Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2006, 11:26
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Film met Al Gore waarvan de meeste neem ik aan al wel gehoord hebben.

Zo niet, hier deLink

Nu is mijn vraag niet of ie nou goed is of niet(of goed gaat worden of niet, komt 12 oktober uit), maar wel of het een goeie zaak is dat iemand als Al Gore zich leent voor zoiets(in tegenstelling tot mensen als michael more is Al Gore geen nobody)

Als de FB's denken dat dit op N&A moet, dan moet dat maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2006, 12:17
Reynaert
Reynaert is offline
Ik heb hem al gezien in de Sneak Preview. Zoals Al Gore in de film al vertelt is hij al een groot deel van zijn leven bezig met het probleem van global warming, al voordat hij erg bekend werd bekeek hij al de verschillende onderzoeken en probeerde hij het probleem aan te kaarten doormiddel van het organiseren van congressen, het geven van presentaties over het onderwerp, enzovoorts. Ik vind het dus prima dat hij zich daar nu opnieuw mee bezig houdt nu hij geen president geworden is.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 13:09
Magican
Magican is offline
Alhoewel ik het niet prima vind dat hij geen president geworden is.
Oud 10-10-2006, 13:40
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Magican schreef op 10-10-2006 @ 14:09 :
Alhoewel ik het niet prima vind dat hij geen president geworden is.
True that.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 15:21
Escapism
Escapism is offline
lijkt me een interessante docu, ik wil em wel gaan zien.
Oud 10-10-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 10-10-2006 @ 16:21 :
lijkt me een interessante docu, ik wil em wel gaan zien.
dat dus
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 15:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wij kregen hem een paar weken geleden in de sneak. Aan het eind van de avond zaten er nog maar vier mensen in de zaal

Ik moet ze wel een heel klein beetje gelijk geven, though. Het is geen sneak-film. Maar toch, weglopen is voor mietjes.
Oud 10-10-2006, 15:57
Schranktür
Schranktür is offline
Ik ben een struisvogel, dus ik hoef hem niet te zien.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
"Hello, I'm Al Gore. I used to be the next president of the United States."

Respect voor Al Gore. Hier in Europa erkennen we het probleem tenminste (ook al doen de regeringen er nog steeds te weinig aan), maar in de VS zijn er heel veel mensen, waardoor top-politici tot zelfs in de regering-Bush die het simpelweg ontkennen. Daarom is het goed dat er een film uitkomt voor het grote publiek.

Of het goed is dat uitgerekend Al Gore dit doet, valt te bezien. Veel Amerikanen hebben al een vooroordeel als ze de naam van Gore horen. Juist de mensen die niet overtuigd zijn van 'the unconvenient truth', de mensen die overtuigd moeten worden, zijn aanhangers van Bush, de tegenstander van Gore uit de presidentsverkiezingen van 2000. Bovendien was Gore vice-president onder Clinton en die wordt met grote regelmaat door regering en media van alles en nog wat beschuldigt (meestal onterecht), waardoor er onder de mensen die overtuigd moeten worden een grote haat is ontstaan tegenover Clinton en iedereen die in zijn regering zat.

En wat hebben Gore en Clinton eigenlijk aan het probleem gedaan? Waarom is er niet veel meer aandacht aan besteed? Interview door (jawel) Jon Stewart:

http://www.youtube.com/watch?v=m7-uR_Ibe3w (part I)
http://www.youtube.com/watch?v=_Pf5o2HKRfs (part II)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:24
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-10-2006 @ 16:50 :

Ik moet ze wel een heel klein beetje gelijk geven, though. Het is geen sneak-film. Maar toch, weglopen is voor mietjes.
Bij Tristan and Isolde trok ik het echt niet

Maar wat nou als andere mensen uit de politiek met films op de proppen komen om hun idee kracht bij te zetten
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:54
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 11-10-2006 @ 19:24 :
Bij Tristan and Isolde trok ik het echt niet

Maar wat nou als andere mensen uit de politiek met films op de proppen komen om hun idee kracht bij te zetten
Zolang het goede films zijn heb ik er geen problemen mee eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 00:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Gisteren was er in Nova ook een item over en een kort interview met Gore. Ook waren er wat meer filmfragmenten te zien dan de trailer die in andere actualiteitenprogramma's steeds gerecycled wordt. Alleen die beelden al vond ik beangstigend. Hier te zien:
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl...ctArchiveDay=3
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 06:51
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 11-10-2006 @ 19:54 :
Zolang het goede films zijn heb ik er geen problemen mee eigenlijk.
Vergeet niet dat zijn docu voor een groot deel uit leugens of in ieder geval niet bewezen waarheden bestaat. Hij brengt dus leugens als feiten om mensen over te halen.
Nou is een boom planten of minder ver van huis boodschappen doen nou niet echt schadelijk. Ik ben alleen bang dat meer mensen dit middel van 'propaganda' kunnen gaan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 11:44
Reynaert
Reynaert is offline
Wijs mij de leugens eens aan dan. Volgens mij is het allemaal gebaseerd op wetenschappelijke feiten, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 11:55
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 12-10-2006 @ 12:44 :
Wijs mij de leugens eens aan dan. Volgens mij is het allemaal gebaseerd op wetenschappelijke feiten, namelijk.
Dat het warmer wordt is duidelijk, alleen is toch de vraag in hoeverre dit aan de mens te wijten valt. Dat is echt nog niet helemaal duidelijk en er zitten waarscheinlijk meer oorzaken achter.
Oud 12-10-2006, 13:54
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 12-10-2006 @ 12:44 :
Lees bijvoorbeeld maar effe het nrc-next van gister, als je die niet kan vinden pen ik ze wel effe op.(plus dat daar ook lang niet alles wat niet waar is in word behandeld )
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 19:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 12-10-2006 @ 07:51 :
Vergeet niet dat zijn docu voor een groot deel uit leugens feiten of in ieder geval niet bewezen waarheden bestaat. Hij brengt dus leugens als feiten om mensen over te halen.
Zo, nú klopt-ie wel.

En nou niet meer blindelings George Bush en de Amerikaanse media napraten, oké?

Citaat:
Ieke schreef op 12-10-2006 @ 12:55 :
Dat het warmer wordt is duidelijk, alleen is toch de vraag in hoeverre dit aan de mens te wijten valt. Dat is echt nog niet helemaal duidelijk en er zitten waarscheinlijk meer oorzaken achter.
Dat die onzekerheid/onenigheid bestaat is een fabeltje van de media en de olieindustrie.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 22:58
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 12-10-2006 @ 14:54 :
Lees bijvoorbeeld maar effe het nrc-next van gister, als je die niet kan vinden pen ik ze wel effe op.(plus dat daar ook lang niet alles wat niet waar is in word behandeld )
Pen maar!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:28
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Ze hadden een week of twee geleden steeds reclames op MTV ( ja sorry) waar ze een klein stukje lieten zien met vervolgens het bordje "An Inconvenient Truth, Zaterdag 19.00".

Nou zijn documentaires en Nederlandse films wel vaker vlak na uitgave al op TV dus ik zat helemaal klaar met m'n zak chips op zaterdag om 19.00. Was het dat godsgruwelijke filmprogramma van MTV die een 2 minuut durend item had over de film. Schoften dat het zijn...
Oud 13-10-2006, 21:06
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Dat er sprake is van een versterkt broeikaseffect, daar is het men onderhand wel over eens. Waar ik me aan erger is het dat het nu als een soort nieuws wordt gebracht. Misschien dat Amerikanen dit soort eye-openers nodig hebben maar in Europa zijn we volgens mij al wel langer bekend met de problemen. Ik heb de film niet gezien, wel het stuk er over op MTV (dat bij mij toch wel een half uur of langer duurde) en daar kwam voor mij niets nieuws in naar voren. En Al Gore maar in vervuilende vliegtuigen de hele wereld over vliegen.
Oud 13-10-2006, 21:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 13-10-2006 @ 22:06 :
En Al Gore maar in vervuilende vliegtuigen de hele wereld over vliegen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 15:54
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 12-10-2006 @ 23:58 :
Pen maar!
Ten eerste over Nederland en die 6 meter. De wetenschappers schatten(idd, ze weten het niet zeker omdat ze eigenlijk nog geen flauw benul hebben hoe dat schilletje rond de aarde echt weet) dat de water spiegel zal gaan stijgen tussen de 1.5 en de 6 meter.
Ook het feit dat een mens niet aan rijkdom hoeft in te leveren en zijn of haar co2 uitstoot kan verlagen tot 0 is op geen enkele manier waar.
Ten eerste gaan de huidige economie en de huidige oplossingen tegen uitstoot van co2 niet samen. Je kunt in 75 van de 100 gevallen niet naar je werk lopen of fietsen bijvoorbeeld, en groene auto's zijn helaas nog niet echt groen.
Ook het feit dat we nog steeds in een samenleving leven waar veel mensen door hun omgeving worden gedwongen een bepaald gedrag te vertonen om een baan te kunnen krijgen(in ben in princiepe tegen het gebruik van een auto, daar doe je het niet goed mee later op de arbeits markt)

Er was trouwens een jaar geleden ofzo een onderzoek waaruit bleek dat bomen niet alleen maar tegenwicht boden tegen het broeikas effect, maar dit ook versterkte. Nou denk ik dat dit wel mee zal vallen, maar het laat duidelijk zien dat we eigenlijk nog helemaal niet weten hoe het werkt en dan wil ik niet door een sentimentele Amerikaan worden toegesproken hoe de wereld het eigenlijk zou moeten doen(in zijn dikke auto, vliegt de hele wereld rond etc etc).

Citaat:
En nou niet meer blindelings George Bush en de Amerikaanse media napraten, oké?
Citaat:
Dat die onzekerheid/onenigheid bestaat is een fabeltje van de media en de olieindustrie.
Wetenschap is wetenschap, en om die nou meteen te gaan ontkennen als die niet in je linkse beperkte wereldbeeld past
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 17:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wetenschap? Een artikel uit het flutkrantje nrc next? Tegenover al die honderden wetenschappers?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 03:23
Verwijderd
Ik wil 'm zien.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:49
Stevill
Stevill is offline
Gezien in de sneak, best ok alleen trof ik weinig nieuwe info aan.
Oud 17-10-2006, 22:22
mepsteen
mepsteen is offline
lijkt me nogal erg overdreven.
Oud 17-10-2006, 22:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 17-10-2006 @ 23:22 :
Net zo'n goede onderbouwing als Al Gore...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 08:35
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 17-10-2006 @ 23:22 :
Ga maar niet tegen mark in, alles is meer dan waar, en alles wat je tegen in kunt brengen, das een complot
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 08:54
Euryalo
Euryalo is offline
ik heb hem afgelopen vrijdag gezien, ik denk dat 'ie wel een punt heeft, maar de film zelf is nogal amerikaans, en daarom voor europeanen wat ehm.. ongeloofwaardig

er werden daarnaast allerlei dingen bij gehaald als:

de holocaust, communisme, zn nichtje (?) die aan longkanker overleedt.. Ik hou niet van dat op het gevoel werken met dingen die helemaal geen onderdeel maken van discussie

ook werden de standpunten van tegenstanders niet echt serieus behandeld, wat voor mij ook al een minpunt is

of het goed is dat al gore zich hier voor leent? Tja, volgens mij kan dat wel. Hij staat wel ergens voor, het is zijn opvatting dat de politiek hier iets aan moet doen, als politicus mag je er dan zeker een debat over openen
Oud 18-10-2006, 15:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 18-10-2006 @ 09:35 :
Ga maar niet tegen mark in, alles is meer dan waar, en alles wat je tegen in kunt brengen, das een complot
Je hebt anders nog niet kunnen aantonen wat er niet waar was van Gore. Alle wetenschappers zijn het er over eens dat er zoiets is als global warming en dat wij dat veroorzaken. Dat jij de media gelooft dat dat niet zo is, ligt niet aan mij.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 08:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2006 @ 16:46 :
Je hebt anders nog niet kunnen aantonen wat er niet waar was van Gore. Alle wetenschappers zijn het er over eens dat er zoiets is als global warming en dat wij dat veroorzaken. Dat jij de media gelooft dat dat niet zo is, ligt niet aan mij.
Dat jij gelooft dat alle wetenschappers de mens als de oorzaak van global warming zien ligt echter wel aan jou. En uiteraard heb je dat via 'de media' vernomen.
Oud 19-10-2006, 22:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 19-10-2006 @ 09:59 :
Dat jij gelooft dat alle wetenschappers de mens als de oorzaak van global warming zien ligt echter wel aan jou.
Dat ligt eraan dat ik de feiten tot mij neem.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 14:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-10-2006 @ 23:58 :
Dat ligt eraan dat ik de feiten tot mij neem.
'De feiten', okee dan.
Oud 20-10-2006, 18:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten