Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2007, 19:05
BendeBen
BendeBen is offline
binnenkort verhuizen dus ben alvast aan t kijken voor een internet abo.

ik vind het verdacht snel duidelijk wat de beste optie is. namelijk Orange adsl extra

ik heb geen kpn aansluiting dus het wordt 25 eu voor 1e jaar en 34 eu vanaf 2e jaar.
je krijgt 2,5mbyte/s down en 128kbyte/s up terwijl je hier tientallen euros voor betaalt bij andere abos (kabel is belachelijk duur?! waarom?)

dus wat is het addertje?
Oud 13-10-2007, 20:01
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
binnenkort verhuizen dus ben alvast aan t kijken voor een internet abo.

ik vind het verdacht snel duidelijk wat de beste optie is. namelijk Orange adsl extra

ik heb geen kpn aansluiting dus het wordt 25 eu voor 1e jaar en 34 eu vanaf 2e jaar.
je krijgt 2,5mbyte/s down en 128kbyte/s up terwijl je hier tientallen euros voor betaalt bij andere abos (kabel is belachelijk duur?! waarom?)

dus wat is het addertje?
wat ik de addertjes vond bij orange (en daarom niet overgestapt ben..)

- de beloofde 20mbit kon ik bij mij waarschijnlijk niet halen, hooguit 4mbit door de afstand tot de wijkcentrale (geloof dat je oa bij bbned kunt kijken hoever die afstand precies is)
- ze konden 1. niet aansluiten binnen 4 weken, omdat er eea nog niet geschikt zou zijn in mn wijk, 2. niet meer dan 4mbit geven (onafhankelijk van die afstand..), pas na 3 maanden zou ik wel tot 20mbit kunnen halen
- belachelijke helpdesk (slechte interne communicatie), maar dat is natuurlijk overal zo

zorg dus dat je eerst vooronderzoek doet
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:28
M@rco
M@rco is offline
Heb zelf zowel bij mijn ouders als op mijn kamer Orange ADSL en heb er eigenlijk nooit problemen mee. Het is overigens niet zo dat je gegarandeerd 20 Mbit haalt, dat is het maximale wat je kunt halen maar dat is voornamelijk afhankelijk van de afstand van je huis tot de wijkcentrale (op mijn kamer zit ik bijv. volgens verschillende sites zo'n 800m van de centrale en daar haal ik 16 Mbit; bij mijn ouders is de afstand zo'n 3km en daar haal ik dan ook 'maar' 9 Mbit). Ook heeft Orange niet in alle centrales apparatuur staan, in dat geval leveren ze via het KPN Bitstream netwerk en maximaal 4 Mbit oid.

Maar goed, als het leverbaar is (dat kun je ook checken op de site van Orange zelf volgens mij) dan is er niet zo gek veel mis mee De helpdesk is natuurlijk kut en van de diensten die ze erbij leveren (email, nieuwsgroepen) moet je ook niet al teveel verwachten maar ja, alle waar naar zijn geld. Als je gewoon een goedkope snelle verbinding wil dan zit je bij Orange goed.

Afstand kun je trouwens hier checken.
Oud 13-10-2007, 22:51
]{ing
]{ing is offline
Nice dan overweeg ik een download bakje neer bij mn zus d'r nieuwe huis.. slechts 400m van de centrale
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 00:50
BendeBen
BendeBen is offline
ah relaxt ik zit er 1033m vanaf
Oud 14-10-2007, 19:31
Verwijderd
Ik heb ook Orange overwogen maar ben uiteindelijk gegaan voor Alice. (1945 meter van de centrale, dus ik zal rond de 14-16 mbit krijgen denk ik.)

Als je nog 3 weken geduld hebt laat ik wel weten hoe dat is afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 19:55
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik heb ook Orange overwogen maar ben uiteindelijk gegaan voor Alice. (1945 meter van de centrale, dus ik zal rond de 14-16 mbit krijgen denk ik.)

Als je nog 3 weken geduld hebt laat ik wel weten hoe dat is afgelopen.
Laat even weten hoe de ervaringen zijn, mn zus wil misschien ook alice doen ipv orange.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 03:01
Verwijderd
Citaat:
Laat even weten hoe de ervaringen zijn, mn zus wil misschien ook alice doen ipv orange.
Is goed. Van wat ik heb gelezen op tweakers e.a. is er nog barweinig bekend, behalve dat er verhalen zijn over dat 't lang duurt voor je daadwerkelijk aangesloten bent. Daar wordt wel over geklaagd maar op zich lijkt het me niet heel bijzonder, er lopen naar 't schijnt gigantisch veel mensen over naar Alice en door de grote vraag is het logisch dat het langer duurt.

En voor de rest heb ik relatief weinig gehoord over problemen met snelheid/veel uitval/etc, dus hopelijk zit dat wel snor.

Laatst gewijzigd op 15-10-2007 om 03:18.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 11:22
BendeBen
BendeBen is offline
telfort is nog cheaper zie ik nu
http://www.breedbandwinkel.nl/specif...ra#vergelijken

je hebt alleen geen homepage...

wat bedoelen ze eigenlijk met "mogelijk op ISDN"?
ik wil geen isdn uiteraard
Oud 15-10-2007, 12:00
]{ing
]{ing is offline
Dat je het ook kunt gebruiken op een bestaande ISDN telefoonlijn. Niet van toepassing dus in jouw geval.

Verder wel positief: nieuwsgroepen en hosting heb je niet nodig, is toch nooit wat. Daarnaast geen vast IP adres is ook goed.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 19:09
Verwijderd
Maar bij Telfort stond voor zo ver ik kon zien nergens aangegeven hoe lang dat abonnement duurt. Bij de voordelen hebben ze echter niet staan dat je het, net als Alice, elke maand kunt opzeggen - dus het zal wel een jaarabo zijn. Wat mij betreft een groot nadeel, want als het kut is dan zit je er maar mooi aan vast.

Alice heeft ook een dynamisch IP overigens.

Maar bij Telfort hoef je geloof ik geen aansluitkosten voor een nieuwe KPN-lijn te betalen als je nog geen vaste lijn hebt, wat wel weer een dik voordeel is want het scheelt je wel weer 70,- oid.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 13:43
Verwijderd
Up, omdat ik het anders vergeet.

Vandaag kreeg ik de bevestiging met de datum van activering, 6 november is de boel aangesloten als 't goed is

Ik heb alleen nog geen modem en er is nog geen monteur langsgeweest voor het KPN-lijntje.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:14
]{ing
]{ing is offline
Hmz ik ga einde van de week verhuizen.. maar even een proef abbo aangevraagd op kabelinternet wat ik weer weg doe als mn adsl aansluiting werkt. Moet dus nu een keuze maken.. Telfort duurt 12 maanden (stond verstopt in de voorwaarden die je pas kunt lezen als je tot halverwege een aanmeldingsprocedure gaat). Op zich geen probleem.. maar ik wil dus dat de provider die ik kies binnen 6-8 weken alles fixed. Een telefoonlijn ligt er al, betaal alleen geen KPN. Wil ook 20 mbit voor 20 euro
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 18:35
Verwijderd
KPN aansluiting moet je sowieso, alleen bij Telfort dus niet. Maar Telfort is wel inderdaad heel flauw onopvallend ende stiekem 12 maanden. Maar 6-8 weken is wel een heel ruime/redelijke termijn, niet? Bij Alice wacht je zo'n 4 weken als alles goed gaat. Maar goed, zo niet, dan zit je wel ver van huis want de klantenservice is nog niet veel soeps naar 't schijnt.

En status-update: Alice vertoont opeens allemaal activiteit, vandaag weer een brief over dat een dag voor de activering (dus 5 november) er een kereltje van KPN komt kijken naar het koper dat er nu ligt. Met een beetje geluk wil hij er zelfs even aan trekken om te zien of het wel goed vast zit ofzo. In elk geval ben ik al begonnen met aftellen, nog 11 dagen en dan hoor ik tof internet te hebben. Ze hebben me ook teruggemaild wat betreft de fout in m'n gegevens, dat wordt na de activering bijgewerkt oid.

Nu alleen de modem nog binnenkrijgen lololol.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 19:26
]{ing
]{ing is offline
Bij Alice betaal ik toch ook geen KPN? Anders neem ik sowieso Telfort. Maarja 6 weken dus want ik heb nu 2 dagen kabelinternet wat ik weer terugstuur (tijdelijke oplossing 2 maanden gratis proberen )
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 21:09
Verwijderd
doet dat kpn internet plus bellen t weer of niet? want anders neem ik dat in mn toekomstige woningding
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 21:42
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
doet dat kpn internet plus bellen t weer of niet? want anders neem ik dat in mn toekomstige woningding
Wij hadden hier internet plusbellen en zijn daarvan deze maand overgestapt omdat elke week minstens 1 middag/avond de telefoon er gewoon uit lag
Oud 27-10-2007, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Bij Alice betaal ik toch ook geen KPN? Anders neem ik sowieso Telfort. Maarja 6 weken dus want ik heb nu 2 dagen kabelinternet wat ik weer terugstuur (tijdelijke oplossing 2 maanden gratis proberen )
Bij Alice betaal je eenmalig 70,- als je nog geen bestaande KPN-lijn/abonnement hebt.

Bij KPN betaal je eenmalig 50,- plus een jaarlang maandelijks 10,-. Wederom als je geen bestaande lijn hebt.

Bij Telfort betaal je niks voor een nieuwe lijn, maar je zit wel een jaarlang vast aan dat abonnement.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 07:42
]{ing
]{ing is offline
Oke maar dat je een jaar lang vast zit is bij alle ISP's behalve Alice heb ik het idee. Dat mag ook geen probleem zijn als het internet werkt..

Er is een verschil tussen een bestaande lijn of een abbonement neem ik aan.. het enige wat ik weet dat er in mn nieuwe huis een telefoonaansluiting zit (incl draad, heb em even opengemaakt). Helaas nog geen telefoon eraan gehangen.. zal wel afgesloten zijn sowieso.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 18:54
Verwijderd
Bij HetNet heb je ook geen jaarabonnement. De rest van de providers werken idd wel met jaarabonnementen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:37
Verwijderd
en hoe is hetnet? stabiel enzo?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 15:01
M@rco
M@rco is offline
HetNet is gewoon KPN netwerk, dus goed en stabiel, alleen geen goede prijs/kwaliteitverhouding in vergelijking met sommige andere providers.
Oud 29-10-2007, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Oke maar dat je een jaar lang vast zit is bij alle ISP's behalve Alice heb ik het idee. Dat mag ook geen probleem zijn als het internet werkt..

Er is een verschil tussen een bestaande lijn of een abbonement neem ik aan.. het enige wat ik weet dat er in mn nieuwe huis een telefoonaansluiting zit (incl draad, heb em even opengemaakt). Helaas nog geen telefoon eraan gehangen.. zal wel afgesloten zijn sowieso.
Ik snapte het lijn/abonnement-verhaal ook niet zo, omdat die twee afwisselend gebruikt worden terwijl er inderdaad wel een verschil in zit. Maar ik heb ook een bestaande lijn in de zin van, de bedrading enzo, en toch moest ik zo'n man van KPN laten komen, dus ik neem aan dat ze het abonnement bedoelen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 07:23
]{ing
]{ing is offline
Ach ja ik heb gewoon Telfort aangevraagd twee dagen geleden, is mij toch makkelijkste ook ivm administratie (mobiele telefonie heb ik ook daar). Ben eens benieuwd wat gaat gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 17:38
Verwijderd
Citaat:
HetNet is gewoon KPN netwerk, dus goed en stabiel, alleen geen goede prijs/kwaliteitverhouding in vergelijking met sommige andere providers.
vertel?

want ik wil ook internet in mn nieuwe huissie alleen wil ik sowieso internet en bellen in een of andere vorm en ik weet niet hoe ok upc is aangezien iedereen daar gezeik mee heeft...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2007, 17:41
M@rco
M@rco is offline
Nou, kijk maar naar bedrijven als Orange, Alice en Telfort. Bieden allemaal 20Mbit internet + bellen aan voor rond de 30 euro per maand. Bij HetNet heb je voor dat bedrag 4Mbit.
Oud 31-10-2007, 17:59
Verwijderd
oh zo maar heb je de kpn lijn kosten dan ook nog of is dat bij die 30 inbegrepen?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 18:02
M@rco
M@rco is offline
Volgens mij zit dat bij HetNet wel inbegrepen (dat is immers van KPN) maar bij bijv. Orange en Alice niet. Telfort is ook van KPN, maar geen idee of je daar ook nog apart voor de lijn moet betalen...
Oud 31-10-2007, 18:59
Verwijderd
en hoe zit het met de kwaliteit, loopt t wel soepel/niet teveel storingen enzo...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 22:50
BendeBen
BendeBen is offline
heb net telfort besteld bij breedbandwinkel.nl

hoop dat het binnen een maand werkt.
ben benieuwd...
Oud 05-11-2007, 22:59
Verwijderd
Citaat:
en hoe zit het met de kwaliteit, loopt t wel soepel/niet teveel storingen enzo...
Voor zo ver ik het snap: Alice zit bij BBned, wat een relatief stabiel netwerk is. Telfort zit bij KPN, die een minder goede reputatie heeft.

(En als je overweegt een abonnement te nemen van boven de 8mbit dan zou ik ook even nakijken of je wel ADSL2+ hebt, anders is 8mbit je limiet volgens mij. Kun je nog zo veel betalen voor meer snelheid, doorkomen doet het niet. Opzoeken kan o.a. hier, is wel van BBned, ik weet niet of dat wat uitmaakt als je dan bijvoorbeeld Telfort wil.)

En verdere update:
Vandaag netjes de KPN-monteur aan de deur gehad én de modem binnengekregen. Dat tweede was al helemaal wonderbaarlijk: het was de tweede poging/bezorging, toen was ik niet thuis, op het briefje stond dat ze het vandaag tussen 12:00 en 18:00 weer zouden proberen. De pakketman was er om 12:01. Heeft geen bal met Alice te maken natuurlijk, maar toch leuk. Alvast alles aangesloten en er een laptop aan gehangen, maar nog geen internet. Het gaat echt zo belachelijk soepel allemaal. Morgenavond moment supreme: om uiterlijk 8 uur moet m'n aansluiting het doen.

Ik ben dan alleen niet thuis, waarschijnlijk. Maar goed, updates volgen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 10:01
Verwijderd
Mwa, KPN's reputatie waar jij op doelt heeft enkel betrekking op de problemen die ze hebben (gehad) bij InternetPlusBellen.
Het ADSL(2+) netwerk van KPN is gewoon zeer solide - zie ook de prestaties van KPN-dochter XS4ALL.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 11:42
Verwijderd
ik heb nou ook bbned, maar dan kennisglas, wel jammer dat ik t op moet geven maarja
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 14:47
]{ing
]{ing is offline
Status van 1 naar 3: In behandeling: Werkzaamheden in de telefooncentrale
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 23:14
Verwijderd
Getest met een laptop en alles doet het prima. Komende dagen maar de pc verhuizen. Tot zo ver geen storingen, alleen de snelheid laat afweten: zo'n 4 mbit in plaats van de beloofde 16-20 terwijl ik wel ADSL2+ heb. Maar daar heb ik al meer ervaringen over gelezen, het schijnt dat je pas na een week of 2 op je maximale snelheid zit. Dus als ik dan nog blijf hangen op 4 mbit dan bel ik wel even, maar ik denk/hoop dat het niet nodig zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 12:01
]{ing
]{ing is offline

Hehe. Nou ja 4 mbit is al beter dan de 2mbit voor 20 euro per maand die ik nu heb, dat is echt belachelijk..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 12:56
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Getest met een laptop en alles doet het prima. Komende dagen maar de pc verhuizen. Tot zo ver geen storingen, alleen de snelheid laat afweten: zo'n 4 mbit in plaats van de beloofde 16-20 terwijl ik wel ADSL2+ heb. Maar daar heb ik al meer ervaringen over gelezen, het schijnt dat je pas na een week of 2 op je maximale snelheid zit. Dus als ik dan nog blijf hangen op 4 mbit dan bel ik wel even, maar ik denk/hoop dat het niet nodig zal zijn.
Nee, je haalt gewoon meteen de maximale snelheid. Als je nu geen 16Mbit haalt, haal je dat over 2 weken ook niet.
Oud 11-11-2007, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Nee, je haalt gewoon meteen de maximale snelheid. Als je nu geen 16Mbit haalt, haal je dat over 2 weken ook niet.
Ik vind het ook een raar iets, want waarom zou je niet direct op je maximale snelheid zitten? Maar dat is wel wat de klantenservice zegt en het schijnt dat 't bij meerdere mensen inderdaad nog wat omhoog is gegaan gedurende de eerste twee weken, dus ik wacht het wel gewoon af.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 15:03
]{ing
]{ing is offline
Maandag komt een monteur
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook een raar iets, want waarom zou je niet direct op je maximale snelheid zitten? Maar dat is wel wat de klantenservice zegt en het schijnt dat 't bij meerdere mensen inderdaad nog wat omhoog is gegaan gedurende de eerste twee weken, dus ik wacht het wel gewoon af.
Omdat het modem zich eerst moet "inleren" oid. Verschrikkelijk irritant maar het verhaal dat ze bij de helpdesk afdraaien klopt wel.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 21:57
]{ing
]{ing is offline
KPN monteur kwam a.s. maandag, maar ik heb sinds gisteren een modem. Net geinstalleerd, ging perfect. Snelheid gecheckt met BBNED speedtest: 12mbit (1670KB sec) stabiel. Usenet zelfde verhaal.. 12mbit stabiel. Tevreden hoor Inleren of niet.. hoewel meer altijd nicer is.

Ter info: iets meer dan 1000 meter van de centrale volgens de BBNED check.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 08:44
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Omdat het modem zich eerst moet "inleren" oid. Verschrikkelijk irritant maar het verhaal dat ze bij de helpdesk afdraaien klopt wel.
Maar als je meteen al maar 4 Mbit haalt dan is er denk ik toch iets niet goed. Goed, op 2km afstand van de centrale haal je nooit van zijn leven veel meer dan 10Mbit, maar 4 is ook wel weer erg laag, dan zou je toch denken dat er iets niet goed zit in de bekabeling oid.
Oud 16-11-2007, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Maar als je meteen al maar 4 Mbit haalt dan is er denk ik toch iets niet goed. Goed, op 2km afstand van de centrale haal je nooit van zijn leven veel meer dan 10Mbit, maar 4 is ook wel weer erg laag, dan zou je toch denken dat er iets niet goed zit in de bekabeling oid.
Heb je gelijk in maar vaak willen ze zulke lijntesten pas doen nadat het modem is ingeleerd. Gewoon even een paar weken wachten, gaat je snelheid niet omhoog, lijntest laten doen.
Overigens kun je dat zelf ook wel enigszins benaderen door in het modem te kijken wat de waardes zijn van ruis etc.

Hier ligt de straat open om onze huizen te voorzien van glasvezel. De bekabeling ligt er na vandaag als het goed is helemaal in en eind januari / begin februari staat de oplevering geplanned. Ben benieuwd of het meteen werkt, de dataserver staat al klaar iig
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 14:16
BendeBen
BendeBen is offline
mijn handel werkt sinds vandaag.
in de brief stond 5 dec oplever datum maar die kerel van de kpn kwam net langs om de lijn te testen en daarna bleek het gewoon al te werken. prima snelheid ook, speedtest.nl geeft 1250 - 110 aan maar ik had net al een download van 1800
Oud 04-12-2007, 17:00
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
mijn handel werkt sinds vandaag.
in de brief stond 5 dec oplever datum maar die kerel van de kpn kwam net langs om de lijn te testen en daarna bleek het gewoon al te werken. prima snelheid ook, speedtest.nl geeft 1250 - 110 aan maar ik had net al een download van 1800
KPN monteur kwam bij mij en zag dat het al werkte.. was dus overbodig. Ze kunnen beter regelen dat de gebruiker het eerst effe zelf probeert.. Dit kost onnodig geld, maargoed.

Speedtest werkt niet goed nee. Je kunt het beste Speedtest van BBNED gebruiken. Ik haal al een paar weken 13MBit (eigenlijk 13.2) stabiel als ik 8 connecties naar Eweka doe. Dat is ongeveer 1760KBps
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten