Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2006, 14:10
joepvanwijk
joepvanwijk is offline
Ikheb afgelopen weekend voor het eerst XTC gebruikt. Ik vond het te gek! Zijn er nog meer mensen die dit wel eens hebben gedaan en zo ja wat waren de ervaringen?
Oud 14-09-2006, 15:20
Hulk
Hulk is offline
ik heb het ook wel is gedaan. vond het ook te gek!
Oud 14-09-2006, 15:24
joepvanwijk
joepvanwijk is offline
Je hoort wel heel vaak dat je een soort terugslag krijgt, maar daar heb ik (gelukkig) geen last van gehad.

Oow ja trouwens, ik wil niet zeggen dat iedereen maar drugs moet gaan gebruiken hoor, maar het was wel heel leuk!
Oud 14-09-2006, 15:36
nps
nps is offline
IK NIET HOOR
daar ga je dood aaan
Oud 14-09-2006, 15:39
joepvanwijk
joepvanwijk is offline
Nou ja, om nou te zeggen dat je er gelijk dood aan gaat... Voorlopig leef ik nog en je moet natuurlijk niet elke week die dingen doen. Gewoon 1 keer per jaar ofzo
Oud 14-09-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
joepvanwijk schreef op 14-09-2006 @ 16:24 :
Oow ja trouwens, ik wil niet zeggen dat iedereen maar drugs moet gaan gebruiken hoor, maar het was wel heel leuk!
Dan zou deze topic ook allang dicht zijn .

Maar ik heb het ook wel eens gehad en het was een hele leuke ervaring. Maar ik werd wel misselijk in eerste instantie en ik moest chillen, kon niet veel bewegen en dansen. Maar wel vet mooie roze waas over alles.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 15:41
nps
nps is offline
DAT ZEG JE NU
Oud 14-09-2006, 15:46
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
joepvanwijk schreef op 14-09-2006 @ 16:24 :
Je hoort wel heel vaak dat je een soort terugslag krijgt, maar daar heb ik (gelukkig) geen last van gehad.

ja daar hoorde ik ook al iets over... volgens mij zeggen mensen dat gewoon zodat je het niet gaat gebruiken!

hopelijk word ik niet verslaafd, wel moeilijk om er van af te blijven. gewoon rustig aan doen. ik hoorde laatst van iemand die 3 pillen had geslikt (op 1 avond dan he)

Laatst gewijzigd op 14-09-2006 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:05
joepvanwijk
joepvanwijk is offline
Das dan weer niet normaal inderdaad. Wat ik zeg gewoon heeel rustig aan doen met die shit. ook niet drinken (alcohol dan) erbij, Dan droog je uit en das ook niet zo best voor je. gewoon zo;n ding erin, kick back, relax en veeeeeeeeel water drinken! En dan ook nog es een keer niet te vaak, dan kan er volgens mij niet zo veel mis gaan..
Oud 14-09-2006, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 14-09-2006 @ 16:46 :
ja daar hoorde ik ook al iets over... volgens mij zeggen mensen dat gewoon zodat je het niet gaat gebruiken!

hopelijk word ik niet verslaafd, wel moeilijk om er van af te blijven. gewoon rustig aan doen. ik hoorde laatst van iemand die 3 pillen had geslikt (op 1 avond dan he)
3 is toch niet zo extreemken een oud collega die er wel is 8 op een avond deed met wat pep erbij(maargoed dat is een wel heel erg extreem geval die ontbijt met pep-> werkte-> break van 3 uur daarin nog 2 gram ofzo wegsnuiven-> weer werken-> weer pep
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 17:43
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
1e keer is geniaal intens.
daarna best wel lastig om van af te blijven.
daarna slechts een slap aftreksel van 1e x en puur fake gevoelens.
daarna voer je de hoeveelheid op, maar het gevoel ken je door en door, geen overweldigende extase.
daarna een vergissing.

xtc is simpeltjes en de lol is d'r verdraaid snel af.

Mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:53
Verwijderd
^idd tenzij je het dus maar 1 keer per jaar doet, dan is de ervaring bij mij nog behoorlijk intens. en gemixt met bijv. GHB of ket kan de ervaring ook een stuk intenser maken (leek laatst bijna weer zoals eerste keer pilletje).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:56
HTID
HTID is offline
Mijn 2e keer was veel vetter dan mijn eerste keer. En idd, neem het slechts een paar keer per jaar, dan blijft het leuk.
Oud 14-09-2006, 19:13
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Brute Brulé schreef op 14-09-2006 @ 18:43 :
Mijn mening.
Volgens mij wordt jij bezeken door je dealer

Ik ben zelf niet vies van n pilletje en als ik ze gebruik bij het uitgaan (of daarbuiten) slik ik er meestal wel 3 of meer in een 'sessie', afhankelijk van de kwaliteit (effect) en daarbij gewenste duur.

Onherroeppelijk komt een punt dat het geen zin heeft bij te nemen omdat t je alleen maar gaarder maakt en het alleen het effect de dag erna sterker maakt, het verstandigste in gebruik is dat ook gehoor te geven aan dergelijke signalen door jezelf en je lichaam navenant rust te gunnen.

Vind t trouwens vreemd dat men hier 3 pillen in een sessie zo over the top vind. Mss moeten we het aanduiden in mg mdma want ik ken een paar mensen hier die je wat dat betreft nog verbazen kunnen dan

[semi-ontipoc]De media gaven vandaag ruchtbaarheid aan het feit dat de Poolse Belg die vastzit voor het doodsteken van een Ipodeigenaar heeft bekent en daarbij aanvoerde dat hij tot zijn daad kwam onder invloed van 'pillen'. Ik kan helaas geen tekstuele bron vinden hiervoor, noch kan ik vinden om wat voor pillen het hier zou moeten gaan. Heeft iemand hier een interessante mening over of een bronvermelding om deze nonsens te staven?[/semi-ontipoc]
Oud 14-09-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 14-09-2006 @ 20:13 :

Ik ben zelf niet vies van n pilletje en als ik ze gebruik bij het uitgaan (of daarbuiten) slik ik er meestal wel 3 of meer in een 'sessie', afhankelijk van de kwaliteit (effect) en daarbij gewenste duur.

Onherroeppelijk komt een punt dat het geen zin heeft bij te nemen omdat t je alleen maar gaarder maakt en het alleen het effect de dag erna sterker maakt, het verstandigste in gebruik is dat ook gehoor te geven aan dergelijke signalen door jezelf en je lichaam navenant rust te gunnen.

Vind t trouwens vreemd dat men hier 3 pillen in een sessie zo over the top vind. Mss moeten we het aanduiden in mg mdma want ik ken een paar mensen hier die je wat dat betreft nog verbazen kunnen dan

[semi-ontipoc]De media gaven vandaag ruchtbaarheid aan het feit dat de Poolse Belg die vastzit voor het doodsteken van een Ipodeigenaar heeft bekent en daarbij aanvoerde dat hij tot zijn daad kwam onder invloed van 'pillen'. Ik kan helaas geen tekstuele bron vinden hiervoor, noch kan ik vinden om wat voor pillen het hier zou moeten gaan. Heeft iemand hier een interessante mening over of een bronvermelding om deze nonsens te staven?[/semi-ontipoc]
http://thedea.org/docs/2005_Hendrickson_22659_1.pdf << studie over mdma en agressie.
samenvatting:
Government Statistics: People Who Don't Use 'Ecstasy' More Likely To Become Violent Criminals! (1/12/06)

...because you can't stab somebody if you're holding a glowstick? Reporting in the journal Substance Use and Misuse, researchers discovered that young men who didn't use 'ecstasy' in the past year were 36% more likely to have been arrested for a crime than those who had used the drug. Among those who had been arrested, those without a history of 'ecstasy' use were 42% more likely to have committed assault, 58% more likely to have committed robbery, and 67% more likely to have committed burglary.

On the other hand, those with a past-year history of 'ecstasy' use were more likely to have supplied drugs to other people. So, if your next door neighbor is a raver, they're less likely to kill you in your sleep, less likely to steal your stereo, and more likely to hook you up.

The cause of this difference is unclear. It's possible that MDMA, with its capacity to produce introspection and emotional growth, actually reduces an individual's inclination to commit violent crimes. On the other hand, it's also possible that the use of 'ecstasy' simply hasn't spread as far within the demographic groups that are at the greatest risk of committing violent crimes. The full story probably involves both factors.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:55
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 14-09-2006 @ 20:13 :
beter dan bezeten zijn van een illusie...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Brute Brulé schreef op 14-09-2006 @ 20:55 :
beter dan bezeten zijn van een illusie...
Ah! Je hebt iets tegen drugs
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:54
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-09-2006 @ 20:56 :
Hehe, als men in vage metafoorsels gaat spreken kan je er donder op zeggen dat ze zich vroeg of laat als een yab-yum ontpoppen
ftw¡

Laatst gewijzigd op 14-09-2006 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:18
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-09-2006 @ 20:56 :
van drugs krijg je waanbeelden...blijkt.

Citaat:

Zijn er nog meer mensen die dit wel eens hebben gedaan en zo ja wat waren de ervaringen
Interpretatie is een moeilijke zaak.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Brute Brulé schreef op 14-09-2006 @ 22:18 :
van drugs krijg je waanbeelden...blijkt.

Interpretatie is een moeilijke zaak.
Je begon hier goed, maar je blijkt vanuit deze topic een enorme stakker te zijn.

Wss is het bij jou in je bol geslagen van die ene keer X
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:30
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ach hoe schattig, Brulé probeert de welgeplaatste zwartgalligheid van Mephostophilis te kopiëren.
Jammer genoeg komt t niet zo uit de verf..... ga oefenen joh!
Oud 14-09-2006, 22:47
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
Waar komt de onzekerheid vandaan om iemands opvatting als persoonlijke aanval te beschouwen? Te veel waarde hechten aan boekjes en geschriftjes waar het een en ander in wordt verteld door een kollektief kabouterhippies die de jaren 90 zagen als het jaar van de designer-messias? Of verdomd weinig vertrouwen in het eigen ik? Een jeugdig voetbaltrauma...Het zal me werkelijk oxideren aan wiens billen dan ook, net zo min het me boeit wat voor andere ervaringen je kennelijk als heilig beschouwd.

do you want a balloon?
Inhaleer 'm en realiseer da'k nog niet eens op doel stond. Welke wedstrijd ben je aan het spelen gast?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 22:48
Verwijderd
Je bent zo'n clown :')

Persoonlijke opvattingen beginnen met Ik Vind
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 22:58
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
Mensen die slecht zijn in sport worden vaak ambtenaar. Help mij, meester

http://www.vandale.nl/producten/clas...productwijzer/

Ik kom er niet uit
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 23:07
Verwijderd
pfoei grapjas zeg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2006, 00:44
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
nou, Mephostophilis apprentice op zn minst hoor moet ik zeggen.
Meesterlijk!

Welkom Brulé
Oud 15-09-2006, 01:56
Verwijderd
Ja he, ik vind Mephistophilis veel leuker
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 09:33
Lucky Me
Lucky Me is offline
lekkere druks.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 11:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-09-2006 @ 23:48 :
Persoonlijke opvattingen beginnen met Ik Vind
Wat is dat nou voor onzin.
Oud 15-09-2006, 13:52
Verwijderd
pillen zijn lekker
en 3 vind k niet zo heel veel, heb er meer dan dat geslikt..
maar dan ben je ook wel de hele nacht uit je koekie..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 15:01
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 14-09-2006 @ 21:54 :
Hehe, als men in vage metafoorsels gaat spreken kan je er donder op zeggen dat ze zich vroeg of laat als een yab-yum ontpoppen
ftw¡
pwned
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 15:50
Whappie
Whappie is offline
je moet best maffe dingen doen wil je schade ondervinden van xtc. uiteraard moet je de dosissen klein houden en de frequentie laag. 1 keer per maand vind ik een mooie frequentie, niet dat ik dat doe, ik kom niet zo makkelijk aan xtc, maar dat zou ongeveer mijn streven zijn
Oud 15-09-2006, 15:57
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
Citaat:
Whappie schreef op 15-09-2006 @ 16:50 :
je moet best maffe dingen doen wil je schade ondervinden van xtc. uiteraard moet je de dosissen klein houden en de frequentie laag.
Informatie die mogelijk alleen bekend is bij helderzienden, allerhande Jomanda's en mensen die gewoon stierenpoep prefereren. Xtc is relatief kort in de circulatie en de gevolgen zijn nog niet geheel bekend. Hersenletsel is wel aangetoond en merk je ook vrij duidelijk bij grootgebruikers. Beetje Whappie, dat soort lui.

http://www.amc.uva.nl/index.cfm?sid=164
en de rest goochel je zelf maar
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 16:18
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ey Brute, je kan ook gewoon ff de zoekfunctie erbij halen in plaats van hier als een olifant met porselein te gaan gooien
Natuurlijk is het dom te denken dat de schadelijke effecten er niet zijn, immers, zoals je zegt kan je het aan de figuren merken die lang en hevig gebruiken, maar ook kan gemerkt worden aan deze figuren (nu we toch aan t generaliseren zijn geslagen ((it be four more dayyzz arr))) is dat de rest van de levenswijze ook een gezonde instelling laakt.
Zoals je zegt, het is een relatief nieuw drugje, en met hele grote zekerheid kan slechts vastgesteld worden dát er schade kán en zal optreden in bepaalde omstandigheden. Echter niet is bekend wat de indirecte gevolgen hiervan zijn en de ernstigheid van deze symptomen zijn zo speculatief als zijzelf.

Abraakadabra!
http://www.dancesafe.org/slideshow

mdma.net
Erowid's MDMA vault
Ecstacy.org
Lycaeum's MDMA pagina
Dr. Shulgin's MDMA entry in Pihkal
MAPS
theDEA
Oud 16-09-2006, 00:03
Verwijderd
lol @ topic

ik heb wel eens xtc gebruikt, maar ik vind het niet bijster interessant.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 23:32
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
pillen zijn leuk, maar je moet wel door hebben waar je mee bezig bent.
want uiteindelijk is het een grote neppe roze rotzooiwolk...

maar ach, af en toe met een zeer selecte groep mensen beleef ik er nog steeds wel lol aan
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 15:05
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 17-09-2006 @ 00:32 :
een grote neppe roze rotzooiwolk
waarom moet iedereen hier onbeargumenteerd de metafoorsmijtende grote broer uithangen?

Laatst gewijzigd op 17-09-2006 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 17:31
Verwijderd
Theoretisch gezien is er niets neps aan drugs of alcohol.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:00
zeehond23
zeehond23 is offline
nooit gedaan, ik vind drugs maar eng
Oud 17-09-2006, 23:52
nps
nps is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 17-09-2006 @ 19:00 :
nooit gedaan, ik vind drugs maar eng
de woorden van een verstandige jongeman.
Oud 17-09-2006, 23:55
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
nps schreef op 18-09-2006 @ 00:52 :
de woorden van een verstandige jongeman.
kijk, met jou kan ik praten
Oud 18-09-2006, 14:23
duveltje iris
duveltje iris is offline
ik heb nog nooit xtc geslikt!!

k moet helemaal niets hebben van die troep maar ga gerust je gang als jij dat wel wilt doen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 15:32
Whappie
Whappie is offline
en dank je wel voor deze loze bijdrage, ik hoop dat je er gelukkig van word.
maar als irritatie jouw enige meerwaarde is in dit gesprek kun je beter wegblijven.

on topic: ik vond uit mijn beperkte ervaring, de kater niet erg indrukwekkend terwijl ik toch grote hoeveelheden tegelijk heb gebruikt. maar ik ben ook nog niet overtuigd over de positieve kanten van de love drug.
Oud 18-09-2006, 15:39
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Whappie schreef op 18-09-2006 @ 16:32 :
en dank je wel voor deze loze bijdrage, ik hoop dat je er gelukkig van wordT.
maar als irritatie jouw enige meerwaarde is in dit gesprek kun je beter wegblijven.

on topic: ik vond uit mijn beperkte ervaring, de kater niet erg indrukwekkend terwijl ik toch grote hoeveelheden tegelijk heb gebruikt. maar ik ben ook nog niet overtuigd over de positieve kanten van de love drug.
word je
je wordt

[/spellingsnazi]

Mwah, toen die dag met bart jan, de paddo's en die zooi snoepjes waren we toch behoorlijk waus.
Oud 18-09-2006, 21:13
Tsasil
Tsasil is offline
Ik snap niet zo goed dat mensen vinden dat E je met een nep gevoel achterlaat... Een flinke dosis MDMA helpt toch altijd om flink wat kleppen in je hersens open te zetten en het kan net zo openbarend werken als paddo's.

Als je dat wil moet je alleen niet een avond als een zombie naar lichtjes op een dansvloer gaan staan staren.

En MDMA is een leuke combi-drug
Oud 19-09-2006, 01:12
Risce
Risce is offline
Citaat:
Brute Brulé schreef op 14-09-2006 @ 18:43 :
1e keer is geniaal intens.
daarna best wel lastig om van af te blijven.
daarna slechts een slap aftreksel van 1e x en puur fake gevoelens.
daarna voer je de hoeveelheid op, maar het gevoel ken je door en door, geen overweldigende extase.
daarna een vergissing.

xtc is simpeltjes en de lol is d'r verdraaid snel af.

Mijn mening.
hier denk ik dat ik me wel in kan vinden, als ik het ook vaak zou gebruiken.
Oud 19-09-2006, 01:23
Verwijderd
ik vond de eerste keer geweldig. Daarna snel nog een keer gedaan. Toen een half jaar niet. Daarna weer een keer gedaan en het was gelijk weer heel erg leuk. Toen af en toe met enige regelmaat gedaan geloof ik, maar niet elk weekend. Daarna was de lol er een beetje af en nu doe ik het zo heel af en toe eens.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 14:26
joepvanwijk
joepvanwijk is offline
Sooooo hee. Volgens mij ben ik wel wat gestart...

Het zal wel aan mij liggen, maar ik werd er alleen maar t*ri#ng lief van. Moest iedereen vertellen dat ik van ze hield en dat soort onzin..
Oud 19-09-2006, 15:07
zeehond23
zeehond23 is offline
goh, dat heeft niemand die xtc op heeft ooit gehad volgens mij!
Oud 19-09-2006, 16:32
Lenny K
Lenny K is offline
als je dat keer op keer leest: eerste keer wordt nooit geevenaard, minstens een maand wachten, week later werkt nauwelijks...

dan vraag ik me toch af waarom sommige 'partypeople' (bijv veel van die lonsdalers in limburg) elke week weer enthousiast meerdere pilletjes naar binnen werken.

zouden het pillen zijn met een relatief hoog gehalte aan pep?
Reageren

Regels voor berichten