 23:58 :
je hebt het gekregen? als je er niks mee kunt/wilt dan wil ik het wel hebben van jou
Wilde net zeggen.

De hele set ? Origineel ?

Gebruik het zelf voor school, zal wel moeten anders kom ik niet echt ver
Reageren

Regels voor berichten