Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2007, 12:11
belli
belli is offline
Ik werd vanmorgen wakker met een ontzettend stijve en pijnlijke nek. een uur later kon ik ook me schouders amper bewegen. inmiddels ben ik al een uur of 4 wakker, en nog steeds heb ik er super veel last van. ik kan me nek niet bewegen. me hoofd niet draaien of kantelen. volgens mij niet alleen omdat het stijf is maar ik heb het idee dat er echt iets klem zit oid. en alles wat ik met me armen doe doet pijn.
heeft iemand enig idee hoe dit over gaat?
ik ben vandaag maar thuis gebleven, maar morgen moet ik toch echt weer naar school. en op deze manier kan dat echt niet...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 13:19
Verwijderd
Voel je je ziekig, moe of misselijk? Heb je koorts?

Zo nee, dan is er waarschijnlijk gewoon toch een spier heel erg verkrampt, bijvoorbeeld doordat je verkeerd gelegen hebt, en zijn daardoor ook spieren in de omgeving ervan verkrampt. Een pijnstiller en een warm bad of douche kan helpen, of een massage van iemand die dat goed kan.
Als je je verder ook niet helemaal goed voelt, moet je zo snel mogelijk naar de dokter, want een erg stijve nek kan ook komen door hersenvliesontsteking. Heb je alle normale vaccinaties gehad?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 13:27
Stefanie
Stefanie is offline
Kun je je kin op je borst leggen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 14:06
Lilmissy
Lilmissy is offline
Kan je je hoofd naar voren bewegen en heb je nog last van andere dingen zoals rode vlekjes op je lichaam/niet tegen licht kunnen/koorts/moeheid/hoofdpijn?Als je een paar van deze symptomen kan je het beste naar de huisarts gaan, kan wijzen op hersenvliesontsteking idd.....maar anders gewoon wat Sarah zei lekkere massage,warme kruik/douche en als het de volgende morgen niet wat minder erg is geworden gewoon hup naar de huisarts!.....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 15:13
belli
belli is offline
nah het doet alleen in me nek en schouderbladen pijn. dus ik kan het helemaal niet bewegen (dus ook niet me kin op me borst leggeN) maar verder nergens last van en voel ik me fit asl een vogeltje
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 16:13
DDM
DDM is offline
Nekstijfheid bij hersenvliesontsteking: Kin op de borst leggen lukt niet of doet ernstig pijn.
Nekstijfheid door spieren (de goede variant dus): Je nek bewegen in alle richtingen lukt niet.

Jij hebt het tweede dus er is niets aan de hand. Volg de adviezen maar op die eerder genoemd zijn. Warme kruik etc.
Oud 17-04-2007, 16:52
Verwijderd
Ik ken het verschijnsel. Pijnstiller slikken is de beste oplossing en daarnaast iets van tijgerbalsem/ warm bad en sjaal om ed. Door de pijn ga je het alleen maar meer verkrampen, daarom de pijnstiller. Dan kun je je beter ontspannen, omdat je minder pijn voelt en dan wordt het vanzelf minder. Ik weet alleen niet of het morgen weer over is, meestal duurt het toch wel een paar dagen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 17:43
belli
belli is offline
het lijkt alsof alle pijn onder mijn rechter oor is gaan zitten. ik kan me hoofd inmiddels weer beetje bewegen maar naar rechts kan echt niet.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 17:52
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb zoiets ook een keer gehad, maar ik voelde me elendig door de pijn en het gebrek aan vermogen om om je heen te kijken enzo. Na 3 dagen had ik weer een bredere visie van de wereld, en na een week was het over. ik weet nog dat het in mijn allereerste toetsenweek ooit was, dat was best moeilijk.
Maargoed, ik denk dat het dus gewoon een spier is, verkeerd gelegen ofzo. Dat je dan je hoofd de ene kant wel een beetje en de andere kant niet op kan bewegen had ik ook.

Regels voor berichten