Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2007, 10:19
Verwijderd
Ik zoek mensen die van de middelbare school naar de politie zijn gegaan.
Hoe bevalt het?

Mensen die nu in hun eerste jaar zitten, tevreden?
Gaat het goed?
Wat is moeilijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2007, 12:31
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
http://www.marechaussee.nl/

Veel leuker dan de "normale" Politie...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 12:27
Isnogood
Isnogood is offline
Ik ken wel een meisje die nu bij de politie zit, de test om er in te komen is vrij zwaar naar 't schijnt. Je moet in je eerste jaren wel redelijk veel leren mbt wetboek e.d.. Het bevalt haar wel erg goed zegt ze, leuke medestudenten etc.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 21:07
fib
fib is offline
Kijk.. als je eenmaal bent toegelaten... dan loop je vrij makkelijk door de opleiding heen. Je wordt ook intensief begeleid.

Het probleem is dat je niet zomaar wordt toegelaten. De toelating is behoorlijk streng. Je mag niet te dom zijn, maar ook niet te slim. Ze zoeken bepaalde ook mensen met bepaalde karakter eigenschappen. Ze zitten ook niet altijd te wachten op pubertjes van 17 jaar.. zonder levenservaring.

(of je moet een gekleurde huidskleur hebben en homo zijn... dan heb je een paar streepjes voor)
Oud 09-01-2008, 14:26
Lethe
Lethe is offline
Je mag niet te slim zijn? 'Nee sorry, jij hebt een IQ boven de 120, jou willen we niet.'

Oud 10-01-2008, 10:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je mag niet te slim zijn? 'Nee sorry, jij hebt een IQ boven de 120, jou willen we niet.'
Mwo, ik kan me voorstellen dat het mogelijk is om overgekwalificeerd te zijn.

Als je met een universitaire master binnen komt lopen hebben ze daar in principe niks aan als je voor een gewone baan als agent komt.
Oud 10-01-2008, 11:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
je mag wel slimmer zijn, als je je maar niet op dat niveau gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 11:15
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
slimme opmerking zwartwit, ontopic weer.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 21:18
Verwijderd
heb je geen stijl of geen ambitie, zoek dan een baan bij de....
maar ff ontopic..ik hoor van meerdere dat marechaussee leuker is..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Mwo, ik kan me voorstellen dat het mogelijk is om overgekwalificeerd te zijn.

Als je met een universitaire master binnen komt lopen hebben ze daar in principe niks aan als je voor een gewone baan als agent komt.
Gelukkig zijn er binnen de Politieacademie meer dan genoeg universitaire opleidingen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 20:15
Verwijderd
Citaat:
heb je geen stijl of geen ambitie, zoek dan een baan bij de....
maar ff ontopic..ik hoor van meerdere dat marechaussee leuker is..
Argumenten?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 08:48
Lilium
Lilium is offline
Citaat:

Een vriendin van mij werd niet aangenomen op de politieschool omdat ze een vwo-diploma had gehaald. Ze wilde op een politievrouw worden, die op straat loopt. Maar ze werd doorverwezen naar een andere, hogere opleiding, waardoor ze voor een andere functie zou worden opgeleid.
Oud 31-01-2008, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Een vriendin van mij werd niet aangenomen op de politieschool omdat ze een vwo-diploma had gehaald. Ze wilde op een politievrouw worden, die op straat loopt. Maar ze werd doorverwezen naar een andere, hogere opleiding, waardoor ze voor een andere functie zou worden opgeleid.
Ach, ze beginnen toch allemaal op straat
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 09:56
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Dan is ze dus wel aangenomen.
Oud 31-01-2008, 10:35
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Dan is ze dus wel aangenomen.
Jawel, maar niet voor de opleiding die ze had willen doen. Ze wilde de mbo-variant doen, maar werd doorgestuurd naar een hogere opleiding. Nu weet ik niet meer hoe die hogere opleiding heette.
Oud 31-01-2008, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Jawel, maar niet voor de opleiding die ze had willen doen. Ze wilde de mbo-variant doen, maar werd doorgestuurd naar een hogere opleiding. Nu weet ik niet meer hoe die hogere opleiding heette.
Politiekundige Master waarschijnlijk.

Citaat:
iding Politiekundige Master
Als politiekundige master ben je niet zozeer bezig met incidenten, maar met de algemeen gemeenschappelijke aanpak van de problematiek. Je evalueert het gevoerde beleid, maakt strategische analyses en verwerkt die in beleidsplannen. Je onderzoekt bijvoorbeeld waarom burgers zich steeds onveiliger voelen terwijl de criminaliteitscijfers dalen en je ontwikkelt een strategie om het gevoel van veiligheid te verhogen.

Om tot de opleiding Politiekundige Master te worden toegelaten moet je beschikken over een van de volgende diploma's:

vwo
propedeuse hbo of wo
een voor Nederland geldend internationaal bewijsstuk voor toelating tot een universitaire onderwijs
het recht volgens de Wet op het hoger onderwijs voor het voeren van een titel
De opleiding duurt 4 jaar. Na afronding mag je de geaccrediteerde titel Master of Science (MSc) in Policing voeren.

Het is een fulltime duale opleiding: je brengt circa 60% door op de Politieacademie en 40% is werkend leren onder leiding van een praktijkcoach.

Executieve politiemedewerkers kunnen het programma volgen in een duale voltijdsopleiding van één jaar. Je moet dan in het bezit zijn van het recente diploma politiekundige bachelor of een daarmee vergelijkbare voormalige opleiding op hbo- of wo-niveau.
Bron
Overigens zijn alle opleidingen bij de politie duaal, dwz dat je zowel werkt als leert en dus ook betaald krijgt alsof je voltijd werkt (40 uur per week oid). Verder betaalt de politie alle spullen die je nodig hebt voor de opleiding. Dus boeken, uniform etc etc
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten