Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2008, 19:11
Verwijderd
Waarschijnlijk is dit een probleem wat sommige van jullie wel herkennen. Ik zit met het probleem dat ik erg weinig zelfvertrouwen heb en daarom me eigenlijk nauwelijks voor kan stellen dat iemand mij leuk zou vinden. Daarom durf ik als ik iemand leuk vind pas actie te ondernemen op het moment dat ik echt honderd procent zeker weet dat die persoon mij ook leuk vindt. Duidelijke signalen dat ze me leuk vindt zijn dan niet genoeg. In de praktijk komt het er dus meestal op neer dat er niets gebeurt, want voordat een meisje letterlijk uitspreekt dat ze me leuk vindt moet er al behoorlijk wat gebeuren.

Dit zit me echter behoorlijk dwars, omdat ik ook een mens ben die liefde nodig heeft. Het probleem met mijn zelfvertrouwen is een diep geworteld iets wat zich niet van vandaag of morgen oplost. Dus vraag ik jullie ook niet om advies hoe ik daar mee om kan gaan. Wat ik echter wel graag wil vragen is: Hoe moet ik het aanpakken om toch op iemand af te stappen en bijvoorbeeld te vragen of ze iets met me gaat drinken (of iets anders)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2008, 19:51
Iza
Iza is offline
Erg vervelend voor je dat je zo onzeker bent ! Zo te zien heb je wel al een aantal dingen geprobeerd en ik snap niet zo goed wat voor advies je zoekt? Geen advies om ermee om te gaan, maar wel om op een meisje af te stappen?

Als je niet rechtstreeks op haar af durft te gaan probeer dan eerst gewoon erg veel oogcontact te maken en door middel van lichaamstaal duidelijk te maken dat je haar wel ziet zitten. Probeer op dat moment je zelf er van te overtuigen dat je het hoe dan ook tóch wel overleeft, wat er ook gebeurt. Tenzij ze door heeft dat je interesse toont en je zo verschrikkelijk vindt dat ze besluit je knock out te slaan en van de brug te gooien of iets dergelijks!? Maar dat lijkt me sterk Er is altijd wel iemand die jou leuk vindt wat voor persoon je ook bent, voor iedereen is er iemand misschien duurt het even om die persoon te vinden maar daar is ook helemaal niks mis mee, je moet alleen niet gaan denken dat het aan jezelf ligt. Jij bent wie je bent en vast een hele leuke jongen en probeer dat te accepteren en voortaan lekker jezelf zijn en gewoon op een meisje afstappen etc.!

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen? Het is moeilijk om advies te geven aan iemand die eigenlijk toch al weet ongeveer wat voor soort advies je gaat geven en er niet om vraagt, maar aan de andere kant toch weer wel

In ieder geval succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 22:12
Inanis
Inanis is offline
ik durf ook helemaal niks bij meiden,
t begint nu langzaam wel iets beter te gaan,
maar k heb er nog steeds moeite mee om een meisje uberhaupt aan te raken zonder te vragen of ze t wel goed vindt.. ook al laat ze duidelijk blijken dat ze wel geinteresseerd in me is of raakt ze mij soms aan. en ja de situatie staat er niet vaak naar dat t normaal over komt om die vraag te stellen..
das iets uit ver in mn jeugd.. k ben altijd bang dat ik iemand aanraak zonder dat die persoon t wil.
soort van intimiteits-angst.

miss komt t wel omdat ik zelf in mijn jeugd zoveel ongewenst ben aangeraakt.. (vooral negatief, had altijd ruzie met veel kinderen/jongeren uit de buurt en heel veel vechten, worstelen en stoeien op school)
maarja k heb t veel minder bij jongens. hoewel k al mijn hele leven veel met andere gasten om ga en nooit zo met meiden.

maarja k ben bang dat wat de oorzaak ook is.. het vooral een kwestie is van jezelf er overheen zetten & daar kan wat tijd overheen gaan.
Oud 19-01-2008, 15:13
Daboman
Daboman is offline
Ik heb hetzelfde probleem. Maar wat ik wel merk is dat je het vanzelf wel leuk hebt bij mensen die je leuk vindt. Eigenlijk is het dus simpel. Niet denken, gewoon doen. Maarja ik weet ook wel dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. En er zijn maar weinig meiden die als eerste het initiatief nemen als de omstandigheden er naar zijn. Misschien zijn ze er wel maar ik heb er nog nooit een ontmoet.

Eigenlijk dus niet teveel nadenken maar gewoon doen.
Oud 19-01-2008, 17:03
Verwijderd
De mogelijkheid dat je op je smoel gaat met dat soort dingen zit er altijd in denk ik. Daar doe je niks aan. Maar probeer gewoon eens een keer iets, en zie hoe dat gaat. Niet meteen teveel willen trouwens
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 17:10
Verwijderd
Er is weinig advies te geven behalve "Gewoon doen." Dus bij dezen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 21:52
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Waarschijnlijk is dit een probleem wat sommige van jullie wel herkennen
Nee.

Citaat:
Ik zit met het probleem dat ik erg weinig zelfvertrouwen heb en daarom me eigenlijk nauwelijks voor kan stellen dat iemand mij leuk zou vinden.
Niet 'en daarom', maar 'ook nog eens'. Dat zijn alletwee problemen.

Citaat:
Daarom durf ik als ik iemand leuk vind pas actie te ondernemen op het moment dat ik echt honderd procent zeker weet dat die persoon mij ook leuk vindt.
Maar je komt er niet echt makkelijk 100% achter of iemand je leuk vindt zonder actie te ondernemen.

Citaat:
In de praktijk komt het er dus meestal op neer dat er niets gebeurt, want voordat een meisje letterlijk uitspreekt dat ze me leuk vindt moet er al behoorlijk wat gebeuren.
Precies.

Citaat:
Dit zit me echter behoorlijk dwars, omdat ik ook een mens ben die liefde nodig heeft.
Logisch.

Citaat:
Het probleem met mijn zelfvertrouwen is een diep geworteld iets wat zich niet van vandaag of morgen oplost.
Daar ga je de mist in. Je bent niet speciaal met een 'diep geworteld' zelfvertrouwensprobleem no matter what happened. Er zijn honderden mensen zoals jij met ongeveer hetzelfde niveau van gebrek aan zelfvertrouwen en die lossen het op door algemene tactieken. Als die bij jou niet werken is dat jouw schuld en deels van die schuld komt door die zin hierboven. Hemel het niet op, je hebt een probleempje en dat moet je oplossen. En dat gaat niet lukken als je het zelf tot een 'diepgeworteld' mystiek probleem veredeneert. Dan zoek je namelijk een oplossing voor dit 'diepgewortelde' probleem en die vind je niet. Waarom? Omdat het niet diepgeworteld is maar gewoon een zelfvertrouwensprobleem zoals miljoenen mensen die hebben (gehad).

Citaat:
Dus vraag ik jullie ook niet om advies hoe ik daar mee om kan gaan.
En daar ga je weer (alhoewel ik je hier wel gelijk in moet geven maar jouw achterliggende gedachte voor het niet vragen van hulp is fout. De goede reden zou 'omdat de mensen op dit forum dat niet goed kunnen' zijn )

Citaat:
Wat ik echter wel graag wil vragen is: Hoe moet ik het aanpakken om toch op iemand af te stappen en bijvoorbeeld te vragen of ze iets met me gaat drinken (of iets anders)?
Verstand op 0 en go.
Reageren

Regels voor berichten