Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2007, 20:09
Silketjuuhn
Silketjuuhn is offline
Ik ben nog redelijk jong en het duurd nog wel een tijdje voor ik echt ga studeren, maar ik heb een vraag of ik aantal studiekeuzes kan combineren en of dat wel verstandig is.
Ik ben niet zo enorm slim dat ik de beste ben van mijn klas, allesbehalve, en alhoewel het natuurlijk logisch is dat je beter studeerd als het je werkelijk wat aangaat, ben ik toch bang voor de kwestie dat het niet te hoog gegrepen is.
Ik wil er werkelijk wel een redelijk aantal doen, en ik zou graag van jullie weten wat jullie het best te combineren vinden.

*Journalistiek
*Literatuurwetenschappen
*Archiologie
*Kunstwetenschappen (telt dit ook voor moderne kunst? Want ik ben meer voor de echte oude doeken en kunstuitlatingen)

Ik heb ook nog de vraag of er verdere studierichtingen zijn, die hier niet vermeld zijn en te maken hebben met oude cultuur, kunst, klassieke muziek, literatuur en schrijven in het algemeen.

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2007, 20:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Kunstgeschiedenis?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 21:01
Silketjuuhn
Silketjuuhn is offline
Is dat nog iets apart van kunstwetenschappen dan? Of ben ik verkeerd en bestaat dat niet?

x.
Oud 05-08-2007, 21:18
Cethlion
Cethlion is offline
Ik ken Kunstgeschiedenis en (Algemene) Cultuurwetenschappen. Het laatste heette tot een paar jaar geleden Vergelijkende Kunstwetenschappen en het behandelt alle kunstuitingen van vroeger tot nu. Bedoel je dat met Kunstwetenschappen?
Dit is in ieder geval best wel anders dan Kunstgeschiedenis.
Oud 05-08-2007, 21:20
Verwijderd
Ik geef even aan, dat de tc een belgische is, aangezien de systemen uit belgie en nederland wat van elkaar verschillen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 21:42
Al Murphy
Al Murphy is offline
Journalistiek kan je best even uit je hoofd zetten. Tenzij je dat als master na je master doet zie ik daar niet echt de toegevoegde waarde van in.

Op zich is een master in Culturele Studies nog wel op je lijf geschreven. Je bent dan wel degelijk zowel met oude als moderne kunst bezig, maar een universitaire studie zal altijd breder gaan dan één enkel specifiek vakdomein. Leg je daar maar bij neer (c:

Die opleiding kan je dan bijvoorbeeld aansluitend doen op een bachelor Cultuurwetenschappen of Taal- en Letterkunde.

Er bestaan trouwens heel wat mogelijke trajecten in de richting die jij wil. Je zal zelf moeten kiezen waarop je de accenten wil hebben liggen. En hou het maar bij één studie per keer, dat is al zwaar genoeg.

Citaat:
en het duurd nog wel een tijdje
Citaat:
alhoewel het natuurlijk logisch is dat je beter studeerd
Oud 06-08-2007, 05:45
Verwijderd
Mijn zusje studeert TFL (= Theater-, Film- en Literatuurwetenschap) en Engels (maar Engels kan bv. ook Duits, Frans, Spaans, Italiaans of Nederlands zijn) in Antwerpen (daar moet je trouwens twee studies combineren bij TFL of talen, volgens mij). Misschien is dat iets?

Laatst gewijzigd op 06-08-2007 om 13:53.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 13:23
Verwijderd
Journalistiek (idd als master) valt met vrijwel alle studies te combineren. Of het zín heeft, weet ik echter niet. Ik denk dat je meer leert als je bij een (studenten)blad gaat werken en schrijft voor websites e.d.

En voor literatuur en schrijven zijn alle taalstudies geschikt. Dan ligt het er maar net aan welk taalgebied je ligt. Ik ga persoonlijk voor Nederlands en Engels, maar je kunt in principe alle kanten op.

En als je graag twee studies wilt, dan kan dat altijd. Je kunt er alleen beter niet vanuit gaan dat je twee studies in 4 jaar tijd kunt afronden, je gaat hoogstwaarschijnlijk uitlopen. Dat raad ik zelfs aan, want je studententijd moet uit meer bestaan dan alleen maar studeren.

Ik doe zelf Nederlands en Engels en heb, als alles meezit, na 4,5 jaar mijn master van Nederlands en na nog eens 1 jaar mijn master Engels. In totaal doe ik er dus 5,5 jaar over, en dat kan zo snel omdat ik voor Engels een door de examencommissie samengesteld overstappakket kan volgen (maar ik heb geen officiële bachelor Engels, dan). Ik weet niet of ze dat op elke universiteit doen. Maar meestal juichen ze extra initiatief vooral toe en zijn ze bereid om (veel) extra moeite te doen voor gemotiveerde studenten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten