Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2007, 16:57
nikki-schatje
nikki-schatje is offline
Heej allemaal,
Ik doe nu een opleiding die ik niet leuk vind (eerste jaar mbo).
Ik kan nu nergens anders meer instromen dus dacht ik een half jaar tussen jaar te doen. Dit kunnen mensen ook een heel jaar dus het moet vast mogenlijk zijn!
Ik weet alleen niet of je dit nog ergens moet melden of aanvragen.
Je hoort zoveel mensen over een tussen jaar maar er staat nergens hoe dit in zijn werk gaat..
Misschien dat iemand van jullie mij kan helpen?!
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2007, 18:30
Verwijderd
Je uitschrijven en daarna doen waar je zin in hebt? Mits je 18+ bent dan.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:26
Nyawa
Inderdaad, je schrijft je gewoon uit bij je onderwijsinstelling en gaat dan reizen, werken, stage lopen, een cursus volgen, niets doen of waar je maar zin in hebt. Ik zou echter wel echt een plan maken wat je met je tussenjaar wil, want een half jaar niets doen staat natuurlijk vrij slecht op je cv. En ik weet niet hoe oud je bent, want volgens mij moet je vanaf je 16e tot je 18e nog verplicht 1 dag in de week naar school - vanaf je 18e uiteraard helemaal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:41
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Inderdaad, je schrijft je gewoon uit bij je onderwijsinstelling en gaat dan reizen, werken, stage lopen, een cursus volgen, niets doen of waar je maar zin in hebt. Ik zou echter wel echt een plan maken wat je met je tussenjaar wil, want een half jaar niets doen staat natuurlijk vrij slecht op je cv. En ik weet niet hoe oud je bent, want volgens mij moet je vanaf je 16e tot je 18e nog verplicht 1 dag in de week naar school - vanaf je 18e uiteraard helemaal niet meer.
Tegenwoordig moet je toch tot je 23e naar school, tenzij je een MBO-2, havo- of vwo-diploma hebt?
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar die Surinaamse cabaratier maakte spotjes om die nieuwe wet uit te leggen.
Edit: even meer informatie opgezocht. Op deze site vind je meer info over de kwalificatieplicht. http://www.leerplicht.net/antwoord-o...ficatiepl.html
Dus: tot je 23 bent en nog geen mbo-2, havo- of vwo-diploma hebt, moet je naar school.

Laatst gewijzigd op 20-12-2007 om 16:44. Reden: Site gegooglet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Tegenwoordig moet je toch tot je 23e naar school, tenzij je een MBO-2, havo- of vwo-diploma hebt?
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar die Surinaamse cabaratier maakte spotjes om die nieuwe wet uit te leggen.
Tot je 18de of tot je een havo-, vwo- of mbo niveau 2 diploma hebt gehaald, zie bv. http://www.leerplicht.net/. De rest is volgens mij iets wat ze van plan zijn.

Dat was Jörgen Raymann.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:45
Verwijderd
@TS: Wat bedoel je precies met een 'tussenjaar'?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten