Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En nee, ik hoor niet vaak dat kinderen het als prettig ervaren hebben. Dat zij zich niet hebben verzet of er niks over hebben gezegd, betekent echt niet dat zij het niet vervelend vonden.
||
Citaat:
Ik kan me nog heel goed voor de geest halen hoe ik het zelf ervaarde. Ik ben jarenlang seksueel misbrukt door een veel oudere neef die bij ons in huis woonde. Ik wist al vrij snel dat het verkeerd was wat er gebeurde omdat mijn ouders hem een keer hadden betrapt en kwaad op hem waren geworden. Ik ervaarde het echter helemaal niet als vervelend, sterker nog: ik vond het best fijn. De genegenheid, aanrakingen etc. Zodra ik wist dat het verkeerd was (doordat mijn ouders ingrepen die ene keer), zei mijn neef dat het "ons geheimpje" bleef. Ik zei niets en liet hem zijn gang gaan. Ik heb hem zelfs een paar keer opgezocht in zijn kamer. Toen ik wat ouder werd (een jaar of 8 denk ik), betrok hij ook zijn eigen broertje en een ander neefje van ons in zijn "spelletje". We gingen steeds vreemdere dingen doen en op een gegeven moment bleef het niet bij aanrakingen, maar werd het echte seks. Ik wilde toen niet meer, uit schuldgevoel omdat het eigenlijk allemaal niet mocht en omdat ik dingen moest gaan doen die ik niet wilde doen en die wel fysiek pijn deden. Maar de periode daarvoor dus, deed het echt geen pijn en vond ik het echt niet vervelend. Dat is misschien nog wel het allerlastigste om te verwerken. Het is iets waardoor je jezelf later een schuldgevoel aanpraat. Ik heb jarenlang gedacht dat de nare dingen die hij mij en mijn neefjes heeft laten doen mijn eigen schuld was, omdat ik het in het begin ook fijn vond. Ik voelde me zo verantwoordelijk voor de pijn die ik zelf ervaarde en die mijn neefjes uiteindelijk ook ervaarden, omdat ik het nooit tegen mijn ouders heb durven zeggen. Ik had er in eerste instantie namelijk mee ingestemd dat het "ons geheimpje" zou blijven. Het is gewoon een heel dubbele situatie. Inmiddels weet ik dat een kind van die leeftijd niets te verwijten valt en dat het allemaal zijn schuld is. (Maar het blijft moeilijk te geloven.) |
![]() |
||
Citaat:
Het moeilijke bij pedoseksualiteit is dat er heel erg ingespeeld wordt op het machtsverschil en de loyaliteit van het kind. En dit kan op zo'n subtiele manier gebeuren, dat het vrij lang duurt voordat het kind zelf of iemand anders merkt dat er iets niet klopt. Overigens heb ik het hier over de dader over een 'hij', terwijl seksueel misbruik ook vrouwelijke daders betreft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat ik het wel ongeveer met aboe eens ben, denk ik. Als niemand jou vertelt dat het verkeerd was, als niemand zegt dat je misbruikt was, en je hebt het op het moment zelf nooit als vervelend ervaren, dan denk ik niet dat je er later per se last van krijgt. Dat komt alleen niet voor in onze maatschappij, denk ik, want het wordt zó ontzettend afgekeurd... (edit: en terecht, trouwens, maar voor die paar mensen die het op het moment zelf niet als vervelend ervaarden, is het wel rottig). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat dacht je dat ontvankelijkheid voor bepaalde prikkelingen op een bepaalde leeftijd uit het niets uit de lucht komen vallen? Tuurlijk niet die ontvankelijkheid groeit met de jaren, een kind kan bepaalde vormen van betasting denk ik wel degelijk lekker vinden en is daar al ontvankelijk voor. Zie Abajo als voorbeeld. Een kind kan misschien evenveel genieten van bepaalde massages als een volwassene om maar een voorbeeld te geven. Je kent toch die shit waarmee je je hoofd kan masseren, wedde dat een kind het ook lekker vind. Ik vind dat Aboe een interessant punt aanhaalt. Het feit dat men het als verkeerd beschouwd, kan een rol spelen hoe een slachtoffer met dat misbruik omgaat. Als een kind geen last heeft ondervonden van vroegere misbruik zowel geestelijk als lichamelijk en het krijgt nooit te horen dat het verkeerd is. Zal het niet zoveel uitmaken voor de persoon. Maar waarom men het afkeurt heeft te maken met geestelijke machtsmisbruik. Je bent als minderjarige natuurlijk manipuleerbaarder. Al dan geen of wel lichamelijk letsel is het dus strafbaar en terecht. Laatst gewijzigd op 20-10-2006 om 22:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat, in jouw voorbeeld, niet om de massage ansich, maar om de persoon die hem geeft en welk gevoel je daarbij krijgt. En nog een keer: Veel kinderen zullen niet instaat zijn om aan zichzelf, laat staan aan een ander te kunnen uitleggen waarom ze een bepaalde aanraking vervelend vonden, juist vaak omdat die zoveel lijken op genegenheid. En genegenheid heeft niet per definitie iets te maken met seksualiteit. Genegenheid tussen ouder en kind bijv. heeft vooral op kinderleeftijd te maken met hechting en helemaal niets met seksualiteit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet eens meer wie het ooit tegen me zei, maar hij/zij maakte de vergelijking met: Je kan ook niet iemand naakt buiten in de kou zetten en dan zeggen dat ze niet mogen trillen. Op sommige dingen reageert je lichaam gewoon, of je het nou wilt of niet, of de situatie nou fijn is of niet. Dat maakt het juist zo verwarrend denk ik. Ja, inderdaad een intressant vraagstuk. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
@ Boebsie
Nog een keer: Citaat:
[edit] Door Nala, maar Menahem stond nog ingelogd.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar goed ik doe zeikerig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
pedofilie Donny must die | 44 | 16-03-2005 14:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Protest tegen pedofilie door vnl extreem-rechts verboden Gatara | 134 | 29-10-2003 16:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
pedofilie lovetear | 67 | 14-06-2003 13:14 | |
Seksualiteit |
pedofilie blaap | 47 | 01-10-2002 22:42 | |
Seksualiteit |
Pedofilie/Efebofilie Boeing 747-400 | 28 | 18-03-2002 19:50 | |
Seksualiteit |
Gevoelig onderwerp: pedofilie | 96 | 21-02-2002 12:07 |