Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn zusje studeert TFL (= Theater-, Film- en Literatuurwetenschap) en Engels (maar Engels kan bv. ook Duits, Frans, Spaans, Italiaans of Nederlands zijn) in Antwerpen (daar moet je trouwens twee studies combineren bij TFL of talen, volgens mij). Misschien is dat iets?
Laatst gewijzigd op 06-08-2007 om 13:53. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Journalistiek (idd als master) valt met vrijwel alle studies te combineren. Of het zín heeft, weet ik echter niet. Ik denk dat je meer leert als je bij een (studenten)blad gaat werken en schrijft voor websites e.d.
En voor literatuur en schrijven zijn alle taalstudies geschikt. Dan ligt het er maar net aan welk taalgebied je ligt. Ik ga persoonlijk voor Nederlands en Engels, maar je kunt in principe alle kanten op. En als je graag twee studies wilt, dan kan dat altijd. Je kunt er alleen beter niet vanuit gaan dat je twee studies in 4 jaar tijd kunt afronden, je gaat hoogstwaarschijnlijk uitlopen. Dat raad ik zelfs aan, want je studententijd moet uit meer bestaan dan alleen maar studeren. Ik doe zelf Nederlands en Engels en heb, als alles meezit, na 4,5 jaar mijn master van Nederlands en na nog eens 1 jaar mijn master Engels. In totaal doe ik er dus 5,5 jaar over, en dat kan zo snel omdat ik voor Engels een door de examencommissie samengesteld overstappakket kan volgen (maar ik heb geen officiële bachelor Engels, dan). Ik weet niet of ze dat op elke universiteit doen. Maar meestal juichen ze extra initiatief vooral toe en zijn ze bereid om (veel) extra moeite te doen voor gemotiveerde studenten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Combinatie op WO van talen&cultuur? xxsiimoxx | 13 | 29-01-2010 18:50 | |
Studeren |
Kunst&economie Captured2 | 1 | 18-10-2009 16:05 | |