Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2007, 20:48
squier
squier is offline
hebben de volgende typische tips je al geholpen of zijn ze totaal waardeloos? Of heb je andere verleidtips die werken (of totaal niet werken)? vertel het ons

1. laten voelen dat je hem/haar begrijpt (luisterend oor zijn)
2. zonder woorden praten (lichaamstaal gebruiken, bv. op je lippen bijten )
3. complimenten geven over zijn/haar kledij
4. diep in de ogen kijken

Hoe heb jij jouw vriend/vriendin verleid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2007, 20:49
Roosje
Roosje is offline
Haha ik heb mijn vriendje nog niet verleid, ik moet het elke avond nog doen. -_-'

Ok, gapje, ik doe niet aan verleiden, ik doe enkel aan verliefd worden en dan zie ik wel weer. Als het klikt dan klikt het en anders niet.
Oh, ik val wel heel erg op mooie handen met níet korte nagels trouwens, dus gave handen is een pré. En lichaamstaal is altijd goed.
Oud 22-03-2007, 21:17
luchtballon
luchtballon is offline
zoenen werkt wel meestal
Oud 22-03-2007, 21:27
Verwijderd
mijn vriend heb ik verleid door hem opeens te zoenen . toen wassie om.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 21:31
Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
squier schreef op 22-03-2007 @ 21:48 :

haha

nou eigenlijk moet je gewoon jezelf zijn. Als hij jou als persoon al niet moet, heeft het ook geen zin hem te verleiden, als je een relatie wil beginnen.
tuurlijk kan je subtiel complimentjes geven en lief lachen, maar wel zodat het nog steeds bij jou als persoon past.

eigenlijk doe ik niet aan verleiden.
Oud 23-03-2007, 07:27
Verwijderd
Iemand verleiden met complimenten over kleding
Het zal vast helpen om mensen te complimenteren met, weetikveel, hun lach of hun doorzettingsvermogen of hun gevoel voor humor ofzo. Maar een compliment over kleding is zo vreselijk neutraal, dat kun je nog aan een wildvreemde geven, daar is echt niets verleidelijks aan.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-03-2007 @ 08:27 :
Iemand verleiden met complimenten over kleding
Het zal vast helpen om mensen te complimenteren met, weetikveel, hun lach of hun doorzettingsvermogen of hun gevoel voor humor ofzo. Maar een compliment over kleding is zo vreselijk neutraal, dat kun je nog aan een wildvreemde geven, daar is echt niets verleidelijks aan.
Verleiden misschien niet, maar een jongen deed dat ooit bij mij en toen dacht ik wel, "vindt ie me nou leuk?" Dus ik keek wel met andere ogen naar hem daardoor. Maar goed, ik dacht ook "of zou ie homo zijn?" dus ik weet niet hoe succesvol het is (hij vond me trouwens wél leuk).

Maar goed, ik doe niet zo heel erg aan bewúst verleiden. Ik zal allicht een hoop doen met lichaamstaal en blikken enzo, maar vooralsnog vind ik gewoon mensen leuk en zij mij ook en dan gebeurt er iets. Hoewel ik wel steeds 'fysieker' met vriendlief ging knooien voor we wat hadden, geloof ik - beetje stoeien e.d. Aan de andere kant doe ik dat ook altijd met m'n gewone vrienden, dus dat zegt ook weer weinig.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Niet.. volgens mij.
Het zal wel de combinatie van wijn en zon geweest zijn, die hem zo idioot hebben gemaakt dattie voor mij viel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 08:22
Verwijderd
Waardeloos.
Kan, ligt eraan.
Kan, ligt eraan.
Werkt, wetenschappelijk aangetoond.

Ze vond mij cool want ik had lang haar.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 08:40
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik neem aan dat je verleiden bedoelt voordat je iets met elkaar krijgt.
Lief glimlachen schijnt te helpen
Oud 23-03-2007, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 23-03-2007 @ 09:17 :
Verleiden misschien niet, maar een jongen deed dat ooit bij mij en toen dacht ik wel, "vindt ie me nou leuk?" Dus ik keek wel met andere ogen naar hem daardoor. Maar goed, ik dacht ook "of zou ie homo zijn?" dus ik weet niet hoe succesvol het is (hij vond me trouwens wél leuk).
Ja, het kan in elk geval geen kwaad natuurlijk maar ik denk niet dat het heel veel effect heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-03-2007 @ 09:48 :
Ja, het kan in elk geval geen kwaad natuurlijk maar ik denk niet dat het heel veel effect heeft.
Ik vind het ook overtuigender als ze míj mooi vinden en niet m'n broek, ja
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 11:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
hebben de volgende typische tips je al geholpen of zijn ze totaal waardeloos? Of heb je andere verleidtips die werken (of totaal niet werken)? vertel het ons

Ik vind 1 tot en met 4 dingen die vanzelf gaan. Als je dergelijke dingen gaat proberen te forceren komt 't volgens mij enorm fake over.

En ik heb m'n vriendin 'verleid' door haar uit te nodigen sneeuwballen te gaan gooien op de Neude.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 11:55
Scatterheart
Scatterheart is offline
Nou, er viel niet zoveel te verleiden. Ik ging wel heel erg mijn best lopen doen, maar het bleek dat hij meteen al wist dat hij me leuk vond. Zelfs nu nog loopt hij vaak te 'zeuren' dat ik de kleren die ik op de eerste date aanhad weer moet aandoen. (Maar aangezien die date al best lang geleden is, heb ik die kleren niet eens meer, wat ik hem al honderd keer heb verteld, maar goed. )

We vonden elkaar, kortom, meteen leuk en dat is alleen maar gegroeid, zonder dat we elkaar bewust gingen lopen verleiden. Nou ja, hij had wel een enorm lekker luchtje opgedaan toen ik voor het eerst bij hem thuis was, dus dat heeft me wel voor dat laatste procentje verleid.
Oud 23-03-2007, 12:33
Wolf
Wolf is offline
we konden eigenlijk vanaf het begin overal over praten en waren voor elkaar een luisterend oor daarnaast flirten over en weer maar uiteindelijk was het laten blijken dat we elkaar leuk vonden, vooral een kwestie van het elkaar vertellen
Oud 24-03-2007, 16:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb mijn huidige vriend verleid via PM Leerde hem hier kennen en ons eerste contact bestond uit pm, waarmee ik dus duidelijk zijn interesse had gewekt. Ik vond het eigenlijk wel leuk, hem steeds mysterieuze en uitdagende berichtjes sturen die hem nieuwsgierig maakte naar hoe ik irl was. En vooral ook omdat hij dat heel snel oppikte en wij er op die manier al snel achterkwamen dat we erg op 1 lijn lagen en aardig aan elkaar gewaagd waren. Bij de uiteindelijke ontmoeting was die ene blik gevolgd door die eerste zoen dan ook meer dan genoeg om elkaar compleet veroverd te hebben.
Oud 24-03-2007, 16:47
I C U
I C U is offline
Glimlachen, oogcontact, een gezellig gesprek, zoiets. Hoewel ik m'n vriend heb verleid door gewoon heel sexy met 'm te dansen Achteraf weet ie er niets meer van, aangezien we allebei redelijk ver heen waren. Mjah. Het heeft iig wel gewerkt
Oud 24-03-2007, 17:43
dwight88
dwight88 is offline
we begonnen op een of andere manier te ouwehoeren, waren allebei dronken en gingen zoenen. en nu zijn we 8 maanden verder weinig verleiden dus
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 19:42
Kapee
Kapee is offline
Citaat:

Reageer niet vaak op dit forum, maar nu toch even wel. Dit is namelijk zo ongeveer tegenovergesteld van wat ik zou doen.

Ik wil (nog) geen begrijpend oor zijn voor een mogelijke vriendin, ik wil niet aardig zijn, aangeven dat ik haar leuk vind. Je moet spannend zijn! Laat haar maar naar jou gevoelens vissen. Ik probeer haar nieuwsgierig/geintrigeerd te maken en laat mij najagen door haar, dan heb ik de touwtjes in handen en is zij blij als ik interesse in haar vertoon (wat ik uiteraard na een tijdje wel doe). Dus ik begin met een beetje flirten, beetje geinteresseerd zijn maar altijd dat beetje spanning erin houden. Pas als ik wat met haar heb zou ik lief gaan doen (wat ik ook best wel kan, daar niet van).

Maar goed, was wel nieuwsgierig of ander jongens dit ook zo doen/meisjes dit herkennen. Gelijk aardig/lief zijn neemt de spanning en dan verliest ze snel interesse. Das mijn ervaring in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 20:50
Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
Kapee schreef op 16-04-2007 @ 20:42 :
Reageer niet vaak op dit forum, maar nu toch even wel. Dit is namelijk zo ongeveer tegenovergesteld van wat ik zou doen.

Ik wil (nog) geen begrijpend oor zijn voor een mogelijke vriendin, ik wil niet aardig zijn, aangeven dat ik haar leuk vind. Je moet spannend zijn! Laat haar maar naar jou gevoelens vissen. Ik probeer haar nieuwsgierig/geintrigeerd te maken en laat mij najagen door haar, dan heb ik de touwtjes in handen en is zij blij als ik interesse in haar vertoon (wat ik uiteraard na een tijdje wel doe). Dus ik begin met een beetje flirten, beetje geinteresseerd zijn maar altijd dat beetje spanning erin houden. Pas als ik wat met haar heb zou ik lief gaan doen (wat ik ook best wel kan, daar niet van).

Maar goed, was wel nieuwsgierig of ander jongens dit ook zo doen/meisjes dit herkennen. Gelijk aardig/lief zijn neemt de spanning en dan verliest ze snel interesse. Das mijn ervaring in ieder geval.
Dit werkt alleen als je een lekker ding bent.

Als je daarin gemiddeld/benedengemiddeld bent werkt de methode in de openingspost het beste, omdat de methode die jij oppert niet werkt als de vrouw in de eerste instantie je al qua uiterlijk niet leuk vindt.

Een kleine kanttekening is dat je wel seksueel getinte opmerkingen dient te maken evenals pogen lichamelijk contact te krijgen zoals haar hand vastpakken.
Oud 16-04-2007, 20:52
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Dotcom schreef op 16-04-2007 @ 21:50 :
Een kleine kanttekening is dat je wel seksueel getinte opmerkingen dient te maken evenals pogen lichamelijk contact te krijgen zoals haar hand vastpakken.
Is de laddertheorie al in dit topic doorgedrongen?
Oud 16-04-2007, 20:58
zeep007
zeep007 is offline
euhm... aanraking, hoe vluchtig dan ook.
en veel lol hebben.
uiteindelijk gewoon spontaan gezoend.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 21:27
Kapee
Kapee is offline
Citaat:

Als je daarin gemiddeld/benedengemiddeld bent werkt de methode in de openingspost het beste, omdat de methode die jij oppert niet werkt als de vrouw in de eerste instantie je al qua uiterlijk niet leuk vindt.

Ik weet niet of je er goed voor uit moet zien. Het helpt uiteraard wel, maar uiteindelijk gaat het denk ik om zelfvertrouwen. Er goed uitzien is vaak goed voor je zelfvertrouwen en volgens mij zijn vrouwen/meisjes daar als het erop aankomt toch het gevoeligst voor, zelfvertrouwen.

En zodra je weet dat je een kans hebt, is lichamelijk contact inderdaad wel de goede richting. Het hoeft niet eens seksueel getint te zijn, als ze maar went aan het feit dat je simpel lichamelijk contact hebt. Als dat eenmaal 'normaal' is, is het ook makkelijker om te gaan zoenen of whatever.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 23:41
Verwijderd
Citaat:

Oei, niets zo gruwelijk als seksueel getinte opmerkingen van iemand die je fysiek onaantrekkelijk vindt *gruwt* En die werken ook beslist niet om je wel over de streep te trekken.

Nee, de 'minder knappe' jongens die ik aantrekkelijk heb gevonden, waren allemaal knullen met een groot charisma, inderdaad een soort 'mysterie' in of ze nu geïnteresseerd waren of niet, maar die begonnen beslist niet met lief doen op een vriendschappelijke manier. Dat lijkt me ook erg dom; als je niet al te knap bent, word je sowieso al snel op de vriendschapsladder geschoven. Je moet zorgen dat er een soort spanning is zonder van die overdreven of misplaatse seksueel getinte opmerkingen te maken. Hooguit suggesties wekken en in je lichaamstaal iets laten merken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 09:40
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:

Dit kan heel goed.

De rest minder.
Oud 17-04-2007, 11:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tolchok schreef op 17-04-2007 @ 10:40 :
Dit kan heel goed.

De rest minder.
Ik vind 'diep in de ogen staren' al snel wat creepy worden. Ik zou dat niet meteen in 't begin van je eerste date doen in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 17-04-2007 @ 12:55 :
Ik vind 'diep in de ogen staren' al snel wat creepy worden. Ik zou dat niet meteen in 't begin van je eerste date doen in ieder geval.
Mwoa, er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en het werkt zeker wel. Maar het kan ook averechts werken, als tenminste de dame in kwestie je sowieso al niet zag zitten of als ze erg verlegen is.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:18
snoopy
snoopy is offline
Ik zei 'rot op' toen ie me aansprak.
Oud 17-04-2007, 12:23
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 17-04-2007 @ 13:18 :
Ik zei 'rot op' toen ie me aansprak.
Haha, en toen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:32
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-04-2007 @ 13:23 :
Haha, en toen?
Toen zei ie: 'zooo... rustig maar, heb je een vriend ofzo?'
Dus ik zei heel pissig: 'Ja!'
Hij: 'leuk, hoe heet ie?'
Ik:

Wat er aan de hand was: het was de introductieweek van onze opleiding. Ik wilde gewoon mensen leren kennen, maar ik had al een vriend (ik stond op het punt om het met hem uit te maken, maar goed... dat wilde nog niet zeggen dat ik dan maar met mensen ging aanpappen). Voor veel jongens was dat een onmogelijke combinatie. Die wilden wel praten, maar zodra ik vertelde dat ik een vriend had moesten ze ineens zomaar weg ofzo. Ik stond dus bloedchagrijnig (m'n vader was ook net die maand overleden) te wachten op het pendelbusje dat ons zou terugbrengen naar school. Hij kwam aanlopen met een groep vrienden en ik zag al van verre dat 1 van hen me zou gaan aanspreken. We hadden allemaal keycoards met onze naam om onze nek en hij pakte de mijne en vroeg: 'hee... hoe heet jij?'
Ik had echtechtecht geen zin dus ik zei uit de grond van m'n hart: 'rot op!'. Geweldige anekdote blijft het. Nou ja... toen werden we gedropt door datzelfde busje en ik vond de andere jongens een beetje eng, dus ik bleef bij hem in de buurt. Hij was de hele tijd echt lief zonder me te versieren. Een halfjaar later hadden we een relatie.
Pfff... lang verhaal,.
Oud 17-04-2007, 17:11
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
oh heel simpel eigenlijk...
me haar los, en met mijn lach... werkte heel erg goed... en nu nog steeds trouwens
Oud 20-04-2007, 08:55
Muchacha
Muchacha is offline

Als hij komt praten over persoonlijke dingen en een luisterend oor nodig heeft, dan zijn we niet aan het flirten... Als ik hem wel zie zitten en er verder iets mee zou willen, dan zou ik wel luisteren naar hem, maar dat zie ik niet onder verleiden.

Da's wel een goeie. Voornamelijk elkaar wat aanraken, je hand op zijn arm leggen of ff over zijn schouder wrijven als ie iets leuks zegt, oogcontact hebben en ff glimlachen, zonder meer.

Euh, nee. Wat wel kan werken is zeggen dat die trui hem goed staat bv, maar niet "wat een mooie trui!". Ik kan zoiets wel zeggen, maar dan is het niet als verleiden bedoeld. Complimentjes geven vind ik sowieso al een beetje raar als je iemand wilt verleiden, je mag het er niet te dik opleggen.

Hangt af van de situatie. Als je al heel de avond aan het praten en flirten bent en je gaat dan ff dansen samen waarbij je elkaar diep en zwoel in de ogen kijkt, dan kan het wel werken. Maar ga niet van de eerste minuut liggen staren want da's eng.
Reageren

Regels voor berichten