Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en dan had je moeten vragen of ze het per bevestiging per post op wilden sturen, dan had je wel het bewijs gehad dat je dat mocht en nu heb je geen poot om op te staan denk ik zo ![]() je hebt ook lang genoeg tijd gehad om te betalen, vanaf juli ?? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Btw ze kon ook niet kijken naar wie de mail is verstuurd, dit kan pas volgende week ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als er zo'n bepaling in het contract staat is het dus wel degelijk zo dat de TS geen verzekering heeft (wel op papier, maar die zal niets uitbetalen). Voor een jaar betalen (en dus recht hebben op verzekering) is overigens geen sprake lijkt me, aangezien de TS niet betaald heeft. Overigens kan de hoofdsom verschillen doordat het bedrijf zelf ook incassokosten maakte alvorens ze de deurwaarder inschakelden (dat is bijna onontkomelijk zelfs) en dat die bij de hoofdsom gevoegd zijn. Dat lijkt me op zich een logische conclusie aangezien de deurwaarder de volledige kosten van de verzekeraar komt innen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() en niet eens je email op de brief zetten, zodat ze gedwongen zijn je terug te schrijven. mails komen vaker niet (op tijd) aan dan brieven. en als het echt belangrijk is aangetekend, zodat je nog iets van bewijs hebt. de verhoging van het bedrag zal idd. inclusief administratiekosten zijn. overigens zijn administratiekosten natuurlijk niet de daadwerkelijke kosten van de administratie, maar gewoon een extra bedrag dat ze opstrijken van trage betalers. verder: niemand lijkt hier in te gaan op het (vetgedrukte) deel van de openingspost waarin staat dat er maar tot 15 december premie hoeft te worden betaald. (ik lees alleen over bepalingen die zeggen dat je het hele jaar moet betalen, maar volgens de brief van de verzekeraar zou dit dus niet hoeven?)
||
Citaat:
![]() Anyway, een vrij gebruikelijke bepaling in de verzekering aanvechten lijkt me redelijk kansloos. Verzekeraars zijn om te beginnen niet op hun achterhoofd gevallen en laten dat ook uitzoeken voor ze het opstellen, en als het echt niet klopte was het zonder enige twijfel al eerder effectief aangevochten en was de bepaling van het toneel verdwenen. Ik vrees dat de TS toch echt zijn portemonnee moet trekken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ten eerste: Als alle verzekeraars eenzelfde bepaling in de verzekering zetten maakt het die bepaling nog niet juist/legaal. Ten tweede: De gemiddelde consument zal dergelijke dreigementen serieus nemen en gewoon betalen, ook al is de bepaling waarop ze zich baseren illegaal. Ten derde (@TS): Een gewone deurwaarder kan je niks maken (behalve dreigen). Zeg dat je best wil betalen nadat je een rechterlijke uitspraak hebt gezien (en het CJIB aan de deur komt). Grote kans dat je dan uiteindelijk niks hoeft te betalen, aangezien het om zo'n klein bedrag gaat dat je verzekeringsmaatschappij daarvoor niet naar de rechter wil. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Aangezien dat wel gebeurd is kun je afleiden dat die bepaling verre van onterecht is. Citaat:
Verder zijn de kosten die ze maken tussen inschakelen en betalingsvonnis zo groot dat je dat niet wíl betalen. Citaat:
![]() Om nog maar te zwijgen van grotere bedrijven die veel incasso moeten voeren (verzekeraars, woningcorporaties, nutsbedrijven) die daarvoor gewoon een vaste deurwaarder hebben, die automatisch bestanden met wanbetalers doorgespeeld krijgt vanuit de financiële adminstratie.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Help! Een deurwaarder voor de vorige bewoner Ivo | 12 | 22-02-2009 12:48 | |
Werk, Geld & Recht |
IB groep wilt dat ik deurwaarder kosten betaal. robser | 68 | 06-08-2008 18:22 | |
Werk, Geld & Recht |
onterechte deurwaarder voor lesgeld. robsi | 5 | 16-06-2008 23:42 | |
Werk, Geld & Recht |
OV kaart - deurwaarder Canine 13 | 12 | 07-05-2006 18:49 | |
Films, TV & Radio |
Badass Deurwaarder BadassDeurwaard | 16 | 13-04-2005 17:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Deurwaarder stuit op elf maanden dode man Ciao Che | 1 | 28-11-2002 17:55 |