Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2007, 13:28
Barry K
Barry K is offline
Ik hoorde laatst van een voorlopig bindend studieadvies die gegeven wordt rond februari. Nu vroeg ik mij af hoeveel studiepunten je ongeveer moet hebben gehaald om een positief voorlopig advies te krijgen?

Bedankt,
Oud 15-02-2007, 13:34
Verwijderd
Verschilt per instelling. Meestal is de helft genoeg.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 13:36
Verwijderd
Het lijkt mij dat je, aangezien je nu rond de helft van het studiejaar zit, ongeveer de helft van de studiepunten moet hebben van het uiteindelijke aantal nodig voor een postief bsa...

p.s. voorlopig en bindend gaan niet samen...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 15-02-2007 @ 14:36 :
Het lijkt mij dat je, aangezien je nu rond de helft van het studiejaar zit, ongeveer de helft van de studiepunten moet hebben van het uiteindelijke aantal nodig voor een postief bsa...

p.s. voorlopig en bindend gaan niet samen...
Als je de helft moet halen van het uiteindelijk aantal, dan moet je dus alle mogelijke punten tot dat punt halen, en dat is vaak niet zo. Je kan 60 punten halen in een jaar, en uiteindelijk zijn 30 er genoeg - meestal. Als je dan nu op de helft bent, dan moet je er dus minstens 15 hebben.
Zo werkte dat bij mij op het HBO in ieder geval (maar toen waren het nog 42 punten in totaal, 21 per half jaar, en je moest er minimaal 10 halen per 1 februari om door te mogen, en minimaal 21 aan het eind om door te mogen).
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 14:00
Nyawa
Bij ons moet je voor een positief studieadvies 20 ECTS hebben behaald (van de 30), maar dat is geen bindend studieadvies, dus ik denk dat het bij jou wel iets lager zal zijn, maar vast niet onder de 15.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-02-2007 @ 14:51 :
Als je de helft moet halen van het uiteindelijk aantal, dan moet je dus alle mogelijke punten tot dat punt halen, en dat is vaak niet zo. Je kan 60 punten halen in een jaar, en uiteindelijk zijn 30 er genoeg - meestal. Als je dan nu op de helft bent, dan moet je er dus minstens 15 hebben.
Zo werkte dat bij mij op het HBO in ieder geval (maar toen waren het nog 42 punten in totaal, 21 per half jaar, en je moest er minimaal 10 halen per 1 februari om door te mogen, en minimaal 21 aan het eind om door te mogen).
Anders lees je het ff verkeerd ofzo...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 15:00
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 15-02-2007 @ 15:09 :
Anders lees je het ff verkeerd ofzo...
Je bedoelt dat er nog een bsa is aan het eind van het jaar. Oké, bij mij was er dus een bsa voor 1 februari, zodat je per 1 februari kon stoppen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 15:35
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
oh ja.. dat advies..

Nou, ik doe HBO, en om mijn P te halen moet ik 60 of 62 punten halen, in het hele jaar dus.
Bij ons krijg je een positief advies als je 21 studiepunten hebt gehaald tot nu toe.
Ik kon tot nu toe 27 halen, en ik heb ze alle 27 dus ik heb iig positief, maar euh, ja.. Misschien heb je nu een beetje een beeld?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 16:00
Barry K
Barry K is offline
Bedankt voor de snelle reacties.
Een positief voorlopig advies zou me 375 euro opleveren dus vandaar dat ik het even wou weten.

Nogmaals bedankt,
Oud 15-02-2007, 17:19
Balance
Balance is offline
Bij ons is het voorlopig studie advies in februari en het bindend studie advies in de zomer.

Bij het BSA moesten wij 30 ECTS hebben en daarnaast nog een vak dat ook uit 10 ECTS bestond.
Oud 15-02-2007, 17:39
Verwijderd
Wij kregen na 2 vakken als een brief voor een voorlopig advies. Positief was 2 vakken gehaald (dus 15 punten), Negatief was nog niets gehaald, en bij 1 vak was het geloof ik ook positief.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 20:15
Poepkind
Poepkind is offline
mijn voorlopig advies is negatief
Oud 15-02-2007, 20:25
Erbenda
Erbenda is offline
Bij mij kwam het voorlopige studieadvies in februari en het bindende studieadvies in juli/augustus. Voor een positief bindend studieadvies (dus die van de zomer) moest je 30 ECTS of meer behaald hebben, voor het voorlopige (positieve) advies 15 ECTS of meer.
Oud 15-02-2007, 20:25
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
ik heb gelukkig een voorlopig positief advies. heb nu 26 punen en over twee weken 30

We kunnen er max 60 halen in een jaar
Reageren

Regels voor berichten