![]() |
|
![]() |
Ik had even een vraag die betrekking had op het zojuist gemaakte examen.
vraag 20 van wiskunde B1 wiskunde. de laatste vraag op deze pagina: http://www2.cito.nl/vo/ex2007/700025-1-018o.pdf Je moet dan kijken of een grafiek een bepaald gebied in precies 2 gelijke stukken snijdt als hij omwenteld om de x-as. Dus dat de 2 inhouden aan elkaar gelijk zijn. Nu had ik ingevuld dat àls de 2 inhouden aan elkaar gelijk zijn, dat ook de oppervlaktes waarin de grafiek de rechthoek OPAQ snijdt gelijk aan elkaar moet zijn. En dat dus de oppervlakte van 1 van die grafieken precies de helft is van de rechthoek OPAQ. Dus OP*PA*0.5 Ik ging mn examen nakijken, en ik zie hierover niets staan. Klopt hetgeen wat ik hierboven neer heb gezet over gelijke inhouden als het gelijke oppervlaktes zijn niet of zou een leraar hier toch punten aan toekennen mocht het kloppen. Natuurlijk weet ik niet precies of de leraar/persoon die het nakijkt ook die punten zou geven, maar als wat ik zeg gewoon absoluut neit klopt hoef ik er ook niet op de hopen ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Om nu de inhoud van het andere omwentelingslichaam te vinden bekijken we eerst de inhoud van het omwentelingslichaam dat ontstaat door OPAQ om de X-as te wentelen. Dit geeft een omwentelingslichaam met inhoud pi*e². Het andere omwentelingslichaam heeft dan een inhoud van pi*e²-1/2*pi(e²-1)=pi(e²-1/2*e²+1/2)=pi(1/2*e²+1/2)=1/2*pi(e²+1). Zoals je ziet hebben de omwentelingslichamen dus niet dezelfde inhoud.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[wis] Riemann-som duivelaartje | 8 | 04-05-2007 20:39 | |
[wis] vraag mbt flux en vraag mbt stelling v Stokes Verwijderd | 1 | 25-10-2006 16:41 | |
Algemene schoolzaken |
profiel wisselen jojojojojo1 | 24 | 19-09-2006 16:21 | |
wis paar kleine vraagjes zahra_afg | 9 | 06-08-2006 10:47 | |
[WIS] Streepjes Porcelain | 9 | 12-09-2005 19:42 | |
[WIS]Cosinusfunctie omwentelen Fatality | 4 | 12-10-2004 21:43 |