Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2007, 13:15
Verwijderd
Ik heb al een half jaar een vriend. Gaat allemaal goed niets mis mee. Dus daar gaat het ook niet over. Het gaat absoluut niet om het feit dat ik moet kiezen tussen hun ofzo, want ik zie die jongen gewoon als een vriend. En ik heb een vriend die ik graag als mijn vriend hou Maar lees maar

Er is een jongen, ik kende hem al een tijdje (zelfde vriendengroep), maar de laatste maand gaan we vaker met elkaar om, want hij leert mij skateboarden.
Toen ik 2 weken geleden op een feestje was zei een vriend van ons beide mij dat de jongen mij leuk vind. Ik had zoiets van ok, ik heb een vriend en dat weet hij ook. Het zal wel.
Gisteravond heeft hij het echter zelf (via msn) tegen mij gezegd hij hij verliefd op mij is. We zijn er verder niet op in gegaan omdat het gewoon niets is van mijn kant.

Maar mijn vraag is nu, hoe kan ik hier het beste mee omgaan. Want toen hij het zelf nog niet gezegt had, deed ik nog alsof het niet waar is, maar dat kan ik nu denk ik niet meer.

Hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2007, 13:53
Praganonut
Praganonut is offline
Zelf aangeven dat je niets in hem ziet als partner en hem alleen als vriend wil houden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 14:01
Chimera
Chimera is offline
Hem vertellen dat je een vriend hebt, niks in hem ziet, en hij het zelf maar moet zien of hij het aankan gewoon vrienden met je te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 14:50
Verwijderd
Ja, dat is al gebeurd.

Nu wil ik graag tips om gewoon met m om te gaan
Want ik vind het erg moeilijk, en ben bang voor ontwijkend gedrag van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 14:54
Chimera
Chimera is offline
Dan moet je misschien niet met 'em omgaan, als je dat niet kunt. Wat voor tips wil je hebben? Je kunt met iemand omgaan of niet, da's aan jou.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 15:03
Yves23
Yves23 is offline
Voorstellen elkaar een tijdje niet te zien?
Tenzij het echt een hele goede vriend is, dan zou ik gewoon normaal doen tegen hem. Hij zal uiteindelijk zelf wel aangeven of hij het nog aankan of niet.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 15:08
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
.KV schreef op 14-08-2007 @ 15:50 :
Ja, dat is al gebeurd.

Nu wil ik graag tips om gewoon met m om te gaan
Want ik vind het erg moeilijk, en ben bang voor ontwijkend gedrag van mezelf.
Gewoon relaxed blijven... hoe moeilijk het ook is. Het is zijn probleem. Kan hij het niet aan, dan kan je voorstellen dat je een time-out wil.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 15:40
Verwijderd
Ik had precies zoiets laatst. Ik heb een vriend, en een goede vriend, en die goede vriend vond me INEENS leuk. Wtf.

Ik ga nu nog steeds gewoon met hem om. Als hij ineens weer een opmerking maakt in de trant van "jij en ik relatie" negeer ik het gewoon, praat ik er overheen of zeg ik gewoon dat hij niet zo moet zeuren. Gaat prima zo, doen nog steeds veel dingen samen. Ik ben er van overtuigd dat hij over een tijdje wel doorheeft dat het verder niets wordt, ik heb het hem immers al rond de 1000 keer verteld.

Succes ermee iig
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 15:46
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
uuuf schreef op 14-08-2007 @ 16:40 :
ik heb het hem immers al rond de 1000 keer verteld.

Succes ermee iig
mooi...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Praganonut schreef op 14-08-2007 @ 16:46 :
mooi...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:36
Yves23
Yves23 is offline
Citaat:
uuuf schreef op 14-08-2007 @ 17:34 :
ik denk dat die erop kickt domme comment te geven...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:51
Malossi
Malossi is offline
Ik zou maar niet meer van hem leren skateboarden als ik jou was
Oud 14-08-2007, 17:23
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
uuuf schreef op 14-08-2007 @ 17:34 :
Wat ik dus aan geef is dat wanneer iemand het na 3 keer het nog steeds niet begrijpt dat je het gewoon moet negereren.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 17:34
vedetje
vedetje is offline
veel tegen hem over je vriendje babbelen?

maar dan enkele positieve zaken hé
Oud 14-08-2007, 17:38
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
vedetje schreef op 14-08-2007 @ 18:34 :
veel tegen hem over je vriendje babbelen?

maar dan enkele positieve zaken hé
Dat wil zeker helpen als je hem weg wil hebben!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 17:39
Antoni
Antoni is offline
Ik heb een keer in de situatie van die jongen gezeten. Zij had een vriend, ik was goed bevriend met haar en ik werd verliefd. Ik heb het haar op een gegeven moment op eigen initiatief verteld. Niet in de eerste plaats omdat ik hoopte dat het iets tussen ons zou worden, maar vooral omdat ik mijn geweten wilde sussen. 't Verzwijgen voelde toch aan als liegen.
Maar toen ik het haar eenmaal verteld had (via een mail. ik wilde dat het niet al te belangrijk overkwam) viel er wel wat van me af. De verliefdheid werd snel minder en nu voel ik niets meer voor haar (dan alleen vriendschap). Nou ja, niets is misschien overdreven, want ze blijft het mooie leuke meisje waar ik ooit verliefd op ben geweest.

Dus .KV: Ga er vanuit dat hij altijd (of op zijn minst de komende maanden) nog wel iets voor je blijft voelen. De verliefdheid kan door de 'opbiechting' plus door de afwijzing verdwijnen.

Wat je nu moet doen? Alle gesprekken over eventuele verliefdheid vermijden, hem op het hart drukken dat je echt niets voor hem voelt (hoe hard dat ook kan zijn) en afwachten. Als je in omgang met hem merkt dat er toch te veel spanning tussen jullie is (van zijn kant dus) dan is het misschien ook verstandig hem minder vaak te zien/spreken.
Oud 14-08-2007, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Praganonut schreef op 14-08-2007 @ 18:23 :
Wat ik dus aan geef is dat wanneer iemand het na 3 keer het nog steeds niet begrijpt dat je het gewoon moet negereren.
misschien moet je m'n comment eerst lezen voordat je reageert. dan zul je zien dat er ook iets in staat over negeren/overheen praten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 02:35
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 14-08-2007 @ 18:39 :
Ik heb een keer in de situatie van die jongen gezeten. Zij had een vriend, ik was goed bevriend met haar en ik werd verliefd. Ik heb het haar op een gegeven moment op eigen initiatief verteld. Niet in de eerste plaats omdat ik hoopte dat het iets tussen ons zou worden, maar vooral omdat ik mijn geweten wilde sussen. 't Verzwijgen voelde toch aan als liegen.
Maar toen ik het haar eenmaal verteld had (via een mail. ik wilde dat het niet al te belangrijk overkwam) viel er wel wat van me af. De verliefdheid werd snel minder en nu voel ik niets meer voor haar (dan alleen vriendschap). Nou ja, niets is misschien overdreven, want ze blijft het mooie leuke meisje waar ik ooit verliefd op ben geweest.

Dus .KV: Ga er vanuit dat hij altijd (of op zijn minst de komende maanden) nog wel iets voor je blijft voelen. De verliefdheid kan door de 'opbiechting' plus door de afwijzing verdwijnen.

Wat je nu moet doen? Alle gesprekken over eventuele verliefdheid vermijden, hem op het hart drukken dat je echt niets voor hem voelt (hoe hard dat ook kan zijn) en afwachten. Als je in omgang met hem merkt dat er toch te veel spanning tussen jullie is (van zijn kant dus) dan is het misschien ook verstandig hem minder vaak te zien/spreken.
Dankje, hier heb ik iets aan

De rest ook bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 09:47
Verwijderd
Ik heb nooit begrepen hoe mensen zaken als verliefdheid kunnen bespreken aan de hand van mails.
Zeker als het met iemand is waarmee je goed bevriend bent, dan kun je zulke zaken toch gewoon met die persoon bespreken? Als iemand je niet meer wil zien omdat je gevoelens hebt voor hem/haar scheelt er volgens mij toch iets serieus met jullie vriendschap in de eerste plaats.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten