![]() |
|
binnenkort verhuizen dus ben alvast aan t kijken voor een internet abo.
ik vind het verdacht snel duidelijk wat de beste optie is. namelijk Orange adsl extra ik heb geen kpn aansluiting dus het wordt 25 eu voor 1e jaar en 34 eu vanaf 2e jaar. je krijgt 2,5mbyte/s down en 128kbyte/s up terwijl je hier tientallen euros voor betaalt bij andere abos (kabel is belachelijk duur?! waarom?) dus wat is het addertje?
|
![]() |
||
Citaat:
- de beloofde 20mbit kon ik bij mij waarschijnlijk niet halen, hooguit 4mbit door de afstand tot de wijkcentrale (geloof dat je oa bij bbned kunt kijken hoever die afstand precies is) - ze konden 1. niet aansluiten binnen 4 weken, omdat er eea nog niet geschikt zou zijn in mn wijk, 2. niet meer dan 4mbit geven (onafhankelijk van die afstand..), pas na 3 maanden zou ik wel tot 20mbit kunnen halen - belachelijke helpdesk (slechte interne communicatie), maar dat is natuurlijk overal zo zorg dus dat je eerst vooronderzoek doet |
![]() |
|
Heb zelf zowel bij mijn ouders als op mijn kamer Orange ADSL en heb er eigenlijk nooit problemen mee. Het is overigens niet zo dat je gegarandeerd 20 Mbit haalt, dat is het maximale wat je kunt halen maar dat is voornamelijk afhankelijk van de afstand van je huis tot de wijkcentrale (op mijn kamer zit ik bijv. volgens verschillende sites zo'n 800m van de centrale en daar haal ik 16 Mbit; bij mijn ouders is de afstand zo'n 3km en daar haal ik dan ook 'maar' 9 Mbit). Ook heeft Orange niet in alle centrales apparatuur staan, in dat geval leveren ze via het KPN Bitstream netwerk en maximaal 4 Mbit oid.
Maar goed, als het leverbaar is (dat kun je ook checken op de site van Orange zelf volgens mij) dan is er niet zo gek veel mis mee ![]() Afstand kun je trouwens hier checken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En voor de rest heb ik relatief weinig gehoord over problemen met snelheid/veel uitval/etc, dus hopelijk zit dat wel snor. Laatst gewijzigd op 15-10-2007 om 03:18. |
![]() |
|
telfort is nog cheaper zie ik nu
http://www.breedbandwinkel.nl/specif...ra#vergelijken je hebt alleen geen homepage... wat bedoelen ze eigenlijk met "mogelijk op ISDN"? ik wil geen isdn uiteraard
|
Verwijderd
|
Maar bij Telfort stond voor zo ver ik kon zien nergens aangegeven hoe lang dat abonnement duurt. Bij de voordelen hebben ze echter niet staan dat je het, net als Alice, elke maand kunt opzeggen - dus het zal wel een jaarabo zijn. Wat mij betreft een groot nadeel, want als het kut is dan zit je er maar mooi aan vast.
Alice heeft ook een dynamisch IP overigens. Maar bij Telfort hoef je geloof ik geen aansluitkosten voor een nieuwe KPN-lijn te betalen als je nog geen vaste lijn hebt, wat wel weer een dik voordeel is want het scheelt je wel weer 70,- oid. |
![]() |
|
Hmz ik ga einde van de week verhuizen.. maar even een proef abbo aangevraagd op kabelinternet wat ik weer weg doe als mn adsl aansluiting werkt. Moet dus nu een keuze maken.. Telfort duurt 12 maanden (stond verstopt in de voorwaarden die je pas kunt lezen als je tot halverwege een aanmeldingsprocedure gaat). Op zich geen probleem.. maar ik wil dus dat de provider die ik kies binnen 6-8 weken alles fixed. Een telefoonlijn ligt er al, betaal alleen geen KPN. Wil ook 20 mbit voor 20 euro
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
KPN aansluiting moet je sowieso, alleen bij Telfort dus niet. Maar Telfort is wel inderdaad heel flauw onopvallend ende stiekem 12 maanden. Maar 6-8 weken is wel een heel ruime/redelijke termijn, niet? Bij Alice wacht je zo'n 4 weken als alles goed gaat. Maar goed, zo niet, dan zit je wel ver van huis want de klantenservice is nog niet veel soeps naar 't schijnt.
En status-update: Alice vertoont opeens allemaal activiteit, vandaag weer een brief over dat een dag voor de activering (dus 5 november) er een kereltje van KPN komt kijken naar het koper dat er nu ligt. Met een beetje geluk wil hij er zelfs even aan trekken om te zien of het wel goed vast zit ofzo. ![]() Nu alleen de modem nog binnenkrijgen lololol. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij KPN betaal je eenmalig 50,- plus een jaarlang maandelijks 10,-. Wederom als je geen bestaande lijn hebt. Bij Telfort betaal je niks voor een nieuwe lijn, maar je zit wel een jaarlang vast aan dat abonnement. |
![]() |
|
Oke maar dat je een jaar lang vast zit is bij alle ISP's behalve Alice heb ik het idee. Dat mag ook geen probleem zijn als het internet werkt..
Er is een verschil tussen een bestaande lijn of een abbonement neem ik aan.. het enige wat ik weet dat er in mn nieuwe huis een telefoonaansluiting zit (incl draad, heb em even opengemaakt). Helaas nog geen telefoon eraan gehangen.. zal wel afgesloten zijn sowieso. |
![]() |
|
HetNet is gewoon KPN netwerk, dus goed en stabiel, alleen geen goede prijs/kwaliteitverhouding in vergelijking met sommige andere providers.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
want ik wil ook internet in mn nieuwe huissie alleen wil ik sowieso internet en bellen in een of andere vorm en ik weet niet hoe ok upc is aangezien iedereen daar gezeik mee heeft... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Nou, kijk maar naar bedrijven als Orange, Alice en Telfort. Bieden allemaal 20Mbit internet + bellen aan voor rond de 30 euro per maand. Bij HetNet heb je voor dat bedrag 4Mbit.
|
Volgens mij zit dat bij HetNet wel inbegrepen (dat is immers van KPN) maar bij bijv. Orange en Alice niet. Telfort is ook van KPN, maar geen idee of je daar ook nog apart voor de lijn moet betalen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
(En als je overweegt een abonnement te nemen van boven de 8mbit dan zou ik ook even nakijken of je wel ADSL2+ hebt, anders is 8mbit je limiet volgens mij. Kun je nog zo veel betalen voor meer snelheid, doorkomen doet het niet. Opzoeken kan o.a. hier, is wel van BBned, ik weet niet of dat wat uitmaakt als je dan bijvoorbeeld Telfort wil.) En verdere update: Vandaag netjes de KPN-monteur aan de deur gehad én de modem binnengekregen. Dat tweede was al helemaal wonderbaarlijk: het was de tweede poging/bezorging, toen was ik niet thuis, op het briefje stond dat ze het vandaag tussen 12:00 en 18:00 weer zouden proberen. De pakketman was er om 12:01. ![]() Ik ben dan alleen niet thuis, waarschijnlijk. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Getest met een laptop en alles doet het prima.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
KPN monteur kwam a.s. maandag, maar ik heb sinds gisteren een modem. Net geinstalleerd, ging perfect. Snelheid gecheckt met BBNED speedtest: 12mbit (1670KB sec) stabiel. Usenet zelfde verhaal.. 12mbit stabiel. Tevreden hoor
![]() Ter info: iets meer dan 1000 meter van de centrale volgens de BBNED check. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens kun je dat zelf ook wel enigszins benaderen door in het modem te kijken wat de waardes zijn van ruis etc. Hier ligt de straat open om onze huizen te voorzien van glasvezel. De bekabeling ligt er na vandaag als het goed is helemaal in en eind januari / begin februari staat de oplevering geplanned. Ben benieuwd of het meteen werkt, de dataserver staat al klaar iig ![]() |
![]() |
|
mijn handel werkt sinds vandaag.
in de brief stond 5 dec oplever datum maar die kerel van de kpn kwam net langs om de lijn te testen en daarna bleek het gewoon al te werken. prima snelheid ook, speedtest.nl geeft 1250 - 110 aan maar ik had net al een download van 1800 ![]()
||
Citaat:
Speedtest werkt niet goed nee. Je kunt het beste Speedtest van BBNED gebruiken. Ik haal al een paar weken 13MBit (eigenlijk 13.2) stabiel als ik 8 connecties naar Eweka doe. Dat is ongeveer 1760KBps ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[adsl] goedkoop fatsoenlijk abo? Verwijderd | 20 | 05-08-2006 12:13 | |
Software & Hardware |
[Internet-abo] prijs, prestaties? Verwijderd | 24 | 23-12-2005 14:26 | |